15 ofert w kolejowym przetargu w Krakowie

data publikacji: 2016-06-01 godz. 07:30

Inwestycje w infrastrukturę kolejową nabrały tempa. Na przetarg, którego przedmiotem zamówienia było opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże wpłynęło 15 ofert. Odcinek Kościelniki – Podłęże, stanowiący zakres niniejszego postępowania przetargowego jest częścią projektu „Prace na linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”.

PKP PLK wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie dwóch kryteriów: ceny (95%) oraz gwarancji (5%). Inwestor na wykonanie zadania przeznaczył kwotę 44,95 mln zł brutto. Najtańsza oferta pochodzi od ZUE, które wyceniło wykonanie prac na 35,81 mln zł brutto. Pozostałe firmy, które złożyły oferty w przetargu (cenny brutto):

  1. PNiUIK z Krakowa (37,28 mln zł),
  2. Strabag (40,77 mln zł).
  3. Konsorcjum: Track Tec Construction, Infrakol, Intop Tarnobrzeg (42,12 mln zł)
  4. Konsorcjum: NDI SA, NDI sp. z o.o. (43,43 mln zł)
  5. Konsorcjum: Colas Rail Polska, Colas Rail (43,86 mln zł)
  6. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft (45,53 mln zł)
  7. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Electren (46,67 mln zł)
  8. Porr Polska Construction (48,54 mln zł)
  9. Konsorcjum: OHL ZS, OHL ZS Polska (48,72 mln zł)
  10. Konsorcjum: Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola (48,92 mln zł)
  11. Konsorcjum: Intop Warszawa, Przedsiębiorstwo EL-IN, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (49,16 mln zł)
  12. Transkol (49,93 mln zł)
  13. Trakcja PRKiI (49,40 mln zł)
  14. Torpol (51,71 mln zł).

Z piętnastu podmiotów biorących udział w przetargu jedynie Balzola deklaruje okres gwarancyjny wynoszący 108 miesięcy, w pozostałych przypadkach jest to 120 miesięcy. Całość inwestycji ma zostać zrealizowana w ciągu 540 dni. 

Źródło: wnp.pl