Przetarg - „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie...

   
Analizuj Zamówienie 6345842 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2018-10-15
przedmiot ogłoszenia
„Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2018-2019”
Numer referencyjny: ZDP-272-ZPU-26-2018

1. Przedmiotem zamówienia jes
t świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych, którymi zarządza w imieniu Zarządu Powiatu Tucholskiego, Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi. Do zimowego utrzymania przewidziano 398,892 km dróg powiatowych, które przebiegają przez 6 gmin: Cekcyn, Gostycyn, Kęsowo, Lubiewo, Tucholę i Śliwice, z czego 2,2 km występuje na terenie miasta Tuchola oraz ścieżki rowerowe: Rudzki Most - Tuchola - Świt, Tuchółka – Siciny - Kęsowo, Kęsowo – Wieszczyce, Bysławek -Bysław, Śliwice – Lińsk, Gostycyn – Piła.
2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
90620000 – 9 Usługi odśnieżania
90630000 – 2 Usługi usuwania oblodzeń
90611000 – 3 Usługi sprzątania ulic
3. Zamawiający, na potrzeby zimowego utrzymania dróg potrzebuje:
1) PIASKARKI:
a) Nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 9 m3 i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO – 64 wraz z obsługą – szt. 3,
b) Nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 6 m3 i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO – 64 wraz z obsługą – szt. 3,
c) Nośnik z piaskarką rezerwowy na wypadek awarii pozostałego sprzętu – 1 szt.
Sprzęt będzie używany do usuwania śniegu i śliskości zimowej na drogach powiatowych;
2) PŁUGI:
Nośnik z napędem na wszystkie osie (4x4 lub 6x6) i pługiem typu średniego – 2 szt. wraz z obsługą.
Sprzęt będzie używany do usuwania śniegu na drogach powiatowych;
3) SPRZĘT SPECJALNY:
a) samochód samowyładowczy 6 – 12 Mg – 4 szt.;
b) samochód samowyładowczy powyżej 12 Mg – 4 szt.;
c) Koparka kołowa (łyżka od 0,8 m³ do 1 m³) – 2 szt.;
d) Ładowarka (łyżka 1 m³ do 3 m³) – 2 szt.;
e) Równiarka – 2 szt.;
f) Koparko – ładowarka – 2 szt.
g) Lekki ciągnik z osprzętem (pług i rozsypywarka mieszanki) do utrzymania ścieżek rowerowych i chodników – 1 szt.
h) Zamiatarka uliczna – 2 szt.
Wykonawca dostarcza sprzęt wraz z obsługą. Sprzęt będzie używany do usuwania zalegającego śniegu i lodu z dróg powiatowych oraz sprzątania po akcji zimowej.
4. WYMAGANIA DLA SPRZĘTU:
1) Wymagania dotyczące sprzętu do usuwania śliskości zimowej.
Rozsypywarki (piaskarki, solarki) środków chemicznych i materiałów uszorstniających muszą zapewniać płynną regulację ilości rozsypywanych środków do usuwania śliskości zimowej oraz równomierny wydatek jednostkowy (g/m²), bez względu na prędkość ruchu piaskarki. Piaskarki powinny mieć możliwości zmiany szerokości (symetrycznie i asymetrycznie) rozsypywania podczas jazdy, a także mogą być dodatkowo wyposażone w zbiorniki na solankę. Sprzęt musi mieć zamontowane kraty na skrzyniach do materiału, w celu zabezpieczenia przed dostaniem się do zasobnika zbrylonej mieszanki. Sprzęt musi być również wyposażony w taśmy gumowe ze zabierakami zapewniającymi równomierne podawanie mieszanki do leja zasypowego.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada dostawca sprzętu. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Dostawca sprzętu musi zapewnić wymianę obsługi w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonania sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić dyżurnemu.
2) Wymagania dotyczące sprzętu do odśnieżania.
Nośnikami pługów odśnieżnych mogą być samochody ciężarowe z napędem na wszystkie koła. Układ napędowy nośnika powinien zapewniać długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów, przy pełnym obciążeniu silnika. Ponadto, podnoszenie i opuszczanie pługa musi odbywać się z kabiny kierowcy. Nośniki sprzętu muszą być wyposażone w łańcuchy przeciwśnieżne, liny holownicze i łopaty. Konstrukcja płyty czołowej (czołownicy) oraz jej mocowania muszą być dostatecznie sztywne. Połączenie pługa z nośnikiem powinno umożliwiać regulację wysokości ostrza lemiesza nad powierzchnią jezdni. Konstrukcja czołownicy powinna umożliwiać szybki montaż i demontaż zespołu do odśnieżania. Odkładnice powinny być wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego o dostatecznej wytrzymałości i elastyczności. W zależności od pracy, jaką mają wykonywać, lemiesze powinny być wykonane z gumy lub tworzywa sztucznego. Niedopuszczalne jest używanie w codziennej eksploatacji lemieszy stalowych. O konieczności wymiany lemieszy decyduje Zamawiający, w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zapasu lemieszy gumowych w celu ich szybkiej wymiany. Podstawienie sprzętu z nadmiernie zużytym lemieszem każdorazowo traktowane będzie, jako nie zrealizowanie zamówienia. Do zrywania naboju śnieżnego można używać specjalnych lemieszy wykonanych z bardzo twardej stali odpornej na ścieranie. Za każdym razem do takiej pracy wymagana jest indywidualna zgoda kierującego akcją zimową.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada dostawca sprzętu. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Dostawca sprzętu musi zapewnić wymianę obsługi w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonać sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić dyżurnemu
5. WYMAGANIA AKCJI ZIMOWEJ:
1) Zamawiający dysponować będzie sprzętem i obsługą zgodnie ze swoimi potrzebami, dotyczącymi zimowego utrzymania dróg powiatowych.
2) Operator sprzętu w czasie akcji zimowej otrzymuje polecenia tylko i wyłącznie od dyżurnego Zamawiającego.
3) Prowadzenie akcji zimowej:
a) Całością zadań dotyczących zimowego utrzymania dróg powiatowych kieruje Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi, zwany Zamawiającym.
b) Prowadzenie usług z zakresu zimowego utrzymania dróg będzie odbywać się według standardów uchwalonych przez Zarząd Powiatu Tucholskiego oraz potrzeb Zamawiającego.
c) Kierowanie akcją zimową odbywa się z siedziby Zamawiającego przy ul. Przemysłowej 6 w Tucholi.
d) Zamawiający wyznaczy imiennie osoby tzw. dyżurnych do kierowania akcją zimową. Dyżurny do kontaktów z operatorami sprzętu używać będzie telefonu o nr 696 050 438.
e) Dyżurny podejmuje decyzje dotyczące: zakresu usług zimowego utrzymania potrzebnych do wykonania na drogach powiatowych, czasu trwania dyżuru operatorów sprzętu, ilości potrzebnego materiału, wezwania do pracy i odwoływania z pracy Wykonawcy, ilości potrzebnego sprzętu i czasu jego pracy, kontroli jakości wykonanej pracy przez Wykonawcę.
f) Wykonawca może być wzywany do wykonywania usług z zakresu zimowego utrzymania dróg telefonicznie od godziny 000 do godziny 2400 przez dyżurnego, wyznaczonego przez Zamawiającego do kierowania akcją zimową.
g) Maksymalny czas rozpoczęcia akcji przez Wykonawcę (czas przystąpienia do realizacji usług zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia) wynosi 1,5 godziny, liczony od momentu wezwania telefonicznego przez dyżurnego.
h) Zamawiający zapewnia materiał do zwalczania śliskości zimowej na drogach powiatowych.
i) Na terenie miejscowości zabrania się wykonywania zadań z zakresu akcji zimowej w sposób uniemożliwiający lub utrudniający korzystanie z chodników (nie wolno zasypywać śniegiem chodników).
j) Wykonawca dostarcza sprzęt do zwalczania śliskości i do odśnieżania oraz sprzęt specjalny wraz z obsługą do siedziby Zamawiającego na wezwanie telefoniczne dyżurnego.
k) Operatorzy sprzętu, wyznaczeni do akcji zimowej muszą zgłosić się do dyżurnego przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu.
l) Przed rozpoczęciem pracy operator sprzętu zgłasza się do dyżurnego, w wyznaczonym czasie, po szczegółowe wytyczne, dotyczące akcji zimowej.
m) Dyżurny określa zadanie:
- pełnienie dyżuru – czas dyżuru będzie liczony od momentu stawienia się operatora sprzętu na bazie ZDP u dyżurnego do momentu odwołania dyżuru lub wyjazdu na drogę,
- wyjazd na drogę – czas pracy sprzętu rozpoczyna się od momentu opuszczenia bazy ZDP przez pojazd skierowany do akcji zimowej.
n) W określonych sytuacjach pogodowych zamawiający może zamówić pełnienie dyżuru przez operatorów sprzętu pod telefonem [ustala się, że za taki dyżur obciążenie wynosić będzie 50% stawki za dyżur określonej w ofercie]. Dyżur pod telefonem trwa do czasu wezwania do pełnienia dyżuru na bazie ZDP, jednak nie dłużej niż 3 godziny poczynając od godziny określonej jak jego początek.
o) Każdy z operatorów musi posiadać sprawny telefon komórkowy. Operator zgłoszony do obsługi sprzętu na dany dzień ma obowiązek być dostępny pod telefonem przez całą dobę.
p) W przypadku wystąpienia awarii sprzętu podczas wykonywania usług z zakresu zimowego utrzymania dróg, operator musi niezwłocznie powiadomić o tym dyżurnego. W tym momencie, czas pracy tego sprzętu zostanie przerwany, aż do chwili usunięcia awarii lub podstawienia innego, sprawnego sprzętu o podobnych parametrach. Ponowne przystąpienie do wykonywania powierzonych zadań również musi być zgłoszone dyżurnemu. Niezgłoszenie awarii sprzętu dyżurnemu, pociągnie za sobą naliczenie kar.
q) W ekstremalnych warunkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pracę sprzętu przez całą dobę, co związane jest z zapewnieniem niezbędnej liczby operatorów, których praca obwarowana jest przepisami o czasie pracy kierowców.
r) Dokumentowanie pracy operatorów i sprzętu odbywać się będzie na drukach dostarczonych przez Wykonawcę.
s) W bardzo sprzyjających warunkach atmosferycznych lub innych uzasadnionych okolicznościach istnieje możliwość czasowego zwolnienia sprzętu z gotowości do akcji zimowej, ale tylko po uzyskaniu zgody dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi.
4) Zakres kontroli
Zamawiający będzie sprawował kontrolę nad przebiegiem i jakością robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg.
Zakres kontroli obejmie: ilość rozsypywanych środków, miejsca sypania, szerokość i długość sypania, miejsca odśnieżania, szerokość odśnieżania, grubość warstwy pozostawionego na jezdni śniegu, czas wykonania zadania.
6. OBOWIĄZKI WYKONAWCY:
Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) zapewnienie sprawnego sprzętu wraz z obsługą;
2) zapewnienie osób z odpowiednimi kwalifikacjami do obsługi sprzętu;
3) zgłoszenie Zamawiającemu podwykonawców;
4) terminowe stawianie się na wezwanie Zamawiającego;
5) terminowe wykonanie zadań związanych z akcją zimową;
6) terminowe usunięcie wad, zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego;
7) sprawdzanie w okresach przestojowych działania sprzętu (uruchamianie pojazdów).
7. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę
1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. operatorów pojazdów i sprzętu budowlanego.
2) Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, o których mowa w pkt. 1 będą na czas wykonywania przez nich usług zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.).
3) W terminie 7 dni od podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu, oświadczenia, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców oświadczenie, o którym mowa należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.
4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności. Wykaz osób powinien zawierać w szczególności: dokładne określenie pracodawcy, datę złożenia, wskazanie, że czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, imiona i nazwiska tych osób wraz z określeniem zakresu wykonywanych przez nich czynności i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia wykazu w imieniu pracodawcy;
b) żądania pisemnych wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
5) Dokumenty, o których mowa w pkt 4 Wykonawca zobowiązuje się złożyć na każde żądanie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
branża Drogownictwo
podbranża utrzymanie dróg
kody CPV 90611000, 90620000, 90630000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Kujawsko-Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Kujawsko-Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: utrzymanie dróg

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10320165 2024-04-03
godz. 10:00
Wielkopolskie Część 1: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg w Gminie Śmigiel w okresie 2024-2025.2. Zamawiający zgodnie z pkt 2.6 SWZ dopuszcza możliwość składan...
10344176 2024-04-04
godz. 10:00
Mazowieckie Utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Nieporęt w zakresie koszenia pasów dróg gminnych Przedmiotem zamówienia jest wykaszanie pasów drogowych (poboczy, rowów odwadniających, pas...
10397901 2024-04-12
godz. 11:00
Wielkopolskie Część 1: Przedmiotem zamówienia publicznego jest sprzątanie z zanieczyszczeń jezdni i wybranych elementów pasa dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Poz...
10401933 2024-04-17
godz. 10:00
Mazowieckie Sprzątanie pomieszczeń biurowych i terenu zewnętrznego prokuratur okręgu siedleckiego Część 1: Sprzątanie pomieszczeń biurowych Prokuratury Okręgowej w Siedlcach Część 2: S...
10448571 2024-04-19
godz. 09:00
Podlaskie IR.7021.2.20.2024 Sprzątanie ulic, parkingów i zatok postojowych w ciągu ulic powiatowych na terenie miasta Zambrów w roku 2024 PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA:
10447300 2024-04-22
godz. 09:00
Kujawsko-Pomorskie PZD 417/21/2024 Utrzymanie terenów zielonych i oczyszczanie pasa drogowego wraz z utrzymaniem zieleni ulic w miejscowości Świecie PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Utrzymanie terenów zielonych...
10404967 2024-04-23
godz. 00:00
Świętokrzyskie Odśnieżanie mechaniczne i posypywanie piaskiem dróg osiedlowych i parkingów
10432219 2024-04-24
godz. 08:00
Wielkopolskie Utrzymanie poboczy dróg i ścieżek rowerowych stanowiących własność gminy Wolsztyn w 2024 roku. Część 1: • Zadanie nr 1 – „Utrzymanie poboczy ścieżek rowerowych na terenie ...
10452055 2024-04-25
godz. 09:00
Wielkopolskie usługi utrzymania porządku i czystości na terenie Nowego Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu Usługi utrzymania porządku i czystości polegające na opróżnianiu koszy na śmieci oraz utrz...
10370909 2024-04-30
godz. 11:00
Lubelskie Całoroczne (bieżące i zimowe) utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie Rejon w Puławach – droga krajowa nr 12...