Przetarg 10680787 - Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w...

   
Analizuj Zamówienie 10680787 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-07-11
przedmiot ogłoszenia
Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej -modernizacja kotłowni etap II

1. Przedmiot zamówienia: obej
muje wykonanie w systemie “zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej (technicznej) oraz robót budowlanych dla inwestycji wymienionej w ust 2 tj.: opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na podstawie, której możliwa będzie realizacja inwestycji zarówno pod względem formalnoprawnym jak i technicznym oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją inwestycji. Zamówienie będzie realizowane na terenie Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej, który ma swoją siedzibę w dwóch lokalizacjach: ul. Grunwaldzka 4 oraz Kolejowa 3 w Kolbuszowej.Inwestycja na terenie Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej dotyczy II etapu modernizacji istniejącej kotłowni gazowo-olejowej parowo-wodnej. W I etapie zaplanowano wymianę urządzeń na kondensacyjne kotły gazowe oraz podgrzewacze c.w.u. wraz z montażem Odnawialnych Źródeł Energii polegającym na zastosowaniu pomp ciepła. Natomiast aktualnie w niniejszym postępowaniu w II etapie przewiduje się montaż instalacji fotowoltaicznej oraz agregatu kogeneracyjnego, które pozwolą dodatkowo obniżyć koszty eksploatacyjne ze względu na produkcję własnej energii elektrycznej (fotowoltaika (PV) i kogeneracja) oraz energii cieplnej – kogeneracja. Silnik agregatu kogeneracyjnego będzie pracował w oparciu o gaz ziemny. Wraz ze wzrostem kosztów ogrzewania i energii elektrycznej oraz zaostrzaniem wymagań prawnych, istnieje konieczność wdrożenia w SPZOZ w Kolbuszowej systemu energooszczędnego i przyjaznego środowisku. Jedną z możliwości jest wykorzystanie kogeneracji. Kogeneracja polega na wspólnym wytwarzaniu ciepła i energii elektrycznej, czyli w jednym procesie technologicznym. Energia eklektyczna i cieplna powstaje w miejscu swojego wykorzystania, dlatego jej koszt pomniejszony jest o straty wynikające z konieczności przesyłania na znaczne odległości. Taki system planuje się zastosować w II etapie w SPZOZ Kolbuszowa. W szerokiej perspektywie, kogeneracja zaliczana jest do najbardziej ekologicznych, a zarazem ekonomicznie uzasadnionych technologii produkcji energii elektrycznej i cieplnej. Pozwoli to wygenerować duże oszczędności w kosztach funkcjonowania szpitala w zakresie opłat i przeznaczyć je na leczenie chorych.Inwestycja pozwoli na stworzenie w szpitalu i optymalizację nowoczesnego syst. ciepłowniczego zintegrowanego z OZE. Inwestycja pomoże stworzyć nowoczesną infrastrukturę SPZOZ oraz pozwoli dostosować ją do obecnie panujących przepisów i standardów.Inwestycja realizowana będzie w II etapach:1) Etap I: Opracowanie dokumentacji projektowej (technicznej) oraz uzyskanie prawomocnej Decyzji pozwolenia na budowę, zezwalającej na realizację inwestycji::Etap II: Realizacja robót budowlanych Zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawcę obowiązkowej wizji lokalnej. Wizja lokalna ma na celu oględziny miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia przez potencjalnych Wykonawców. Zamawiający przewiduje możliwość złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej przy udziale wyznaczonego przedstawiciela Zamawiającego.Wizja lokalna jest obligatoryjna dla złożenia oferty.cd zmiany umowy par 21e) pojawienia się na rynku materiałów, wyrobów lub urządzeń o lepszych parametrach technicznych, poprawiającychwarunki realizacji robót, co umożliwi skrócenie terminu realizacji umowy, lepsze funkcjonowanie przedmiotu umowy lubeksploatacji obiektu, obniżenie kosztów późniejszej eksploatacji, walory użytkowe itp.f) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny odprzyjętych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znaleziskarcheologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeńprojektowych niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,h) wystąpienia warunków terenu budowy, linii elektrycznych i innych, kabli, rur, przewodów odbiegających w sposób istotnyod przyjętych w dokumentacji przetargowej, dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanychsieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,i) wystąpi konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych doprawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianę w zakresie rzeczowym zamówieniapodstawowego (np. materiały, technologia).Wprowadzenie powyższych zmian wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego.2) zakresu robót poprzez rezygnację z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji, rozpoczęciaeksploatacji lub zakończenia przedmiotu umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresurobót, jeżeli nie można było tego przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy Zamawiającego aniWykonawcy, bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcyzostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty,które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,3) w przypadku prac projektowych Zamawiający dopuszcza zmianę zakresu rzeczowego w przypadku zaistnieniaokoliczności wskazanych w pkt 1 lit a) -h) przy czym przez „dokumentację projektową”, o której mowa w tych punktachrozumie się PFU.§22.1. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku:1) zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone o wartość robót, o którepomniejszono zakres przedmiotu Umowy. Wartość tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkachrobocizny kosztorysowej wskazanych w kosztorysie ofertowym wykonawcy oraz o cenach pracy sprzętu budowlanego imateriałów budowlanych.2) dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w formie pisemnego aneksu, w przypadkuwystąpienia jednej z następujących okoliczności:a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, akcyzowegob) wprowadzenia nowego podatku lub opłaty wpływającej istotnie na koszt realizacji umowyc) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawieprzepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,d) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki naubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.2. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit. a, będzie odnosićsię wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życieprzepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług lub akcyzowego oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy,do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług lub akcyzowego3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartośćwynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, b lub c, będzieobejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokościkosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniającychwysokość podatków, minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub dokonującychzmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokościstawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit c, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotęodpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń osób wchodzących wskład zespołu Wykonawcy, do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokościminimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnegowynagrodzenia albo stawki godzinowej. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłączniedo części wynagrodzenia osób świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi,w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy.6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit d, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia osobom wchodzącym w skład zespołuWykonawcy realizującego przedmiot umowy. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia osób realizujących przedmiot umowy, o których mowa w ust 5 odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy.

OR.272.5.2024
branża Ciepłownictwo i gaz, Projektowanie
podbranża instalacje grzewcze, kotłownie, sieci co, projekt budowlany, projekt energoelektryczny, projekt ciepłownictwo i gaz, nadzór, kosztorys, przegląd
kody CPV 45000000, 45100000, 45200000, 45231000, 45232140, 45232142, 45236000, 71242000, 71247000, 71321000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się