Zlecenie 7881694 - Zakup urządzeń przeładunkowych oraz budowa toru...
(zakończone) | Zamówienie 7881694|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2020-12-17 |
przedmiot zlecenia | Zakup urządzeń przeładunkowych oraz budowa toru podsuwnicowego na terminalu intermodalnym w Brzegu Dolnym Zakres prac realizowa nych przez Biuro Projektów w ramach zadania: „Rozbudowa kontenerowego terminala przeładunkowego wraz z obiektami towarzyszącymi na terenie Miasta Brzeg Dolny przy ul. Sienkiewicza 6” obejmować będzie: 1. Opracowanie Projektu Budowlanego 2. Opracowanie projektów wykonawczych dla poszczególnych branż oraz obiektów dla zakresu prac opisanego w punkcie 1. 3. Opracowanie kosztorysu inwestorskiego z tabelą podziału ceny ryczałtowej (TPCR), wraz z opisem poszczególnych pozycji składających się na rozbudowę terminala kontenerowego wraz z obmiarami dla poszczególnych branż i obiektów budowlanych. Powyższa tabela będzie stanowić załącznik do procedury wyłonienia Wykonawcy prac budowlanych inwestycji. 4. Sporządzenie specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 5. Pełnienie nadzorów autorskich w trakcie realizacji inwestycji. • zaprojektowanie 2 fundamentów suwnicy o długości nie mniejszej niż 660 metrów z uwzględnieniem 2 stref parkingowych dla suwnic o długości ok. 30 m dla każdej z suwnic, zlokalizowanych w najkorzystniejszym scenariuszu na końcach toru suwnicowego. Lokalizacja fundamentu na międzytorzu 135 – 136 winna uwzględniać występującą tam kanalizację deszczową odwadniającej teren terminala. Umiejscowienie drugiego fundamentu winno nastąpić w miejscu zarezerwowanym pod zabudowę fundamentu suwnicy, które obecnie jest wypełnione nawierzchnią z kruszywa i płyt drogowych (obecnie składowane są tam puste kontenery). Każdy z fundamentów powinien być wyposażony w szynę suwnicową wraz z określeniem sposobu mocowania systemu utrzymującego szynę suwnicową oraz elementami umożliwiającymi montaż zderzaków suwnicy i wykonanie hamulców burzowych dla trzech suwnic. Po fundamentach poruszać się będą docelowo 3 suwnice. Należy także podczas projektowania uwzględnić skrajnię kolejową oraz skrajnię suwnic, jak również ich zasilanie i transfer danych, oraz uwzględnić, iż długość obsługiwanego na każdym torze pociągu, w zasięgu pracy chwytaka kontenerowego winna wynosić minimum 600 m. Uwaga ! Ze względu na fakt bliskiego sąsiedztwa w stosunku do projektowanych / realizowanych fundamentów czynnych torów kolejowych, w celu minimalizacji ryzyka ich destabilizacji i osiadania, Biuro Projektowe winno ograniczyć się do rozwiązań projektowych ograniczających do niezbędnego minimum prace związane z prowadzeniem przez Wykonawcę wykopów. W toku weryfikacji i ewentualnie doprowadzenia do uzyskania wymaganych parametrów nośności podłoża, Biuro Projektowe winno zaprojektować wzmocnienie istniejącego gruntu, na którym mają zostać posadowione fundamenty suwnic w oparciu o rozwiązania np.: kolumny, pale, iniekcja strumieniowa czy inne sposoby pozwalające uzyskać wymaganą nośność przy maksymalnym zredukowaniu prowadzenia wykopów. W związku z powyższym należy rozważyć zaprojektowanie fundamentów suwnicy o wymiarach nie większych niż 1,5 metra głębokości – preferowane jest uzyskanie mniejszej głębokości. W tym celu należy skorzystać z możliwości wzmocnienia podłoża, zastosowania większej ilości stali zbrojeniowej lub innego rozwiązania konstrukcyjnego, wyższych klas betonu lub innych typowych rozwiązań stosowanych na rynku usług projektowo-budowlanych. Opracowanie projektowe ma na celu rozwiązanie istniejących kolizji sieci i instalacji w sposób w najmniejszym stopniu wpływającym na pracę terminala i jego obsługę kolejową i drogową, • opracowanie projektu systemu montażu szyn podsuwnicowych wraz z niezbędnymi elementami, które są wymagane do zabudowy automatycznych suwnic, z możliwością zdalnego przejęcia ich pracy w trybie manualnym tj. m.in. rozwiązaniem umożliwiającym określenie miejsca, w którym aktualnie znajduje się suwnica względem siatki pól składowych oznaczonych na terminalu, doprowadzenia światłowodów do pomieszczeń, z których będzie realizowane sterowanie suwnicami, • zaprojektowanie komory zasilania suwnic dla 3 suwnic RMG wraz z drabinkami kablowymi na których będą rozwijać się kable każdej z suwnic wychodzące z komory zasilania suwnicy i idące po korytkach/drabinkach do suwnic, • weryfikacja stanu istniejącego oraz ewentualne zaprojektowanie zmian w stacji trafo w zakresie wszystkich urządzeń w niej występujących w taki sposób, żeby można było zasilić z tej stacji 3 nowe suwnice bramowe RMG, które będą pracowały docelowo na terminalu, • zaprojektowanie zasilania 3 suwnic kablami 6 kV SN wraz z niezbędną infrastrukturą teletechniczną (kable światłowodowe do transmisji danych związanych z przesyłaniem danych operacyjnych (sterujących i serwisowych) oraz na potrzeby systemu CCTV – należy przyjąć światłowód z dodatkowym zapasem żył związanym z koniecznością zwiększenia ilości przesyłanych danych i obrazu) wraz z komorą zasilania suwnic oraz korytkami/drabinkami kablowymi po których będą prowadzone 3 kable zasilające suwnice, • przeprojektowanie zmiany lokalizacji 2 sztuk kamer CCTV w rejonie bramy ppoż., • usunięcie w toku prac własnych kolizji układu torowego polegające na likwidacji połączenia torów 135 i 136 rozjazdami, • zmiana organizacji ruchu pojazdów ciężarowych, obejmująca m.in. likwidację 2 połączeń w układzie drogowym oraz zaprojektowanie elementu zabezpieczającego suwnicę od strony drogi wzdłuż terminala przed kolizjami z pojazdami poruszającymi się po sąsiadującym pasie drogowym, • wykonanie pomiarów geodezyjnych lokalizacji istniejących masztów oświetleniowych w stosunku do krawężnika drogi wzdłuż terminala oraz płyty terminala oraz masztów oświetleniowych o wysokości 26 metrów w stosunku co do skrajni toru 137 w celu stwierdzenia lub wykluczenia ich teoretycznej kolizji ze skrajnią projektowanej suwnicy, • projekt instalacji dla systemu kamer CCTV umieszczonych na suwnicach poczynając od komory zasilana suwnicy poprzez sieć teletechniczną i energetyczną kończąc na szafie CCTV znajdującej się w budynku biurowym, • opracowanie nowego projektu organizacji ruchu poziomej oraz pionowej odzwierciedlający nowe pola składowe dla kontenerów oraz nowe rozwiązania na drodze wzdłuż terminala wraz z analizą p.poż. i BHP, • zaprojektowanie innych niezbędnych obiektów i instalacji/urządzeń związanych z przeprowadzanymi, w wyniku prac projektowych, zmianami koniecznymi do prawidłowego funkcjonowania terminala oraz wynikające z obowiązujących przepisów. Biuro Projektów opracuje i uzgodni z Zamawiającym ostateczny Projekt Zagospodarowania Terenu, który będzie składową Projektu Budowlanego. Układ kontenerów powinien zostać poddany analizie wielowariantowej w celu określenia pojemności placu i wypracowania optymalnego układu stacków kontenerowych (w tym ilości warstw składowania oraz rzędów kontenerów). |
branża | Maszyny, sprzęt, urządzenia, narzędzia, Windy i dźwigi |
podbranża | dźwigi, suwnice, żurawie, maszyny i sprzęty inne |
kody CPV | 71000000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie ,dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Dolnośląskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Pomorskie |