Przetarg 7564442 - Zakup samochodów osobowych Numer referencyjny:...

   
Analizuj Zamówienie 7564442 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-07-01
przedmiot ogłoszenia
Zakup samochodów osobowych
Numer referencyjny: ZDW.N4.361.27.2020

2. Zamówienie dotyczy dostawy fabrycznie nowych samochodów o
sobowych w ilości 6 sztuk, wg załącznika nr 8 – Minimalne wymagania techniczne, wymagane przez Zamawiającego. Wszystkie dostarczane samochody muszą spełniać wymagania zawarte w załączniku nr 8.
3. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zadania.

4. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale XIV SIWZ.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości zastosowania prawa opcji.
6. Zamawiający nie przewiduje odbioru częściowego i płatności z tego tytułu.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540119155-N-2020 z dnia: 2020-07-04
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.5) Informacje dodatkowe:
W ogłoszeniu jest:
II. INFORMACJA O OSOBACH UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z
WYKONAWCĄ Luiza Wyczyńska – Naczelnik Wydziału Administracji i Zaplecza Technicznego tel. 52
37-05-729 e-mail: l.wyczynska@zdw-bydgoszcz.pl Mariusz Wilski – Starszy Specjalista Wydziału
Administracji i Zaplecza Technicznego tel. 52 37-05-729 e-mail: m.wilski@zdw-bydgoszcz.pl w
sprawach procedury przetargowej: Anna Kominiak – Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych tel. 52
37-05-718 fax. 52 37-05-740 e-mail: za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz
i formularza WYŚLIJ WIADOMOŚĆ Sylwia Pietrzak – Specjalista Wydziału Zamówień Publicznych tel.
52 37-05-717 e-mail: za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ III. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja
między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem a) operatora pocztowego w
rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (tj. z dnia 29 maja 2020 r. (Dz.U. z 2020
r. poz. 1041) lub, b) osobiście lub, c) za pośrednictwem posłańca lub, d) przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej - https://platformazakupowa.pl/pn/ zdw_bydgoszcz i formularza „Wyślij
wiadomość” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania. Korzystanie z platformy zakupowej
przez Wykonawcę jest bezpłatne i nie wymaga logowania/rejestracji. 2. Zamawiający w zakresie pytań
technicznych związanych z działaniem systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta
platformazakupowa.pl pod numer 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl 3. Zawiadomienia,
zapytania do SIWZ oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza WYŚLIJ WIADOMOŚĆ. Wszelkie
zapytania do SIWZ, zawiadomienia, przekazywanie informacji winno zostać poprzedzone pismem
przewodnim i wysłane wg powyższego jako załącznik opatrzony podpisem np. w formacie pdf. 4.
Komunikacja poprzez Wyślij wiadomość umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub
spakowanego katalogu (załączników). Występuje limit objętość plików lub spakowanego katalogu w
zakresie całej wiadomości do 1 GB przy maksymalnej ilości 20 plików lub spakowanych katalogów. W sytuacjach awaryjnych można skorzystać z adresu e-mail: zamowienia@zdw-bydgoszcz.pl 5. Dla
wygody dodatkowo Wykonawca otrzyma powiadomienia tj. wiadomość email dotyczące komunikatów w
sytuacji gdy zamawiający opublikuje informacje publiczne lub spersonalizowaną wiadomość zwaną
prywatną korespondencją. Warunkiem otrzymania powiadomień systemowych platformazakupowa.pl
zgodnie z pkt 7 jest wcześniejsze poinformowanie przez Zamawiającego o postępowaniu, złożenie oferty
lub wniosku jak i wystosowanie wiadomości przez wykonawcę w obrębie postępowania, na którą
otrzyma odpowiedź. 6. Za datę przekazania zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji uznaje
się kliknięcie przycisku Wyślij wiadomość po których pojawi się komunikat, że wiadomość została
wysłana do Zamawiającego. 7. Zamawiający będzie przekazywał informacje w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SIWZ, zmiany terminu
składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca
będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do tego konkretnego
Wykonawcy. 8. Ofertę oraz oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ustawy zmienianej w art. 1 składa
się, pod rygorem nieważności w formie pisemnej (za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub
za pośrednictwem posłańca). 9. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu
Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielnie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze
zmianami wprowadzonymi Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia
16.10.2018r. Dz. U. z 2018 r. poz. 1993), zwanym dalej „rozporządzeniem”, składane są w postaci
papierowej: w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 11. Poświadczenia za
zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega
Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo
podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie
za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia,
sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem 12. Zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których
mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości. 13. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w art.
25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w
art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego
wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia
wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, w formie pisemnej za pośrednictwem operatora
pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca. 14. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przekazane za pomocą drogi elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść
dotarła do adresata przed upływem terminu do ich wnoszenia – nie dotyczy dokumentów wymaganych w
drodze uzupełnienia. 15. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe
pełnomocnictwo, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że
mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie
postępowania. 16. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z
tłumaczeniem na język polski. 17. Wyjaśnienie treści SIWZ: a. Wykonawca może zwrócić się do
Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ za pośrednictwem platformy:
platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza Wyślij wiadomość dostępnego na stronie
dotyczącej danego postępowania. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień na
piśmie za pośrednictwem platformy platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza Wyślij
wiadomość dostępnego na stronie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert
pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do
końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. b. Przedłużenie terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ
wpłynął po upływie terminu składania wniosku, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może
udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. c. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami
Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał SIWZ bez ujawnienia źródeł zapytania oraz
zamieszcza na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz d. W przypadku
rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego SIWZ a treścią udzielanych odpowiedzi, jako obowiązującą
należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. e. Przed upływem
terminu składania ofert, w uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmienić treść SIWZ.
Dokonaną zmianę treści SIWZ zamawiający udostępnia na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz f. Jeżeli w postępowaniu zmiana treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający
zamieszcza ogłoszenie o dodatkowych informacjach, informacji o niekompletnej procedurze lub
sprostowanie do Biuletynu Zamówień Publicznych. g. Pytania i odpowiedzi, zmiany SIWZ, informacje o
terminie przedłużenia terminu składania ofert, informacje o odwołaniach dotyczących SIWZ i ogłoszenia
zamieszczone zostaną na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz V.
PODWYKONAWCY 1. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji zamówienia. 2.
W przypadku udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia, Zamawiający wymaga wskazania w
ofercie części zamówienia których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
(Wykonawca jest zobowiązany wskazać firmę/ firmy dot. podwykonawstwa jedynie w przypadku, gdy na
etapie składania ofert są mu one znane) i podania firm (nazw) podwykonawców. W przypadku braku tej
informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca sam zrealizuje zamówienie i nie będzie korzystał z
podwykonawców przy jego realizacji. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części
zamówienia podwykonawcom składając Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, zobowiązany jest
wypełnić pkt.7. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w
postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ.
Pozostałe zapisy dot. podwykonawców znajdują się w XVI SIWZ. 5. Zamawiający NIE ŻĄDA od
Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, przedstawienia
dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów (tj. dokumentów wg § 5 pkt 1-9 rozporządzenia ws.
dokumentów, dotyczących podwykonawcy któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a
który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach
określonych w art. 22a.) 6. Zgodnie z art. 36ba, jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części
zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi
oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 - Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek
wykluczenia z postępowania. 7. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na
którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego
podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego
podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 9.
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z
odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 3.1. Wykonawca, który polega na
zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.2.
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu
oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.
1 pkt 13–22 ust. i 5 ustawy Pzp. 3.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.4.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie
potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez
Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do
osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe, o których mowa w pkt 1. SIWZ 3.5. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia
publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty
dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres
dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu,
przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego
podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności
dotyczą. 3.6 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy. 3.7 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z
nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1
ustawy Pzp oraz ust. 5 (w zakresie wskazanym w Ogłoszeniu), natomiast spełnianie warunków udziału w
postępowaniu winien spełniać Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie. Zamawiający żąda od Wykonawcy,
który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy
Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: a) informacji z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu; b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; c) zaświadczenia właściwego
Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu; d) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej
decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów
potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami
lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; f) oświadczenia wykonawcy o
braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia
publiczne; g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o
których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. z dnia 16 maja
2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170); Uwaga: ww. dokumentów (pkt a) – g) ) nie należy dołączać do oferty.
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najwyżej ocenianą zostanie powiadomiony odrębnym
pismem o terminie i miejscu ich dostarczenia 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na
stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w
art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. – załącznik nr 6. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Składany dokument winien być aktualny nie później niż na dzień
składania ofert. 5. Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia - wezwie wykonawcę, którego oferta
została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na
dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25
ust. 1 ustawy Pzp. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące
oświadczenia lub dokumenty: zgodnie z pkt 7.2 (W celu POTWIERDZENIA BRAKU PODSTAW DO
WYKLUCZENIA Wykonawcy z udziału w postępowaniu) RODZIAŁ VII OPIS SPOSOBU
OBLICZANIA CENY 1. Za cenę oferty uważać się będzie cenę brutto podaną na Formularzu Oferty –
załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Cena jest to wartość wyrażona w pieniądzu w walucie PLN wraz z podatkiem
VAT w wysokości 23% Każdy Wykonawca może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić.
3. Cena oferty będzie ceną kosztorysową. Ceny jednostkowe oraz stawki określone przez Wykonawcę w
ofercie nie będą podlegały zmianom w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Na cenę oferty składa się
całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia w tym również wszystkie koszty związane z
uzyskaniem przez Wykonawcę przychodu z tytułu wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia. 4.
Cena winna być wyrażona w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (tj. z
dokładnością do 1 grosza), przy czym Zamawiający przypomina, że obowiązujące matematyczne zasady
zaokrąglania są następujące: a) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „5” lub
wyższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w górę” (to znaczy, że: np. wartość 0,155 musi zostać
zaokrąglona do 0,16); b) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „4” lub niższa,
wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w dół” (to znaczy, że: np. wartość 0,154 musi zostać zaokrąglona
do 0,15); Wykonawcy przy dokonywaniu wszelkich obliczeń muszą przestrzegać powyższych zasad
zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie Zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej
przedstawionymi zasadami. 5. Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę w ofercie nie będą
podlegały waloryzacji. 6. W przypadku złożenia oferty, dla której powstanie obowiązek podatkowy
Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, w zakresie dotyczącym
wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu dokonania oceny takiej oferty doliczy do
przedstawionej ceny podatek od towarów i usług, który miałby zapłacić zgodnie z obowiązującymi
przepisami RODZIAŁ IX KRYTERIA I ZASADY OCENY OFERT I. TRYB OCENY OFERT
Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z
uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na
niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w
treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Oferta
Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie wyraził zgody na poprawienie
omyłki, o której mowa w pkt c), będzie podlegała odrzuceniu. II. KRYTERIA WYBORU
NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według
następujących kryteriów: Nr: Nazwa kryterium: Waga: Maksymalna liczba przyznanych punktów w
danym kryterium: 1 Cena (Pc) 60% 60 2 Termin dostawy (Pd) 40% 40 III. ZASADY OCENY OFERT
WG USTALONYCH KRYTERIÓW Punkty przyznawane za podane w pkt 1 kryteria będą liczone
według następujących wzorów: Nr kryterium Wzór: 1 Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 60
pkt Kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia,
podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60
punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza. 2 Pg =
Termin dostawy (max. 40 pkt) Kryterium Termin dostawy będzie rozpatrywane na podstawie
zadeklarowanego przez Wykonawcę w ofercie terminu dostawy sześciu samochodów na miejsce
wskazane przez Zamawiającego w niniejszym zapytaniu ofertowym. Minimalny termin dostawy od daty
podpisania umowy 1 MIESIĄC. Maksymalny termin dostawy od daty podpisania umowy 3 MIESIĄCE.
Liczba punktów w kryterium termin dostawy zostanie przyznana zgodnie z poniższym: -za wskazanie w
ofercie terminu dostawy 1 miesiąc od daty podpisania umowy przyznane zostanie 40,00 pkt, -za
wskazanie w ofercie terminu dostawy 2 miesiące od daty podpisania przyznane zostanie 20,00 pkt, -za
wskazanie w ofercie terminu dostawy 3 miesiące od daty podpisania przyznane zostanie 0,00 pkt, Jeśli
Wykonawca zaproponuje w formularzu oferty termin dostawy dłuższy niż 3 miesiące lub nie zostanie
podany termin dostawy lub z innych dokumentów nie będzie wynikało, że nastąpiła omyłka, oferta
zostanie odrzucona. Jeśli Wykonawca zaproponuje w formularzu oferty termin dostawy krótszy niż 1
miesiąc – zostanie przyznane 40 pkt. 1. Przyjmuje się, w zakresie każdego kryterium wyboru oferty
najkorzystniejszej, 1% wagi kryterium = 1 pkt. 2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która
zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą sumę punktów Pc + Pd spośród ofert nie
podlegających odrzuceniu i spełni wszystkie postawione w SIWZ warunki. 3. Jeżeli nie będzie można
wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i
innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. 4. Jeżeli
złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego
zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z
tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie
prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru
lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich
wartość bez kwoty podatku. RODZIAŁ X ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY Nie wymagane. RODZIAŁ XII POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA Środki ochrony prawej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ich
interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez
zamawiającego przepisów ustawy. Sposób postępowania określony jest Dziale VI „Środki ochrony
prawnej” Pzp. Odwołanie – zakres oraz sposób postępowania określony jest w art. od 180 do 198 ustawy
Pzp. Odwołanie przysługuje wobec czynności: • Określenia warunków udziału w postępowaniu; •
Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; • Odrzucenia oferty odwołującego;
• Opisu przedmiotu zamówienia; • Wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5
Ustawy pzp zdanie drugie, albo w terminie 10 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. Odwołujący
przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki
sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż
Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli
przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Skarga do sądu – zakres oraz sposób postępowania zawarty jest w art. od
198a do 198g ustawy Pzp. RODZIAŁ XIII INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE NALEŻY
DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY I. INFORMACJE OGÓLNE 1.
Zamawiający poinformuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o: a) wyborze najkorzystniejszej
oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest
miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i
nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności
wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny
ofert i łączną punktację, b) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni, c) wykonawcach, których oferty
zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5
ustawy Pzp, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub
funkcjonalności, – podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 2. Zamawiający udostępni informacje, o
których mowa w pkt 1) powyżej, na stronie internetowej. 3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej. II. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY 1. Umowa zostanie zawarta w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia w wyborze najkorzystniejszej oferty, przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej; 2. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż
termin podany w ppkt 1 niniejszego punktu, jeżeli w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta; 3.
W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem umowy na wezwanie Zamawiającego
przedłoży umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik
uprawniony do kontaktów z Zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z
płatnościami. 4. O terminie złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 3. Zamawiający powiadomi
Wykonawcę odrębnym pismem. 5. Dwukrotne nieusprawiedliwione przez Wykonawcę niestawienie się w
wyznaczonym terminie do podpisania umowy uznaje się za odstąpienie od zawarcia umowy, co
upoważnia Zamawiającego do przeprowadzenia procedury zgodnie z art. 94 ust. 3 ustawy Pzp.
RODZIAŁ XIV WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO W ZWIĄZKU z art. 29 ust. 3a USTAWY PZP nie
dotyczy RODZIAŁ XV INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH
MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT 6 Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówienia na podstawie art.
67 ust. 1 pkt 6 RODZIAŁ XVI INFORMACJA O OBOWIĄZKU OSOBISTEGO WYKONANIA
PRZEZ WYKONAWCĘ KLUCZOWYCH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Zamawiający NIE ZASTRZEGA
obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia. RODZIAŁ XVIII
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I. KLAUZULA INFORMACYJNA ZWIĄZANA Z
WPROWADZENIEM ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE)
2016/679 Z DNIA 27 KWIETNIA 2016 R. W SPRAWIE OCHRONY OSÓB FIZYCZNYCH W
ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH I W SPRAWIE SWOBODNEGO
PRZEPŁYWU TAKICH DANYCH ORAZ UCHYLENIA DYREKTYWY 95/46/WE (OGÓLNE
ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH) (DZ. URZ. UE L 119 Z 04.05.2016, STR. 1), DALEJ
„RODO” Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w
Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, tel. 52 37 05 713, e-mail: sekretariat@zdwbydgoszcz.
pl; 2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w
Bydgoszczy jest Pan Witold Antosik tel. 52 37 05 733, e-mail: iod@zdw-bydgoszcz.pl *; 3. Pani/Pana
dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Zakup samochodów osobowych numer
referencyjny: ZDW.N4.361.27.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 4. Odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (tj. z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”; 5. Pani/Pana
dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 5 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz w celu archiwizacji; 6. Obowiązek podania
przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. W odniesieniu do
Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO; 8. Posiada Pani/Pan: 8.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących; 8.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych **; 8.3 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
***; 8.4 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9. nie przysługuje
Pani/Panu: 9.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 9.2
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 9.3 na podstawie art. 21
RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ______________________ * Wyjaśnienie:
informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu
przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. **
Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą
Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub
z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. II.
OBOWIĄZKI WYKONAWCY W ZAKRESIE WYPEŁNIENIA OBOWIĄZKÓW
INFORMACYJNYCH WYNIKAJĄCYCH Z RODO 1. Wykonawca ubiegając się o udzielenie
zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych
związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z
RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) w szczególności obowiązek informacyjny
przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których
dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13
RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą,
dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). 2. Ponadto wykonawca będzie musiał
wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane
przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej
jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO – Załącznika nr 7 do SIWZ –
OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE WYPEŁNIENIA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO ( RODO).
W ogłoszeniu powinno być:
II. INFORMACJA O OSOBACH UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z
WYKONAWCĄ Luiza Wyczyńska – Naczelnik Wydziału Administracji i Zaplecza Technicznego tel. 52
37-05-729 e-mail: l.wyczynska@zdw-bydgoszcz.pl Mariusz Wilski – Starszy Specjalista Wydziału
Administracji i Zaplecza Technicznego tel. 52 37-05-729 e-mail: m.wilski@zdw-bydgoszcz.pl w
sprawach procedury przetargowej: Anna Kominiak – Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych tel. 52
37-05-718 fax. 52 37-05-740 e-mail: za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz
i formularza WYŚLIJ WIADOMOŚĆ Sylwia Pietrzak – Specjalista Wydziału Zamówień Publicznych tel.
52 37-05-717 e-mail: za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ III. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja
między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem a) operatora pocztowego w
rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (tj. z dnia 29 maja 2020 r. (Dz.U. z 2020
r. poz. 1041) lub, b) osobiście lub, c) za pośrednictwem posłańca lub, d) przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej - https://platformazakupowa.pl/pn/ zdw_bydgoszcz i formularza „Wyślij
wiadomość” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania. Korzystanie z platformy zakupowej
przez Wykonawcę jest bezpłatne i nie wymaga logowania/rejestracji. 2. Zamawiający w zakresie pytań
technicznych związanych z działaniem systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta
platformazakupowa.pl pod numer 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl 3. Zawiadomienia,
zapytania do SIWZ oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza WYŚLIJ WIADOMOŚĆ. Wszelkie
zapytania do SIWZ, zawiadomienia, przekazywanie informacji winno zostać poprzedzone pismem
przewodnim i wysłane wg powyższego jako załącznik opatrzony podpisem np. w formacie pdf. 4.
Komunikacja poprzez Wyślij wiadomość umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub
spakowanego katalogu (załączników). Występuje limit objętość plików lub spakowanego katalogu w
zakresie całej wiadomości do 1 GB przy maksymalnej ilości 20 plików lub spakowanych katalogów. W sytuacjach awaryjnych można skorzystać z adresu e-mail: zamowienia@zdw-bydgoszcz.pl 5. Dla
wygody dodatkowo Wykonawca otrzyma powiadomienia tj. wiadomość email dotyczące komunikatów w
sytuacji gdy zamawiający opublikuje informacje publiczne lub spersonalizowaną wiadomość zwaną
prywatną korespondencją. Warunkiem otrzymania powiadomień systemowych platformazakupowa.pl
zgodnie z pkt 7 jest wcześniejsze poinformowanie przez Zamawiającego o postępowaniu, złożenie oferty
lub wniosku jak i wystosowanie wiadomości przez wykonawcę w obrębie postępowania, na którą
otrzyma odpowiedź. 6. Za datę przekazania zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji uznaje
się kliknięcie przycisku Wyślij wiadomość po których pojawi się komunikat, że wiadomość została
wysłana do Zamawiającego. 7. Zamawiający będzie przekazywał informacje w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SIWZ, zmiany terminu
składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca
będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do tego konkretnego
Wykonawcy. 8. Ofertę oraz oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ustawy zmienianej w art. 1 składa
się, pod rygorem nieważności w formie pisemnej (za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub
za pośrednictwem posłańca). 9. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu
Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielnie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze
zmianami wprowadzonymi Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia
16.10.2018r. Dz. U. z 2018 r. poz. 1993), zwanym dalej „rozporządzeniem”, składane są w postaci
papierowej: w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 11. Poświadczenia za
zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega
Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo
podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie
za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia,
sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem 12. Zamawiający może żądać
przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których
mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości. 13. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w art.
25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w
art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego
wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia
wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, w formie pisemnej za pośrednictwem operatora
pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca. 14. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przekazane za pomocą drogi elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść
dotarła do adresata przed upływem terminu do ich wnoszenia – nie dotyczy dokumentów wymaganych w
drodze uzupełnienia. 15. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe
pełnomocnictwo, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że
mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie
postępowania. 16. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z
tłumaczeniem na język polski. 17. Wyjaśnienie treści SIWZ: a. Wykonawca może zwrócić się do
Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ za pośrednictwem platformy:
platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza Wyślij wiadomość dostępnego na stronie
dotyczącej danego postępowania. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień na
piśmie za pośrednictwem platformy platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz i formularza Wyślij
wiadomość dostępnego na stronie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert
pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do
końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. b. Przedłużenie terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ
wpłynął po upływie terminu składania wniosku, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może
udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. c. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami
Zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał SIWZ bez ujawnienia źródeł zapytania oraz
zamieszcza na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz d. W przypadku
rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego SIWZ a treścią udzielanych odpowiedzi, jako obowiązującą
należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. e. Przed upływem
terminu składania ofert, w uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmienić treść SIWZ.
Dokonaną zmianę treści SIWZ zamawiający udostępnia na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz f. Jeżeli w postępowaniu zmiana treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający
zamieszcza ogłoszenie o dodatkowych informacjach, informacji o niekompletnej procedurze lub
sprostowanie do Biuletynu Zamówień Publicznych. g. Pytania i odpowiedzi, zmiany SIWZ, informacje o
terminie przedłużenia terminu składania ofert, informacje o odwołaniach dotyczących SIWZ i ogłoszenia
zamieszczone zostaną na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz V.
PODWYKONAWCY 1. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji zamówienia. 2.
W przypadku udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia, Zamawiający wymaga wskazania w
ofercie części zamówienia których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
(Wykonawca jest zobowiązany wskazać firmę/ firmy dot. podwykonawstwa jedynie w przypadku, gdy na
etapie składania ofert są mu one znane) i podania firm (nazw) podwykonawców. W przypadku braku tej
informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca sam zrealizuje zamówienie i nie będzie korzystał z
podwykonawców przy jego realizacji. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części
zamówienia podwykonawcom składając Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, zobowiązany jest
wypełnić pkt.7. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w
postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ.
Pozostałe zapisy dot. podwykonawców znajdują się w XVI SIWZ. 5. Zamawiający NIE ŻĄDA od
Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, przedstawienia
dokumentów w odniesieniu do tych podmiotów (tj. dokumentów wg § 5 pkt 1-9 rozporządzenia ws.
dokumentów, dotyczących podwykonawcy któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a
który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach
określonych w art. 22a.) 6. Zgodnie z art. 36ba, jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części
zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi
oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 - Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek
wykluczenia z postępowania. 7. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na
którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego
podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego
podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 9.
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z
odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia
spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 3.1. Wykonawca, który polega na
zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.2.
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu
oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.
1 pkt 13–22 ust. i 5 ustawy Pzp. 3.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.4.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie
potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez
Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do
osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe, o których mowa w pkt 1. SIWZ 3.5. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia
publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty
dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres
dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu,
przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego
podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności
dotyczą. 3.6 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy. 3.7 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z
nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1
ustawy Pzp oraz ust. 5 (w zakresie wskazanym w Ogłoszeniu), natomiast spełnianie warunków udziału w
postępowaniu winien spełniać Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie. Zamawiający żąda od Wykonawcy,
który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy
Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: a) informacji z Krajowego Rejestru
Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu; b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; c) zaświadczenia właściwego
Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu; d) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej
decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów
potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami
lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; f) oświadczenia wykonawcy o
braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia
publiczne; g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o
których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. z dnia 16 maja
2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170); Uwaga: ww. dokumentów (pkt a) – g) ) nie należy dołączać do oferty.
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najwyżej ocenianą zostanie powiadomiony odrębnym
pismem o terminie i miejscu ich dostarczenia 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na
stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w
art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. – załącznik nr 6. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Składany dokument winien być aktualny nie później niż na dzień
składania ofert. 5. Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia - wezwie wykonawcę, którego oferta
została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na
dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25
ust. 1 ustawy Pzp. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące
oświadczenia lub dokumenty: zgodnie z pkt 7.2 (W celu POTWIERDZENIA BRAKU PODSTAW DO
WYKLUCZENIA Wykonawcy z udziału w postępowaniu) RODZIAŁ VII OPIS SPOSOBU
OBLICZANIA CENY 1. Za cenę oferty uważać się będzie cenę brutto podaną na Formularzu Oferty –
załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Cena jest to wartość wyrażona w pieniądzu w walucie PLN wraz z podatkiem
VAT w wysokości 23% Każdy Wykonawca może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić.
3. Cena oferty będzie ceną kosztorysową. Ceny jednostkowe oraz stawki określone przez Wykonawcę w
ofercie nie będą podlegały zmianom w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Na cenę oferty składa się
całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia w tym również wszystkie koszty związane z
uzyskaniem przez Wykonawcę przychodu z tytułu wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia. 4.
Cena winna być wyrażona w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (tj. z
dokładnością do 1 grosza), przy czym Zamawiający przypomina, że obowiązujące matematyczne zasady
zaokrąglania są następujące: a) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „5” lub
wyższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w górę” (to znaczy, że: np. wartość 0,155 musi zostać
zaokrąglona do 0,16); b) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „4” lub niższa,
wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w dół” (to znaczy, że: np. wartość 0,154 musi zostać zaokrąglona
do 0,15); Wykonawcy przy dokonywaniu wszelkich obliczeń muszą przestrzegać powyższych zasad
zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie Zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej
przedstawionymi zasadami. 5. Ceny jednostkowe określone przez Wykonawcę w ofercie nie będą
podlegały waloryzacji. 6. W przypadku złożenia oferty, dla której powstanie obowiązek podatkowy
Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, w zakresie dotyczącym
wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu dokonania oceny takiej oferty doliczy do
przedstawionej ceny podatek od towarów i usług, który miałby zapłacić zgodnie z obowiązującymi
przepisami RODZIAŁ IX KRYTERIA I ZASADY OCENY OFERT I. TRYB OCENY OFERT
Zamawiający poprawi w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z
uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, c) inne omyłki polegające na
niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w
treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Oferta
Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie wyraził zgody na poprawienie
omyłki, o której mowa w pkt c), będzie podlegała odrzuceniu. II. KRYTERIA WYBORU
NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Zamawiający będzie oceniał oferty nieodrzucone według
następujących kryteriów: Nr: Nazwa kryterium: Waga: Maksymalna liczba przyznanych punktów w
danym kryterium: 1 Cena (Pc) 60% 60 2 Termin dostawy (Pd) 40% 40 III. ZASADY OCENY OFERT
WG USTALONYCH KRYTERIÓW Punkty przyznawane za podane w pkt 1 kryteria będą liczone
według następujących wzorów: Nr kryterium Wzór: 1 Pc = (Oferta z najniższą ceną/Oferta oceniana) x 60
pkt Kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia,
podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60
punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza. 2 Pg =
Termin dostawy (max. 40 pkt) Kryterium Termin dostawy będzie rozpatrywane na podstawie
zadeklarowanego przez Wykonawcę w ofercie terminu dostawy sześciu samochodów na miejsce
wskazane przez Zamawiającego w niniejszym zapytaniu ofertowym. Minimalny termin dostawy od daty
podpisania umowy 1 MIESIĄC. Maksymalny termin dostawy od daty podpisania umowy 3 MIESIĄCE.
Liczba punktów w kryterium termin dostawy zostanie przyznana zgodnie z poniższym: -za wskazanie w
ofercie terminu dostawy 1 miesiąc od daty podpisania umowy przyznane zostanie 40,00 pkt, -za
wskazanie w ofercie terminu dostawy 2 miesiące od daty podpisania przyznane zostanie 20,00 pkt, -za
wskazanie w ofercie terminu dostawy 3 miesiące od daty podpisania przyznane zostanie 0,00 pkt, Jeśli
Wykonawca zaproponuje w formularzu oferty termin dostawy dłuższy niż 3 miesiące lub nie zostanie
podany termin dostawy lub z innych dokumentów nie będzie wynikało, że nastąpiła omyłka, oferta
zostanie odrzucona. Jeśli Wykonawca zaproponuje w formularzu oferty termin dostawy krótszy niż 1
miesiąc – zostanie przyznane 40 pkt. 1. Przyjmuje się, w zakresie każdego kryterium wyboru oferty
najkorzystniejszej, 1% wagi kryterium = 1 pkt. 2. Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która
zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą sumę punktów Pc + Pd spośród ofert nie
podlegających odrzuceniu i spełni wszystkie postawione w SIWZ warunki. 3. Jeżeli nie będzie można
wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i
innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną. 4. Jeżeli
złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego
zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z
tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie
prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru
lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich
wartość bez kwoty podatku. RODZIAŁ X ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA
UMOWY Nie wymagane. RODZIAŁ XII POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE
ZAMÓWIENIA Środki ochrony prawej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ich
interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez
zamawiającego przepisów ustawy. Sposób postępowania określony jest Dziale VI „Środki ochrony
prawnej” Pzp. Odwołanie – zakres oraz sposób postępowania określony jest w art. od 180 do 198 ustawy
Pzp. Odwołanie przysługuje wobec czynności: • Określenia warunków udziału w postępowaniu; •
Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; • Odrzucenia oferty odwołującego;
• Opisu przedmiotu zamówienia; • Wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5
Ustawy pzp zdanie drugie, albo w terminie 10 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób. Odwołujący
przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki
sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż
Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli
przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Skarga do sądu – zakres oraz sposób postępowania zawarty jest w art. od
198a do 198g ustawy Pzp. RODZIAŁ XIII INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE NALEŻY
DOPEŁNIĆ PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY I. INFORMACJE OGÓLNE 1.
Zamawiający poinformuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o: a) wyborze najkorzystniejszej
oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest
miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i
nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności
wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny
ofert i łączną punktację, b) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni, c) wykonawcach, których oferty
zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5
ustawy Pzp, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub
funkcjonalności, – podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 2. Zamawiający udostępni informacje, o
których mowa w pkt 1) powyżej, na stronie internetowej. 3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia
umowy ramowej. II. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY 1. Umowa zostanie zawarta w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia w wyborze najkorzystniejszej oferty, przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej; 2. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż
termin podany w ppkt 1 niniejszego punktu, jeżeli w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta; 3.
W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem umowy na wezwanie Zamawiającego
przedłoży umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik
uprawniony do kontaktów z Zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z
płatnościami. 4. O terminie złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 3. Zamawiający powiadomi
Wykonawcę odrębnym pismem. 5. Dwukrotne nieusprawiedliwione przez Wykonawcę niestawienie się w
wyznaczonym terminie do podpisania umowy uznaje się za odstąpienie od zawarcia umowy, co
upoważnia Zamawiającego do przeprowadzenia procedury zgodnie z art. 94 ust. 3 ustawy Pzp.
RODZIAŁ XIV WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO W ZWIĄZKU z art. 29 ust. 3a USTAWY PZP nie
dotyczy RODZIAŁ XV INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH
MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT 6 Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówienia na podstawie art.
67 ust. 1 pkt 6 RODZIAŁ XVI INFORMACJA O OBOWIĄZKU OSOBISTEGO WYKONANIA
PRZEZ WYKONAWCĘ KLUCZOWYCH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Zamawiający NIE ZASTRZEGA
obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia. RODZIAŁ XVIII
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
KLAUZULA INFORMACYJNA ZWIĄZANA Z WPROWADZENIEM ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 Z DNIA 27 KWIETNIA 2016 R. W SPRAWIE OCHRONY OSÓB FIZYCZNYCH W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH I W SPRAWIE SWOBODNEGO PRZEPŁYWU TAKICH DANYCH ORAZ UCHYLENIA DYREKTYWY 95/46/WE (OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH) (DZ. URZ. UE L 119 Z 04.05.2016, STR. 1), DALEJ „RODO”
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich
w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, tel. 52 37 05 713, e-mail: sekretariat@zdw-bydgoszcz.pl
2. Jeżeli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w związku z udzieleniem lub wykonywaniem zamówienia publicznego,
a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować
się z Inspektorem Ochrony Danych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy,
ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, tel. 52 37 05 733, e-mail: iod@zdw-bydgoszcz.pl*;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup samochodów osobowych
numer referencyjny: ZDW.N4.361.27.2020, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986,2215, z 2019 r.poz.53,730)), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz w celu archiwizacji;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanymz udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
8.5 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
8.6 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
8.7 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
8.8 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
9.4 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
9.5 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
9.6 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
______________________
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,
lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
II. OBOWIĄZKI WYKONAWCY W ZAKRESIE WYPEŁNIENIA OBOWIĄZKÓW INFORMACYJNYCH WYNIKAJĄCYCH Z RODO
3. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany
do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem
w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1)
w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO).
4. Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający
z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu
i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno
z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO –Załącznika nr 7 do SIWZ – OŚWIADCZENIE
W ZAKRESIE WYPEŁNIENIA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO ( RODO).
branża Motoryzacja
podbranża samochody osobowe
kody CPV 34110000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia dostawy
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Kujawsko-Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Kujawsko-Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: samochody osobowe

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10335259 2024-03-29
godz. 11:00
Wielkopolskie Zakup i dostawa nowego i nieużywanego samochodu osobowego klasy C z napędem hybrydowym dla Enea Ciepło sp. z o.o. Oddział Elektrociepłownia Białystok
10289004 2024-04-05
godz. 10:00
Mazowieckie Długoterminowy najem 5 samochodów osob. na okres 36 mies. dla KZN - Krajowego Zasobu Nieruchomości
10329765 2024-04-07
godz. 20:00
Zachodniopomorskie Samochód osobowy Renault Laguna ZPL57712 - 17000206
10376812 2024-04-10
godz. 10:00
Mazowieckie Dostawa samochodu osobowego elektrycznego dla Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 sztuki, fabrycznie nowego samochodu osobowego o napędzie 100%...
10401079 2024-04-15
godz. 12:00
Małopolskie ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/04/TOZCH/FABLAB/2024 na zakup i dostawę do siedziby Zamawiającego samochodu, który będzie wykorzystywany do przewożenia Mobilnego FabLab, w tym sprzętu laborato...
10318329 2024-04-17
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Dostawa 7 szt. fabrycznie nowych samochodów ciężarowych typu furgon 1. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę 7 szt. samochodów fabrycznie nowych, rok produkcji nie starszy niż 2023, ...
10423905 2024-04-18
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie 1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego samochodu SUV 4x4 wraz z pakietem ubezpieczeń oraz pakietem serwisowym.2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych...
10429252 2024-04-19
godz. 10:00
Łódzkie Zakup samochodu osobowo-dostawczego Zakup samochodu osobowo - dostawczego. Dokładny opis przedmiotu zamówienia, w tym wymagane parametry techniczne zamieszczono w Załączniku nr 2 do SWZ...
10487719 2024-05-07
godz. 10:00
Mazowieckie Zakup samochodu osobowego dla Mazowieckiego Specjalistycznego Centrum Zdrowia -Poradnia Zdrowia Psychicznego w Grodzisku Mazowieckim.
10406401 2024-05-21
godz. 10:00
Śląskie Zakup dwóch samochodów elektrycznych o dopuszczalnej masie całkowitej do 5000kg, przeznaczonych do przewozu osób oraz jednej osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. Przedmiotem ...