Zlecenie 7989495 - „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do...
(zakończone) | Zamówienie 7989495|
---|---|
źródło | Internet Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED) |
data publikacji | 2021-02-26 2021-03-19 |
przedmiot zlecenia | „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie Polski i UE” Zadanie drugie - obejmuje dostawę 3 lokomotyw w Konfiguracji II: PL, tj. zgodnie z wymaganiem Zamawiającego dopuszczonych do eksploatacji w Polsce. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, w ramach dwóch niezależnych Zadań łącznie siedmiu sztuk nowoczesnych, nowych, czteroosiowych, dwukabinowych, elektrycznych pojazdów trakcyjnych z napędem, wyprodukowanych w ramach jednego typu i modelu lub kompatybilnej rodziny pojazdów, w ramach każdego z Zadań, zwanych dalej lokomotywami, wg wymagań określonych w niniejszej Specyfikacji. Lokomotywy winne być dopuszczone do eksploatacji na terenie krajów wskazanych przez Zamawiającego w ramach Konfiguracji określonej dla każdego z Zadań. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych na liniach zelektryfikowanych krajów wskazanych poniżej w Konfiguracji I dla Zadania pierwszego oraz w Konfiguracji II dla Zadania drugiego, oraz do wjazdu na bocznice, w tym z użyciem opcjonalnego wybranego przez Zamawiającego wyposażenia lokomotywy w spalinowy moduł dojazdowy, o ile oferent zaoferuje taką możliwość w toku niniejszego postępowania. Informacje dotyczące zamówienia umieszczone są na portalu „Baza Konkurencyjności” https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ Dostarczone lokomotywy będą zaprojektowane i skonstruowane tak, aby miały nieprzerwany okres użytkowania na każdy pojazd wynoszący co najmniej 30 (trzydzieści) lat, podczas którego dana lokomotywa może być obsługiwana zgodnie z przeznaczeniem, bezpiecznie i według postanowień instrukcji serwisowania.Przedmiotem zamówienia jest dostawa, w ramach dwóch niezależnych Zadań łącznie siedmiu sztuk nowoczesnych, nowych, czteroosiowych, dwukabinowych, elektrycznych pojazdów trakcyjnych z napędem, wyprodukowanych w ramach jednego typu i modelu lub kompatybilnej rodziny pojazdów, w ramach każdego z Zadań, zwanych dalej lokomotywami, wg wymagań określonych w niniejszej Specyfikacji. Lokomotywy winne być dopuszczone do eksploatacji na terenie krajów wskazanych przez Zamawiającego w ramach Konfiguracji określonej dla każdego z Zadań. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych na liniach zelektryfikowanych krajów wskazanych poniżej w Konfiguracji I dla Zadania pierwszego oraz w Konfiguracji II dla Zadania drugiego, oraz do wjazdu na bocznice, w tym z użyciem opcjonalnego wybranego przez Zamawiającego wyposażenia lokomotywy w spalinowy moduł dojazdowy, o ile oferent zaoferuje taką możliwość w toku niniejszego postępowania. Dostarczone lokomotywy będą zaprojektowane i skonstruowane tak, aby miały nieprzerwany okres użytkowania na każdy pojazd wynoszący co najmniej 30 (trzydzieści) lat, podczas którego dana lokomotywa może być obsługiwana zgodnie z przeznaczeniem, bezpiecznie i według postanowień instrukcji serwisowania. Zamawiający, na podstawie zaoferowanych cen, planuje dokonać zakupu łącznie 7 szt. lokomotyw w ramach dwóch zadań: Zadanie pierwsze - obejmuje dostawę 4 lokomotyw w Konfiguracji I: D-A-PL-CZ-SK, tj. zgodnie z wymaganiem Zamawiającego dopuszczonych do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Polsce, Czechach i Słowacji, Zadanie drugie - obejmuje dostawę 3 lokomotyw w Konfiguracji II: PL, tj. zgodnie z wymaganiem Zamawiającego dopuszczonych do eksploatacji w Polsce. UWAGA: Oferent może złożyć ofertę na dostawę lokomotyw w ramach dwóch Zadań albo w ramach wybranego przez siebie jednego Zadania. Poza podziałem na Zadanie pierwsze i Zadanie drugie przewidziane w Specyfikacji, Zamawiający nie dopuszcza ofert częściowych ani nie przewiduje możliwości podzielenia realizacji przedmiotu objętego danym Zadaniem pomiędzy Oferentów. Wybór najkorzystniejszej oferty dla danego Zadania nastąpi w oparciu o kryteria oceny określone w dalszej części niniejszej Specyfikacji. Zamawiający, nie dopuszcza składania ofert warunkowych ani ofert częściowych za wyjątkiem tych, które zostały opisane w Specyfikacji, tj. wymaganych zgodnie z Zadaniami pierwszym i drugim oraz Opcjami technicznymi 1 i 2. Dopuszczalne jest zaoferowanie Zamawiającemu lokomotyw zgodnych z daną Konfiguracją, lecz posiadających dopuszczenia do eksploatacji oraz elementy i systemy pozwalające prowadzić eksploatację pojazdów na infrastrukturze kolejowej dodatkowych krajów poza wymaganymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający, po dokonaniu zakupu i zapłacie za lokomotywę, stanie się właścicielem lokomotywy wraz ze wszystkimi systemami lokomotywy. Aktywacja eksploatacji dla dodatkowego kraju, poza wymaganymi przez Zamawiającego dla danej Konfiguracji, o ile taka możliwość została zaoferowana przez Dostawcę w toku przetargu, nastąpi w przypadku zainteresowania Zamawiającego, na podstawie dodatkowych pisemnych ustaleń pomiędzy Stronami. Dostawca, który w toku przetargu zaoferował Zamawiającemu możliwość rozszerzenia lokomotywy o eksploatację w dodatkowych względem wymaganych i wskazanych przez Zamawiającego krajach, jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu na jego wniosek w terminie do 3 m-cy od dnia otrzymania wniosku, warunki dotyczące możliwości aktywowania eksploatacji oraz zasad utrzymania dodatkowych systemów bezpieczeństwa w każdym z dodatkowych krajów wybranym przez Odbiorcę spośród krajów, które Dostawca wskazał w toku składania oferty. Zamawiający wymaga, aby zaoferowane lokomotywy w każdej z Konfiguracji, na dzień realizacji dostawy posiadały bezterminowe dopuszczenia do eksploatacji dla krajów zgodnie z odpowiednio Konfiguracją I lub II wskazaną wyżej. Ewentualna aktywacja systemu, przez Dostawcę, dla eksploatacji lokomotywy w dodatkowym kraju, spośród dodatkowych krajów wskazanych przez Oferenta, nastąpi na wniosek Zamawiającego w terminie i na warunkach ustalonych pomiędzy Stronami. Zamawiający będzie ponosił koszty utrzymania i związane z czynnościami serwisu niezbędnymi, aby systemy aktywowane na jego wniosek były czynne i spełniały wymagania formalne, pozostawały sprawne i umożliwiały eksploatację w dodatkowych krajach. Zaoferowanie lokomotyw z systemami dodatkowymi dla krajów ponad te wymagane przez Zamawiającego nie może skutkować koniecznością ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów utrzymania czy eksploatacji, o ile na wniosek Zamawiającego Dostawca nie dokonał aktywacji możliwości eksploatacji lokomotywy w dodatkowo zaoferowanych krajach. W przypadku, gdyby ze względów formalnych zachodziła konieczność utrzymywania tych systemów, pomimo, że Zamawiający nie złożył wniosku o aktywację eksploatacji w dodatkowym kraju, obowiązek oraz koszty utrzymania tych systemów będzie ponosił Dostawca. Zamawiający informuje, że w przypadku zaoferowania przez Oferenta doposażenia lokomotywy w spalinowy moduł dojazdowy (na warunkach Opcji technicznej 1, o ile technicznie istnieje możliwość zabudowy modułu dojazdowego) i wyboru w toku podpisywania umowy tej opcji przez Zamawiającego, zamówiona lokomotywa na dzień odbioru winna posiadać zabudowany moduł dojazdowy i bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji z modułem spalinowym dla krajów zgodnie z odpowiednio Konfiguracją I lub II wskazaną wyżej. Zamawiający zastrzega sobie opcję zakupu kolejnych Lokomotyw w ilości nie przekraczającej jednej lokomotywy w ramach każdego z Zadań, w terminie do 18-stu miesięcy od daty zawarcia umowy dostawy. Cena jednostkowa oraz warunki serwisowania dla każdej z lokomotyw podlegającej zamówieniu w ramach Opcji Dodatkowej wraz z odpowiednimi dopuszczeniami dla poszczególnych krajów będzie zgodna z ceną jednostkową tego typu lokomotywy dla danej Konfiguracji oraz ceny Opcji technicznej dla doposażenia lokomotywy, uzyskanych w toku niniejszego postępowania przetargowego i zawartej umowy dotyczącej realizacji danego Zadania. Termin dostawy każdej z lokomotyw zamówionych w ramach Opcji Dodatkowej określi Dostawca, z tym że nie może on być dłuższy niż 18 m-cy od daty pisemnego zawiadomienia przesłanego przez Zamawiającego o wykonaniu uprawnienia opcyjnego. Podstawowe dane techniczne dostarczanych lokomotyw a) układ osi: Bo’ Bo’ b) napięcie zasilania: - dla Konfiguracji I przynajmniej system zasilania 3 kV DC; 15kV 16 2/3 Hz oraz 25 kV 50 Hz AC - dla Konfiguracji II przynajmniej system zasilania 3 kV DC c) moc ciągła: minimum 5 MW przy wszystkich rodzajach zasilania d) siła pociągowa przy rozruchu: minimum 300 kN e) szerokość toru: 1435 mm f) masa służbowa: maksymalna 90 ton EN15528:2015 g) maksymalny nacisk na szynę: 221 kN (22,5 tony/oś) EN15528:2015 h) nominalna średnica okręgu tocznego: 1250 mm i) długość lokomotywy ze zderzakami: maksymalnie 20 000 mm j) skrajnia: UIC 505-1 k) wskaźnik gotowości: minimum 0,95 dla floty lokomotyw w ramach danego Zadania, obliczany wg danych w niniejszej Specyfikacji. l) Ilość silników trakcyjnych – 4 m) minimalny promień łuku – 150 m Pozostałe wymagania zgodnie ze Specyfikacją Przedmiotu Przetargu. |
branża | Maszyny, sprzęt, urządzenia, narzędzia |
podbranża | maszyny i sprzęty inne |
kody CPV | 34611000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | śląskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Pomorskie |