Przetarg 7892762 - Zakup fabrycznie nowego autobusu do przewozu dzieci do...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 7892762
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2020-12-23 |
przedmiot ogłoszenia | Zakup fabrycznie nowego autobusu do przewozu dzieci do szkół na terenie Gminy Potęgowo. Numer referencyjny: ZP.271.18.2020 Prz edmiot zamówienia – oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego w 2021 r. 1.1. Parametry techniczne i wymagania: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy). 2) Model pojazdu – powinien spełniać wszystkie wymagania wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r poz.110 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. 3) Wymiary - maksymalna długość do 13 m - maksymalna wysokość do 3,35 m bądź maksymalna wysokość 3,41 m z możliwością opuszczenia autobusu do wysokości 3,35 m - liczba osi 2 - układ drzwi 1-1-0 4) Silnik - rodzaj paliwa: olej napędowy - pojemność zbiornika paliwa min. 300 dm3 - pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów - minimalna moc silnika 360 KM - minimalna pojemność silnika 10 500 cm3 - silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 - skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny - system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW - system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania - system kontroli trakcji - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną - układ stabilizacji toru jazdy TC - czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie - oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - elektroniczne sterowanie poziomowaniem zawieszenia pojazdu z funkcją przyklękiem 6) Układ kierowniczy i hamulcowy - hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego - kierownica umieszczona z lewej strony - wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy - pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi - zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca - tempomat adaptacyjny - układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy 7) Nadwozie - nadwozie zabezpieczone antykorozyjnie - izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu 8) Podłoga - wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna - szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane - podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu - podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia - dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe - nagrzewnica szyby przedniej - materiałowe zasłonki w oknach bocznych - szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana 10) Drzwi pasażerskie - drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie - drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci - uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie - poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych - sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. - pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych - pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. - oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia - oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie - klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem - dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego - ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe - ogrzewanie postojowe min. 30 KW - grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych - grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy. 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej. 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu. 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym. 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Ostatecznie Zamawiający dokona wyboru koloru po wyborze oferty, na etapie podpisania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta. 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu. 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi. 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V. 24) Wyposażenie - tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców - pasy bezpieczeństwa dwupunktowe (biodrowe) - minimum dwa komplety kluczyków do autobusu - ogranicznik prędkości do 100 km - koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) - kliny pod koła 2 szt. - klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora - skrzynka narzędziowa - apteczki 2 szt. - gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty - 2 szt. - trójkąty ostrzegawcze 2 szt. - młotki bezpieczeństwa - oznaczenie wyjść awaryjnych - autoalarm + immobilaizer - radioodtwarzacz CD/MP3 - oświetlenie komory silnika - oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy - zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie - kamera drzwi środkowych - kamera cofania z sygnałem dźwiękowym - luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie - komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu - półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów - uchwyty na kubek kierowcy - oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położony w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Wykonawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Do oferty należy dołączyć opis techniczny pojazdu zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnianie wszystkich parametrów i wymagań. 1.2. Materiały i urządzenia - zastosować jak w załączonej dokumentacji lub zastosować rozwiązania równoważne opisywanym. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w SIWZ i załącznikach do SIWZ zostały wskazane do opisu asortymentu znaki towarowe lub pochodzenie – wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrażenia: „typu” / „równoważne”, co oznacza, iż oferowany asortyment ma posiadać parametry (techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe) takie same lub lepsze od opisywanych. Podane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy mają za zadanie jedynie sprecyzowanie wymagań jakościowych Zamawiającego i są podane jako przykładowe. **************************** UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 540394957-N-2021 z dnia: 2021-01-07 Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: II Punkt: 4 W ogłoszeniu jest: - maksymalna wysokość do 3,35 m bądź maksymalna wysokość 3,41 m z możliwością opuszczenia autobusu do wysokości 3,35 m - Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących; Przedmiot zamówienia – oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego w 2021 r. W ogłoszeniu powinno być: - Zamawiający dopuszcza maksymalną wysokość autobusu do 3,46 metra (z urządzeniem klimatyzacyjnym) - Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących; Liczba miejsc stojących w autobusie powinna zostać ustalona zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia; - Zamawiający dopuszcza oferowanie pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2020 roku. Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV Punkt: 6.2) W ogłoszeniu jest: termin składania ofert: 08.01.2021, godzina 10:00 W ogłoszeniu powinno być: termin składania ofert: 21.01.2021 godz. 10:00 **************************** UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 540399594-N-2021 z dnia: 2021-01-11 Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: II Punkt: 4 W ogłoszeniu jest: Krótki opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia – oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego w 2021 r. 1.1. Parametry techniczne i wymagania: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy). 2) Model pojazdu – powinien spełniać wszystkie wymagania wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r poz.110 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. 3) Wymiary - maksymalna długość do 13 m - maksymalna wysokość do 3,35 m bądź maksymalna wysokość 3,41 m z możliwością opuszczenia autobusu do wysokości 3,35 m - liczba osi 2 - układ drzwi 1-1-0 4) Silnik - rodzaj paliwa: olej napędowy - pojemność zbiornika paliwa min. 300 dm3 - pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów - minimalna moc silnika 360 KM - minimalna pojemność silnika 10 500 cm3 - silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 - skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny - system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW - system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania - system kontroli trakcji - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną - układ stabilizacji toru jazdy TC - czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie - oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - elektroniczne sterowanie poziomowaniem zawieszenia pojazdu z funkcją przyklękiem 6) Układ kierowniczy i hamulcowy - hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego - kierownica umieszczona z lewej strony - wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy - pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi - zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca - tempomat adaptacyjny - układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy 7) Nadwozie - nadwozie zabezpieczone antykorozyjnie - izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu 8) Podłoga - wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna - szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane - podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu - podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia - dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe - nagrzewnica szyby przedniej - materiałowe zasłonki w oknach bocznych - szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana 10) Drzwi pasażerskie - drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie - drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci - uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie - poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych - sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. - pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych - pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. - oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia - oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie - klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem - dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego - ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe - ogrzewanie postojowe min. 30 KW - grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych - grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy. 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej. 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu. 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym. 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Ostatecznie Zamawiający dokona wyboru koloru po wyborze oferty, na etapie podpisania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta. 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu. 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi. 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V. 24) Wyposażenie - tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców - pasy bezpieczeństwa dwupunktowe (biodrowe) - minimum dwa komplety kluczyków do autobusu - ogranicznik prędkości do 100 km - koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) - kliny pod koła 2 szt. - klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora - skrzynka narzędziowa - apteczki 2 szt. - gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty - 2 szt. - trójkąty ostrzegawcze 2 szt. - młotki bezpieczeństwa - oznaczenie wyjść awaryjnych - autoalarm + immobilaizer - radioodtwarzacz CD/MP3 - oświetlenie komory silnika - oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy - zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie - kamera drzwi środkowych - kamera cofania z sygnałem dźwiękowym - luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie - komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu - półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów - uchwyty na kubek kierowcy - oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położony w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Wykonawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Do oferty należy dołączyć opis techniczny pojazdu zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnianie wszystkich parametrów i wymagań. 1.2. Materiały i urządzenia - zastosować jak w załączonej dokumentacji lub zastosować rozwiązania równoważne opisywanym. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w SIWZ i załącznikach do SIWZ zostały wskazane do opisu asortymentu znaki towarowe lub pochodzenie – wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrażenia: „typu” / „równoważne”, co oznacza, iż oferowany asortyment ma posiadać parametry (techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe) takie same lub lepsze od opisywanych. Podane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy mają za zadanie jedynie sprecyzowanie wymagań jakościowych Zamawiającego i są podane jako przykładowe. W ogłoszeniu powinno być: Przedmiot zamówienia oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2020 r.” OPIS TECHNICZNY FABRYCZNIE NOWEGO AUTOBUSU DO PRZEWOZU DZIECI DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY POTĘGOWO: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy) 2) Model pojazdu – Kategoria M3 Klasa pojazdu II (klasa określona w Dyrektywie 2001/85/WE) , który powinien spełniać wszystkie wymagania określone w: a) Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 110) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zmianami). b) Dyrektywie 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów ("dyrektywa ramowa") - Dz.U.UE.L.2007.263.1 z dnia 2007.10.09. c) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.2009.200.1 z dnia 2009.07.31). d) Regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz. U. UE. L. 2015.153.1 z dnia 2015.06.18), dotyczącej pojazdów wykorzystywanych do przewozu pasażerów i mających więcej niż osiem siedzeń poza siedzeniem kierowcy, dla pojazdu klasy II. Pojazd musi posiadać aktualne (ważne) „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu” lub „Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” wraz z załącznikami (opisem technicznym) wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 128) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1475)” 3) Wymiary - maksymalna długość do 13 m - maksymalna wysokość autobusu do 3,46 m (z urządzeniem klimatyzacyjnym). - liczba osi 2 - układ drzwi 1-1-0 lub 1-2 - 0” 4) Silnik - rodzaj paliwa: olej napędowy - pojemność zbiornika paliwa min. 220 dm3 - pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów - minimalna moc silnika 360 KM - minimalna pojemność silnika 6 700 cm3 - silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 - maksymalny poziom zużycia energii: 9,72 MJ/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wartości energetycznej oleju napędowego równej 36 MJ/l (na podstawie załącznika nr 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz.U. z 2011 nr 96 poz. 559) - maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla: 713 g/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wielkości emisji dwutlenku węgla ze spalania 1 l oleju napędowego równej 2,64 kg/l) - skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź w pełni automatyczna min. 6 biegów + wsteczny.” - system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW – fakultatywnie - system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania - system kontroli trakcji - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną - układ stabilizacji toru jazdy TC - czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie - oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - elektroniczne sterowanie poziomowaniem zawieszenia pojazdu z funkcją przyklękiem 6) Układ kierowniczy i hamulcowy - hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego - kierownica umieszczona z lewej strony - wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy - pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi - zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca - tempomat adaptacyjny lub dopuszcza się tempomat tradycyjny - układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy lub dopuszcza się autobus bez tej funkcji 7) Nadwozie - szkielet nadwozia wykonany z aluminium lub ze stali nierdzewnej lub ze stali konstrukcyjnej o zwiększonej wytrzymałości i zabezpieczonej dodatkowo przed korozją poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej oraz wykonanie warstwy nawierzchniowej przy użyciu lakieru poliuretanowego. Poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję, np. blachy stalowe nierdzewne lub specjalnego przeznaczenia, tworzywa sztuczne, blachy aluminiowe. - izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu. - lakierowane wg wzoru Zamawiającego, lakierowane przy użyciu lakierów o podwyższonej odporności na ścieranie przy myciu. Lakier powinien charakteryzować się dużą odpornością na : działanie światła, oleju, czynników chemicznych, podwyższonej temperatury, działanie udarowe oraz kleje folii reklamowych. 8) Podłoga - wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna - szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane. Dopuszcza się zamontowanie pojedynczej szyby tylnej przyciemnionej - podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu - podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia - dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe - nagrzewnica szyby przedniej - materiałowe zasłonki w oknach bocznych - szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana 10) Drzwi pasażerskie - drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie - drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci - uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie - poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych - sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. - pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych. - pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. - oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia, dopuszcza się rozwiązanie polegające na oświetleniu tego obszaru poprzez lampy schodowe - oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie - klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem - dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego - ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe - ogrzewanie postojowe min. 30 KW - grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych - grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Zamawiający dokona wyboru lakierów spośród zaoferowanych przez Wykonawcę na etapie podpisywania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V 24) Wyposażenie - tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców - pasy bezpieczeństwa na miejscach eksponowanych trzypunktowe a na pozostałych miejscach dwupunktowe lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa - minimum dwa komplety kluczyków do autobusu - koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) - kliny pod koła 2 szt. - klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora - skrzynka narzędziowa - apteczki 2 szt. - gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty - 2 szt. - trójkąty ostrzegawcze 2 szt. - młotki bezpieczeństwa - oznaczenie wyjść awaryjnych - autoalarm + immobilaizer - radioodtwarzacz CD/MP3 - oświetlenie komory silnika - oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy - zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie - kamera drzwi środkowych lub dopuszcza się autobus bez kamery - kamera cofania z sygnałem dźwiękowym - luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie - komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu - półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów - uchwyty na kubek kierowcy - oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej; - pojemność luków bagażowych min. 5 m3 - pokrywy luków bagażowych otwierane i zamykane manualnie. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis - Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot dostawy (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem), bez limitu kilometrów wraz z bezpłatnym serwisem w okresie gwarancji. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położoną w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego; - Zamawiający wymaga gwarancji na perforację poszyć zewnętrznych oraz szkieletu podwozia i nadwozia min. 10 lat; - Zamawiający wymaga gwarancji na powłoki lakiernicze min. 5 lat. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Dostawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Do oferty należy dołączyć opis techniczny pojazdu zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnianie wszystkich parametrów i wymagań. 1.2. Materiały i urządzenia - zastosować jak w załączonej dokumentacji lub zastosować rozwiązania równoważne opisywanym. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w SIWZ i załącznikach do SIWZ zostały wskazane do opisu asortymentu znaki towarowe lub pochodzenie – wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrażenia: „typu” / „równoważne”, co oznacza, iż oferowany asortyment ma posiadać parametry (techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe) takie same lub lepsze od opisywanych. Podane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy mają za zadanie jedynie sprecyzowanie wymagań jakościowych Zamawiającego i są podane jako przykładowe. Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV Punkt: 2.2) W ogłoszeniu jest: Kryteria: cena 60,00 okres gwarancji wraz z bezpłatnym serwisem 20,00 zaoferowanie zespołu napędowego jednego producenta 5,00 zaoferowanie autobusu z większą mocą silnika 15,00 W ogłoszeniu powinno być: Kryteria: cena 60,00; zaoferowanie silnika tego samego producenta co nadwozie autobusu 10,00; okres gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów wraz z bezpłatnym serwisem w autoryzowanym serwisie producenta w zakresie napraw autobusów 10,00; okres gwarancji na perforację poszyć zewnętrznych oraz szkieletu podwozia i nadwozia 5,00; okres gwarancji na powłoki lakiernicze 5,00; zaoferowanie autobusu z większą mocą silnika 10,00. Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV Punkt: 6.2) W ogłoszeniu jest: termin składania ofert: 21.01.2021, godzina10:00 W ogłoszeniu powinno być: termin składania ofert: 26.01.2021, godzina10:00 **************************** UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 540404056-N-2021 z dnia: 2021-01-18 Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: II Punkt: 4 W ogłoszeniu jest: Opis przedmiotu zamówienia po zmianach z dnia 11.01.2021. Przedmiot zamówienia oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2020 r.” OPIS TECHNICZNY FABRYCZNIE NOWEGO AUTOBUSU DO PRZEWOZU DZIECI DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY POTĘGOWO: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy) 2) Model pojazdu – Kategoria M3 Klasa pojazdu II (klasa określona w Dyrektywie 2001/85/WE) , który powinien spełniać wszystkie wymagania określone w: a) Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 110) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zmianami). b) Dyrektywie 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów ("dyrektywa ramowa") - Dz.U.UE.L.2007.263.1 z dnia 2007.10.09. c) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.2009.200.1 z dnia 2009.07.31). d) Regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz. U. UE. L. 2015.153.1 z dnia 2015.06.18), dotyczącej pojazdów wykorzystywanych do przewozu pasażerów i mających więcej niż osiem siedzeń poza siedzeniem kierowcy, dla pojazdu klasy II. Pojazd musi posiadać aktualne (ważne) „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu” lub „Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” wraz z załącznikami (opisem technicznym) wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 128) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1475)” 3) Wymiary - maksymalna długość do 13 m - maksymalna wysokość autobusu do 3,46 m (z urządzeniem klimatyzacyjnym). - liczba osi 2 - układ drzwi 1-1-0 lub 1-2 - 0” 4) Silnik - rodzaj paliwa: olej napędowy - pojemność zbiornika paliwa min. 220 dm3 - pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów - minimalna moc silnika 360 KM - minimalna pojemność silnika 6 700 cm3 - silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 - maksymalny poziom zużycia energii: 9,72 MJ/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wartości energetycznej oleju napędowego równej 36 MJ/l (na podstawie załącznika nr 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz.U. z 2011 nr 96 poz. 559) - maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla: 713 g/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wielkości emisji dwutlenku węgla ze spalania 1 l oleju napędowego równej 2,64 kg/l) - skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź w pełni automatyczna min. 6 biegów + wsteczny.” - system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW – fakultatywnie - system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania - system kontroli trakcji - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną - układ stabilizacji toru jazdy TC - czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie - oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - elektroniczne sterowanie poziomowaniem zawieszenia pojazdu z funkcją przyklękiem 6) Układ kierowniczy i hamulcowy - hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego - kierownica umieszczona z lewej strony - wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy - pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi - zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca - tempomat adaptacyjny lub dopuszcza się tempomat tradycyjny - układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy lub dopuszcza się autobus bez tej funkcji 7) Nadwozie - szkielet nadwozia wykonany z aluminium lub ze stali nierdzewnej lub ze stali konstrukcyjnej o zwiększonej wytrzymałości i zabezpieczonej dodatkowo przed korozją poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej oraz wykonanie warstwy nawierzchniowej przy użyciu lakieru poliuretanowego. Poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję, np. blachy stalowe nierdzewne lub specjalnego przeznaczenia, tworzywa sztuczne, blachy aluminiowe. - izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu. - lakierowane wg wzoru Zamawiającego, lakierowane przy użyciu lakierów o podwyższonej odporności na ścieranie przy myciu. Lakier powinien charakteryzować się dużą odpornością na : działanie światła, oleju, czynników chemicznych, podwyższonej temperatury, działanie udarowe oraz kleje folii reklamowych. 8) Podłoga - wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna - szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane. Dopuszcza się zamontowanie pojedynczej szyby tylnej przyciemnionej - podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu - podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia - dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe - nagrzewnica szyby przedniej - materiałowe zasłonki w oknach bocznych - szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana 10) Drzwi pasażerskie - drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie - drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci - uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie - poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych - sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. - pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych. - pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. - oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia, dopuszcza się rozwiązanie polegające na oświetleniu tego obszaru poprzez lampy schodowe - oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie - klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem - dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego - ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe - ogrzewanie postojowe min. 30 KW - grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych - grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Zamawiający dokona wyboru lakierów spośród zaoferowanych przez Wykonawcę na etapie podpisywania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V 24) Wyposażenie - tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców - pasy bezpieczeństwa na miejscach eksponowanych trzypunktowe a na pozostałych miejscach dwupunktowe lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa - minimum dwa komplety kluczyków do autobusu - koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) - kliny pod koła 2 szt. - klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora - skrzynka narzędziowa - apteczki 2 szt. - gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty - 2 szt. - trójkąty ostrzegawcze 2 szt. - młotki bezpieczeństwa - oznaczenie wyjść awaryjnych - autoalarm + immobilaizer - radioodtwarzacz CD/MP3 - oświetlenie komory silnika - oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy - zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie - kamera drzwi środkowych lub dopuszcza się autobus bez kamery - kamera cofania z sygnałem dźwiękowym - luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie - komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu - półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów - uchwyty na kubek kierowcy - oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej; - pojemność luków bagażowych min. 5 m3 - pokrywy luków bagażowych otwierane i zamykane manualnie. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis - Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot dostawy (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem), bez limitu kilometrów wraz z bezpłatnym serwisem w okresie gwarancji. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położoną w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego; - Zamawiający wymaga gwarancji na perforację poszyć zewnętrznych oraz szkieletu podwozia i nadwozia min. 10 lat; - Zamawiający wymaga gwarancji na powłoki lakiernicze min. 5 lat. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Dostawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Do oferty należy dołączyć opis techniczny pojazdu zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnianie wszystkich parametrów i wymagań. W ogłoszeniu powinno być: Opis przedmiotu zamówienia po zmianach z dnia 18.01.2021. Przedmiot zamówienia oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2020 r.” OPIS TECHNICZNY FABRYCZNIE NOWEGO AUTOBUSU DO PRZEWOZU DZIECI DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY POTĘGOWO: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy) 2) Model pojazdu – Kategoria M3 Klasa pojazdu II (klasa określona w Dyrektywie 2001/85/WE) , który powinien spełniać wszystkie wymagania określone w: a) Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 110) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zmianami). b) Dyrektywie 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów ("dyrektywa ramowa") - Dz.U.UE.L.2007.263.1 z dnia 2007.10.09. c) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.2009.200.1 z dnia 2009.07.31). d) Regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz. U. UE. L. 2015.153.1 z dnia 2015.06.18), dotyczącej pojazdów wykorzystywanych do przewozu pasażerów i mających więcej niż osiem siedzeń poza siedzeniem kierowcy, dla pojazdu klasy II. Pojazd musi posiadać aktualne (ważne) „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu” lub „Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” wraz z załącznikami (opisem technicznym) wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 128) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1475)” 3) Wymiary - maksymalna długość do 13 m - maksymalna wysokość autobusu do 3,46 m (z urządzeniem klimatyzacyjnym). - liczba osi 2 - układ drzwi 1-1-0 lub 1-2 - 0” 4) Silnik - rodzaj paliwa: olej napędowy - pojemność zbiornika paliwa min. 220 dm3 - pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów - minimalna moc silnika 319,6 KM - minimalna pojemność silnika 6 700 cm3 - silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 - maksymalny poziom zużycia energii: 9,72 MJ/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wartości energetycznej oleju napędowego równej 36 MJ/l (na podstawie załącznika nr 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz.U. z 2011 nr 96 poz. 559) - maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla: 713 g/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wielkości emisji dwutlenku węgla ze spalania 1 l oleju napędowego równej 2,64 kg/l) - skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź w pełni automatyczna min. 6 biegów + wsteczny.” - system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW – fakultatywnie - system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania - system kontroli trakcji - elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną - układ stabilizacji toru jazdy TC - czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie - oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym - oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym 6) Układ kierowniczy i hamulcowy - hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego - kierownica umieszczona z lewej strony - wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy - pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi - zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca - tempomat adaptacyjny lub dopuszcza się tempomat tradycyjny - układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy lub dopuszcza się autobus bez tej funkcji 7) Nadwozie - szkielet nadwozia wykonany z aluminium lub ze stali nierdzewnej lub ze stali konstrukcyjnej o zwiększonej wytrzymałości i zabezpieczonej dodatkowo przed korozją poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej oraz wykonanie warstwy nawierzchniowej przy użyciu lakieru poliuretanowego. Poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję, np. blachy stalowe nierdzewne lub specjalnego przeznaczenia, tworzywa sztuczne, blachy aluminiowe. - izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu. - lakierowane wg wzoru Zamawiającego, lakierowane przy użyciu lakierów o podwyższonej odporności na ścieranie przy myciu. Lakier powinien charakteryzować się dużą odpornością na : działanie światła, oleju, czynników chemicznych, podwyższonej temperatury, działanie udarowe oraz kleje folii reklamowych. 8) Podłoga - wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna - szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane. Dopuszcza się zamontowanie pojedynczej szyby tylnej przyciemnionej - podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu - podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia - dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe - nagrzewnica szyby przedniej - materiałowe zasłonki w oknach bocznych - szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana lub otwierana (przesuwana) w sposób mechaniczny. 10) Drzwi pasażerskie - drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie - drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci - uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie - poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych - sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. - pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych. - pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. - oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia, dopuszcza się rozwiązanie polegające na oświetleniu tego obszaru poprzez lampy schodowe - oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie - klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem - dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego - ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe - ogrzewanie postojowe min. 30 KW - grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych - grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Zamawiający dokona wyboru lakierów spośród zaoferowanych przez Wykonawcę na etapie podpisywania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V 24) Wyposażenie - tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców - pasy bezpieczeństwa na miejscach eksponowanych trzypunktowe a na pozostałych miejscach dwupunktowe lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa - minimum dwa komplety kluczyków do autobusu - koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) - kliny pod koła 2 szt. - klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora - skrzynka narzędziowa - apteczki 2 szt. - gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty - 2 szt. - trójkąty ostrzegawcze 2 szt. - młotki bezpieczeństwa - oznaczenie wyjść awaryjnych - autoalarm + immobilaizer - radioodtwarzacz CD/MP3 - oświetlenie komory silnika - oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy - zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie - kamera drzwi środkowych lub dopuszcza się autobus bez kamery - kamera cofania z sygnałem dźwiękowym - luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie - komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu - półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów - uchwyty na kubek kierowcy - oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej; - pojemność luków bagażowych min. 5 m3 - pokrywy luków bagażowych otwierane i zamykane manualnie. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis - Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot dostawy (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem), bez limitu kilometrów wraz z bezpłatnym serwisem w okresie gwarancji. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położoną w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego; - Zamawiający wymaga gwarancji na perforację poszyć zewnętrznych oraz szkieletu podwozia i nadwozia min. 10 lat; - Zamawiający wymaga gwarancji na powłoki lakiernicze min. 5 lat. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Dostawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Do oferty należy dołączyć opis techniczny pojazdu zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnianie wszystkich parametrów i wymagań. Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV Punkt: 6.2) W ogłoszeniu jest: termin składania ofert: 26.01.2021, godzina 10:00 W ogłoszeniu powinno być: termin składania ofert: 27.01.2021, godz. 10:00 |
branża | Motoryzacja |
podbranża | autobusy, autokary |
kody CPV | 34121000 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | dostawy |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Pomorskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Pomorskie |