Zlecenie 11853333 - Zakup, demontaż i montaż nowych pomp w pompowniach...
| Zamówienie 11853333 (zakończone) | |
|---|---|
| źródło | Internet |
| data publikacji | 2025-11-03 |
| przedmiot zlecenia | Zakup, demontaż i montaż nowych pomp w pompowniach ścieków: 1. Pompownia PŚ 59 ul. Migdałowa Dobra - lszt, 2. Pompownia PŚ 65 ul. Majowa Wołczkowo - lszt, 3. Pompownia PŚ 15 Kościno ul. Bociana/Żubrza - 2szt. Przedmiotem zamówienia jest również przekazanie zdemontowanych pomp dla Eksploatatora sieci oraz zabezpieczenie odbioru ścieków w trakcie prowadzenia prac. Wykonawca przed złożeniem oferty uzyska zatwierdzenie u Eksploatatora sieci oferowanych pomp i załączy potwierdzenie do formularza oferty dla Zamawiającego. SPECYFIKACJA TECHNICZNA POMP PS15 PS59 PS65 • Przepompownie w układzie pracy naprzemiennej 1+1 pompa rezerwowa o parametrach: 1/ Przepompownia PS15 (Kościno ul. Bociana/Żubrza) oraz PS59 (ul. Migdałowa Dobra) wymagany jeden typ pomp - wydajność Q=5,5 l/s podnoszenie H=23,8 m pompy o maksymalnej sprawności hydraulicznej powyżej 61% dopuszczalna maksymalna moc w punkcie pracy Pl=3,9 kW moc P2=3,4 kW. Silnik do 4,0 kW o sprawności powyżej 88%, prąd znamionowy do 7,4 A wylot pompy DN80 przystosowany do instalacji na istniejącej stopie 2/ Przepompownia PS 65 (ul. Majowa Wołczkowo) wydajność Q=6,0 l/s podnoszenie H=10,0 m pompy o maksymalnej sprawności hydraulicznej powyżej 40% dopuszczalna maksymalna moc w punkcie pracy Pl=2,0 kW moc P2=2,4 kW. Silnik do 3,0 kW o sprawności powyżej 87%, prąd znamionowy do 6,4 A wylot pompy DN80 przystosowany do instalacji na istniejącej stopie Wirniki pomp: PS15, PS59 ze względu na wysoki zakres podnoszenia musi być typu otwartego jedno lub dwukanałowego o dużym stałym przekroju i swobodnym przelocie, z zaostrzoną dolną krawędzią łopatek wirnika i funkcją cięcia większych zanieczyszczeń. Na górnej powierzchni wirnika w celu ochrony uszczelnienia mechanicznego musi być zlokalizowany ząbkowany pierścień rozdrabniający o ostrych krawędziach. Nie dopuszcza się typowych wirników rozdrabniających o małym przelocie z nożami tnącymi. Wlot do pompy z regulowana płytą dolną i możliwością regulacji szczeliny tnącej pomiędzy krawędziami wirnika w celu utrzymania maksymalnej stałej sprawności hydraulicznej pompy w całym okresie eksploatacji. PS 65 ze względu na niskie podnoszenie wymagany wirnik otwarty typu Vortex o pełnym swobodnym przelocie 80mm. Średnica króćca tłocznego pomp ma być zgodna z dotychczasową instalacją Dn 80 mm Wszystkie pompy mają pochodzić od jednego producenta Wał pompy i silnika powinien stanowić jedną całość i ma być wykonany ze stali nierdzewnej nie gorszej niż 1.4021 (AISI 420). Konstrukcja wału musi zapewnić przeniesienie maksymalnego momentu obrotowego zarówno podczas rozruchu jak i w całym zakresie pracy pompy. Wał powinien mieć polerowaną powierzchnię i odpowiednio obrobione odcinki wału, na których osadzone są łożyska, uszczelnienia i wirnik. Komora silnika w całości wypełniona olejem z wymuszonym obiegiem spełniającym rolę układu chłodzenia. Praca pomp przy odkrytych silnikach z recyrkulacja ścieków na wysokości silników. Ograniczony czas zalegania dużej ilości ścieków w przepompowniach z osiadaniem zanieczyszczeń, zagniwaniem i ograniczonymi odorami w obrębie pompowni. Komora olejowa wypełniona białym olejem mineralnym, bezpiecznym dla środowiska. W komorze olejowej powinien być zamontowany konduktometryczny czujnik zawilgocenia informujący o nieprawidłowym działaniu uszczelnienia mechanicznego i stanowiący zabezpieczenie przed uszkodzeniem pompy. Pompa w wykonaniu przeciwwybuchowym EX zgodnie z normami EExd II BT4 oraz ATEX. Aby ograniczyć ryzyko migracji wilgoci do komory silnika, musi być uszczelniona pojedynczo każda żyła przewodu między komorą zaciskową a komorą silnika Wał pompy musi być podparty w trwale nasmarowanych łożyskach. W górnym łożyskowaniu powinny być zastosowane jednorzędowe łożyska walcowe a dolne łożyskowanie powinny stanowić dwa jednorzędowe łożyska skośne o wzmocnionej budowie. Łożyska musza być odpowiedniego rozmiaru i właściwie rozmieszczone celem przeniesienia wszelkich promieniowych i osiowych obciążeń a także celem zminimalizowania wartości ugięcia wału. Obliczeniowa trwałość łożysk, wyznaczona dla wydajności stanowiącej 50% wydajności dla punktu maksymalnej sprawności, powinna być nie mniejsza niż 50.000 godzin. Silnik musi charakteryzować współczynnikiem dopuszczalnego przeciążenia mocą (zdefiniowany wg przepisów NEMA 1) o wartości nie mniejszej niż 1,3. Sprawność silnika nie może być mniejsza od wartości IE3 Premium zdefiniowanych przez normę IEC 60034- 30 i zarazem przewyższać sprawności Effil, zdefiniowane przepisami CEMEP. Pompy mają być napędzane silnikami zatapialnymi w klasie izolacji H, o stopniu ochrony IP68. Silniki mają być zasilane napięciem 400 V. Maksymalna temperatura silnika nie może przekroczyć wartości określonej dla izolacji klasy H. Silniki muszą być przystosowane do współpracy z przetwornicą częstotliwości (falownikiem) lub soft- startem. Prędkość obrotowa silnika powinna wynosić do 2900 obr/min w przypadku wirników kanałowych, przy wirnikach Vortex dopuszczalna prędkość do 1450 obr/min Wały pomp mają być wykonany ze stali nierdzewnej nie gorszej niż 1.4021 (AISI 420) Pompy muszą być wyposażone w podwójne uszczelnienie mechaniczne SiC/SiC (węglik krzemu/węglik krzemu) od strony medium oraz SiC/C (węglik krzemu/grafit) od strony silnika. Uszczelnienie pracuje niezależnie od kierunku obrotów silnika i jest odporne na skoki temperatury Silniki muszą być wyposażone w pełny system zabezpieczenia wewnętrznego składający się z następujących układów: ■=> Układ sygnalizujący zawilgocenie składający się z czujnika (w postaci elektrody) kontrolującego szczelność komory olejowej. Ze względów bezpieczeństwa elektroda czujnika musi się znajdować przed komorą silnika tak, aby w przypadku awarii uszczelnienia mechanicznego pompa została wyłączona zanim woda dostanie się do komory silnika. Dostawa pompy ma zawierać odpowiedni przetwornik przekształcający sygnał z czujnika wilgotności i podający go do układu sterowania pracą pompy. Przetwornik czujnika zawilgocenia musi być dostarczony razem z pompą i pochodzić od jednego producenta. O Układ zabezpieczający przed przegrzaniem silnika, składający się z bimetalowych czujników termicznych umożliwiających odłączenie pompy od zasilania w przypadku przegrzania. Czujniki mają być zainstalowane w każdej fazie uzwojeń silnika >=> Powyższe układy zabezpieczenia wewnętrznego mają posiadać niezależne wyprowadzenia elektryczne, umożliwiające dowolne podłączenia sygnalizacji zagrożenia dla sprawnej pracy pomp. Wszelkie elementy złączne pompy mające kontakt z medium mają być wykonany ze stali nierdzewnej nie gorszej niż 1.4401 (AISI 316) Korpusy hydrauliczne i korpusy silników muszą być wykonane z żeliwa grubościennego Aby zminimalizować ryzyko zawilgocenia silnika pompy w razie uszkodzenia mechanicznego izolacji kabli, wszystkie kable zasilające i sygnalizacyjne powinny być łączone z pompą za pomocą hermetycznej wtyczki Kable zasilające powinny być certyfikowane do użycia w ściekach surowych i dopuszczone do pracy przewodu w zakresie temperatur -25 +90 Aby ułatwić wyciąganie pomp muszą być one wyposażone w pałąki wyciągowe wykonane ze stali nierdzewnej nie gorszej niż 1.4401 (AISI 316) o wysokości, co najmniej 150mm Materiały pomp Korpus silnika: żeliwo EN-GJL-250 Korpus tłoczny: żeliwo EN-GJL-250 Wirnik: żeliwo EN-GJL-250 Płyta dolna: żeliwo EN-GJL-250 Wał silnika: stal nierdzewna 1.4021 Elementy złączne: stal nierdzewna 1.4401 |
| branża | Wodno - kanalizacyjna |
| podbranża | materiały i urządzenia |
| forma | zapytanie ofertowe |
| typ zlecenia | usługi, wykonanie ,dostawy |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | Zachodniopomorskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | Zachodniopomorskie |