Przetarg 7328689 - Utrzymanie, eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa...

   
Analizuj Zamówienie 7328689 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-02-11
przedmiot ogłoszenia
Utrzymanie, eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa ujęć wody, sieci, obiektów i urządzeń wodociągowych wraz ze zbiorowym za
opatrzeniem w wodę na terenie gminy Stary Zamość
Numer referencyjny: IT.2710.2.2020

Utrzymanie, eksploatacja, naprawa, konserwacja i obsługa ujęć wody, sieci, obiektów i urządzeń wodociągowych wraz ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę na terenie gminy Stary Zamość w okresie od 01.04.2020 r. do 31.03.2022 r.”.
2. Przedmiot umowy obejmuje:
1) Przyjęcie do utrzymania, eksploatacji, naprawy, konserwacji i obsługi ujęć wody podziemnej, sieci wodociągowej, obiektów i urządzeń wodociągowych (w tym wybudowanych i oddanych do użytkowania w trakcie realizacji niniejszej umowy), stanowiących infrastrukturę wodociągową na terenie Gminy Stary Zamość, na okres realizacji niniejszej umowy.
2) Wydobywanie wody podziemnej ze studni na wszystkich ujęciach, dezynfekcja wody na ujęciach (w miejscowości Wierzba poprzez sterylizator wody UV), dezynfekcja urządzeń, sieci i instalacji wodociągowych.
3) Eksploatację studni głębinowych i stacji uzdatniania wody zapewniającą pozyskanie wody w odpowiedniej ilości, odpowiednim ciśnieniem i o parametrach zgodnych
z obowiązującymi przepisami, dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę. Eksploatację obiektów i urządzeń wodociągowych, a w szczególności rurociągów, przepompowni, stacji redukcyjnych, zbiorników ciśnieniowych, przyłączy (wraz zaworem za wodomierzem głównym, od którego instalacja stanowi własność odbiorcy,
a w przypadku braku wodomierza wraz z zaworem głównym zlokalizowanym bezpośrednio za wejściem do budynku lub zasuwą zainstalowaną na przyłączu), zapewniającą całodobowe dostarczanie wody do odbiorców.
4) Prowadzenie dozoru na ujęciach wody podziemnej w celu zapewnienia dobrej jakości wody pitnej i zachowania bezpieczeństwa, w tym maksymalne ograniczenie przedostania się na teren ujęć wody osób nieupoważnionych, dozoru zbiorników ciśnieniowych oraz dozoru nad urządzeniami wodociągowymi w celu kontroli ich poprawnego działania.
5) Całodobowe dostarczanie, z istniejących ujęć wody podziemnej, wody o należytej jakości, o parametrach określonych w obowiązujących przepisach, w ilości co najmniej0,3 m3 na dobę, pod ciśnieniem nie mniejszym niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie większym niż 0,6 MPa (6 barów) u wylotu na zaworze głównym za wodomierzem głównym, do gospodarstw domowych, obiektów działalności gospodarczej i instytucji wymienionych w wykazie nieruchomości przekazanym przez Zamawiającego
z uwzględnieniem zmian powstałych w trakcie realizacji niniejszej umowy.
6) Utrzymanie w należytym stanie technicznym stacji uzdatniania wody, zbiorników ciśnieniowych oraz innych obiektów i urządzeń wodociągowych, w tym przyłączy (wraz zaworem za wodomierzem głównym, od którego instalacja stanowi własność odbiorcy, a w przypadku braku wodomierza wraz z zaworem głównym zlokalizowanym bezpośrednio za wejściem do budynku lub zasuwą zainstalowaną na przyłączu). Bieżąca konserwacja wszystkich obiektów i urządzeń wodociągowych, w szczególności uzupełnianie wadliwej lub uszkodzonej armatury i wyposażenia, czyszczenie urządzeń
i rurociągów. Bieżąca kontrola stanu technicznego studni głębinowych, zbiorników ciśnieniowych, stacji uzdatniania wody, przepompowni, stacji redukcyjnych, rurociągów sieci wodociągowej, hydrantów przeciwpożarowych, wodomierzy, przyłączy (wraz zaworem za wodomierzem głównym, od którego instalacja stanowi własność odbiorcy, a w przypadku braku wodomierza wraz z zaworem głównym zlokalizowanym bezpośrednio za wejściem do budynku lub zasuwą zainstalowaną na przyłączu).
7) Niezwłoczne usuwanie wszelkich przecieków i nieszczelności na sieciach wodociągowych i przyłączach (wraz zaworem za wodomierzem głównym, od którego instalacja stanowi własność odbiorcy, a w przypadku braku wodomierza wraz
z zaworem głównym zlokalizowanym bezpośrednio za wejściem do budynku lub zasuwą zainstalowaną na przyłączu)w celu obniżenia wielkości strat w dostarczaniu wody.
8) Niezwłoczne usuwanie wszelkich awarii i usterek technicznych, powstałych na ujęciach wody, przepompowniach, stacjach redukcyjnych, sieci wodociągowej, przyłączach wraz z wodomierzami (wraz zaworem za wodomierzem głównym, od którego instalacja stanowi własność odbiorcy, a w przypadku braku wodomierza wraz z zaworem głównym zlokalizowanym bezpośrednio za wejściem do budynku lub zasuwą zainstalowaną na przyłączu), zakłócających ciągłość dostaw wody i prawidłową eksploatację sieci.
9) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o zaistniałych awariach w infrastrukturze wodociągowej będącej w zarządzie Zamawiającego. Przekazywanie Zamawiającemu dokładnych informacji o miejscach tych awarii, ich rodzaju i skali oraz czasu potrzebnego na ich usunięcie.
10) Posiadanie w całodobowej dyspozycji pracowników zdolnych do całodobowej obsługi w zakresie zabezpieczenia miejsca awarii i usuwania awarii wodociągowych zgodnie
z pkt. 11), 12), 13), 14) wraz z udostępnieniem numerów telefonów, na które można zgłaszać awarie sieci w godzinach od 6.00 do 22.00.
11) Zabezpieczanie miejsc awarii w ciągu 2 godzin od ich zgłoszenia.
12) Usuwanie awarii, o których mowa w pkt. 8)., w ciągu 12 godzin przy zgłoszeniu awarii do godz. 12.00.
13) Usuwanie awarii, o których mowa w pkt. 8), w ciągu 24 godzin przy zgłoszeniu awarii po godzinie 12.00.
14) W szczególnie uzasadnionych przypadkach, wynikających z rozległości uszkodzenia lub trudności w dostępie do miejsca uszkodzenia w infrastrukturze wodociągowej, usunięcie awarii, o których mowa w pkt. 8), może trwać dłużej. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego złożenia Zamawiającemu pisemnych wyjaśnień
w przypadku wystąpienia takich okoliczności.
15) Informowanie Odbiorców o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości, trwających ponad 12 godzin,
w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 2 dniowym.
Niezwłoczne informowanie Odbiorców o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, oraz obniżeniu jakości wody, o ile przewidywany czas ich trwania przekracza 12 godzin, w sposób zwyczajowo przyjęty. Ponadto udzielanie odbiorcom usług wszelkich istotnych informacji, w szczególności dotyczących prawidłowego sposobu wykonywania przez Odbiorcę usług umowy
o zaopatrzenie w wodę, występujących zakłóceń w dostawach wody.
16) Zapewnienie zastępczego punkt poboru wody w przypadku planowanych przerw lub nieplanowanych zaistniałych przerw w dostawie wody nadającej się do spożycia, trwających ponad 12 godzin, informowanie Odbiorców o tym fakcie oraz wskazywanie im lokalizacji zastępczego punktu poboru wody. W powyższym przypadku Wykonawca rozpoczyna dostawę wody (beczkowozem) do odbiorców wraz z upływem okresu 12 godzin przerwy w dostawie wody. W przypadku przerw
w dostawie wody nadającej się do spożycia, trwających do 12 godzin, miarę swoich możliwości technicznych i organizacyjnych, zapewnienie zastępczego punktu poboru wody oraz poinformowanie Odbiorców o tym fakcie oraz wskazanie im lokalizacji zastępczego punktu poboru wody.
17) Prowadzenia regularnej wewnętrznej kontroli jakości wydobywanej i dostarczanej wody zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t. j. Dz. U. 2019 poz. 1437 z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017 poz. 2294).
18) Utrzymywanie sprawności hydrantów przeciwpożarowych, okresowe przeglądy sieci hydrantów przeciwpożarowych – nie rzadziej niż raz na rok, uczestniczenie
w kontrolach sprawności hydrantów przeciwpożarowych realizowanych przez Zamawiającego.
19) Demontaż uszkodzonych wodomierzy, montaż i oplombowanie nowych wodomierzy u odbiorców wody, dostarczonych przez Zamawiającego lub przez odbiorcę wody,
w tym u odbiorców rozliczanych ryczałtowo.
20) Utrzymywanie ustanowionych stref ochronnych ujęć wód podziemnych.
21) Określania warunków technicznych i udzielanie zgody na podłączenia do sieci wodociągowej nowym odbiorcom.
22) Odbiór nowowybudowanych przyłączy wodociągowych.
23) Informowanie Zamawiającego o nieruchomościach, na których występują okoliczności znane Wykonawcy i uzasadniające odcięcie wody odbiorcy, zgodnie
z art. 8 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i odprowadzaniu ścieków.
24) Odcinanie na pisemne zalecenie Zamawiającego dostaw wody u odbiorców,
u których występują okoliczności uzasadniające odcięcie wody, zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i odprowadzaniu ścieków.
25) Odczyt wskazań liczników wody u odbiorców wody (w tym liczników wskazujących zużycie wody pobranej przez sąsiednie gminy) i dostarczenie do Urzędu Gminy - 1 raz na kwartał w terminie do 10 dni roboczych po zakończeniu kwartału. Przy czym kwartał to ¼ roku kalendarzowego i trwa trzy miesiące oraz rozróżnia się cztery kwartały: I kwartał – styczeń-marzec, II kwartał – kwiecień-czerwiec, III kwartał – lipiec-wrzesień, IV kwartał – październik-grudzień.
26) Dostarczanie faktur za pobraną wodę wystawionych przez Gminę Stary Zamość za pokwitowaniem do odbiorców wody 1 raz na kwartał w terminie do 10 dni roboczych od daty otrzymania faktur od Urzędu Gminy. Pokwitowanie dostarczenia faktur powinno być dostarczone do Urzędu Gminy Stary Zamość w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania faktur od Urzędu Gminy.
27) Zwrot powierzonej infrastruktury wodociągowej, w stanie niepogorszonym, w dniu zakończenia okresu realizacji niniejszej umowy.
3. Do dodatkowych obowiązków Wykonawcy usługi, poza wykonaniem zakresu przedmiotu umowy określonego w ust. 2, należy w szczególności:
1) Prowadzenie eksploatacji zgodnie z obowiązującymi szczegółowymi przepisami branżowymi, a zwłaszcza z przepisami dotyczącymi gospodarki wodnej na zasadach ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
2) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za eksploatację całego systemu wodociągowego
i przestrzeganie przepisów o ochronie środowiska, odpowiednich pozwoleń i koncesji,
a także przepisów Kodeksu Pracy, BHP i innych.
3) Prowadzenie dokumentacji eksploatowanych ujęć wody, urządzeń, obiektów i sieci wodociągowych oraz prowadzenie ewidencji awarii sieci wodociągowej zawierającej co najmniej:
a) pochodzenie informacji o awarii,
b) data i godzina przyjęcia zgłoszenia,
c) krótki opis awarii i miejsce wystąpienia,
d) krótki opis naprawy,
e) czy zabezpieczano miejsce awarii,
f) data i godzina rozpoczęcia usuwania awarii,
g) data i godzina zakończenia usuwania awarii.
4) Okazywanie legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia przez osoby reprezentujące Wykonawcę, przed wejściem na teren nieruchomości lub do obiektów budowlanych należących do osób, z którymi Gmina Stary Zamość zawarła umowę
o zaopatrzenie w wodę, w celu dokonania czynności, o których mowa w art. 7 ustawy
o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
5) Niezwłoczne dostarczanie Zamawiającemu dokumentacji z demontażu lub montażu wodomierza, podpisanej przez odbiorcę wody (protokoły).
6) Stosowanie wyłącznie materiałów i urządzeń przeznaczonych do zastosowania pod ziemią i do kontaktu z wodą pitną. Wymagany jest wysoki standard materiałów
i urządzeń zastosowanych do montażu i napraw. Wykonawca na żądanie Zamawiającego udostępnia do wglądu faktury na zakupione materiały i urządzenia.
7) Reagowanie na nielegalny pobór wody i prowadzenie wspólnych działań
z Zamawiającym w celu ich eliminowania.
8) Dokładanie wszelkich możliwych starań w celu zminimalizowania strat wody na sieci wodociągowej.
9) Wypłacanie rekompensat właścicielom za zniszczone uprawy i mienie podczas usuwania awarii w infrastrukturze wodociągowej , w szczególności na sieci wodociągowej lub na przyłączach.
10) Ponoszenie skutków finansowych nieprawidłowego działania „granicznych” liczników wody wskazujących zużycie wody pobranej przez sąsiednie gminy.
11) Ponoszenie opłat i kosztów związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia m.in.:
a) opłat za pobór wód podziemnych,
b) kosztów dozoru technicznego,
c) opłat za badania fizykochemiczne, bakteriologiczne i inne wody przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną lub inne uprawnione jednostki,
d) kosztów zatrudnienia odpowiedniego personelu,
e) kosztów energii elektrycznej pobranej na potrzeby poboru i przesyłu wody,
f) opłat za podatek od nieruchomości (od budowli),
g) koszty wszelkich materiałów i koszty użycia narzędzi,
h) innych kosztów i opłat wynikających z obowiązujących przepisów.

Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę osób wykonujących prace
związane z przedmiotem zamówienia.

1. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących prace fizyczne związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. osób, wykonujących bezpośrednie czynności fizyczne w zakresie utrzymania, eksploatacji, naprawy konserwacji i obsługi ujęć wody, sieci, obiektów i urządzeń wodociągowych wraz ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę, (jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. 2019, poz. 1040 z późn. zm.).
2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) Żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny.
2) Żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów.
3) Przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
4) Zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy
w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę.
3. Zatrudnienie, o którym mowa w ust.1, powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności.
4. Wykonawca będzie przedkładał oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia – każdorazowo w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze począwszy od dnia złożenia żądania przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia o zatrudnieniu osób stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ.
5. Wykonawca Będzie udostępniał kopie umów o pracę zawierające imię i nazwisko osób, które świadczyć będą wskazane przez Zamawiającego czynności na rzecz Zamawiającego, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz wymiar etatu, w celu weryfikacji rodzaju zatrudnienia - każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze począwszy od dnia złożenia żądania przez Zamawiającego.
6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej
w wysokości określonej w § 7 ust. 3 pkt. 1). Niezłożenie przez Wykonawcę
w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności.
branża Wodno - kanalizacyjna
podbranża sieci zewnętrzne
kody CPV 41110000, 45231100, 45232100, 45232150, 45232152, 45332000, 45332200, 50510000, 50760000, 50800000, 65100000, 65110000, 65111000, 65120000, 65130000, 65500000, 79993000, 79993100, 90733900
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: sieci zewnętrzne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10314948 2024-04-04
godz. 10:00
Łódzkie Wykonanie połączenia wodociągów w ul. Czartoryskiego w Starej Gadce oraz ul. Nasiennej i Rudzkiej w RzgowiePrzedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Rzgów...
10341930 2024-04-08
godz. 10:00
Wielkopolskie Budowa ul. Wrzosowej w Plewiskach -poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego na terenie gminy 1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę ul. Wrzosowej w Plewiskach2. Szczegółowy zakres robó...
10366860 2024-04-09
godz. 09:00
Mazowieckie Budowa 7 zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne w Nadleśnictwie Parciaki Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: Budowie 7 zbiorników na nieczystości p...
10366511 2024-04-09
godz. 10:00
Śląskie Czyszczenie kolektorów wody opadowej na ścianie hali produkcyjnej B wydziału P3 [2 szt.]; HB/4325
10344164 2024-04-10
godz. 10:00
Dolnośląskie Budowa sieci wodociągowej z ujęciem wody w miejscowości Sokołowiec” w systemie zaprojektuj - wybuduj Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych obejmu...
10344850 2024-04-10
godz. 11:00
Śląskie „Rozbudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej w sięgaczu ul. Równej w Glinicy Gmina Ciasna” Zakres robót obejmuje rozbudowę sieci wodociągowej o długości 141,0...
10376277 2024-04-11
godz. 10:00
Śląskie Przebudowa układu komunikacyjnego na terenie Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej w Pyskowicach, 44-120 Pyskowice, ul. Kard. Wyszyńskiego 37 Zamówienie przewiduje przebudowę ciągów...
10364992 2024-04-11
godz. 12:00
Podkarpackie Rozbudowa i przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej przy ul. Rzemieślniczej w Lubaczowie - I etap 1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa...
10375686 2024-04-19
godz. 09:00
Mazowieckie „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z przyłączami przy ul. Cmentarnej, ul. Partyzantów, ul. Traugutta w Zwoleniu” Zadanie obejmuje budowę sieci kanalizacji sanit...
10375318 2024-04-19
godz. 10:00
Wielkopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbczu wraz z budową studni głębinowej z wód podziemnych z utworu neogeńskiego. Realizacja projektu ...