Przetarg 11386582 - „Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w...

   
Analizuj Zamówienie 11386582
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-07-17
przedmiot ogłoszenia
„Usługa pralnicza na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Rąbieniu AB nr 59, prowadzonego przez Fundację F.O.S.A.”

Wykonawcy, zgodnie z asortymentem oraz ilościami określonymi poniżej i zgod
nie z „Formularzem oferty”, stanowiącymZałącznik nr 2 do SWZ oraz Wzorem Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.1.1. Asortyment prania określany dalej jako „bielizna” obejmuje:a) bieliznę pościelową i pościel (pościel, poszwy, poszwy na podgłówki, poszewki na poduszki, poszewki na „jaśka”,prześcieradła, podkłady bawełniane, podkłady gumowe, pokrowce na materace, kołdry i koce);b) ściereczki, ręczniki, prześcieradła kąpielowe;c) odzieży podopiecznych, ubrań służbowych i roboczych, ręczników, kołder, zasłon i firan (m.in. Koszule nocne, Piżamybluzy, Piżamy spodnie, Dresy bluzy, Dresy spodnie, Podkoszulki, Majtki, Koszule różne, Kalesony, Pajace, Kaftany,Spodnie różne, Spodenki krótkie, Ręczniki różne, Swetry, Koce, Kołdry, Poduszki duże, Fartuchy białe, Ścierki,Prześcieradła gumowane, Zasłony, Firanki, Obrusy, Serwetki, Narzuty, Pokrowce, Kurtki) niezależnie od rodzaju tkanin istopnia zabrudzenia z zapewnieniem odbioru brudnych rzeczy i dostarczenie wypranych.2. Szacunkowa ilość pranej „bielizny” wynosi ok. 2 642 kg miesięcznie, co w okresie 12 miesięcy stanowi ok. 31 704 kg.Szacunkowa ilość pranej „bielizny” może ulec zmianie, gdyż jest ona ściśle uzależniona od ilości podopiecznych.2.1 Proces prania musi być dostosowany technologicznie do rodzaju pranej „bielizny”, nie powodując jej zniszczenia,uszkodzenia czy odbarwienia.2.2 W zakres usług pralniczych wchodzi:2.2.1 Odbiór, transport brudnej „bielizny” Proces prania z dezynfekcją obejmuje:-moczenie,- pranie wstępne,- pranie właściwe z dezynfekcją,- suszenie.2.2.2 Proces czyszczenia chemicznego.2.2.3 Proces wykańczania obejmuje:- prasowanie i poskładanie asortymentu,- kalandrowanie/maglowanie asortymentu – o ile niezbędne.2.2.4 Dostarczanie, transport czystej „bielizny” do Zamawiającego.2.3. Oferta musi obejmować całość zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że musi być przestrzeganarozdzielność pobieranej i oddawanej „bielizny”.3. Obowiązki i odpowiedzialność Wykonawcy.3.1 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług w pełnym asortymencie wskazanym w pkt. 1.1.3.2 Zamawiający zastrzega, że usługi pralnicze muszą być wykonywane w pralni Wykonawcy w miejscu wskazanym przezWykonawcę w Formularzu oferty - Załącznik nr 2 do SWZ.3.3 Środki piorące i dezynfekcyjne muszą: gwarantować właściwą jakość prania, nie powodując przyspieszonego zużycia„bielizny”. Pranie powinno odbywać się zgodnie z wymogami obecnie obowiązującymi i być dostarczane do Zamawiającegosuche.4. Przekazywanie Wykonawcy brudnej „bielizny” będzie dokonywane przez Zamawiającego w workach.5. Przekazywanie brudnej i przyjmowanie czystej „bielizny” odbywać się będzie po przeliczeniu asortymentowym i zważeniuczystej, suchej „bielizny” w obecności przedstawicieli Wykonawcy oraz Zamawiającego i każdorazowo potwierdzoneprotokołami zdawczo-odbiorczymi podpisanymi przez obie strony, umożliwiającymi identyfikację osoby odbierającej idostarczającej bieliznę (pieczątka, imienna, lista lub inny sposób identyfikacji osób).6. Przyjmowanie brudnej i przekazywanie czystej „bielizny” odbywać się będzie w pomieszczeniach wskazanych przezZamawiającego w kompleksie Zamawiającego lub na zewnątrz terenu Zamawiającego.7. Wykonanie usługi pralniczej7.1 Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie 1 raz dziennie w godzinach 8.00-9.30 – dotyczywszystkich dni roboczych (od poniedziałku do piątku). „Bielizna” odebrana rano (8.00-9.30) dnia poprzedniego musi byćwyprana i dostarczona rano (8.00-9.30) dnia następnego ( z odstępstwem do jednego dnia).7.2. W odniesieniu do bielizny, której proces technologiczny prania wymaga dłuższego czasu, czas wykonania usługi, niemoże przekroczyć 48 godzin od momentu odbioru od zamawiającego. Godziny odbioru brudnego prania i dostarczeniaczystego prania pozostają zgodne z pkt 7.1.7.7 W przypadku kilku dni świątecznych i wolnych od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowaniadodatkowego terminu dostarczenia i odebrania prania w czasie dni wolnych. Strony umówią się co do dodatkowychterminów wymiany „bielizny”.7.8 Ilość „bielizny” brudnej odebranej od Zamawiającego musi się bilansować z ilością „bielizny” czystej dostarczonej doZamawiającego – zgodnie z wystawionymi kwitami magazynowymi.8. W przypadku wystąpienia awarii po stronie Wykonawcy (np.: zalanie pralni, wypadek drogowy), Wykonawca jestobowiązany niezwłocznie o zaistnieniu awarii powiadomić Zamawiającego. W przypadku awarii, o której mowa w zdaniupierwszym, Zamawiający wymaga dostarczenia pełnego asortymentu prania w ciągu 12 godzin od momentu zgłoszeniasytuacji awaryjnej Zamawiającemu, dopuszczając jednocześnie zlecenie wykonania usługi innemu Podmiotowi bezpowstania jakichkolwiek dodatkowych kosztów z tego tytułu dla Zamawiającego, stosując przy tym postanowienia zawarte wpkt 18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania Podmiotu jak za własne działania izaniechania. Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zaistnieniezgłoszonej awarii, informacje identyfikujące Podmiot oraz oświadczenie, iż Podmiot spełnia wszystkie warunki określone wewzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ, niezbędne do prawidłowego wykonania usługi. Usługa winna byćświadczona zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt 7.1.9. Czysta „bielizna” pakowana według asortymentu musi być dostarczana do Zamawiającego w szczelnych opakowaniachoraz dodatkowym opakowaniu transportowym zabezpieczającym wtórne skażenie bielizny.10. Czysta, prasowana (nie maglowana) odzież robocza pracowników powinna być dostarczana w opakowaniu, najlepiej namobilnym stelażu.11. Zamawiający wymaga rozdzielności stref czystej, brudnej, komory dezynfekcyjnej oraz pralnicy chemicznej.12. Wykonawca musi dysponować oddzielnymi środkami transportu; na brudną i czystą „bieliznę”, lub środkiem transportuposiadającym szczelną i podzieloną komorę załadunkową tak, aby „bielizna” czysta nie miała możliwości jakiegokolwiekkontaktu z brudną „bielizną” lub asortymentem.13. W trakcie dostarczania i zabierania brudnej bielizny/asortymentu personel pralni zobowiązany jest do posiadania istosowania własnych środków ochrony indywidualnej (fartuchy, rękawice).14. Odbiór brudnej i dostawa czystej „bielizny” odbywać się będzie na koszt Wykonawcy. Samochód, którym Wykonawcabędzie świadczył usługę, musi być poddawany myciu i dezynfekcji.W przypadku dwóch samochodów należy dokładnie wskazać, który służy do przewozu czystej, a który brudnej bielizny, o ilenie spełniają warunku, o którym mowa w pkt 11 i 12.15. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonane usługi pralnicze w zakresie jakości izgodności z wymogami sanitarnymi wobec wszelkich organów kontroli.16. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia Zamawiającemu, po upływie miesiąca realizacji umowy, wglądu dodokumentów (dowodów zakupu) potwierdzających rodzaj używanych przy wykonywaniu usługi środków piorących.17. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu sprawdzenia pomieszczeń w miejscu wykonywaniausługi, urządzeń i technologii prania w czasie trwania analizy i oceny złożonych ofert oraz cyklicznie w trakcie realizacjiumowy pod kątem wykonywania usługi zgodnie z postanowieniami wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.18. Wykonawca bez pisemnej zgody Zamawiającego nie może powierzyć wykonywania umowy innemu podmiotowi,przelewać na niego swoich praw wynikających z umowy ani też zmieniać miejsca wykonywania usługi. W przypadkunaruszenia tego postanowienia, Zamawiający może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia.19. W przypadku stwierdzenia nienależytej jakości wykonania usługi (np. przysłania mokrej lub niedosuszonej „bielizny”,śladów zabrudzeń), Wykonawca zobowiązany będzie do ponownego wykonania usługi bez dodatkowego wynagrodzenia wterminie nie przekraczającym 12 godzin, licząc od momentu telefonicznego zgłoszenia reklamacji potwierdzonegoniezwłocznie faksem lub mailem, co nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku dostarczenia pełnego asortymentu „prania”zgodnie z harmonogramem.20. Zamawiający ma prawo do rozwiązania umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku trzykrotnegoudokumentowanego powtórzenia się niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę w ustalonymterminie.21. W przypadku zniszczenia „bielizny” lub asortymentu (utraty walorów estetycznych lub użytkowych np. uszkodzenia,odbarwienia, skurczenie „bielizny” oraz braków ilościowych), Wykonawca będzie zobowiązany do zakupienia na własnykoszt i przekazania takiej ilości i rodzaju „bielizny”, jaka uległa zniszczeniu, w terminie 7 dni od momentu zgłoszeniareklamacji w formie pisemnej. W razie nie wykonania tego obowiązku Wykonawca zwróci Zamawiającemuudokumentowane koszty zakupu.22. Zamawiający zastrzega sobie dokonywanie co 14 dni inwentaryzacji bielizny/asortymentu. Rozliczenie stanówilościowych bielizny/asortymentu przekazanego do prania, będącego w reklamacji, będzie potwierdzane pisemnie przezWykonawcę. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych zastosowanie mają zapisy pkt 21.

P/01/2025
branża Sprzątanie
podbranża usługi pralnicze
kody CPV 98310000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się