Przetarg 11812778 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 051...

   
Analizuj Zamówienie 11812778 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-10-31
przedmiot ogłoszenia
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 051 728,57 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego

1. Przedmiote
m zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 051 728,57 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Cybinka na 2025 r. 2. Szczegółowe warunki kredytu:1. Okres kredytowania i spłaty.Spłata kredytu następować będzie z dochodów własnych gminy w ratach miesięcznych od stycznia 2026 roku do grudnia 2033 roku. Harmonogram spłat rat kredytu (kapitału) stanowi załącznik Nr 1b do SWZ. W przypadku, gdy wskazany w harmonogramie dzień spłaty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, spłata kapitału nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy.2. Wykorzystanie kredytu – do dnia 31 grudnia 2025 r.3. Oprocentowanie kredytu będzie ustalane w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej, oparte na stawce WIBOR 1M (wg notowania na rynku międzybankowym) plus stała marża Wykonawcy. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu dokonywana będzie miesięcznie na podstawie stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dany miesiąc (okres obrachunkowy).4. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu)5. Kredyt zostanie uruchomiony na żądanie Zamawiającego. Wypłata nastąpi w całości lub w częściach, nie później niż w ciągu dwóch dni od przedstawienia pisemnego wniosku. (Uruchomienie kredytu będzie następowało na rachunek zamawiającego w transzach i kwotach określonych każdorazowo przez zamawiającego).6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niepełnego wykorzystania kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów (Wykonawca nie będzie pobierać żadnych opłat i/lub prowizji bankowej od niewykorzystanej części kredytu). W przypadku wykorzystania kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń wykonawcy w stosunku do zamawiającego. W takiej sytuacji raty spłat kredytu (kapitału) zostaną proporcjonalnie zmniejszone – zgodnie ze wskazaniem zamawiającego. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4) ustawy Zamawiający wskazuje, że minimalna wartość kredytu wynosi 1 000 000 zł.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość, w trakcie obowiązywania umowy, dokonania zmian w harmonogramie spłaty kredytu. Wszystkie zmiany będą dokonywane po uprzednim uzgodnieniu nowego harmonogramu spłaty kredytu pomiędzy stronami umowy. Przesłanką do zmiany harmonogramu spłaty kredytu będą uwarunkowania wynikające z obowiązku zachowania przez zamawiającego wymogów zawartych w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu (bez uprzedniej dyspozycji) w dowolnym terminie całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami naliczonymi do dnia dokonania wcześniejszej spłaty bez żadnych dodatkowych kosztów (prowizji, opłat itp.).9. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu – odsetki naliczane będą tylko od faktycznego zadłużenia pozostałego do spłaty. 10. Wykonawca będzie naliczał odsetki wyłącznie od kwoty faktycznego zadłużenia (od wykorzystanej kwoty kredytu).11. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne co miesiąc – w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu uruchomienia kredytu/transzy, przy czym:a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia pierwszej wypłaty kredytu/transzy i kończy się ostatniego dnia miesiąca w którym dokonano wypłaty kredytu/transzy,b) kolejne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,W przypadku, gdy dzień płatności odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, spłata odsetek nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy. 12. Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami (prowizjami i/lub opłatami) niż odsetki od kredytu. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji czy opłat za udzielenie kredytu, czy za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 13. Marża wykonawcy nie może ulec zmianie podczas trwania umowy (marża będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy).14. Zamawiający nie dopuszcza umieszczania w umowie zapisu o udzieleniu pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. Prowadzenie rachunków dodatkowych do obsługi kredytu będzie odbywało się bez opłat i prowizji. Wydawanie zaświadczeń o wysokości zaciągniętego kredytu i opinii jego obsługi odbywać się będzie bez opłat i prowizji. 15. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny In blanko wraz z deklaracją wekslową. 16. Waluta PLN,17. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SWZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego.Informacje o sytuacji finansowej Gminy Cybinka opublikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Cybinka pod adresem https://cybinka.biuletyn.net/ w zakładce „Budżet Gminy” podstrona „Informacje do kredytu”. W zakładce „Prawo lokalne” podstrona „Uchwały”, „Uchwały IX Kadencji”, „XVI sesja Rady Miejskiej w Cybince 28.05.2025” opublikowana została Uchwała Nr XVI/99/2025 Rady Miejskiej w Cybince z dnia 28.05.2025 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

RZP-II.271.73.2025
branża Finanse - bankowość
podbranża kredyty, pożyczki
kody CPV 66113000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: kredyty, pożyczki