Przetarg 8469368 - Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i...

   
Analizuj Zamówienie 8469368 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2021-10-18
przedmiot ogłoszenia
Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych – II postępowanie

1. Przedmiotem zamówi
enia, zgodnie z formularzem cenowym – załącznik nr 1a, jest świadczenie usług obejmujących odbiór odpadów medycznych z terenu SP ZOZ w Sulechowie, ich transport wraz z unieszkodliwieniem zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 o odpadach, przez okres 12 miesięcy, w tym: odpady medyczne ( o kodach 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09*) w ilości ok. 34 242 MgPodane wyżej wielkości są wielkościami szacunkowymi w skali 12 miesięcy. Mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.2. Odbiór odpadów z placówki Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy. Odbiorca zobowiązany jest posiadać przynajmniej 2 samochody do odbioru odpadów. 3. Odbiór odpadów odbywać się będzie 3 razy w tygodniu.4. Wykonawca co 14 dni wymienia wszystkie kontenery na inne umyte i zdezynfekowane.5. Wykonawca zapewni zamawiającemu na wymianę trzy kontenery na odpady medyczne o pojemności nie mniejszej jak 660 litrów i 7 o pojemności nie mniejszej jak 240 litrów.6. Wykonawca zobowiązany będzie dbać o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników. Wykonawca będzie wykonywał zabiegi mycia i dezynfekcji we własnym zakresie przy użyciu własnych środków dezynfekcyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany pojemnika w przypadku uszkodzenia lub podstawienia dodatkowego pojemnika w przypadku takiej konieczności. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie będzie obciążone żadnymi kosztami dodatkowymi.7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej w samochodzie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi.8. O wykonanie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają decyzję na transport odpadów medycznych.9. W związku z obowiązkiem spalania odpadów medycznych o właściwościach zakaźnych na obszarze województwa, na terenie którego zostały wytworzone lub w miejscu położonym najbliżej miejsca ich wytworzenia Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca unieszkodliwiania odpadów. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, że Wykonawca posiada umowę ze spalarnią z obszaru województwa lubuskiego oraz drugą z obszaru województwa lubuskiego lub sąsiedniego – jako spalarnię alternatywną. 10. Po ogłoszeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ważną umowę ze spalarniami.11. Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa:• ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784);• ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10);• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819 z późn. zm.);• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. 2015, poz. 1116);• ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 756);• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819);• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 107).1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa formularz cenowy załącznik nr 1a. 12. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: zakresie odbioru i transportu odpadów objętych umową. 13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy, podwykonawcy, a także dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym: żądania kopii tych dokumentów,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.14. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;15. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 projektu umowy. Strony uznają, że niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności i stanowić będzie podstawę do naliczenia kary umownej. 16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.18. Powody niedokonania podziału zamówienia na części: 1) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usług z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ). 3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców. Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej wymienionych uzasadniony

8/ZP-PN/2021

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2021/BZP 00244797/01 z dnia: 2021-10-25
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia, zgodnie z formularzem cenowym – załącznik nr 1a, jest świadczenie usług obejmujących odbiór odpadów medycznych z terenu SP ZOZ w Sulechowie, ich transport wraz z unieszkodliwieniem zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 o odpadach, przez okres 12 miesięcy, w tym: odpady medyczne ( o kodach 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09*) w ilości ok. 34 242 Mg
Podane wyżej wielkości są wielkościami szacunkowymi w skali 12 miesięcy. Mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.
2. Odbiór odpadów z placówki Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy. Odbiorca zobowiązany jest posiadać przynajmniej 2 samochody do odbioru odpadów.
3. Odbiór odpadów odbywać się będzie 3 razy w tygodniu.
4. Wykonawca co 14 dni wymienia wszystkie kontenery na inne umyte i zdezynfekowane.
5. Wykonawca zapewni zamawiającemu na wymianę trzy kontenery na odpady medyczne
o pojemności nie mniejszej jak 660 litrów i 7 o pojemności nie mniejszej jak 240 litrów.
6. Wykonawca zobowiązany będzie dbać o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników. Wykonawca będzie wykonywał zabiegi mycia i dezynfekcji we własnym zakresie przy użyciu własnych środków dezynfekcyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany pojemnika w przypadku uszkodzenia lub podstawienia dodatkowego pojemnika w przypadku takiej konieczności. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie będzie obciążone żadnymi kosztami dodatkowymi.
7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej
w samochodzie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi.
8. O wykonanie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają decyzję na transport odpadów medycznych.
9. W związku z obowiązkiem spalania odpadów medycznych o właściwościach zakaźnych na obszarze województwa, na terenie którego zostały wytworzone lub w miejscu położonym najbliżej miejsca ich wytworzenia Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca unieszkodliwiania odpadów. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, że Wykonawca posiada umowę ze spalarnią z obszaru województwa lubuskiego oraz drugą z obszaru województwa lubuskiego lub sąsiedniego – jako spalarnię alternatywną.
10. Po ogłoszeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ważną umowę ze spalarniami.
11. Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa:
• ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784);
• ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. 2015, poz. 1116);
• ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 756);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 107).
1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa formularz cenowy załącznik nr 1a.
12. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: zakresie odbioru i transportu odpadów objętych umową.
13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy, podwykonawcy, a także dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym: żądania kopii tych dokumentów,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
14. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
15. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 projektu umowy. Strony uznają, że niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności i stanowić będzie podstawę do naliczenia kary umownej.
16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.
18. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
1) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usług z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej wymienionych uzasadniony
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia, zgodnie z formularzem cenowym – załącznik nr 1a, jest świadczenie usług obejmujących odbiór odpadów medycznych z terenu SP ZOZ w Sulechowie, ich transport wraz z unieszkodliwieniem zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 o odpadach, przez okres 12 miesięcy, w tym: odpady medyczne ( o kodach 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09*) w ilości ok. 34 242 Mg
Podane wyżej wielkości są wielkościami szacunkowymi w skali 12 miesięcy. Mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.
2. Odbiór odpadów z placówki Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy. Odbiorca zobowiązany jest posiadać przynajmniej 2 samochody do odbioru odpadów.
3. Odbiór odpadów odbywać się będzie 3 razy w tygodniu.
4. Wykonawca co 14 dni wymienia wszystkie kontenery na inne umyte i zdezynfekowane.
5. Wykonawca zapewni zamawiającemu na wymianę trzy kontenery na odpady medyczne
o pojemności nie mniejszej jak 660 litrów i 7 o pojemności nie mniejszej jak 240 litrów.
6. Wykonawca zobowiązany będzie dbać o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników. Wykonawca będzie wykonywał zabiegi mycia i dezynfekcji we własnym zakresie przy użyciu własnych środków dezynfekcyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany pojemnika w przypadku uszkodzenia lub podstawienia dodatkowego pojemnika w przypadku takiej konieczności. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie będzie obciążone żadnymi kosztami dodatkowymi.
7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej
w samochodzie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi.
9. W związku z obowiązkiem spalania odpadów medycznych o właściwościach zakaźnych na obszarze województwa, na terenie którego zostały wytworzone lub w miejscu położonym najbliżej miejsca ich wytworzenia Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca unieszkodliwiania odpadów. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, że Wykonawca posiada umowę ze spalarnią z obszaru województwa lubuskiego oraz drugą z obszaru województwa lubuskiego lub sąsiedniego – jako spalarnię alternatywną.
10. Po ogłoszeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ważną umowę ze spalarniami.
11. Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa:
• ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784);
• ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. 2015, poz. 1116);
• ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 756);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 107).
1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa formularz cenowy załącznik nr 1a.
12. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: zakresie odbioru i transportu odpadów objętych umową.
13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy, podwykonawcy, a także dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym: żądania kopii tych dokumentów,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
14. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
15. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 projektu umowy. Strony uznają, że niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności i stanowić będzie podstawę do naliczenia kary umownej.
16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.
18. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
1) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usług z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej wymienionych uzasadniony
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2021-10-29 09:00
Po zmianie:
2021-11-02 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2021-10-29 10:00
Po zmianie:
2021-11-02 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2021-11-27
Po zmianie:
2021-12-01
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90524000, 90524400
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10330742 2024-04-22
godz. 11:00
Podlaskie Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z miasta Sejny Odbieranie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości na terenie Miasta Sejny oraz zagospodarowanie tych odpadów.
10432185 2024-04-22
godz. 12:30
Małopolskie Wywóz nieczystości stałych z terenu Szpitala oraz Hotelu Pielęgniarek Wywóz nieczystości stałych z terenu Szpitala i Hotelu dla Pielęgniarek. Pełna treść w swz 17/TP/24
10450990 2024-04-23
godz. 10:00
Lubelskie Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Borki poprzez odbiór, transport i utylizację od mieszkańców Gminy Borki. 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na usu...
10450265 2024-04-23
godz. 10:30
Lubelskie Sprzedaż rur stalowych z demontażu w podziale na 4 zadania: DN150, DN 350, 2xDN700
10394627 2024-04-24
godz. 12:00
Lubelskie Sprzedaż złomu stalowego niesortowanego
10453990 2024-04-25
godz. 11:00
Wielkopolskie Przedmiotem zamówienia jest: Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych dla SPZOZ w Gostyniu przez okres 12 miesięcy. SPZOZ.XII.231.2/5/2024
10467322 2024-04-26
godz. 00:00
Małopolskie Zlecę wywóz odpadów powstałych przy remoncie mieszkania - Kraków Zlecę wywóz odpadów powstałych przy remoncie mieszkania. Płytki, płyty gk, palety jak na zdjęciach. Na miejscu do...
10376050 2024-04-26
godz. 09:00
Dolnośląskie Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Wołów oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z ich tran...
10385539 2024-04-29
godz. 10:00
Łódzkie 1. Nazwa postępowania nadana przez Zamawiającego: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wolbórz”.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia okre...
10461969 2024-04-30
godz. 11:00
Śląskie Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Jaworzna w 2024 roku. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest z da...