Przetarg 12189341 - Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym...

   
Analizuj Zamówienie 12189341
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-01
przedmiot ogłoszenia
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym izagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów

1) ustawa z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,2) ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,3) rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej,4) rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego,5) ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe,6) w przypadku usług pocztowych w obrocie zagranicznym – międzynarodowe przepisy pocztowe7) ustawa z dnia 29 sierpnia 2015 r. Ordynacja podatkowa,8) inne powszechnie obowiązujące przepisy,9) „regulamin świadczenia usług pocztowych” zgodnie z art. 7 pkt 3 ustawy – Prawo pocztowe,10) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,oraz niniejszy opis przedmiotu zamówienia.3. Wykazane w Formularzu ofertowym ilości poszczególnych rodzajów przesyłek zostały określone szacunkowo (orientacyjnie na podstawie analizy usług pocztowych z lat ubiegłych oraz przewidywanych działań) w celu obliczenia wartości oferty i porównania ofert i nie są ilościami zobowiązującymi Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.4. Wartość należności za świadczenie usług pocztowych obliczana będzie w okresach miesięcznych, jako iloczyn ceny jednostkowej zaoferowanej w ofercie przetargowej za dany rodzaj przesyłki oraz rzeczywistej ilości przesyłek danego rodzaju. Jeżeli przesyłka objęta przedmiotem umowy zostanie nadana z usługą dodatkową lub komplementarną nieujętą w formularzu oferty, to zostanie ona wyceniona zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem Wykonawcy opublikowanym na jego stronie internetowej. Uiszczanie opłat będzie następowało z dołu w terminie 21 dni od wystawienia faktury VAT.5. Cena podana przez wykonawcę nie będzie podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia z wyjątkiem:1) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowiązywania umowy; jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT,2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,5) zmiany „cen jednostkowych brutto” w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik do umowy) w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe (tzw. waloryzacja wynagrodzenia); jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług, Zamawiający, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu tego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za świadczone usługi w wysokości obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT;6) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian cen na usługi powszechne pod warunkiem zatwierdzenia ich przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2012 r. Prawo Pocztowe.6. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich przyjęcia przez Wykonawcę od Zamawiającego. W przypadku zastrzeżeń dotyczących odebranych przesyłek, Wykonawca wyjaśnia je z Zamawiającym. Przy braku możliwości ich wyjaśnienia z Zamawiającym lub ich usunięcia w dniu ich nadania, nadanie takich przesyłek nastąpi w następnym dniu roboczym lub w dniu usunięcia zastrzeżeń.7. Terminy doręczania przesyłek pocztowych będą zgodne z przepisami prawa.8. Dla Przesyłek ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego, pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po doręczeniu przesyłki.9. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia zawiadomienia; w tym terminie wykonawca powtórnie zawiadamia adresata o pozostawieniu przesyłki we wskazanym miejscu. Po upływie terminu odbioru przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata.UWAGA – Potwierdzenie nadania przesyłki musi mieć moc dokumentu urzędowego zgodnie z art. 45 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.10. Użyte w SWZ określenia związane z opisem przedmiotu zamówienia oznaczają: przesyłka priorytetowa – usługa realizowana najszybszą drogą w obrocie krajowym i zagranicznym, przesyłka ekonomiczna – przesyłka listowa nierejestrowana lub polecona niebędąca przesyłką priorytetową, przesyłka rejestrowana – przesyłkę pocztową przyjętą za pokwitowaniem przyjęcia i doręczaną za pokwitowaniem odbioru, przesyłka nierejestrowana – przesyłkę listową nadaną i doręczoną bez pokwitowania, przesyłka polecona – przesyłka rejestrowana będąca przesyłką listową, przemieszczana i doręczana w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem; zwrotne potwierdzenie odbioru – zwrócone nadawcy potwierdzenie odbioru zawierające datę i podpis odbiorcy, stanowiący potwierdzenie otrzymania przesyłki listowej.11. Orientacyjna liczba listów nierejestrowanych to około 1300 szt.12. Orientacyjna liczba listów niewymagających zwrotnego potwierdzenia odbioru dla wymienionych typów to około 1.500 szt.13. Szacunkowa liczba przesyłek wymagających zwrotnego potwierdzenia odbioru o mocy dokumentu urzędowego to około 32.731 szt. (w tym krajowe 32.684 szt. i zagraniczne 47 szt.).14. Szacowana liczba zwrotów niedoręczonych przesyłek to około 2740 szt.15. Poszczególne ilości przesyłek mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego.16. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty został we Wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.

DA.272.1.2025
branża Usługi transportowe
podbranża usługi kurierskie i pocztowe
kody CPV 64110000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi kurierskie i pocztowe