Przetarg 7906037 - Rewitalizacja Bastionu VI Twierdzy Zamość oraz...

   
Analizuj Zamówienie 7906037 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-12-30
przedmiot ogłoszenia
Rewitalizacja Bastionu VI Twierdzy Zamość oraz zagospodarowanie dziedzińców Bloku VI i VII kamienic mieszczańskich na Starym Mieśc
ie w Zamościu
Numer referencyjny: IM-ZP.272.55.2020.MT

1. Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja Bastionu VI Twierdzy Zamość oraz zagospodarowanie dziedzińców Bloku VI i VII kamienic mieszczańskich na Starym Mieście w Zamościu.
2. Roboty budowlane i prace konserwatorskie dotyczą obiektów zabytkowych, znajdujących się w strefie „A” pełnej ochrony konserwatorskiej historycznego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/47, A/48, w granicach wpisu terenów uznanych za Pomnik Historii RP „Zamość – historyczny zespół miasta w zasięgu obwarowań XIX w.”.
Obiekt Nadszańca K1 Bastionu VI oraz Bloki VI i VII kamienic mieszczańskich znajdują się w granicach obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – „Stare Miasto w Zamościu” wpisane w dniu 14 grudnia 1992 r.
3. Zamówienie jest udzielane w podziale na trzy części.
4. W zakres zamówienia wchodzą następujące prace:
4.1 Część 1 zamówienia - Rewitalizacja Bastionu VI – utworzenie Centrum Edukacyjno – Integracyjnego oraz klubu Rozwoju Zawodowegow poddaszu Nadszańca K1, remont - zmiana zagospodarowania plateau bastionu:
1) obejmuje branże: konstrukcyjną, sanitarną i elektryczną.
2) W zakres wchodzą następujące prace:
a) Roboty budowlane - adaptacyjne na poddaszu nieużytkowym nadszańca:
• roboty rozbiórkowe, usunięcie gliny, rozbiórka więźby dachowej, słupów – filarów,
• roboty konstrukcyjne – wykonanie wieńca żelbetowego, więźby dachowej, remont stropu,
• wykonanie ścian wewnętrznych, posadzek, stolarki wewnętrznej drzwiowej, okien połaciowych,
• wykonanie obróbek blacharskich, instalacji dachowych,
• roboty instalacyjne: inst. wod-kan, hydrantowa, grzewcza, klimatyzacja, went. mechaniczna, elektryczne: zasilania, oświetlenia, siłowa, niskoprądowa, piorunochronna i przepięciowa
b) Budowa dźwigu osobowego.
c) Remont wejść do obiektu, wymiana drzwi wejściowych, remont klatek schodowych, przebudowa przyłączy wodociągowego (odcinek ok. 12,0m w pasie drogowym ul. Łukasińskiego wykonany zostanie zgodnie z odrębnym zamówieniem do 31 marca 2021 r.) i kanalizacji sanitarnej.
d) Zagospodarowanie plateau bastionu: odnowienie nawierzchni istniejących, niwelacja terenu, wymiana – uzupełnienie żużlu na boisku, humusowanie i obsianie trawą strefy wokół boiska, montaż elementów małej architektury - ławek.
e) Prace konserwatorskie obiektu:
• wymiana i uzupełnienie ścian elewacji (lico ceglane i lico wykonane z kamienia), naprawa spoinowania, hydrofobizacja, flekowanie elementów kamiennych,
• wyeksponowanie schodów i pochylni artyleryjskiej na poddaszu jako reliktu architektury militarnej,
• konserwacja elementów stalowych – krat.
UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 1 zamówienia zostały rozpoczęte w dniu 2 listopada 2020 r. Roboty przygotowawcze polegające na wykonaniu odkrywek (odsłonięcie sklepienia i lica ceglanego) na poddaszu Nadszańca K1 w celu ustalenia stanu technicznego zachowania sklepień i ścian obiektu.
4.2. Część 2 zamówienia – Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VI kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, Ormiańską, Grecką i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu:
1) obejmuje branżę budowlaną.
2) W zakres wchodzą następujące prace:
a) roboty rozbiórkowe, wymiana gruntu, podbudowy,
b) roboty brukarskie,
c) wymiana - remont istniejących elementów kanalizacji deszczowej,
d) montaż małej architektury: ławek, koszy na śmieci, lamp,
e) nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie trawników (humusowanie i obsianie trawą).
UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 2 zamówienia prowadzone były od października 2017 r. do lipca 2018 r. – stanowią kontynuację remontu konserwatorskiego Bloku VI kamienic mieszczańskich na Starym Mieście.
4.3. Część 3 zamówienia - Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VII kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, W. Łukasińskiego, L. Zamenhofa i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu:
1) obejmuje branżę budowlaną.
2) W zakres wchodzą następujące prace:
a) roboty rozbiórkowe, rozbiórka czerpni, ścian, filarów, murków, wymiana gruntu, podbudowy,
b) roboty brukarskie, budowa chodników, kwietników, murków arkadowych, montaż krat,
c) montaż małej architektury: ławek, koszy na śmieci, siedzisk,
d) nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie trawników (humusowanie i obsianie trawą).
UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 3 zamówienia prowadzone były od czerwca 2016 r. do lipca 2018 r. – stanowią kontynuację remontu konserwatorskiego Bloku VII kamienic mieszczańskich na Starym Mieście. Część zagospodarowania Dziedzińca na działce nr ewid. 119/2 została zrealizowana w 2017 r.
5. Prace prowadzone będą na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską pod nadzorem inwestorskim, konserwatorskim i archeologicznym.
6. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, przedmiarach robót budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót.
7. Zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załącznikach od nr 9 do 10 do SIWZ.
8. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z jego specyfiką.
9. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty.
Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót i prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia.
W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentach składających się na załączniki do SIWZ. Wykonawca dla obliczenia ceny ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
10. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:
a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych,
b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po zakończeniu,
c) współdziałania z Menadżerem Projektu w zakresie wykonania/uzyskania wszelkich uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji i ponoszenie związanych z tym opłat,
d) współdziałania z innymi wykonawcami realizującymi roboty i prace na terenie inwestycji,
e) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych,
f) zagospodarowania placu budowy,
g) utrzymania zaplecza budowy,
h) dostarczenia instrukcji eksploatacji, użytkowania, obsługi dla wszystkich urządzeń, instalacji, maszyn, systemów zamontowanych na obiekcie – w języku polskim,
i) przeszkolenia personelu obiektu w pełnym zakresie umożliwiającym prawidłową obsługę, konserwację i eksploatację wszelkich instalacji, systemów, urządzeń i wyposażenia,
j) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
11. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami.
12. Zamawiający informuje, że wskazane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów.
Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego.
13. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8a, 8b i 8c do SIWZ w zależności od części zamówienia.
14. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
15. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo lubelskie, Miasto Zamość, teren Starego Miasta:
Część 1 zamówienia: Nadszaniec K1 Bastionu VI – działki nr ewidencyjny 13/85, 13/84, 13/92 w ark. 19 mapy ewidencyjnej, działka nr ewidencyjny 137 w ark. 46 mapy ewidencyjnej,
Część 2 zamówienia: Dziedziniec Bloku VI kamienic mieszczańskich - działki nr ewidencyjny 106/2, 107, 108, 109, 110, 112 w ark. 46 mapy ewidencyjnej,
Część 3 zamówienia: Dziedziniec Bloku VII kamienic mieszczańskich - działki nr ewidencyjny 114, 115, 116/2,117,118, 120 w ark. 46 mapy ewidencyjnej
Obiekt Nadszańca K1 Bastionu VI oraz Bloki VI i VII kamienic mieszczańskich objęte strefą „A” pełnej ochrony konserwatorskiej historycznego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/47, A/48, w granicach wpisu terenów uznanych za Pomnik Historii RP „Zamość – historyczny zespół miasta w zasięgu obwarowań XIX w.” Obiekty znajdują się w granicach obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – „Stare Miasto w Zamościu” w dniu 14 grudnia 1992 r.
16. Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014 – 2020 oraz z budżetu państwa.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Rewitalizacja Bastionu VI – utworzenie Centrum Edukacyjno – Integracyjnego oraz klubu Rozwoju Zawodowegow poddaszu Nadszańca K1, remont - zmiana zagospodarowania plateau bastionu
1 W zakres zamówienia wchodzą następujące prace: Część 1 zamówienia - Rewitalizacja Bastionu VI – utworzenie Centrum Edukacyjno – Integracyjnego oraz klubu Rozwoju Zawodowegow poddaszu Nadszańca K1, remont - zmiana zagospodarowania plateau bastionu: 1) obejmuje branże: konstrukcyjną, sanitarną i elektryczną. 2) W zakres wchodzą następujące prace: a) Roboty budowlane - adaptacyjne na poddaszu nieużytkowym nadszańca: • roboty rozbiórkowe, usunięcie gliny, rozbiórka więźby dachowej, słupów – filarów, • roboty konstrukcyjne – wykonanie wieńca żelbetowego, więźby dachowej, remont stropu, • wykonanie ścian wewnętrznych, posadzek, stolarki wewnętrznej drzwiowej, okien połaciowych, • wykonanie obróbek blacharskich, instalacji dachowych, • roboty instalacyjne: inst. wod-kan, hydrantowa, grzewcza, klimatyzacja, went. mechaniczna, elektryczne: zasilania, oświetlenia, siłowa, niskoprądowa, piorunochronna i przepięciowa b) Budowa dźwigu osobowego. c) Remont wejść do obiektu, wymiana drzwi wejściowych, remont klatek schodowych, przebudowa przyłączy wodociągowego (odcinek ok. 12,0m w pasie drogowym ul. Łukasińskiego wykonany zostanie zgodnie z odrębnym zamówieniem do 31 marca 2021 r.) i kanalizacji sanitarnej. d) Zagospodarowanie plateau bastionu: odnowienie nawierzchni istniejących, niwelacja terenu, wymiana – uzupełnienie żużlu na boisku, humusowanie i obsianie trawą strefy wokół boiska, montaż elementów małej architektury - ławek. e) Prace konserwatorskie obiektu: • wymiana i uzupełnienie ścian elewacji (lico ceglane i lico wykonane z kamienia), naprawa spoinowania, hydrofobizacja, flekowanie elementów kamiennych, • wyeksponowanie schodów i pochylni artyleryjskiej na poddaszu jako reliktu architektury militarnej, • konserwacja elementów stalowych – krat. UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 1 zamówienia zostały rozpoczęte w dniu 2 listopada 2020 r. Roboty przygotowawcze polegające na wykonaniu odkrywek (odsłonięcie sklepienia i lica ceglanego) na poddaszu Nadszańca K1 w celu ustalenia stanu technicznego zachowania sklepień i ścian obiektu. 2. Prace prowadzone będą na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską pod nadzorem inwestorskim, konserwatorskim i archeologicznym. 3. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, przedmiarach robót budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót. 4. Zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załącznikach od nr 9 do 10 do SIWZ. 5 Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z jego specyfiką. 6. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót i prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentach składających się na załączniki do SIWZ. Wykonawca dla obliczenia ceny ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. 7. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po zakończeniu, c) współdziałania z Menadżerem Projektu w zakresie wykonania/uzyskania wszelkich uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji i ponoszenie związanych z tym opłat, d) współdziałania z innymi wykonawcami realizującymi roboty i prace na terenie inwestycji, e) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, f) zagospodarowania placu budowy, g) utrzymania zaplecza budowy, h) dostarczenia instrukcji eksploatacji, użytkowania, obsługi dla wszystkich urządzeń, instalacji, maszyn, systemów zamontowanych na obiekcie – w języku polskim, i) przeszkolenia personelu obiektu w pełnym zakresie umożliwiającym prawidłową obsługę, konserwację i eksploatację wszelkich instalacji, systemów, urządzeń i wyposażenia, j) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. 9. Zamawiający informuje, że wskazane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8a do SIWZ w zależności od części zamówienia. 11. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo lubelskie, Miasto Zamość, teren Starego Miasta: Część 1 zamówienia: Nadszaniec K1 Bastionu VI – działki nr ewidencyjny 13/85, 13/84, 13/92 w ark. 19 mapy ewidencyjnej, działka nr ewidencyjny 137 w ark. 46 mapy ewidencyjnej, Obiekt Nadszańca K1 Bastionu VI oraz Bloki VI i VII kamienic mieszczańskich objęte strefą „A” pełnej ochrony konserwatorskiej historycznego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/47, A/48, w granicach wpisu terenów uznanych za Pomnik Historii RP „Zamość – historyczny zespół miasta w zasięgu obwarowań XIX w.” Obiekty znajdują się w granicach obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – „Stare Miasto w Zamościu” w dniu 14 grudnia 1992 r.

Część nr: 2 Nazwa: Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VI kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, Ormiańską, Grecką i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu
1. W zakres zamówienia wchodzą następujące prace: Część 2 zamówienia – Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VI kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, Ormiańską, Grecką i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu: 1) obejmuje branżę budowlaną. 2) W zakres wchodzą następujące prace: a) roboty rozbiórkowe, wymiana gruntu, podbudowy, b) roboty brukarskie, c) wymiana - remont istniejących elementów kanalizacji deszczowej, d) montaż małej architektury: ławek, koszy na śmieci, lamp, e) nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie trawników (humusowanie i obsianie trawą). UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 2 zamówienia prowadzone były od października 2017 r. do lipca 2018 r. – stanowią kontynuację remontu konserwatorskiego Bloku VI kamienic mieszczańskich na Starym Mieście. 2. Prace prowadzone będą na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską pod nadzorem inwestorskim, konserwatorskim i archeologicznym. 3. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, przedmiarach robót budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót. 4. Zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załącznikach od nr 9 do 10 do SIWZ. 5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z jego specyfiką. 6. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót i prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentach składających się na załączniki do SIWZ. Wykonawca dla obliczenia ceny ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. 7. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po zakończeniu, c) współdziałania z Menadżerem Projektu w zakresie wykonania/uzyskania wszelkich uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji i ponoszenie związanych z tym opłat, d) współdziałania z innymi wykonawcami realizującymi roboty i prace na terenie inwestycji, e) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, f) zagospodarowania placu budowy, g) utrzymania zaplecza budowy, h) dostarczenia instrukcji eksploatacji, użytkowania, obsługi dla wszystkich urządzeń, instalacji, maszyn, systemów zamontowanych na obiekcie – w języku polskim, i) przeszkolenia personelu obiektu w pełnym zakresie umożliwiającym prawidłową obsługę, konserwację i eksploatację wszelkich instalacji, systemów, urządzeń i wyposażenia, j) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. 9. Zamawiający informuje, że wskazane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8b do SIWZ w zależności od części zamówienia. 11. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo lubelskie, Miasto Zamość, teren Starego Miasta: Część 2 zamówienia: Dziedziniec Bloku VI kamienic mieszczańskich - działki nr ewidencyjny 106/2, 107, 108, 109, 110, 112 w ark. 46 mapy ewidencyjnej. Obiekt Nadszańca K1 Bastionu VI oraz Bloki VI i VII kamienic mieszczańskich objęte strefą „A” pełnej ochrony konserwatorskiej historycznego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/47, A/48, w granicach wpisu terenów uznanych za Pomnik Historii RP „Zamość – historyczny zespół miasta w zasięgu obwarowań XIX w.” Obiekty znajdują się w granicach obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – „Stare Miasto w Zamościu” w dniu 14 grudnia 1992 r.

Część nr: 3 Nazwa: Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VII kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, W. Łukasińskiego, L. Zamenhofa i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu
1.W zakres zamówienia wchodzą następujące prace: Część 3 zamówienia - Remont konserwatorski Dziedzińca Bloku VII kamienic mieszczańskich zawartego między ulicami: Bazyliańską, W. Łukasińskiego, L. Zamenhofa i ul. I.L. Pereca na Starym Mieście w Zamościu: 1) obejmuje branżę budowlaną. 2) W zakres wchodzą następujące prace: a) roboty rozbiórkowe, rozbiórka czerpni, ścian, filarów, murków, wymiana gruntu, podbudowy, b) roboty brukarskie, budowa chodników, kwietników, murków arkadowych, montaż krat, c) montaż małej architektury: ławek, koszy na śmieci, siedzisk, d) nasadzenia drzew i krzewów, wykonanie trawników (humusowanie i obsianie trawą). UWAGA! Roboty budowlane dotyczące Części 3 zamówienia prowadzone były od czerwca 2016 r. do lipca 2018 r. – stanowią kontynuację remontu konserwatorskiego Bloku VII kamienic mieszczańskich na Starym Mieście. Część zagospodarowania Dziedzińca na działce nr ewid. 119/2 została zrealizowana w 2017 r. 2.. Prace prowadzone będą na terenach objętych ścisłą ochroną konserwatorską pod nadzorem inwestorskim, konserwatorskim i archeologicznym. 3. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, przedmiarach robót budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót. 4 Zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załącznikach od nr 9 do 10 do SIWZ. 5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z jego specyfiką. 6. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót i prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentach składających się na załączniki do SIWZ. Wykonawca dla obliczenia ceny ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. 7. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po zakończeniu, c) współdziałania z Menadżerem Projektu w zakresie wykonania/uzyskania wszelkich uzgodnień niezbędnych do realizacji inwestycji i ponoszenie związanych z tym opłat, d) współdziałania z innymi wykonawcami realizującymi roboty i prace na terenie inwestycji, e) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, f) zagospodarowania placu budowy, g) utrzymania zaplecza budowy, h) dostarczenia instrukcji eksploatacji, użytkowania, obsługi dla wszystkich urządzeń, instalacji, maszyn, systemów zamontowanych na obiekcie – w języku polskim, i) przeszkolenia personelu obiektu w pełnym zakresie umożliwiającym prawidłową obsługę, konserwację i eksploatację wszelkich instalacji, systemów, urządzeń i wyposażenia, j) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. 9. Zamawiający informuje, że wskazane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8c do SIWZ w zależności od części zamówienia. 11. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo lubelskie, Miasto Zamość, teren Starego Miasta: Część 3 zamówienia: Dziedziniec Bloku VII kamienic mieszczańskich - działki nr ewidencyjny 114, 115, 116/2,117,118, 120 w ark. 46 mapy ewidencyjnej Obiekt Nadszańca K1 Bastionu VI oraz Bloki VI i VII kamienic mieszczańskich objęte strefą „A” pełnej ochrony konserwatorskiej historycznego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod nr A/47, A/48, w granicach wpisu terenów uznanych za Pomnik Historii RP „Zamość – historyczny zespół miasta w zasięgu obwarowań XIX w.” Obiekty znajdują się w granicach obszaru wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – „Stare Miasto w Zamościu” w dniu 14 grudnia 1992 r.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540408679-N-2021 z dnia: 2021-01-26
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2.
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 04.02.2021, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.02.2021, godzina: 10:00,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540412934-N-2021 z dnia: 2021-02-05
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 11.02.2021, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 18.02.2021, godzina: 10:00,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540415455-N-2021 z dnia: 2021-02-12
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 18.02.2021, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 25.02.2021, godzina: 10:00,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540417539-N-2021 z dnia: 2021-02-19
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 25.02.2021, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 11.03.2021, godzina: 10:00,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540419363-N-2021 z dnia: 2021-02-25
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.2)
W ogłoszeniu jest:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Część 1 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: -posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4.000.000,00 zł, -jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 4.000.000,00 zł, b) Część 2 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł, - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 300.000,00 zł, c) Część 3 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł, - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 300.000,00 zł,
Informacje dodatkowe
W ogłoszeniu powinno być:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Część 1 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: -posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.500.000,00 zł, -jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1.500.000,00 zł, b) Część 2 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł, - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 300.000,00 zł, c) Część 3 zamówienia: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł, - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 300.000,00 zł,
Informacje dodatkowe


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.03.2021, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 17.03.2021, godzina: 10:00,




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540419411-N-2021 z dnia: 2021-02-25
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.5.1)
W ogłoszeniu jest:
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających spełnianie warunków udziału, dotyczących: 1.1 sytuacji ekonomicznej i finansowej: 1) dla Części 1 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 4.000.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 4.000.000,00 zł 2) dla Części 2 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 300.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 300.000,00 zł 3) dla Części 3 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 300.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 300.000,00 zł Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 1.2. zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykazu robót budowlanych - zgodnie z pkt III.1.3. lit. a), b), c) tiret pierwszy ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 4a, 4b, 4c do SIWZ) dla danej części zamówienia - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone np. protokołem odbioru końcowego lub innym równoważnym dokumentem. b) wykazu osób - zgodnie z pkt III.1.3. lit. a), b), c) tiret drugi ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 5a, 5b, 5c do SIWZ) dla danej części zamówienia - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
W ogłoszeniu powinno być:
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających spełnianie warunków udziału, dotyczących: 1.1 sytuacji ekonomicznej i finansowej: 1) dla Części 1 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 1.500.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 1.500.000,00 zł 2) dla Części 2 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 300.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 300.000,00 zł 3) dla Części 3 zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zamawiającego, tj. w wysokości co najmniej 300.000,00 zł b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. nie niższą niż 300.000,00 zł Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 1.2. zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykazu robót budowlanych - zgodnie z pkt III.1.3. lit. a), b), c) tiret pierwszy ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 4a, 4b, 4c do SIWZ) dla danej części zamówienia - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone np. protokołem odbioru końcowego lub innym równoważnym dokumentem. b) wykazu osób - zgodnie z pkt III.1.3. lit. a), b), c) tiret drugi ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 5a, 5b, 5c do SIWZ) dla danej części zamówienia - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
branża Budowlana - obiekty, Drogownictwo, Sprzątanie, Tereny zielone
podbranża obiekty zabytkowe, drogi, ulice, autostrady, obwodnice, rozbiórki, demontaże, zieleń, mała architektura
kody CPV 45000000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty zabytkowe , drogi, ulice, autostrady, obwodnice , rozbiórki, demontaże , zieleń , mała architektura

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10441493 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie Rozbudowa Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt z siedzibą przy ul. Korkowej 170A - część I. 1. Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt z siedzibą przy ul. ...
10425866 2024-05-08
godz. 12:00
Dolnośląskie Przebudowa drogi gminnej nr 112580D w Olesznej Podgórskiej 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi publicznej gminnej nr 112580D odcinek zlokalizowany na działkach drogowych nr 2...
10366659 2024-05-09
godz. 08:00
Małopolskie Remont i utrzymanie rowów, przepustów, ścieków i poboczy ulic na terenie Miasta Nowego Sącza w 2024 roku 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest wykonani...
10456220 2024-05-09
godz. 09:00
Zachodniopomorskie Przedmiotem zamówienia jest budowa zatoki do kontroli pojazdów w ciągu ul. Szczawiowej w Szczecinie. DZP/10/TP/2024
10395126 2024-05-09
godz. 09:00
Podlaskie Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 690 - ul. Szkolnej w Czyżewie. Roboty budowlane związane z inwestycją o nazwie:„Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 690 - ul. Szkolnej w Czyżewie” ...
10440397 2024-05-10
godz. 09:00
Mazowieckie 1. Przedmiotem jest realizacja zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 390523W Skrzeszew-Kanabród ” w skład którego wchodzi:1.1 Wytyczenie geodezyjne wraz z sporządzeniem kosztów inwen...
10458390 2024-05-10
godz. 12:00
Zachodniopomorskie Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa Tp27/DI/2024
10432310 2024-05-15
godz. 11:00
Dolnośląskie Wymiana instalacji elektrycznej oraz malowanie wnętrza kościoła pw. Chrystusa Króla w Janowicach Wielkich Część 1 - dotyczy wymiany instalacji elektrycznej, realizowana jako roboty bu...
10446893 2024-05-17
godz. 10:00
Wielkopolskie Przedmiot zamówienia stanowi: świadczenie usług kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach szpitalnych i administracji, utrzymania terenów zielonych, transport w...
10344856 2024-05-24
godz. 09:00
Podlaskie Roboty budowlane związane z „Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 672 w m. Płaska - etap I” Roboty budowlane związane z„Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 672 w m. Płaska - etap I” ...