Przetarg 6842321 - Remont znaków stałego oznakowania nawigacyjnego: Część...

   
Analizuj Zamówienie 6842321 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-06-18
przedmiot ogłoszenia
Remont znaków stałego oznakowania nawigacyjnego: Część I. Stawa cyplowa na S cyplu wyspy Mielin, Stawa światła wejściowego na E, (
wschodniej) główce falochronu centralnego – Port Świnoujście. Część II. Stawa dolna nabieżnika Świnoujście – „MŁYNY”
Numer referencyjny: PO-II.370.19.19

Przedmiotem zamówienia jest: Remont znaków stałego oznakowania nawigacyjnego:
Część I. Stawa cyplowa na S cyplu wyspy Mielin, Stawa światła wejściowego na E, (wschodniej) główce falochronu centralnego – Port Świnoujście.
Część II. Stawa dolna nabieżnika Świnoujście – „MŁYNY”.
Część I: Stawa cyplowa na S cyplu wyspy Mielin - Obiekt spełnia funkcję oznakowania nawigacyjnego ostrogi powstałego po wykopie przekopu Kanału Mielińskiego oddzielającego nurt rzeki Świny od toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Remont obejmuje m.in. usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu i powłok malarskich, czyszczenie konstrukcji stalowej, prace malarskie, wymiana okitowania szyb, uzupełnianie ubytków żelbetowych. Zakres zamówienia dla Stawy cyplowej na S cyplu wyspy Mielin :
1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu z daszku laterny 6 m2
2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny i starej
farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 100 m2
3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 6 m2
4) odtłuszczanie 100 m2
5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty
szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 30 m2
6) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 100 x 2 = 200 m2
7) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 90 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2
9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 90 x 2 = 180 m2
10) obustronna wymiana okitowania szyb w oknach laterny
o wym. 0,8 x 0,5 x 10 szt. x 2 = 8 m2
11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt.
Remont Stawy światła wejściowego na E (wschodniej) główce falochronu centralnego – Port Świnoujście. Obiekt wymaga bieżącego remontu, w tym naprawę nawierzchni betonowej opisaną wyżej oraz wykonania nowych powłok malarskich.
Zakres zamówienia obejmuje:
1) czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy
oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 242 m2
2) odtłuszczanie 242 m2
3) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 242 x 2 = 484 m2
4) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 232 m2
5) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny matowy) 10 m2
6) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2
7) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 137 x 2 = 274 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony pas) 60 x 2 = 120 m2
9) obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny o wymiarach 2,9 m x 0,8 x 8 szt. = 19 m2
10) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak = 0,3 m3
11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt.
UWAGA: Wjazd i rozpoczęcie prac na falochronie po uzgodnieniu z Wykonawcą ‘’Remontu ostróg na Falochronie Centralnym’’.
Część II: Stawa dolna nabieżnika Świnoujście – MŁYNY usytuowana na falochronie zachodnim w Porcie Świnoujście.
Na podstawie oględzin, obliczeń i analizy stanu technicznego ustala się następujący zakres prac remontowych:
1. Demontaż śmigła rozety. Masa Rozety na podstawie obliczeń- około 650-700 kg wraz z osią poziomą.
2. Oczyszczenie strumieniowo ścierne elementów stalowych wiatraka (prace warunkach warsztatowych - powierzchnia uwzględnia naddatek ok 10% na niedokładność pomiaru powierzchni).
3. Prace malarskie- zabezpieczenie antykorozyjne śmigła wiatraka.
4. Wymiana skorodowanych elementów rozety.
5. Uwaga: wielkość szacunkowa - precyzyjne określenie wielkości elementów do wymiany możliwe jest dopiero po demontażu śmigła i ocenie w warunkach warsztatowych.
6. Oczyszczenie strumieniowo- ścierne cokołu stawy.
7. Uzupełnienie wybrakowanych spoin cokołu.
8. Malowanie Cokołu stawy na kolor czarny (w tym pokrycie podkładową warstwą mineralno-żywiczną – poliuretanową, oraz naniesienie powłoki barwnej).
9. Oczyszczenie strumieniowo ścierne ściany zewnętrznej stawy.
10. Uzupełnienie wybrakowanych spoin na zewnątrz stawy.
11. Malowanie ściany zewnętrznej stawy - kolor biały ( w tym pokrycie podkładową warstwą mineralno- żywiczną/ poliuretanową o właściwościach hydrofobowych.
12. Demontaż wyposażenia wewnętrznego stawy ( w tym drabiny, legary etc.). Uwaga - pozycja zawiera również wykonanie roboczych - tymczasowych stanowisk dla akumulatorów i światła nawigacyjnego na czas prowadzonych prac.
13. Oczyszczenie strumieniowo- ścierne wewnętrznych ścian stawy.
14. Uzupełnienie brakujących spoin wewnątrz stawy.
15. Montaż nowych kątowników legarowych ze stali nierdzewnej.
16. Wykonanie powłoki hydrofobowej wewnątrz stawy (w tym impregnacja przeciwsolna oraz pokrycie środkiem hydrofobizującym).
17. Montaż pokładów z drewna modrzewiowego (na dwóch poziomach pokładów roboczych łącznie).
18. Montaż elementów wyposażenia stawy:
• drabin,
• instalacji elektrycznej,
• stolarki okienne,
• rury spustowej rynny,
• przepustów kablowych,
• kratek wentylacyjnych.
19. Remont drzwi wejściowych do stawy (oczyszczenie z powłok malarskich, uzupełnienie wybrakowanych elementów, piaskowanie okuć, pomalowanie całości zestawem malarskim).
20. Montaż i zabezpieczenie śmigła rozety.
Uwagi:
1. Przed przystąpieniem do prac budowlanych teren robót należy ogrodzić i oznakować tablicami ostrzegawczymi i tablicą informacyjną. Należy także uniemożliwić dostęp do terenu robót osobom postronnym, zapewnić prawidłowy dostęp i dojazd dla służb ratowniczych i pomocniczych.
2. Rzędne wysokościowe na rysunkach podano w układzie – Kronsztad.
3. Wszystkie sieci napotkane w terenie należy traktować jako czynne.
4. Na kierowniku budowy, przed rozpoczęciem robót spoczywa obowiązek sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniającego charakter obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót.
5. Prace remontowe muszą być prowadzone przez specjalistyczne przedsiębiorstwo, posiadające doświadczenie w wykonywaniu remontów i modernizacji obiektów. Prace te należy prowadzić zgodnie z ogólnie obowiązującymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych oraz z zachowaniem odpowiednich przepisów BHP.
6. Po ostatecznym wyborze materiałów naprawczych, zaleca się konsultacje z działem technicznym producenta celem doszczegółowienia reżimu technologicznego.
7. Z uwagi na możliwość wystąpienia pylenia oraz zlokalizowanie prac bezpośrednio na obiekcie hydrotechnicznym, po wykonaniu robót Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszelkich zanieczyszczeń z placu budowy jak i z dna, powstałych podczas budowy oraz istniejących wcześniej oraz wykonania atestu czystości dna obejmującego pas 10 m od krawędzi falochronu.
8. Propozycje ewentualnych zmian do rozwiązań zawartych w projekcie należy zgłosić Inwestorowi oraz Projektantowi – w czasie umożliwiającym rozpatrzenie i zajęcie stanowiska.
9. Prace remontowe należy prowadzić przy sprzyjających warunkach hydrometeorologicznych.
10. Wykonawca musi posiadać zaświadczenia przeszkolenia i autoryzacji zaproponowanych materiałów.
11. Termin prowadzenia prac remontowych oraz sposób remontu należy uzgodnić z Bazą Oznakowania Nawigacyjnego w Świnoujściu w terminie umożliwiającym publikację informacji o prowadzeniu prac remontowych na stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie – zakładka Ograniczenia Żeglugowe i w „Wiadomościach Żeglarskich”.


ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Remont znaków stałego oznakowania nawigacyjnego: Część I. Stawa cyplowa na S cyplu wyspy Mielin, Stawa światła wejściowego na E, (wschodniej) główce falochronu centralnego – Port Świnoujście.
REMONT STAWY CYPLOWEJ NA S CYPLU WYSPY MIELIN. Lokalizacja wyspa Mielin Obiekt spełnia funkcję oznakowania nawigacyjnego ostrogi powstałego po wykopie przekopu Kanału Mielińskiego oddzielającego nurt rzeki Świny od toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Rodzaj posadowienia konstrukcji: Czterościenna, ażurowa konstrukcja stalowa wys. 6,8 m z cylindryczną laterną, z galeryjką i dachem stożkowym, pomalowana na kolor czerwony. Ponad dachem znak szczytowy w kształcie podwójnego krzyża. Dolna część podstawy konstrukcji stalowej wieży osadzona w fundamencie betonowym w rzucie poziomym, stanowi podwójny czworobok z kątownika 120 x 120 mm, dł. 2,6 m, których końce zamocowane są do kątownika zabetonowanego w narożniki fundamentu. Wyżej konstrukcja ażurowa wznosi się na wys. 4,15 m. Kątowniki boczne 85 x 85 x 8 mm. Krzyżulce wykonane z kątownika 65 x 65 x 6 mm. Podest galeryjki laterny oparty jest na ruszcie z ceownika NP 140. Podest galeryjki wykonany jest z blachy ryflowanej, zabezpieczony barierką wys. 1,0 m. Cylindryczna kabina optyczna (laterna) 2,0 m, wys. 2,0 m przykryta jest dachem stożkowym wys. 0,65 m. Wewnątrz kabiny optycznej zainstalowana jest lampa nawigacyjna typu FA-249 z podwójną optyką cylindryczną, z filtrem koloru czerwonego. uwagi: Powłoka malarska konstrukcji stalowej jest zniszczona i skredowana. Występują liczne drobne ogniska korozji powierzchniowej. Ponadto stwierdzono bardzo wysoki stopień degradacji stalowych blach daszku (głęboka korozja wgłębna) nad laterną a także laminatu, z którego zostały wykonane łaty przykrywające blachę dachu. Zakres zamówienia obejmuje: 1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu z daszku laterny 6 m2 2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 100 m2 3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 6 m2 4) odtłuszczanie 100 m2 5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 30 m2 6) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 100 x 2 = 200 m2 7) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 90 m2 8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2 9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 90 x 2 = 180 m2 10) obustronna wymiana okitowania szyb w oknach laterny o wym. 0,8 x 0,5 x 10 szt. x 2 = 8 m2 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt. REMONT STAWY ŚWIATŁA WEJŚCIOWEGO NA E, (WSCHODNIEJ) GŁÓWCE FALOCHRONU CENTRALNEGO – PORT ŚWINOUJŚCIE Lokalizacja Port Świnoujście Rodzaj posadowienia konstrukcji Korpus wieży wykonany jest z rury stalowej o średnicy ok. 2000 mm, wewnątrz którego osadzone są zabiegowe stopnie schodowe z blachy stalowej. Laterna w kształcie ośmioboku foremnego, osadzona jest na korpusie wieży. Na całym obwodzie przeszklona i przykryta stalowym daszkiem stożkowym. Galeria biegnąca wokół laterny zabezpieczona jest barierką stalową o wysokości 1,10 m. Na zewnątrz konstrukcji stalowej wieży od strony NNE, zawieszona jest kolumna buczkowa. Kolumna buczkowa zawieszona jest na wysięgnikach, górą i dołem skonstruowanych z płyt stalowych, opartych na kątownikach. Całość zewnątrz pomalowana w kolorze czerwonym. Wnętrze laterny w kolorze czarnym. Wnętrze wieży w kolorze białym. Uwagi Warstwa posadzkowa na żelbetowym cokole, na którym ustawiony jest znak w dwóch narożnikach jest uszkodzona – odłupana (około 1,5 m2), co szpeci wygląd obiektu. Stan powłok malarskich: liczne ślady korozji na drzwiach i samym korpusie obiektu (przy otworach wentylacyjnych nad powierzchnią fundamentu, na konstrukcji „buczka” i w korytkach okien w laternie – tam też zbiera się woda opadowa i skropliny). Obiekt wymaga bieżącego remontu, w tym naprawę nawierzchni betonowej opisaną wyżej oraz wykonania nowych powłok malarskich. Zakres zamówienia 1) czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 242 m2 2) odtłuszczanie 242 m2 3) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 242 x 2 = 484 m2 4) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 232 m2 5) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny matowy) 10 m2 6) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2 7) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 137 x 2 = 274 m2 8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony pas) 60 x 2 = 120 m2 9) obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny o wymiarach 2,9 m x 0,8 x 8 szt. = 19 m2 10) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak = 0,3 m3 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt. Uwaga: Wjazd i rozpoczęcie prac na falochronie po uzgodnieniu z Wykonawcą ‘’Remontu ostróg na Falochronie Centralnym’’.

Część nr: 2 Nazwa: ‘‘Remont znaków stałego oznakowania nawigacyjnego: Część II. Stawa dolna nabieżnika Świnoujście – „MŁYNY”
Opis techniczny, zgodny z opisem technicznym dokumentacji projektowej: Projekt budowlano – wykonawczy remontu Stawy dolnej nabieżnika Świnoujście - MŁYNY. Lokalizacja Stawa dolna nabieżnika Świnoujście – „MŁYNY”, usytuowana jest na falochronie zachodnim w Porcie Świnoujście. Podstawa opracowania :Umowa BONe.ll.4102.05.19/ PO.II.3791.19.19, dotycząca wykonania ekspertyzy technicznej i projektu budowlano – wykonawczego remontu Stawy dolnej nabieżnika Świnoujście – „MŁYNY”, położonej na falochronie zachodnim w Porcie Świnoujście, zawarta pomiędzy Skarbem Państwa – Dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie, Plac Batorego 4, 70-207 Szczecin, a firmą „PROJEKTOWANIE i NADZORY” – JAN KŁOSOWSKI”, ul. Myśliwska 73c/7, 80-283 Gdańsk. Normy, wytyczne i materiały użyte do opracowania: • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 1 czerwca 1998 roku w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1998 r. nr 101, poz. 645), • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650, ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 23 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania oraz szczegółowego zakresu kontroli morskich budowli hydrotechnicznych, • Normy i przepisy do projektowania: - PN-90/B-03200 Konstrukcje stalowe. Obliczenia statyczne i Projektowanie - PN-B-03264:2002 Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Obliczenia statyczne i projektowanie, • Geodezyjny podkład mapowy, • Materiały archiwalne udostępnione przez Urząd Morski w Szczecinie, • Projekt Modernizacji Oznakowania Nawigacyjnego toru wodnego Szczecin-Świnoujście opracowany przez Navpro Hydrotechnika Sp. z o.o. dla ProNAV Sp. z o.o.- listopad 2014 rok, • Materiały z inwentaryzacji znaków nawigacyjnych toru wodnego Szczecin-Świnoujście (dokumentacja fotograficzna, pomiary, szkice) wykonane przez NAVPRO Hydrotechnika Sp. z o.o. we wrześniu-październiku 2014 roku, • Poradnik Projektanta wydany przez MC Bauchemie, • Poradnik Hydrotechnika. Opis konstrukcji obiektu Stawa nawigacyjna „MŁYNY” wykonana jest w postaci murowanej wieży z cegły klinkierowej, posadowionej na betonowym cokole fundamentowym, obłożonym okładziną z kamienia polnego, ciosanego i spoinowanego zaprawą cementową. Mur wieży wykonany jest z dwóch warstw cegły, z czego zewnętrzna układana jest tzw. dłuższym bokiem na zewnątrz, zaś wewnętrzna prostopadle do niej. Konstrukcja wewnątrz wzmocniona jest salowymi bednarkami tworzącymi obręcze i stężenia, kotwionymi do muru za pomocą śrub stalowych. Wewnątrz wieży wykonane są dwa poziomy robocze z pokładem z desek o grubości 4-5 cm, położonych na ruszcie z ceowników C100 wbetonowanych w mur stawy. Pomiędzy pokładami komunikacja jest zapewniona za pomocą dwóch stalowych drabin z profili C100, ze szczeblami w postaci podwójnych prętów gładkich ø 12 mm. Głowicę stawy stanowi żelbetowa kopuła, w której wyprofilowane są okna dla lampy nawigacyjnej. Konstrukcja głowicy stanowi dodatkowo zadaszenie stawy. Konstrukcja ta została dodana do konstrukcji w późniejszych latach jej eksploatacji. Stan techniczny obiektu Na podstawie zlecenia Urzędu Morskiego w Szczecinie dokonano oceny stanu technicznego konstrukcji pod kątem konieczności przeprowadzenia prac remontowych orasz wystąpienia zagrożenia dla użytkowników. W wyniku oględzin ustalono co następuje: a) Fundament Stawy Stawa Młyny posadowiona jest w konstrukcji (korpusie) falochronu Zachodniego w Świnoujściu na żelbetowym fundamencie. Z uwagi na brak dokumentacji archiwalnej, jedynie domniema się, iż konstrukcja może być posadowiona dodatkowo na 3-4 palach, najprawdopodobniej drewnianych, co miało jej zapewnić stateczność, zwłaszcza w pierwszych latach po wybudowaniu obiektu. W chwili obecnej nie ma możliwości weryfikacji stanu faktycznego sposobu posadowienia obiektu, ale też stan konstrukcji pozwala na stwierdzenie, iż nie ma takiej konieczności. Fundament stawy znajduje się w dobrym stanie technicznym. Oględziny i badania nie wykazały obecności spękań i wykruszenia bloku fundamentu. Jedynie spoina kamieni tworzących okładzinę fundamentu znajduje się miejscami w złym stanie technicznym - jest wybrakowana i wyerodowana (zwłaszcza po stronie zachodniej). b) Ściany Zewnętrzne Ściany zewnętrzna wykonane są z cegły klinkierowej na zaprawie cementowej. Cegły ułożone są w przesunięciu ½. Stan techniczny ściany zewnętrznej uznać należy za dobry, za wyjątkiem kilku niewielkich spękań muru i ubytków w spoinie. Mur pomalowany jest farbą białą. Stan powłoki malarskiej uznać należy za nieodpowiedni. Zwłaszcza po zachodniej stronie stawy, narażonej na dużo intensywniejsze działanie warunków atmosferycznych (piaskowanie piaskiem plażowym, oraz nieustanne zawilgocenie). W wielu miejscach farba odparza się i odpada odsłaniając cegłę klinkierową. W miejscach uszkodzeń powłoki malarskiej wszechobecna wilgoć penetruje przestrzeń między powłoką a murem, intensyfikując zjawisko odparzania powłoki od muru. W trakcie oględzin nie stwierdzono luźnych cegieł świadczących o złym stanie zaprawy murarskiej. c) Ściany Wewnętrzne Ściany wewnętrzne podobnie jak zewnętrzne, wykonane są z cegły klinkierowej i pomalowane są farbą olejną na kolor biały. W wielu miejscach, zwłaszcza w dolnej części konstrukcji zauważalne są wykwity solne i węglanowe świadczące o zawilgoceniu muru i przenikaniu wilgoci do środka, najprawdopodobniej poprzez spoiny muru. W kilku miejscach zaobserwować można ubytki spoin miedzy cegłami, poza tym, nie stwierdza się większych spękań bądź ubytków, mogących świadczyć o występowaniu zagrożenia dla konstrukcji. Z uwagi na brak wentylacji szybu stawy, na ścianach wewnętrznych obserwuje się osadzanie skroplin, co potwierdzają liczne złuszczenia farby oraz wilgotne ściany. d) Stolarka okienna i drzwiowa Stolarka okienna i drzwiowa wykonana jest z drewna (ramy, wypełnienie drzwi) oraz szkła zbrojonego siatką. Z uwagi na zaawansowany wiek konstrukcji stan okien uznać należy za zły, kwalifikujący je do wymiany, natomiast drzwi wejściowych za dostateczny, pozwalający na ich dalszą eksploatację po uprzednim wyczyszczeniu i zakonserwowaniu elementów. e) Konstrukcja wewnętrzna stawy Wewnątrz szybu stawy wykonane są dwa pokłady robocze, połączone drabinami stalowymi z profili C100 i szczeblami z podwójnych prętów okrągłych gładkich o średnicy Ø 16 mm. Pokłady wykonane są z desek, opartych o stalowe profile C100, wbetonowane w konstrukcję ściany wewnętrznej stawy. Profile usytuowane są równolegle w rozstawie co 50 cm. Liczne wżery korozyjne w profilach stalowych, zwłaszcza w środnikach, sprawiają, iż są one osłabione. Na podstawie oględzin stwierdza się, iż w najbardziej osłabionym elemencie profilu pozostało około 30% nieskorodowanego przekroju. Nośność fabrycznie nowego ceownika C100 wykonanego ze stali S355N (typowa stal konstrukcyjna stosowana w wyrobach walcowych), wynosi wg Tablic 315 MPa, tak więc przy założeniu, iż istniejący ceownik przenosi jedynie około 30% (95,5 MPa) obciążenia nominalnego, uznać należy, iż legary przenoszą założone obciążenia, jednak z uwagi na intensywnie postępująca korozję (liczne wżery „na wylot”), której tempo trudne jest do określenia uznać należy, iż legary kwalifikują się jednoznacznie do wymiany. f) Dach i orynnowanie stawy W chwili obecnej konstrukcja dachu wykonana jest jako monolityczny, szczelny odlew, pokryty materiałem bitumicznym. Stan techniczny pokrycia dachowego nie budzi zastrzeżeń. Wewnątrz konstrukcji nie stwierdzono zacieków świadczących o nieszczelności konstrukcji. Krawędź pokrycia dachowego otoczona jest okrągłą rynną obwodową z jedną pionową rurą spustową, sprowadzająca wody opadowe prosto na nawierzchnię falochronu. Stan techniczny rury spustowej kwalifikuje ją do wymiany z uwagi na liczne wżery korozyjne. g) Rozeta (śmigło wiatraka) Rozeta (śmigło) wiatraka, wykonane jest w technologii mieszanej, stalowo laminatowej. Ramiona wykonane są z profili stalowych zimno giętych, zaś wypełnienie (szczebelki) wykonane są z rurek stalowych zalaminowanych, (zabezpieczonych) laminatem poliestrowo szklanym oraz ze sklejki drewnianej. Materiał, z którego wykonane jest opierzenie śmigieł, ustalony został w trakcie oględzin przeprowadzonych w kwietniu 2019 roku. Łączenia wypełnienia z ramionami noszą znamiona postępującej korozji pod warstwą laminatu. Świadczą o tym liczne zacieki korozyjne na elementach metalowych. Łopaty śmigła łączone są za pomocą blachy węzłowej, obejmującej profile śmigieł i łączącej je z osią. Śmigła, (łopaty) dodatkowo stężone są stalowym prętem ściągającym z gwintowanymi końcówkami. Regulacja napięcia i ustawień łopat odbywa się za pomocą nakrętek na końcach tych prętów. Stan techniczny blachy stalowej – dostateczny - bez większych ognisk korozji. Oś śmigła wykonana jest w formie stalowego pręta o średnicy 50 mm i długości około 3 m, mocowanego na przelot do ścian stawy i zabezpieczonego za pomocą nakrętki z podkładką. Wewnątrz szybu pręt poprowadzony jest w rurze osłonowej o średnicy zewnętrznej 60 mm i ściance o grubości 4 mm (na podstawie pomiarów miernikiem ultradźwiękowym). Rura osłonowa dodatkowo połączona jest za pomocą stalowej obejmy z pionowym prętem ściągającym, kotwionym w fundamencie stawy za pomocą stalowej rozpory o średnicy 50 mm, wyposażonym w śrubę rzymską do regulacji napięcia. Stan techniczny rury osłonowej oraz nakrętki w dostępnym zakresie nie budzi zastrzeżeń. W ramach niniejszego zlecenia dokonano pomiarów grubości elementów stalowych, które potwierdziły należyty stan techniczny elementów na odcinku od śmigła do przejścia przez ścianę po stronie południowej znaku. W miejscu przejścia element jest mocno pocieniony. Nie są to jednak ubytki korozyjne, a wykonane ręczne, prawdopodobnie podczas osadzania śmigła przy jednym z poprzednich remontów. Pocienienie to, wymusiło konieczność zastosowania dodatkowego ściągu kotwiącego, łączącego oś śmigła z fundamentem stawy. O ile stan techniczny samego ściągu nie budzi większych zastrzeżeń, o tyle jego połączenie zarówno z osią wiatraka jak i z rozporą w fundamencie jest mocno skorodowane i kwalifikuje się do wymiany. Opis rozwiązań projektowych Uznać należy, iż za wyjątkiem ściągu stalowego stan techniczny stawy nie stwarza zagrożenia dla ludzi i mienia. Powyższe powoduje bezwzględną konieczność wymiany ściągu na nowy w pierwszej kolejności, tak by wyeliminować zagrożenie dla ludzi i mienia. Pozostałe prace remontowe wyspecyfikowane w niniejszym opracowaniu można przeprowadzić w terminie późniejszym, jednak nie dłuższym niż 2 lata. Na podstawie oględzin, obliczeń i analizy stanu technicznego ustala się następujący zakres prac remontowych: 1. Demontaż śmigła rozety. Masa Rozety na podstawie obliczeń- około 650-700 kg wraz z osią poziomą. 2. Oczyszczenie strumieniowo ścierne elementów stalowych wiatraka (prace warunkach warsztatowych - powierzchnia uwzględnia naddatek ok 10% na niedokładność pomiaru powierzchni). 3. Prace malarskie- zabezpieczenie antykorozyjne śmigła wiatraka. 4. Wymiana skorodowanych elementów rozety. 5. Uwaga: wielkość szacunkowa - precyzyjne określenie wielkości elementów do wymiany możliwe jest dopiero po demontażu śmigła i ocenie w warunkach warsztatowych. 6. Oczyszczenie strumieniowo- ścierne cokołu stawy. 7. Uzupełnienie wybrakowanych spoin cokołu. 8. Malowanie Cokołu stawy na kolor czarny (w tym pokrycie podkładową warstwą mineralno-żywiczną – poliuretanową, oraz naniesienie powłoki barwnej). 9. Oczyszczenie strumieniowo ścierne ściany zewnętrznej stawy. 10. Uzupełnienie wybrakowanych spoin na zewnątrz stawy. 11. Malowanie ściany zewnętrznej stawy - kolor biały ( w tym pokrycie podkładową warstwą mineralno- żywiczną/ poliuretanową o właściwościach hydrofobowych. 12. Demontaż wyposażenia wewnętrznego stawy ( w tym drabiny, legary etc.). Uwaga - pozycja zawiera również wykonanie roboczych - tymczasowych stanowisk dla akumulatorów i światła nawigacyjnego na czas prowadzonych prac. 13. Oczyszczenie strumieniowo- ścierne wewnętrznych ścian stawy. 14. Uzupełnienie brakujących spoin wewnątrz stawy. 15. Montaż nowych kątowników legarowych ze stali nierdzewnej. 16. Wykonanie powłoki hydrofobowej wewnątrz stawy (w tym impregnacja przeciwsolna oraz pokrycie środkiem hydrofobizującym). 17. Montaż pokładów z drewna modrzewiowego (na dwóch poziomach pokładów roboczych łącznie). 18. Montaż elementów wyposażenia stawy: • drabin, • instalacji elektrycznej, • stolarki okienne, • rury spustowej rynny, • przepustów kablowych, • kratek wentylacyjnych. 19. Remont drzwi wejściowych do stawy (oczyszczenie z powłok malarskich, uzupełnienie wybrakowanych elementów, piaskowanie okuć, pomalowanie całości zestawem malarskim). 20. Montaż i zabezpieczenie śmigła rozety. Uwagi 1. Przed przystąpieniem do prac budowlanych teren robót należy ogrodzić i oznakować tablicami ostrzegawczymi i tablicą informacyjną. Należy także uniemożliwić dostęp do terenu robót osobom postronnym, zapewnić prawidłowy dostęp i dojazd dla służb ratowniczych i pomocniczych. 2. Rzędne wysokościowe na rysunkach podano w układzie – Kronsztad. 3. Wszystkie sieci napotkane w terenie należy traktować jako czynne. 4. Na kierowniku budowy, przed rozpoczęciem robót spoczywa obowiązek sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniającego charakter obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót. 5. Prace remontowe muszą być prowadzone przez specjalistyczne przedsiębiorstwo, posiadające doświadczenie w wykonywaniu remontów i modernizacji obiektów. Prace te należy prowadzić zgodnie z ogólnie obowiązującymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych oraz z zachowaniem odpowiednich przepisów BHP. 6. Po ostatecznym wyborze materiałów naprawczych, zaleca się konsultacje z działem technicznym producenta celem doszczegółowienia reżimu technologicznego. 7. Z uwagi na możliwość wystąpienia pylenia oraz zlokalizowanie prac bezpośrednio na obiekcie hydrotechnicznym, po wykonaniu robót Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszelkich zanieczyszczeń z placu budowy jak i z dna, powstałych podczas budowy oraz istniejących wcześniej oraz wykonania atestu czystości dna obejmującego pas 10 m od krawędzi falochronu. 8. Propozycje ewentualnych zmian do rozwiązań zawartych w projekcie należy zgłosić Inwestorowi oraz Projektantowi – w czasie umożliwiającym rozpatrzenie i zajęcie stanowiska. 9. Prace remontowe należy prowadzić przy sprzyjających warunkach hydrometeorologicznych. 10. Wykonawca musi posiadać zaświadczenia przeszkolenia i autoryzacji zaproponowanych materiałów. 11. Termin prowadzenia prac remontowych oraz sposób remontu należy uzgodnić z Bazą Oznakowania Nawigacyjnego w Świnoujściu w terminie umożliwiającym publikację informacji o prowadzeniu prac remontowych na stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie – zakładka Ograniczenia Żeglugowe i w „Wiadomościach Żeglarskich”.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540123984-N-2019 z dnia: 2019-06-19
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest:
Zakres zamówienia dla Stawy cyplowej na
S cyplu wyspy Mielin : 1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu z daszku laterny 6 m2 2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny
i starej farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 100 m2 3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 6 m2 4) odtłuszczanie
100 m2 5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 30 m2 6) malowanie
x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 100 x 2 = 200 m2 7) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 90 m2 8) malowanie x 2
emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2 9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 90 x 2 = 180 m2 10) obustronna
wymiana okitowania szyb w oknach laterny o wym. 0,8 x 0,5 x 10 szt. x 2 = 8 m2 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE
Zakup i montaż nowej 1 szt.Remont Stawy światła wejściowego na E (wschodniej) główce falochronu centralnego - Port Świnoujście: Zakres zamówienia obejmuje: 1)
czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 242 m2 2) odtłuszczanie 242 m2 3)
malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 242 x 2 = 484 m2 4) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 232 m2 5)
malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny matowy) 10 m2 6) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2 7) malowanie x
2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 137 x 2 = 274 m2 8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony pas) 60 x 2 = 120 m2 9)
obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny o wymiarach 2,9 m x 0,8 x 8 szt. = 19 m2 10) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie
posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak = 0,3 m3 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w
SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt.
W ogłoszeniu powinno być:
Zakres zamówienia dla Stawy cyplowej na S cyplu wyspy Mielin:
1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu z daszku laterny 7 m2
2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny i starej
farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 120 m2
3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 7 m2
4) odtłuszczanie 120 m2
5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty
szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 35 m2
6) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 120 x 2 = 240 m2
7) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 110 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2
9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 110 x 2 = 220 m2
10) obustronna wymiana okitowania szyb w oknach laterny
o wym. 0,8 x 0,5 x 10 szt. x 2 = 12 m2
11) demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE,
zakup i montaż nowej 1 szt.
2. STAWA ŚWIATŁA WEJŚCIOWEGO NA E, (WSCHODNIEJ) GŁÓWCE FALOCHRONU CENTRALNEGO – PORT ŚWINOUJŚCIE. ZAKRES ZAMÓWIENIA
1) wycięcie skorodowanych elementów poszycia – stalowej kratki
wentylacyjnej i okrągłego kanału wentylacyjnego w kształcie kolana 3 szt.
2) wykonanie nowych kratek i kanałów wentylacyjnych na wzór
uprzednio usuniętych i wspawanie ich w miejsce usuniętych 3 szt.
3) czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy
oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 270 m2
4) odtłuszczanie 270 m2
5) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 270 x 2 = 540 m2
6) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 270 m2
7) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny matowy) 10 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2
9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 95 x 2 = 190 m2
10) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony) 60 x 2 = 120 m2
11) obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny
o wymiarach 3 m x 0,8 x 8 szt. = 39 m2
12) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak
beton BH 30 = 0,3 m3
13) demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE,
zakup i montaż nowej 1 szt.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: ZAŁĄCZNIK
Punkt: 1)
W ogłoszeniu jest:
1. STAWA CYPLOWA NA S CYPLU WYSPY MIELINZakres zamówienia obejmuje: 1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu
z daszku laterny 6 m2 2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 100
m2 3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 6 m2 4) odtłuszczanie 100 m2 5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty
szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 30 m2 6) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 100 x 2 = 200 m2 7)
malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 90 m2 8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2 9)
malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 90 x 2 = 180 m2 10) obustronna wymiana okitowania szyb w oknach laterny o wym. 0,8 x 0,5 x 10
szt. x 2 = 8 m2 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt.
REMONT STAWY ŚWIATŁA
WEJŚCIOWEGO NA E, (WSCHODNIEJ) GŁÓWCE FALOCHRONU CENTRALNEGO – PORT ŚWINOUJŚCIEZakres zamówienia 1) czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej
farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 242 m2 2) odtłuszczanie 242 m2 3) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 242
x 2 = 484 m2 4) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 232 m2 5) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny
matowy) 10 m2 6) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2 7) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 137 x 2 = 274
m2 8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony pas) 60 x 2 = 120 m2 9) obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny o wymiarach 2,9 m x
0,8 x 8 szt. = 19 m2 10) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak =
0,3 m3 11) Demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE Zakup i montaż nowej 1 szt.
W ogłoszeniu powinno być:
1. STAWA CYPLOWA NA S CYPLU WYSPY MIELIN ZAKRES ZAMÓWIENIA
1) usunięcie starych, zniszczonych warstw laminatu z daszku laterny 7 m2
2) czyszczenie konstrukcji stalowej stawy z rdzy, zgorzeliny i starej
farby do II klasy oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 120 m2
3) przygotowanie i wyrównanie podłoża daszku laterny 7 m2
4) odtłuszczanie 120 m2
5) ułożenie nowego laminatu wykonanego z pięciu warstw maty
szklanej, utwardzonej żywicą epoksydową – tj. 6 m2 x 5 warstw 35 m2
6) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 120 x 2 = 240 m2
7) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 110 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czarny mat.) 10 x 2 = 20 m2
9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 110 x 2 = 220 m2
10) obustronna wymiana okitowania szyb w oknach laterny
o wym. 0,8 x 0,5 x 10 szt. x 2 = 12 m2
11) demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE,
zakup i montaż nowej 1 szt.
STAWA ŚWIATŁA WEJŚCIOWEGO NA E, (WSCHODNIEJ) GŁÓWCE FALOCHRONU CENTRALNEGO – PORT ŚWINOUJŚCIE
ZAKRES ZAMÓWIENIA
1) wycięcie skorodowanych elementów poszycia – stalowej kratki
wentylacyjnej i okrągłego kanału wentylacyjnego w kształcie kolana 3 szt.
2) wykonanie nowych kratek i kanałów wentylacyjnych na wzór
uprzednio usuniętych i wspawanie ich w miejsce usuniętych 3 szt.
3) czyszczenie powierzchni z rdzy, zgorzeliny i starej farby do II klasy
oczyszczenia według tablicy 2 PN-70/H-97052 270 m2
4) odtłuszczanie 270 m2
5) malowanie x 2 farbami epoksydowymi antykorozyjnymi 270 x 2 = 540 m2
6) malowanie farbami poliuretanowymi (kolor biały) międzywarstwa 270 m2
7) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (laterna - czarny matowy) 10 m2
8) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor biały) 105 m2
9) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor czerwony) 95 x 2 = 190 m2
10) malowanie x 2 emaliami poliuretanowymi (kolor zielony) 60 x 2 = 120 m2
11) obustronna wymiana okitowania szyb okien laterny
o wymiarach 3 m x 0,8 x 8 szt. = 39 m2
12) uzupełnienie w trzech miejscach ubytków w warstwie posadzkowej żelbetowego cokołu grubości 7 cm, na którym ustawiony jest znak
beton BH 30 = 0,3 m3
13) demontaż tabliczki informacyjnej URZĄD MORSKI w SZCZECINIE,
zakup i montaż nowej 1 szt.
branża Budowlana - remonty, wykończenia
podbranża malowanie, remont, wykończenie
kody CPV 45000000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: malowanie, remont, wykończenie

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10313944 2024-04-09
godz. 10:50
Mazowieckie Remont przedwejść i daszków nad wejściami
10375631 2024-04-09
godz. 15:00
Dolnośląskie 1. Prace dociepleniowe i remont balkonów: 1) Docieplenie elewacji południowej wraz z remontem balkonów w budynku mieszkalnym przy ul. Osiedle Kazimierza Wielkiego 5 a-d w Górze. 2) Docie...
10313556 2024-04-10
godz. 00:00
Mazowieckie Poszukujemy pracowników, ekipy do wykończeń - Warszawa, Lublin W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukujemy poj. pracowników lub ekipy do prac wykończeniowych. Realizacja: Inwesty...
10378549 2024-04-10
godz. 10:00
Świętokrzyskie Remont 2 pionów balkonów - segment "D" w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ulicy Ściegiennego 99 w Kielcach.
10343619 2024-04-10
godz. 10:00
Mazowieckie Wykonanie robót remontowo-budowlanych w zakresie naprawy tynków i malowania lokali mieszkalnych w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. E. J. Abramowskiego 9 w Warszawie. 5.1. Przed...
10343546 2024-04-10
godz. 13:00
Małopolskie Ocieplenie cokołu i remont opaski wokół budynku os. Niepodległości 7 w Krakowie
10379949 2024-04-11
godz. 10:00
Lubuskie Remont części budynku Grupy Serwisowej Tłoczni
10374947 2024-04-16
godz. 10:00
Małopolskie Wykonanie robót remontowo – budowlanych przy ul. Krowoderskich Zuchów 6 w Krakowie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowo-budowlanych polegających na iniekcji funda...
10344137 2024-04-16
godz. 10:00
Mazowieckie Usunięcie zanieczyszczeń budynków (glony, algi, mchy, porosty) oraz zabezpieczenie przed ponownym porastaniem – Żagań, ul. Kożuchowska 29, ul. Brodatego 10, ul. Koszarowa 3zgodnie z ...
10366108 2024-04-26
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie Remont kaplicy cmentarnej wraz z fragmentem muru przykościelnego w Kikole