Przetarg 7893775 - Remont sanitariatów w budynku 18-1 (segment A) na terenie...

   
Analizuj Zamówienie 7893775 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-12-23
przedmiot ogłoszenia
Remont sanitariatów w budynku 18-1 (segment A) na terenie CEBEA Politechniki Krakowskiej, ul. Lea 114, Kraków – w formule „zaproje
ktuj i wykonaj”.
Numer referencyjny: KA-2/110/2020

Zakres zamówienia:
1) Sporządzenie dokumentacji projektowej wielobranżowej, zakładającej 2 etapową realizację zadania pn.: Remont pomieszczeń w dwóch pionach sanitariatów (4 toalety) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie
2) Wykonanie robót budowlanych zgodnie ze sporządzoną dokumentacją, obejmujący etap 1 – tj. remont jednego pionu sanitariatów (4 toalety) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie.

- wykonanie inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej wskazanych pomieszczeń w budynku w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji
- sporządzenie i uzgodnienie dokumentacji projektowej wielobranżowej z podziałem dla 2 etapów realizacji ( na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego
- roboty rozbiórkowe i wywozy, demontaże osprzętu dla 1 etapu realizacji
- roboty ogólnobudowlane (murowanie, tynkowanie, malowanie, flizowanie, stolarka drzwiowa, wyposażenie, instalacje p.wodne, posadzki płytkowe, parapety nakładkowe) dla 1 etapu realizacji
- roboty instalacji elektrycznych i towarzyszących (uzupełnienia okablowania, oprawy elektryczne, pomiary powykonawcze dla 1 etapu realizacji
- roboty instalacji sanitarnych i towarzyszących (wod-kan, biały montaż, c.o., c.w.u.) dla 1 etapu realizacji
- roboty wentylacji mechanicznej/hybrydowej z wentylatorem wyciągowym/nasadą na dachowy budynku dla 1 etapu realizacji

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno - użytkowy, rysunek koncepcyjny oraz orientacyjny przedmiar robót (wskaźnikowy), stanowiące Załącznik nr 1 do SIWZ - do pobrania plik: Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.zip

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540402124-N-2021 z dnia: 2021-01-14
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 18.01.2021, godzina: 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 01.02.2021, godzina: 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540409325-N-2021 z dnia: 2021-01-27
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 01.02.2021, godzina: 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 18.02.2021, godzina: 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540415841-N-2021 z dnia: 2021-02-15
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 18.02.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 24.02.2021, godzina 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540418047-N-2021 z dnia: 2021-02-22
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 24.02.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 05.03.2021, godzina 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540420849-N-2021 z dnia: 2021-03-03
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zakres zamówienia: 1) Sporządzenie dokumentacji projektowej wielobranżowej, zakładającej 2 etapową realizację zadania pn.: Remont pomieszczeń w dwóch pionach sanitariatów (4 toalety) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie 2) Wykonanie robót budowlanych zgodnie ze sporządzoną dokumentacją, obejmujący etap 1 – tj. remont jednego pionu sanitariatów (4 toalety) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie. - wykonanie inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej wskazanych pomieszczeń w budynku w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji - sporządzenie i uzgodnienie dokumentacji projektowej wielobranżowej z podziałem dla 2 etapów realizacji ( na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego - roboty rozbiórkowe i wywozy, demontaże osprzętu dla 1 etapu realizacji - roboty ogólnobudowlane (murowanie, tynkowanie, malowanie, flizowanie, stolarka drzwiowa, wyposażenie, instalacje p.wodne, posadzki płytkowe, parapety nakładkowe) dla 1 etapu realizacji - roboty instalacji elektrycznych i towarzyszących (uzupełnienia okablowania, oprawy elektryczne, pomiary powykonawcze dla 1 etapu realizacji - roboty instalacji sanitarnych i towarzyszących (wod-kan, biały montaż, c.o., c.w.u.) dla 1 etapu realizacji - roboty wentylacji mechanicznej/hybrydowej z wentylatorem wyciągowym/nasadą na dachowy budynku dla 1
etapu realizacji Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno - użytkowy, rysunek koncepcyjny oraz orientacyjny przedmiar robót (wskaźnikowy), stanowiące Załącznik nr 1 do SIWZ - do pobrania plik: Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.zip
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zakres zamówienia:
1) Sporządzenie Dokumentacji projektowej wielobranżowej, zakładającej 2 etapową realizację zadania pn.: Remont pomieszczeń w dwóch pionach sanitariatów (4 pietra) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie tj. dla etapu 1 obejmującego pion sanitariatów (4 piętra) „męski”( dalej: Etap 1), oraz dla etapu 2 obejmującego pion sanitariatów (4 piętra) „damski” ”( dalej: Etap 2); W ramach realizacji Przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany opracować dokumentację projektową dla całości zadania (Etap 1+ Etap 2)
1) W ramach opracowywania Dokumentacji projektowej dla Etapu 1 i Etapu 2 , Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
a) wykonania inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej wskazanych pomieszczeń w budynku w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji
2) sporządzenia i uzgodnienia dokumentacji projektowej wielobranżowej z podziałem dla 2 etapów realizacji (na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego).
3) W ramach opracowywania Dokumentacji projektowej dla Etapu 2, Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia wyciągu z Dokumentacji projektowej dla Etapu 2 zawierającej wykaz materiałów i urządzeń (wyrobów) wraz z podaniem ich wymaganych parametrów i przykładowych producentów w ilości trzech a wyjątkowo dwóch. Wyciąg ten będzie stanowił osobny załącznik do dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiotowy wykaz w ilości 1 egzemplarza w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej ( format: pdf, pliki o max objętości do 10 MB)
2) Wykonanie robót budowlanych zgodnie ze sporządzoną dokumentacją, obejmujących - Etap 1 tj. remont jednego pionu sanitariatów ( 4 piętra) w budynku 18-1 przy ul. Lea 114 w Krakowie.
a) roboty rozbiórkowe i wywozy, demontaże osprzętu dla 1 etapu realizacji
b) roboty ogólnobudowlane (murowanie, tynkowanie, malowanie, flizowanie, stolarka drzwiowa, wyposażenie, instalacje p.wodne, posadzki płytkowe, parapety nakładkowe) dla Etapu 1
c) roboty instalacji elektrycznych i towarzyszących (uzupełnienia okablowania, oprawy elektryczne, pomiary powykonawcze dla Etapu 1
d) roboty instalacji sanitarnych i towarzyszących (wod-kan, biały montaż, c.o., c.w.u.) dla 1 etapu realizacji
4) roboty wentylacji mechanicznej/hybrydowej z wentylatorem wyciągowym/nasadą na dachowy budynku dla Etapu 1
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno - użytkowy, rysunek koncepcyjny oraz orientacyjny przedmiar robót (wskaźnikowy), stanowiące Załącznik nr 1 do SIWZ - do pobrania plik: Załącznik nr 1 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.zip



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 9)
W ogłoszeniu jest:
Informacje dodatkowe: Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: do 112 dni od daty wprowadzenia na plac budowy (wraz z odbiorem końcowym)
W ogłoszeniu powinno być:
Informacje dodatkowe: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w następujących terminach:
1. wykonanie Dokumentacji projektowej i wydanie jej Zamawiającemu wraz ze wszystkimi decyzjami i pozwoleniami uprawniającymi do wykonania robót budowlanych objętych zakresem przedkładanej Dokumentacji projektowej nastąpi w terminie 4 tygodni od daty zawarcia umowy
2. przekazanie placu budowy nastąpi protokolarnie w terminie do 3 dni roboczych od daty przekazania Zamawiającemu przez Wykonawcę kompletu Dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi decyzjami i pozwoleniami;
3. rozpoczęcie realizacji robót budowlanych objętych Przedmiotem umowy nastąpi w terminie 5 dni roboczych od daty przekazania placu budowy Wykonawcy
4. wykonanie całości robót budowlanych objętych Przedmiotem umowy nastąpi w terminie 12 tygodni od daty przekazania placu budowy Wykonawcy (wraz z odbiorem końcowym).



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5)
W ogłoszeniu jest:
ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty, w szczególności w zakresie: 1) Terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadkach: a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających: prowadzenie robót budowlanych i instalacyjnych zgodnie z ich technologią, zasadami sztuki budowlanej i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość wykonania, dokonywania odbiorów robót, w szczególności w przypadkach: temperatury powietrza poniżej 0,0 st.C oraz powyżej +28 st.C, wiatru, gwałtownych opadów deszczu, śniegu, gradobicia, burz z wyładowaniami atmosferycznymi, itp. – fakt ten musi być udokumentowany zgłoszony oraz wpisany do dziennika budowy, a także musi być potwierdzony przez Inspektora Nadzoru. Powyższe dotyczy zarówno terminu przekazania placu budowy, jak również koniecznych ze względu na warunki pogodowe przerw w wykonywaniu robót budowlanych, b) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac, c) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania robót objętych niniejszą umową, d) wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, e) niedotrzymania przez Zamawiającego warunków umowy: opóźnienia,
utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu, f) konieczności wprowadzenia zmian na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron, g) wystąpienia istotnych wad lub braków w dokumentacji, mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, h) następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, i) następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, j) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy w terminie umownym, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, k) w przypadku, o którym mowa w art. 144 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. l) działania osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. m) konieczności uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub uzgodnienia organu administracyjnego, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, n) jeżeli Wykonawca złoży wniosek o skrócenie terminu wykonania umowy a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego. o) zaistnienia siły wyższej, tj. okoliczności, których nie można było przewidzieć przy podpisywaniu Umowy, Zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót powinno być potwierdzone pisemnie. Przejawami siły wyższej są w szczególności: - klęski żywiołowe, w tym powódź, susza, trzęsienie ziemi, itp. - akty władzy państwowej np.: stan wojenny, embarga, blokady oraz inne akcje, akty prawne lub decyzje organów władzy państwowej lub samorządowej a także innych organów posiadających władztwo nad stronami i ich majątkiem, - działania wojenne, akty sabotażu, akty terroru itp. - strajki, blokady dróg, publiczne demonstracje itp. Za siłę wyższą nie uznaje się brak środków u Wykonawcy, nie dotrzymania zobowiązań przez jego kontrahentów oraz brak zezwoleń niezbędnych Wykonawcy dla wykonania umowy, wydawanych przez dowolną władzę publiczną. Strony zobowiązują się do wzajemnego powiadamiania się o zaistnieniu siły wyższej i dokonania stosownych ustaleń celem wyeliminowania możliwych skutków działania siły wyższej. Powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy dokonać pisemnie lub w inny dostępny sposób, niezwłocznie po fakcie wystąpienia siły wyższej. Do powiadomienia należy dołączyć dowody na poparcie
zaistnienia siły wyższej. W przypadku zaistnienia okoliczności, które mogą stanowić zagrożenie, że Wykonawca nie wywiąże się z obowiązków w ustalonym terminie, jest on zobowiązany do niezwłocznego, pisemnego powiadomienia Zamawiającego o ich zaistnieniu, z określeniem przyczyn, oraz przewidywanej wielkości opóźnienia. Termin wykonania przedmiotu zamówienia ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnień rozpoczęcia prac. W sytuacji zmiany terminu wykonania zamówienia na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 2) Materiałów zaoferowanych w ofercie, z powodu: a) niedostępności na rynku materiałów / urządzeń wskazanych w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, b) pojawienia się na rynku materiałów / urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę Inspektor Nadzoru. 3) Konieczności zastosowania robót zamiennych z powodu: a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, oraz nie będzie skutkować rozszerzeniem przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w ofercie Wykonawcy. b) aktualizacji rozwiązań technicznych z uwagi na postęp technologiczny, c) sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, strona inicjująca zmianę przedstawia propozycję zmian zawierającą opis proponowanych zmian, kosztorys zamienny i niezbędne rysunki. Propozycja taka wymaga zatwierdzenia do realizacji przez Inspektora Nadzoru. Jeżeli z tytułu wykonanych robót zamiennych wykonawca poniósł koszty wykraczające poza kalkulację ceny wynikającą z oferty,
uprawniony jest do otrzymania z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia wynikającego z zaakceptowanego przez Zamawiającego kosztorysu ofertowego. Zmiana ta musi być potwierdzona protokołem konieczności wraz z uzasadnieniem, podpisanym przez Inspektora Nadzoru i kierownika budowy oraz musi posiadać zatwierdzenie finansowe Zamawiającego, 4) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. Zmiana ta musi być potwierdzona protokołem konieczności wraz z uzasadnieniem, podpisanym przez Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy. 5) Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może ograniczyć zakres robót w stosunku do wykonywanego zakresu umowy (roboty zaniechane), w przypadku zaistnienia okoliczności wynikających z technologii lub funkcjonalności przedmiotu umowy lub na skutek sytuacji niemożliwych do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, wynagrodzenie w tym przypadku ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu na zasadach opisanych w § 4 ust 3 umowy, 6) Osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony, w szczególności w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały kwalifikacje i uprawnienia zgodne z wymogiem SIWZ, 7) Podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą, nie doszło do zawarcia umowy z Wykonawcą. 8) Określony w umowie zakres i wartość wykonywanych robót przez podwykonawców pod warunkiem, że zapewni to prawidłową realizację umowy. 9) Zmiany wynagrodzenia dotyczące zarówno podwyższenia, jak i obniżenia wynagrodzenia, w następujących sytuacjach: a) określonych w § 4 ust. 3, ust. 4 i ust. 6 umowy, b) wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę. 4. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy. 5. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania
umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie zadania lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji zadania. 6. Wszelkie istotne zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
W ogłoszeniu powinno być:
ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści Umowy, w szczególności w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1) wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót budowalnych stanowiących Przedmiot umowy w terminie, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) niniejszej umowy z uwagi na brak możliwości prowadzenia robót budowlanych i instalacyjnych zgodnie z ich technologią, zasadami sztuki budowlanej i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość wykonania, dokonywania odbiorów robót. Do niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót zalicza się w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0,0 st. C oraz powyżej +28 st. C, gwałtowne opady deszczu, długotrwałe lub intensywne opady atmosferyczne przekraczające 30 mm słupa wody na m2, porywisty wiatr wiejący z prędkością średnią ponad 15m/s lub w porywach ponad 20 m/s, grad , którego opad przekracza 10 mm w ciągu doby, gwałtowne opady śniegu, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, niesprzyjające temperatury oraz klęski żywiołowe czyli działanie Siły wyższej. Wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych musi być udokumentowane, zgłoszone oraz wpisane do dziennika budowy, a także musi być potwierdzone przez Inspektora Nadzoru. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania robót budowlanych o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) niniejszej umowy o czas niezbędny do jego wykonania, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonywanie robót budowlanych w terminie pierwotnie ustalonym. W takim przypadku Strony mogą przesunąć również – w razie zaistnienia takiej konieczności termin przekazania placu budowy ( terenu budowy) o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej przekazanie placu budowy w terminie pierwotnie ustalonym,
2) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy terenu budowy ( placu budowy) w terminie określonym w o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 2) niniejszej umowy Umowie z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowlanych stanowiących Przedmiot umowy o okres opóźnienia w przekazaniu terenu budowy ( placu budowy) przez Zamawiającego;
3) powstanie potrzeba przeprowadzenia (uzyskania) dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej Umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia niniejszej Umowy. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) oraz termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) o okres potrzebny do przeprowadzenia (uzyskania) dodatkowych badań lub ekspertyz jego wykonania;
4) wystąpi konieczności dokonania zmiany materiałów zaoferowanych przez Wykonawcę w ofercie lub przewidzianych w Dokumentacji projektowej lub wskazanych Programie funkcjonalno użytkowym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót z uwagi na brak na rynku ( niedostępność) tych materiałów lub urządzeń lub wycofaniem z rynku tych materiałów, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca i Zamawiający mogą postanowić o zmianie sposobu świadczenia Wykonawcy określonego w niniejszej umowie, w szczególności mogą postanowić o zmianie materiałów lub urządzeń, które mają być wykorzystane przez Wykonawcę przy realizacji Przedmiotu umowy. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę Inspektor Nadzoru.
5) W przypadku wystąpienia konieczności dokonania zmiany materiałów zaoferowanych przez Wykonawcę w ofercie lub przewidzianych w Dokumentacji projektowej w ofercie Wykonawcy lub przewidzianych w Dokumentacji Projektowej lub wskazanych Programie funkcjonalno - użytkowym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanej pojawieniem się na rynku materiałów / urządzeń nowszej generacji pozwalających obniżenie kosztów eksploatacji wykonanego Przedmiotu umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót. W takim przypadku Wykonawca i Zamawiający mogą postanowić o zmianie sposobu świadczenia Wykonawcy określonego w niniejszej umowie, w szczególności mogą postanowić o zmianie materiałów lub urządzeń, które mają być wykorzystane przez Wykonawcę przy realizacji Przedmiotu umowy. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę Inspektor Nadzoru.
6) Projektant w trybie nadzoru autorskiego dokona zmian w Dokumentacji projektowej koniecznych do prawidłowego zakończenia robót budowlanych stanowiących Przedmiot, które uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych w terminie pierwotnie przewidzianym w Umowie. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowlanych o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) o uzgodniony między stronami okres wynikający z zakresu wprowadzonych zmian i uzasadniony zmianami wprowadzonymi przez Projektanta
7) Wystąpią okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia Umowy pomimo zachowania należytej staranności, które powodują przestój w robotach budowlanych lub konieczność wstrzymania robót budowlanych co uniemożliwia ich wykonanie w terminie przewidzianym w Umowie. Taka sytuacja winna być odnotowana w Dzienniku Budowy oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowlanych o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4), o okres równy okresowi przerw lub przestoju.
8) w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę konieczności wykonania robót zamiennych i konieczności przeprowadzenia związanej z tym procedury, o której mowa w § 9 niniejszej umowy. W takim przypadku Strony mogą przedłużyć termin zakończenia wykonania Umowy o czas poświęcony na przeprowadzenie procedury, o której mowa w §9 niniejszej umowy liczony od daty przedłożenia Zamawiającemu przez Wykonawcę pisemnego stanowiska, o którym mowa w § 9 ust. 4 do czasu podpisania przez strony protokołu konieczności, o którym mowa w § 9 ust. 5 niniejszej umowy, pod warunkiem, iż okoliczność wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych nie pozwoliła Wykonawcy na wykonywanie żadnego zakresu robót stanowiących Przedmiot niniejszej umowy i wymagała wstrzymania wykonania wszystkich robót stanowiących Przedmiot umowy, co zostało potwierdzone wpisem w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru ze strony Zamawiającego;
9) w przypadku konieczności wykonania dodatkowych robót lub usług niezbędnych do prawidłowego wykonania Przedmiotu umowy lub innych zamówień powiązanych, których udzielenie i wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na termin realizacji Przedmiotu umowy, W takiej sytuacji Strony mogą przesunąć termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) (w zależności od tego na jakim etapie realizacji Przedmiotu umowy Zamawiający wystąpi konieczności wykonania zamówień dodatkowych) o okres potrzebny na wykonanie przez Wykonawcę dodatkowych robót budowlanych lub usług o ile wykonanie tych dodatkowych robót lub usług wpływa na termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4)
10) w przypadku zawieszenia realizacji zakresu robót budowlanych przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W takiej sytuacji Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) o okres tożsamy z okresem zawieszenia realizacji robót;
11) w przypadku zaistnienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy oraz Zamawiającego, a mających wpływ na termin realizacji Przedmiotu umowy, W przypadku gdy okoliczności, o którym mowa w zdaniu pierwszym wystąpią na etapie realizacji robot budowlanych to taka sytuacja winna być odnotowana w dzienniku budowy ( jeżeli zachodził obowiązek jego prowadzenia) oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez Kierownika budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) (w zależności od tego na jakim etapie realizacji Przedmiotu umowy wystąpią okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy pomimo dochowania należytej staranności) o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy.
12) w przypadku podpisania przez Strony aneksu do umowy i dokonania zmiany treści niniejszej Umowy na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 lub pkt 3 lub pkt 6 ustawy Pzp, w związku z zaistnieniem sytuacji (przesłanek) opisanej w art. 144 ust.1 pkt. 2, lub pkt 3 lub pkt 6 ustawy Pzp i zleceniem Wykonawcy wykonania dodatkowych robót budowlanych lub usług wykraczających poza Przedmiot umowy. W takiej sytuacji Strony mogą przesunąć termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) (w zależności od tego na jakim etapie realizacji Przedmiotu umowy Zamawiający zleci Wykonawcy wykonanie robót budowlanych lub usług wykraczających poza Przedmiot niniejszej umowy) o okres potrzebny na wykonanie przez Wykonawcę zleconych mu przez Zamawiającego dodatkowych robót budowlanych lub usług wykraczających poza Przedmiot niniejszej o ile wykonanie tych dodatkowych robót lub usług wpływa na termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4);
13) w przypadku wystąpienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, istotnych wady lub braków Dokumentacji projektowej, których usuniecie wstrzymuje wykonywanie robót budowlanych stanowiących Przedmiot umowy . Taka sytuacja winna być odnotowana w dzienniku budowy oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) niniejszej umowy o okres równy okresowi przerw lub przestoju spowodowanego koniecznością usunięcia wad Dokumentacji projektowej;
14) w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Technicznej, jeżeli konieczność taka wynika z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy i których Inwestor nie mógł przewidzieć w momencie zawarcia Umowy. Taka sytuacja winna być odnotowana w dzienniku budowy oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) niniejszej umowy o okres równy okresowi przerw lub przestoju spowodowanego koniecznością usunięcia wad Dokumentacji Technicznej.
15) W przypadku wystąpienia okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia Umowy pomimo zachowania należytej staranności, które uniemożliwiają wykonanie Przedmiotu umowy w terminie przewidzianym w umowie. W przypadku gdy okoliczności, o którym mowa w zdaniu pierwszym wystąpią na etapie realizacji robot budowlanych to taka sytuacja winna być odnotowana w dzienniku budowy ( jeżeli zachodził obowiązek jego prowadzenia) oraz musi być udokumentowana stosownymi protokołami podpisanymi przez Kierownika budowy i Inspektora Nadzoru oraz zaakceptowanymi przez Zamawiającego. W takim przypadku Strony mogą przesunąć termin wykonania Dokumentacji projektowej, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 1) i/lub termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) (w zależności od tego na jakim etapie realizacji Przedmiotu umowy wsytapia okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy pomimo dochowania należytej staranności) o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy.
16) w przypadku wystąpienia okoliczności, których Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności, w tym w szczególności zmiany przepisów prawa, wystąpienia siły wyższej jak również w przypadku wystąpienia innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkujących brakiem możliwości należytego wykonania umowy lub które uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy w terminach i na zasadach pierwotnie w niej przewidzianych czy też zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy.
17) W przypadku wystąpienia konieczność zmiany osób skierowanych do realizacji Przedmiotu umowy, w szczególności w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn. W takim przypadku Strony mogą dokonać zmian osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby zaproponowane przez Wykonawcę będą posiadały kwalifikacje i uprawnienia zgodne z wymogiem SIWZ, w szczególności w przypadku, gdy taka zmiana miałaby dotyczyć Kierownika budowy lub Projektanta lub osób, w odniesieniu do których na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający określił warunki i wymagania wobec Wykonawcy na okoliczność spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zmiana takich osób jest możliwa wyłącznie po uprzednim okazaniu przez Wykonawcę dokumentów z których wynika, iż nowa osoba będzie miała takie same lub lepsze kwalifikacje jak osoba, której zmiana dotyczy i/lub że spełniała warunki i wymagania określone przez Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
18) W przypadku realizacji niniejszej umowy przez Zamawiającego lub podmiot trzeci na podstawie odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy.
19) W przypadku wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, w takim przypadku strony mogą przesunąć termin wykonania robót budowalnych, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt. 4) niniejszej umowy o okres równy okresowi przerw lub przestoju;
20) W przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego warunków umowy: opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego obowiązków wynikających z niniejszej umowy, wystąpienia utrudnień, zawieszenia robót lub w przypadku wystąpienia przeszkód uniemożliwiających wykonywanie przez Wykonawcę umowy zgodnie z jej postanowieniami i w terminach w niej przewidzianych spowodowanych przyczynami za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy;
21) W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w zakresie Przedmiotu umowy lub w sposobie jego wykonania na etapie realizacji robót budowlanych w związku z następstwem wprowadzenia zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację Przedmiotu umowy. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy;
22) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian do umowy będących następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy
23) w przypadku konieczności wprowadzenia zmian do umowy będących następstwem działania osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie Przedmiotu umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy;
24) w przypadku gdy do realizacji Przedmiotu umowy zachodzi konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub uzgodnienia organu administracyjnego, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy. W takim wypadku strony mogą zmienić takie elementy i postanowienia umowy, na które wystąpienie przedmiotowych okoliczności ma lub miało wpływ w takim zakresie i w taki sposób, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu faktycznego. W przypadku gdy okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym będą miały wpływ na okres obowiązywania niniejszej umowy lub terminy w niej przewidziane to w takim przypadku strony mogą przesunąć terminy przewidziane w umowie o okres równy okresowi przerw lub przestoju lub o okres potrzebny do zlikwidowania skutków wystąpienia przedmiotowych okoliczności, tak aby możliwa była realizacja niniejszej umowy;
25) jeżeli Wykonawca złoży wniosek o skrócenie terminu wykonania umowy a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego. W takiej sytuacji strony mogą skrócić terminy realizacji Przedmiotu umowy w niej przewidziane zgodnie z wnioskiem Wykonawcy
26) w przypadku konieczności zmiany Podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą, nie doszło do zawarcia umowy z Wykonawcą. W takiej sytuacji strony mogą dokonać zmiany Podwykonawcy i dostosować brzmienie postanowień umowy do zaistniałej sytuacji, z zastrzeżeniem postanowień paragrafu 13, dotyczących zmiany podwykonawcy, na którego wiedze lub doświadczenie powoływał się Wykonawca na okoliczność potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu;
27) w przypadku konieczności zmiany określonego w umowie zakresu i wartość wykonywanych robót przez podwykonawców pod warunkiem, że zapewni to prawidłową realizację umowy. W takiej sytuacji strony mogą dokonać zmiany Podwykonawcy i dostosować brzmienie postanowień umowy do zaistniałej sytuacji, z zastrzeżeniem postanowień paragrafu 13 dotyczących zmiany podwykonawcy, na którego wiedze lub doświadczenie powoływał się Wykonawca na okoliczność potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu;
28) w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w niniejszej umowie oraz wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 ustawy Pzp, powodującej konieczność zmiany wynagrodzenia – w takim przypadku Strony mogą dokonać zmian dotyczących zarówno podwyższenia, jak i obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 8 ust. 1 niniejszej umowy na zasadach i zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy.,
29) w przypadku, gdy w trakcie realizacji niniejszej umowy, w odniesieniu do co najmniej 3 pracowników Wykonawcy stwierdzono zakażenie COVID – 19, co uniemożliwiło Wykonawcy zrealizowanie terminów pierwotnie w niej zastrzeżonych. W takim przypadku strony mogą dokonać zmiany terminów przewidzianych w umowie o okres trwania zwolnienia chorobowego pracowników, u których potwierdzono zachorowanie na COVID – 19 z zastrzeżeniem, iż do okresu o jaki nastąpi przesunięcie terminów na które powyższe okoliczności miały wpływ, nie wylicza się pokrywających się okresów zwolnienia chorobowego pracowników Wykonawcy z powodu COVID-19.;
30) w przypadku, gdy w trakcie realizacji niniejszej umowy, na co najmniej 3 pracowników Wykonawcy nałożono obowiązek kwarantanny związanej z COVID – 19, co uniemożliwiło Wykonawcy zrealizowanie terminów pierwotnie w niej zastrzeżonych. W takim przypadku strony mogą dokonać zmiany terminów przewidzianych w umowie o okres trwania kwarantanny tych pracowników, z zastrzeżeniem, iż do okresu o jaki nastąpi przesunięcie terminów na które powyższe okoliczności miały wpływ, nie wylicza się pokrywających się okresów kwarantanny.
31) w przypadku, jeżeli dotrzymanie terminów przewidzianych w niniejszej umowie byłoby niemożliwe z winy Zamawiającego lub w przypadku działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie. Okres przedłużenia terminu realizacji umowy będzie odpowiadał maksymalnie okresowi trwania przeszkody w realizacji przedmiotu umowy wynikłej z winy Zamawiającego lub o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania.
32) w przypadku gdy z powodu siły wyższej nie jest możliwe zachowanie terminów pierwotnie przewidzianych w umowie. W takim przypadku strony mogą dokonać zmiany terminów przewidzianych w umowie W takim przypadku strony mogą dokonać zmiany terminów przewidzianych w umowie – poprzez ich przedłużenie o okres uzgodniony między stronami, z tym, że nie dłuższy niż ten podczas którego z powodu siły wyższej nie było możliwości realizacji umowy, bądź jej części; obowiązek udowodnienia faktu wystąpienia siły wyższej i jej wpływu na termin realizację umowy spoczywa na Wykonawcy;
2. Ilekroć w niniejszej umowie zostało użyte pojęcie „siła wyższa”, przez „siłę wyższą” strony rozumieją powódź, pożar, huragan, tajfun, trąby powietrzne, sztormy, osuwiska, trzęsienia ziemi, inne klęski żywiołowe, zmianę przepisów prawnych, działania wojenne, zamieszki, strajki, działania o charakterze terrorystycznym, niemożliwe do przewidzenia w momencie zawierania umowy działania władz i innych organów państwowych; zamknięcie granic, portów bądź lotnisk; zarazy, epidemie, pandemie, kradzież, zatonięcie ładunku; obowiązek udowodnienia faktu wystąpienia siły wyższej i jej wpływu na termin realizację umowy spoczywa na Wykonawcy; Przejawami siły wyższej są w szczególności: klęski żywiołowe, w tym powódź, susza, trzęsienie ziemi, itp.- akty władzy państwowej np.: stan wojenny, embarga, blokady oraz inne akcje, akty prawne lub decyzje organów władzy państwowej lub samorządowej a także innych organów posiadających władztwo nad stronami i ich majątkiem, działania wojenne, akty sabotażu, akty terroru itp. strajki, blokady dróg, publiczne demonstracje itp.Za siłę wyższą nie uznaje się braku środków u Wykonawcy, nie dotrzymania zobowiązań przez jego kontrahentów oraz braku zezwoleń niezbędnych Wykonawcy dla wykonania umowy, wydawanych przez dowolną władzę publiczną. Strony zobowiązują się do wzajemnego powiadamiania się o zaistnieniu siły wyższej i dokonania stosownych ustaleń celem wyeliminowania możliwych skutków działania siły wyższej. Powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy dokonać pisemnie lub w inny dostępny sposób, niezwłocznie po fakcie wystąpienia siły wyższej. Do powiadomienia należy dołączyć dowody na poparcie zaistnienia siły wyższej.
3. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie zadania lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji zadania.
4. W przypadku zaistnienia okoliczności, które mogą stanowić zagrożenie, że Wykonawca nie wywiąże się z obowiązków w ustalonym terminie, jest on zobowiązany do niezwłocznego, pisemnego powiadomienia Zamawiającego o ich zaistnieniu, z określeniem przyczyn, oraz przewidywanej wielkości opóźnienia.
5. Wykonawca nie będzie uprawniony do żądania zmiany terminów wykonania Przedmiotu umowy, przewidzianych w niniejszej umowie, w przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd Wykonawcy lub z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy
6. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę.
7. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie uzasadniających dokonanie zmian w niniejszej umowie konieczne jest złożenie stosownego wniosku/ pisma przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego: opis propozycji zmiany, uzasadnienie zmiany.
8. W przypadkach wystąpienia przez Wykonawcę z wnioskiem o przedłużenie terminu przewidzianych w niniejszej umowie w związku z wystąpieniem okoliczności, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o sporządzenie aneksu do umowy wraz z powołaniem się na podstawę zmiany umowy i uzasadnieniem wniosku opisującym okoliczności faktyczne. Do wniosku o sporządzenie aneksu do umowy Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć również potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne wskazywane przez Wykonawcę we wniosku. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy okazania oryginałów przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów.
9. Wniosek Wykonawcy o zmianę treści umowy winien być zgłoszony Zamawiającemu, w terminie do 14 dni od momentu wystąpienia przesłanek do zmian Umowy.
10. Wszelkie zmiany niniejszej umowy, wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
11. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności, za wyjątkiem wyraźnie wskazanych sytuacji, w których zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, zmiana umowy nie wymaga zawarcia aneksu.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 05.03.2021, godzina: 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 10.03.2021, godzina: 10:30
branża Budowlana - remonty, wykończenia, Projektowanie
podbranża malowanie, remont, wykończenie, projekt budowlany
kody CPV 45000000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: malowanie, remont, wykończenie , projekt budowlany

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10438882 2024-05-06
godz. 16:00
Śląskie Wykonanie prac remontowych i termomodernizacyjnych instalacji centralnego ogrzewania w5-ciu budynkach mieszkalnych, należących do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej „Załęska Hałda" ...
10458405 2024-05-06
godz. 23:59
Mazowieckie WYKONANIE REMONTU POMIESZCZEŃ W BUDYNKU MIESZKALNYM PRZY UL. SOWIŃSKIEGO 38 W LEGIONOWIE W RAMACH WSPARCIA FINANSOWEGO Z FUNDUSZU DOPŁAT W RAMACH REALIZACJI PRZEZ BANK GOSPODARSTWA KRAJOW...
10463494 2024-05-07
godz. 08:30
Zachodniopomorskie 1. Przedmiotem zamówienia są Roboty remontowe w bud. Nr 128 w m. Konotop. Roboty dotyczące wykonania robót malarskich w budynku koszarowo-biurowym nr 128 w kompleksie Konotop 130/202...
10478820 2024-05-07
godz. 12:00
Dolnośląskie Remont pomieszczeń nr 8, 9, 11 i 12 w budynku B-2 Katedry Chorób Wewnętrznych z Kliniką Koni, Psów i Kotów pl. Grunwaldzki 47 we Wrocławiu.
10380440 2024-05-08
godz. 10:00
Pomorskie Wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla zadania „Remont i przebudowa Domu Studenckiego nr 10 Politechniki Gdańskiej wraz z niezbędnym uzbrojeniem i zagospodarowaniem teren...
10439861 2024-05-09
godz. 08:45
Mazowieckie 1. Przedmiotem zamówienia w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego są naprawy i konserwacje obiektów budowlanych na terenie kompleksów administrowanych przez Jedn...
10422852 2024-05-10
godz. 10:00
Podkarpackie Remont budynku drewnianej plebanii w Hucie Krzeszowskiej
10450408 2024-05-10
godz. 10:00
Śląskie Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlano – instalacyjnych (tryb zaprojektuj – wybuduj) w ramach zadania pn.: „Modernizacja systemów i u...
10474498 2024-05-10
godz. 11:30
Małopolskie Wykonanie następujących robót: Remont 16 balkonów w budynkach będących w zasobach Spółdzielni.
10458672 2024-05-20
godz. 10:00
Świętokrzyskie Prace konserwatorskie w budynku Resztówki w Kotowej Woli w gminie Zaleszany