Przetarg 12193124 - Przygotowywanie i dowożenie gorących zestawów obiadowych...

   
Analizuj Zamówienie 12193124
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-03
przedmiot ogłoszenia
Przygotowywanie i dowożenie gorących zestawów obiadowych uczestnikom Ośrodka Wsparcia i Rehabilitacji dla Osób Niepełnosprawnych przy ul. Rozłogi 10 w Warszawie

1. Przedmiotem zamówienia
jest świadczenie usług przygotowania i dowożenia we wskazane miejsce obiadów dla uprawnionych klientów Ośrodka Wsparcia i Rehabilitacji dla Osób Niepełnosprawnych w Warszawie przy ul. Rozłogi 10 (OWiRON) działającego w strukturze Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy.2. Łączna liczba obiadów wyniesie do 4 873 sztuk.3. Liczba osób korzystających z obiadów w poszczególnych miesiącach może ulec zmianie, co za tym idzie, ulec zmianie może liczba obiadów wydawanych w poszczególnych miesiącach.4. Zamawiający ma prawo do ograniczenia liczby zamawianych gorących posiłków, o których mowa w ust. 3, przy czym Zamawiający zamierza wykupić nie mniej niż 3 800 posiłków. Ostateczne całkowite wynagrodzenie za obiady wydane przez cały okres obowiązywania umowy wynikać będzie z faktycznej liczby wydanych obiadów. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej liczby przedmiotu zamówienia.5. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi codzienne przygotowywanie i dowożenie obiadów, w okresie od dnia 02.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r. włącznie, do siedziby OWiRON przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 296).6. Skład obiadu opisany w Rozdz. III ust. 7 SWZ8. Jadłospisy:a. W każdy piątek, do godziny 12:00, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu jadłospis, wraz z uwzględnieniem wszystkich diet (zawierający gramatury posiłków) na najbliższy tydzień.b. Jadłospisy (w tym wartość kaloryczna obiadu) powinny być zgodne z normami żywienia, opisem przedmiotu zamówienia i zawierać ilości produktów wskazane w niniejszej specyfikacji przez Zamawiającego, jednak nie mniejsze niż zalecane przez Instytut Żywności i Żywienia.c. Jadłospis należy wykonać w taki sposób, aby jednoznacznie można było odczytać nazwy produktów i potraw, ilość produktów, gramaturę, dni w jakich dany produkt lub potrawa będą serwowane9. Wykonawca winien zapewnić również obiady dietetyczne, np. lekkostrawne, wegetariańskie, cukrzycowe, niskosodowe, niskopotasowe, niskocholesterolowe – ich liczba w skali całego zamówienia nie przekroczy 30% całości zamówionych obiadów i będzie zmienna, uzależniona od rzeczywistych potrzeb osób uprawnionych do korzystania z obiadów, które ze względów zdrowotnych nie mogą jeść potraw tradycyjnych. Obiady dietetyczne winny być przygotowane zgodnie z zasadami żywienia właściwymi dla ww. diet.10. Gorące posiłki dwudaniowe muszą charakteryzować się wysoką jakością, posiadać właściwe walory smakowe i estetyczne oraz właściwą temperaturę tj. zupa: minimum 75o C, drugie danie: minimum 63oC, potrawy serwowane na zimno minimum 4o C. 11. Sposób wydawania posiłków1) Obiady będą dowożone do siedziby OWiRON, od poniedziałku do piątku na 15 minut przed wydaniem obiadów, tzn. o godz. 12:45. (W Ośrodku nie ma możliwości podgrzewania potraw).2) Obiady będą dowożone własnym transportem Wykonawcy w szczelnie zamkniętych, termoizolacyjnych, jednorazowych biodegradowalnych pojemnikach w sposób gwarantujący utrzymanie odpowiedniej temperatury i jakości potraw, spełniających wymagania sanitarne. Zupa w jednym dużym, szczelnie zamkniętym, termicznym pojemniku. Wykonawca nie będzie stosować pojemników na żywność wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych oraz jednorazowych toreb, siatek i reklamówek wykonanych z poliolefinowych tworzyw sztucznych. Za utrzymanie pojemników w czystości odpowiada Wykonawca.3) Istnieje możliwość dowożenia w uzasadnionych przypadkach, suchego prowiantu jako zamiennika za obiad, po uprzednim pisemnym uzgodnieniu Zamawiającego z Wykonawcą. Wartość produktów do przygotowania suchego prowiantu musi stanowić równowartość ceny posiłków. Produkty te muszą być świeże, dobre jakościowo, poporcjowane i zapakowane dla każdego klienta OWiRON.4) Wszelkie koszty związane z pakowaniem i dowozem obiadów ponosi Wykonawca.12. Kontrola jakości i odpowiedzialność Wykonawcy1) Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli (stacji sanitarno – epidemiologicznej i innych instytucji kontroli) w zakresie wykonywanej usługi w tym m.in. jakości produktów, przygotowania i transportu posiłków w zakresie wymagań higieniczno - sanitarnych.2) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego, o każdej kontroli podjętej przez Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną.3) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości realizacji przedmiotowego zamówienia w każdym czasie trwania usługi. W przypadku kontroli Wykonawca zobowiązany jest do wydania kontrolującemu próbki przygotowanej żywności w dniu przeprowadzenia kontroli.13. Sposób zgłaszania liczby zamówionych obiadów: Liczbę zamówionych obiadów wyznaczeni pracownicy OWiRON będą zgłaszać mailowo lub telefonicznie do godz. 9:00 w dniu dostarczenia zamówionych obiadów.14. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt.15. Do obowiązku Wykonawcy należy także codzienny odbiór pojemników i odpadków pokonsumpcyjnych niezależnie od ich ilości. Pojemniki na posiłki i odpadki stanowią własność Wykonawcy. Pojemniki na posiłki i odpadki będą zabierane w dniu dostawy posiłków maksymalnie do godz. 15:30. Pojemniki muszą być zamykane.16. Wykonawca przed dostarczeniem posiłków do OWiRON pobiera próbki żywności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17.04.2007 r. sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. Nr 80, poz. 545).17. Usługi objęte przedmiotem zamówienia powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie bezpieczeństwa żywności i żywienia, w tym w szczególności:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.);2) ustawy z dnia 5 sierpnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 924 ze zm.);3) rozporządzeniami wykonawczymi do ww. ustaw;4) odpowiednimi rozporządzeniami unijnymi oraz z zachowaniem zasad systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli – HACCP,5) według aktualnych norm żywieniowych oraz zgodnie z zasadami żywienia zbiorowego.18. KLAUZULE SPOŁECZNE (art. 95 ustawy Pzp):1) Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące czynności związane bezpośrednio z przygotowaniem posiłków, tj. obróbka wstępna surowców (ręczna, mechaniczna, termiczna), posługiwanie się narzędziami, maszynami i urządzeniami przy przygotowywaniu potraw i napojów, utrzymywanie na bieżąco czystości na stanowisku pracy (mycie, wyparzanie, suszenie i polerowanie naczyń oraz sprzętu kuchennego).2) Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu umowy o pracę osób, o których mowa powyżej. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE7 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO (Dz. Urz. UE L 119, s. 1 ze zm.) tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników.3) Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.4) Zamawiający dopuszcza spełnienie klauzuli społecznej poprzez wyznaczenie do realizacji tego zamówienia zatrudnionych już pracowników.5) Zamawiający określa w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 1 do SWZ:a) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:b) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób:c) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.

IOD.26.1.5.2025.SJ
branża Gastronomia, catering
podbranża żywienie zbiorowe
kody CPV 55321000, 55322000, 55520000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się