Zlecenie - Przeprowadzenie szkolenia „Zamówienia publiczne 2018 w...

   
Zamówienie 6050332 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2018-05-18
przedmiot zlecenia
Przeprowadzenie szkolenia „Zamówienia publiczne 2018 w teorii i w praktyce z uwzględnieniem e-Zamówień i bieżącego orzecznictwa1",
dla 4 pracowników Centrum Informatyki Resortu Finansów.
Zasady realizacji szkolenia:
1. Szkolenie musi być realizowane w sali Wykonawcy, w ciągu pięciu dni, w wymiarze nie mniej niż 8 godzin (zegarowych) zajęć dydaktycznych dziennie, z dwiema przerwami 15 minutowymi oraz godzinną przerwą obiadową. Szkolenie musi być przeprowadzone w następujących po sobie dniach roboczych. Za dzień roboczy uważa się dzień kalendarzowy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Szkolenie powinno być zrealizowane w okresie czerwiec - grudzień 2018 r., z tym, że Zamawiający dopuszcza ustalenie terminu realizacji szkolenia w ramach uzgodnień pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
3. W przypadku realizacji szkolenia poza Warszawą, Wykonawca musi zapewnić zakwaterowanie dla uczestników szkolenia w trakcie trwania szkolenia (4 noclegi), w dwóch pokojach dwuosobowych z łazienką.
4. Uczestnicy szkolenia muszą otrzymać materiały szkoleniowe w języku polskim, zawierające opis zagadnień omawianych w trakcie szkolenia, w tym opis ćwiczeń i przykłady.
5. Uczestnicy szkolenia musza otrzymać imienny certyfikat zaświadczający o uczestnictwie w szkoleniu.
6. Szkolenie będzie przeprowadzone w języku polskim.
Program szkolenia powinien zawierać co najmniej następujące zagadnienia:
1. Konsorcjum a prawo konkurencji.
• Możliwość złożenia oferty przez grupy wykonawców.
• Warunki złożenia oferty przez konsorcja:
- wspólne spełnianie warunków podmiotowych ustalonych przez zamawiającego;
- wspólne spełnianie wymagań warunkujących złożenie oferty;
- wspólne spełnianie wymagań warunkujących realizację zamówienia.
• Czyn nieuczciwej konkurencji:
- definicja;
- zmowy przetargowe;
- analiza przepisów i orzecznictwa.
2. Elektronizacja zamówień publicznych.
• Elektronizacja zamówień publicznych w ramach Pzp:
- siatka pojęciowa związana z elektronizacją zamówień m.in. pojęcia środków komunikacji elektronicznej, formy elektronicznej, postaci elektronicznej, kwalifikowanego podpisu elektronicznego, dokumentu elektronicznego;
- regulacje w zakresie komunikacji elektronicznej - art. 10a-10g Pzp;
- narzędzia i urządzenia niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne z produktami elektronicznymi będącymi w powszechnym użyciu;
- wyłączenia ze stosowania środków komunikacji elektronicznej;
- możliwość zastosowania narzędzi, urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnodostępne;
- narzędzia elektronicznego modelowania danych budowlanych w ramach zamówień na roboty budowlane (BIM);
- obowiązki informacyjne zamawiających w zakresie narzędzi elektronicznych w postępowaniach;
- analiza Rozporządzenia z dnia 27.06.2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych;
- sposób komunikacji w postępowaniach w okresie przejściowym - od wejścia w życie nowelizacji ustawy Pzp z lipca 2016 r. do 18 października 2018 r.
• Platforma e-Zamówienia w Polsce:
- omówienie założeń systemu;
- aktualny stan realizacji systemu e-Zamówienia w Polsce;
- dostęp do platformy e-Zamówienia;
- funkcjonalności udostępniane przez platformę.
• Składanie JEDZ w formie elektronicznej:
- termin wejścia w życie obowiązku wymagania od wykonawców JEDZ wyłącznie w formie elektronicznej;
- analiza koniecznych zmian SIWZ w zakresie elektronicznych JEDZ;
- wymagania dotyczące infrastruktury teleinformatycznej zamawiającego konieczne dla realizacji obowiązków wykonawców dot. składania elektronicznych JEDZ (w szczególności: sposób przekazywania JEDZ jako załączników do wiadomości email, generowanie potwierdzeń otrzymania JEDZ, stworzenie odrębnej zabezpieczonej strony internetowej Zamawiającego, ryzyko otrzymania JEDZ i potraktowania go w systemie teleinformatycznym jako spam, narzędzia zamawiającego do odczytu plików zabezpieczonych hasłem zawierających JEDZ);
- skutki złożenia JEDZ po 18.04.2018 r. w dotychczasowej formie pisemnej;
- dokumentowanie w protokole postępowania wnoszenia elektronicznych JEDZ oraz udostępnianie jako załączników do protokołu postępowania;
- procedura uzupełniania JEDZ w formie elektronicznej;
- weryfikacja podpisów elektronicznych przez Zamawiającego - wsparcie zespołu IT Zamawiającego;
- ryzyko zmniejszenia liczby ofert w postępowaniach w związku z wymogiem elektronicznych JEDZ.
• Dokumentowanie przebiegu postępowania po zmianach:
- obowiązki zamawiającego w zakresie dokumentacji;
- zmiany formy i zawartości protokołu.
• Tryby elektroniczne i inne narzędzia elektroniczne po zmianach Pzp:
- modernizowany Dynamiczny System Zakupów (DSZ);
- Licytacja elektroniczna (LE) po zmianach;
- zmiany w procedurze aukcji elektronicznej;
- e-Katalogi.
3. Aktualne orzecznictwo KIO / Kontrola postępowań o zamówienie publiczne.
• Przegląd aktualnego orzecznictwa KIO / Uchwały KIO / Wyniki kontroli UZP / Wyniki kontroli projektów współfinansowanych w zakresie:
• Procedury odwróconej:
- dopuszczalność stosowania procedury odwróconej;
- przebieg postępowania przy zastosowaniu procedury odwróconej;
- dopuszczalność zmiany decyzji zamawiającego w trakcie postępowania;
- zagrożenia wynikające ze stosowania procedury odwróconej przez zamawiającego.
• Pozacenowych kryteriów oceny ofert:
- obowiązek stosowania pozacenowych kryteriów oceny ofert;
- przedmiot zamówienia uzasadniający stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert;
- kryterium oceny ofert dotyczące właściwości personelu wykonawcy;
- zakaz stosowania ceny jako jedynego kryterium dla usług społecznych;
- podmiotowe kryteria oceny ofert dla usług społecznych;
- praktyki zamawiających w zakresie pozacenowych kryteriów oceny ofert;
- zakaz uzupełniania dokumentów/oświadczeń dotyczących kryteriów oceny ofert.
• Rażąco niskiej ceny:
- obligatoryjny czy fakultatywny charakter procedury badania rażąco niskiej ceny po zmianie art. 90 Pzp;
- okoliczności oczywiste nie wymagające wyjaśnienia, jako podstawa rezygnacji z procedury wyjaśniającej cenę;
- dopuszczalność prowadzenia przez zamawiającego dodatkowej procedury wyjaśniającej cenę;
- lakoniczne wyjaśnienia wykonawcy i brak dowodów rzetelności kalkulacji - konsekwencją odrzucenie oferty;
- tajemnica przedsiębiorstwa obejmująca wyjaśnienia ceny.
• Potencjału podmiotów trzecich / konsorcjów / podwykonawców w postępowaniach:
- rodzaje potencjałów, jakie mogą być wykazywane przez podmioty trzecie w trybie art. 22a Pzp;
- zmiana / wprowadzenie podmiotu trzeciego w trakcie postępowania oraz na etapie realizacji umowy;
- zobowiązanie podmiotów trzecich - forma, treść;
- obligatoryjne wykonanie zamówienia przez podmiot trzeci;
- dopuszczalny odmienny sposób stawiania warunków udziału dla konsorcjów;
- identyfikacja podwykonawców w ofercie, dopuszczalność zmian podwykonawcy, firmy podwykonawców jako istotna treść oferty - opinia prawna UZP - zmiana linii orzeczniczej KIO;
- punktacja w kryteriach oceny ofert personelu podmiotów trzecich.
4. Zamówienia publiczne poniżej progu obowiązku stosowania Pzp / Zamówienia współfinansowane realizowane zgodnie Wytycznymi (horyzontalnymi).
• Charakter zamówień do 30 000 euro jako zamówień publicznych - konsekwencje prawne.
• Planowanie zamówień publicznych i ustalenie wartości przedmiotu zamówienia:
- szacowanie wartości zamówienia, m.in.:
- prawidłowa agregacja zamówień,
- ustalanie wartości zamówień powtarzających się okresowo;
- zasady sporządzania planu zamówień publicznych oraz zamówień nieobjętych obowiązkiem stosowania ustawy Pzp z uwagi na wartość zamówienia;
- zakaz podziału zamówienia na części i jego praktyczne skutki dla udzielania zamówień podprogowych;
- sposób ustalania wartości zamówienia - wstępne zapytania ofertowe, rozpoznanie cen rynkowych, kosztorysy, cenniki;
- możliwości stosowania art. 6a Pzp - przedstawienie stanowiska UZP oraz MSWiA;
- zamówienia udzielanie w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp i ich wpływ na wartość szacunkową zamówienia;
- specyfika ustalania wartości zamówienia oraz planowania zamówień w projektach współfinansowanych z UE z omówieniem opinii prawnych Prezesa UZP.
• Sposób udzielania zamówień do 30 000 euro:
- regulaminy udzielania zamówień publicznych podprogowych, udostępnianie regulaminów;
- odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu Cywilnego do zamówień podprogowych;
- tryby udzielenia zamówień podprogowych - optymalizacja procesu udzielania zamówień podprogowych;
- procedury z ogłoszeniem o zamówieniu, zaproszenie do składania ofert;
- konieczna treść zapytania ofertowego/istotnych warunków zamówienia;
- opis przedmiotu zamówienia;
- forma komunikacji /składania ofert/wyjaśnień dokumentacji w trakcie postępowania podprogowego;
- warunki udziału w postępowaniu/kryteria oceny ofert - dostępne i zalecane wzorce umów do 30 000 euro;
- istotne postanowienia/wzór umowy - konieczne elementy zabezpieczające Zamawiającego (kary umowne, sposób opisania zobowiązań wykonawcy, możliwości dokonywania zmian umowy);
- procedura badania i oceny złożonych ofert;
- wybór oferty najkorzystniejszej/unieważnienie postępowania - zawiadomienie o wyborze;
- przykładowe zapytania ofertowe zamawiających -rekomendowane zapytania, najczęstsze błędy i zagrożenia.
• Podprogowe zamówienia współfinansowane ze środków UE:
- Wytyczne Horyzontalne w zakresie sposobu dokonywania zamówień wyłączonych z Pzp ze względu na wartość zamówienia;
- progi wartościowe dla procedur podprogowych: od 20 000 do 50 000 zł,
od 50 000 zł do 30 000 euro;
- zasada konkurencyjności/rozeznanie rynku;
- obowiązki zamieszania ogłoszeń na stronie internetowej Baza Konkurencyjności;
- zalecenia Instytucji Zarządzającej;
- Taryfikator Korekt w zakresie zamówień podprogowych. Dokumentowanie przebiegu postępowania podprogowego:
- protokół postępowania podprogowego.
5. Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi.
- Likwidacja usług niepriorytetowych z art. 5 Pzp.
- Sposób udzielania zamówień i progi (750 000/1 000 000 euro).
- Zamknięty katalog usług społecznych.
- Zamówienia społeczne wyłączenia i ograniczenia stosowania Pzp.
- Uproszczone zasady udzielania zamówień na usługi społeczne poniżej progu dyrektywnego
branża Edukacja, szkolenia
podbranża kursy i szkolenia inne
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: kursy i szkolenia inne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10343247 2024-03-28
godz. 12:00
Wielkopolskie WYNAJĘCIE OBIEKTU SZKOLENIOWEGO
10340503 2024-03-29
godz. 00:00
Mazowieckie zorganizowanie i przeprowadzenie 5 dwudniowych webinariów z zakresu technik legislacyjnych dla maksymalnie 80 pracowników Ministerstwa Rozwoju i Technologii
10289057 2024-03-29
godz. 11:00
Mazowieckie Akademia GOZ Transformacji - Opracowanie merytoryczne i realizacja działań mających na celu wsparcie edukacyjne przedsiębiorców w zakresie transformacji w kierunku GOZ Przedmiotem zam...
10338250 2024-04-02
godz. 12:00
Pomorskie Szkolenie w zakresie ratownictwa wysokościowego zakończone egzaminem ITRA odpowiedniego poziomu.
10372365 2024-04-03
godz. 12:00
Kujawsko-Pomorskie ZR.631.16.BJ.24 Szkolenie F-gazowe (certyfikat dla personelu) PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Szkolenie F-gazowe (certyfikat dla personelu) Szkolenie F-gazowe (certyfikat dla personelu) 1 szt.
10372571 2024-04-03
godz. 23:59
Lubelskie Zapytanie ofertowe ma na celu wyłonienie dostawcy, który zrealizuje pierwszy etap projektu, polegający na wdrożeniu do obecnej infrastruktury Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredy...
10342215 2024-04-04
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie wykonanie usługi organizacji 5-dniowej wizyty studyjnej dla przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Przedmiotem zamówienia jest wykonanie...
10371469 2024-04-04
godz. 10:00
Lubelskie przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w ramach szkoleń i kursów doskonalenia zawodowego żołnierzy zawodowych SZ.
10372144 2024-04-04
godz. 13:00
Mazowieckie RFI na Organizacja i przeprowadzenie szkolenia z zakresu stosowania normatyw kancelaryjno archiwalnych i przygotowania do wdrożenia do EZD
10376658 2024-04-05
godz. 09:00
Lubelskie Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi: diagnoza potrzeb UP oraz opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD) w formie indywidualnego poradnictwa zawodowego dla 96 UP (58 kobie...