Zlecenie 7550278 - Przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli oddelegowanych do...
(zakończone) | Zamówienie 7550278|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2020-06-23 |
przedmiot zlecenia | Przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli oddelegowanych do pracy w ramach zajęć projektowych z projektu pn. Rozwijaj kompetencje z myślą o przyszłości! współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działania 10.1. Edukacja ogólna i przedszkolna, Poddziałania 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 -2020. Uczestnikami szkoleń będą nauczyciele zatrudnieni w szkołach na terenie Gminy Miastków Kościelny: Moduł I > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zgórzu - 8 nauczycieli > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zwoli - 5 nauczycieli > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Miastkowie Kościelnym -12 nauczycieli Moduł II > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zgórzu - 2 nauczycieli > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zwoli - 2 nauczycieli > z Publicznej Szkoły Podstawowej w Miastkowie Kościelnym - 6 nauczycieli Szkolenia odbywać się będą jednocześnie w dwóch grupach: Grupa I Miejscem odbywania się szkoleń będzie Publiczna Szkoła Podstawowa w Miastkowie Kościelnym ul. Szkolna 8, 08-420 Miastków Kościelny, liczba uczestników 6 osób ( nauczyciele z PSP Miastków Kościelny), termin szkoleń: sierpień 2020 rok Grupa II Miejscem odbywania się szkoleń będzie Publiczna Szkoła Podstawowa w Zgórzu, Zgórze 30, 08-420 Miastków Kościelny liczba uczestników 4 osoby (nauczyciele z PSP Zgórze i PSP Zwoła), terminy szkoleń: do 28.o8.2O2or. Oferent zobowiązuje się do przesyłania po każdym szkoleniu listy obecności osób uczestniczących w szkoleniach. Lista obecności zawierać musi: 1. Nagłówek następującej treści: Lista osób uczestniczących w szkoleniu pn w ramach projektu pn. Rozwijaj kompetencje z myślą o przyszłości! współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej X Edukacja dla rozwoju regionu, Działania 10.1. Edukacja ogólna i przedszkolna, Poddziałania 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. 2. Imię i nazwisko uczestnika z podpisem potwierdzającym obecność. Tematyka szkoleń będzie realizowana w obydwu grupach. Materiały szkoleniowe oraz prezentacja Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają na każdym ze spotkań materiały szkoleniowe oraz prezentacje na nośniku elektronicznym. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie/certyfikat uczestnictwa w szkoleniu. Materiały szkoleniowe muszą zawierać logo wg podanego wzoru: I. PRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELI DO PROWADZENIA PROCESU INDYWIDUALIZACJI PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM ORAZ Z UCZNIEM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Szkolenie 6 godzinne (2 x3 godz) dla 25 nauczycieli z 3 szkół w dwóch edycjach z tematów: 1. Indywidualizacja pracy z uczniem w zróżnicowanej klasie -dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce. 2. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej. Jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? Po szkoleniach nauczyciel otrzyma narzędzia do tego, aby pomóc wszystkim uczniom rozwijać się zgodnie z możliwościami i predyspozycjami czy zapobiec zagrożeniom niedostosowaniem społecznym. Na szkoleniu omówione powinny być odpowiednie narzędzia oparte na konkretnych przykładach oraz poruszone następujące zagadnienia: • Jak zaplanować pracę z uczniem o specjalnych wymaganiach edukacyjnych? • Jakich metod pracy użyć w klasie o zróżnicowanym poziomie? • Jak wygląda egzamin dla uczniów z trudnościami w uczeniu się? • Jak wyłonić z grupy osobę zagrożoną niedostosowaniem społecznym? • Metody i formy pracy z uczniem i grupą, zapobiegające zachowaniom aspołecznym. • Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym Forma szkolenia: wykłady z elementami warsztatów w siedzibie Publicznej Szkole Podstawowej w Miastkowie Kościelnym i Publicznej Szkole Podstawowej w Zgórzu. Każdy uczestnik powinien otrzymać materiały warsztatowe oraz zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu. MODUŁ II II. PAKIET SZKOLEŃ Z ROBOTYKI I PROGRAMOWANIA DLA ŁĄCZNIE 1O NAUCZYCIELI • Budowanie i programowanie robotów WeDo 2.0 ki. I-III • Budowanie i programowanie robotów Mindstroms EV3 kl. IV-VIII Przedmiot zamówienia: około 8-godzinne szkolenie dla grupy nauczycieli Charakterystyka przedmiotu zamówienia: Szkolenie powinno składać się z trzech modułów: 1. Temat szkolenia: Organizacja zajęć z robotyki (2x45minut) Poruszane zagadnienia: a. Ustawienie sali zajęciowej, b. Wyposażenie pracowni robotyki, c. Organizacja i przebieg lekcji robotyki, d Instalacja, przechowywanie i podstawowy serwis sprzętu, e. Kryteria doboru zestawu do pracowni robotyki, f Dobór zestawu i oprogramowania do wieku i umiejętności uczniów, g Ewaluacja możliwości uczniów (czego oczekiwać od uczniów, jak ocenić ich umiejętności) h. Korzystanie z systemu e-learningowego do prowadzenia lekcji, i. Przykładowa lekcja w praktyce, j. Omówienie najczęściej występujących błędów, k. Praca z uczniem zdolnym, Cele szkolenia: Po ukończeniu szkolenia nauczyciel będzie potrafił zorganizować funkcjonalną pracownię robotyki oraz prowadzić dobrej jakości lekcje robotyki z wykorzystaniem podręczników dostępnych w systemie e-learningowym, a także prawidłowo obsługiwać sprzęt i oprogramowanie niezbędne do prowadzenia lekcji robotyki. Będzie także wiedział jak dopasować sprzęt i oprogramowanie do wiedzy i umiejętności uczniów oraz jak rozwiązać podstawowe problemy występujące podczas lekcji. 2 Temat szkolenia: Budowanie i programowanie robotów z zestawu LEGO Education WeDo 2.0 z wykorzystaniem środowiska LEGO Education WeDo Software (4x45minut) Poruszane zagadnienia: a. Programowanie w nowej podstawie programowej, I etap edukacyjny, b. Podstawy algorytmiki w praktyce, c. Zawartość i możliwości konstrukcyjne zestawu, d. Elementy elektroniczne i wynikające z nich możliwości programistyczne, e. Elementy interfejsu środowiska LEGO Education WeDo Software, f Podstawowe i zaawansowane komendy w języku LEGO Education WeDo Software, g Metodyka nauczania programowania w trakcie lekcji szkolnych i na zajęciach pozalekcyjnych, h. Przykładowe ćwiczenia w praktyce, i. Testowanie programów, diagnozowanie problemów i metoda nauczania na błędach Cele szkolenia: Po ukończeniu szkolenia nauczyciel będzie będzie wiedział jak korzystać ze środowiska LEGO Education WeDo w ramach nauczania programowania. Będzie znał podstawowe komendy i rozumiał przykładowe programy oraz wiedział jak korzystać z materiałów dydaktycznych. Będzie znał wartość testowania w programowaniu i potrafił zdiagnozować i poprawiać błędy programistyczne, a także wykorzystywać je w procesie dydaktycznym. 3 Temat szkolenia: Budowanie i programowanie robotów z zestawu LEGO Mindstorms Education EVą z wykorzystaniem środowiska LEGO Mindstorms Education EV.3 Software (4x45minut) Poruszane zagadnienia: a Programowanie w nowej podstawie programowej, II etap edukacyjny, b. Podstawy algorytmiki w praktyce, c Zawartość i możliwości konstrukcyjne zestawu, d Elementy elektroniczne i wynikające z nich możliwości programistyczne, e Interfejs i możliwości środowiska LEGO Mindstorms EV3, f. Podstawowe i zaawansowane komendy w języku LEGO Mindstorms EV3, g Narzędzia dodatkowe dostępne w środowisku LEGO Mindstorms EV3. h Metodyka nauczania programowania w trakcie lekcji szkolnych i na zajęciach pozalekcyjnych, i Przykładowe ćwiczenia w praktyce, j. Testowanie programów, diagnozowanie problemów i metoda nauczania na błędach. Cele szkolenia: Po ukończeniu szkolenia nauczyciel będzie wiedział jak korzystać ze środowiska LEGO Mindstorms Education EV3 w ramach nauczania programowania. Będzie znał podstawowe komendy i rozumiał przykładowe programy oraz wiedział jak korzystać z materiałów dydaktycznych. Będzie znał wartość testowania w programowaniu i potrafił zdiagnozować i poprawiać błędy programistyczne, a także wykorzystywać je w procesie dydaktycznym. III. KONSULTACJE ONLINE ZE SZKOLENIOWCEM Przedmiot zamówienia: Konsultacje Internetowe z robotyki i programowania Charakterystyka przedmiotu zamówienia: godzina indywidualnej konsultacji internetowej dla każdej z 10 osób IV. DWULETNIA LICENCJA NA E-PODRĘCZNIKI DLA NAUCZYCIELI Z ZAKRESU ROBOTYKI I PROGRAMOWANIA W skład rocznej licencji wchodzi e-podręcznik dla nauczyciela + dodatkowe kursy online Przedmiot zamówienia: Pakiet kursów RoboCamp; podręczniki online dla ucznia i nauczyciela: 3 kursy na oprogramowanie LEGO WeDo 2.0 Software; 3 kursy na oprogramowanie Scratch Software; 36 konstrukcji robotów LEGO WeDo 2.0 (108 godzin zajęć) oraz 3 kursy na oprogramowanie LEGO Mindstorms EV3 Software; 36 konstrukcji robotów LEGO Mindstorms EV3 (72 godziny zajęć) + 10 scenariuszy zajęć poświęconych kodowaniu w Scratch (20 godzin zajęć) - całość w licencji dwu letniej dla 10 nauczycieli; Pełna licencja na kurs nauczania robotyki dla nauczyciela; Musi zapewniać: -dwuletni dostęp do programów nauczania z dostępem do internetowej platformy technicznej (e-learning); -dostęp do internetowej platformy technicznej (e-learning) z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych; -dostęp do 12 stanowisk dla uczniów; -wsparcie techniczne dla nauczycieli przez cały okres aktywności; Musi zawierać: -dostęp do 4 szkoleń online -12 ćwiczeń z robotyki inspirowanych przyrodą i zwierzętami; -12 ćwiczeń z robotyki inspirowanych maszynami budowlanymi i technologiami używanymi w dużych miastach; -12 ćwiczeń z robotyki inspirowanych historią podboju kosmosu i science-fiction; -12 ćwiczeń z robotyki inspirowanych rozwiązaniami stosowanymi w fabrykach i przemyśle; -konspekty dla nauczyciela do druku; Musi posiadać: -instrukcje konstruowania, krok po kroku, 12 robotów z zestawu LEGO WeDo 2.0; -instrukcje programowania krok, po kroku, 12 robotów z zestawu LEGO WeDo w oprogramowaniu LEGO; -instrukcje programowania, krok po kroku, 12 robotów z zestawu LEGO WeDo w oprogramowaniu Scratch; -instrukcje konstruowania, krok po kroku, 12 robotów z zestawu LEGO Mindstorms EV3 Edu; -instrukcje programowania, krok po kroku, 12 robotów z zestawu LEGO Mindstorms EV3 Edu w oprogramowaniu LEGO; Wszystkie materiały edukacyjne muszą być dostępne w języku polskim; Materiały edukacyjne muszą być dostępne w języku angielskim i/lub rosyjskim (opcjonalne zależnie od przetargu); Ćwiczenia muszą być przystosowane do realizacji na zajęciach lekcyjnych o długości 45min i ęomin; Musi zapewniać dostęp do bezpłatnych aktualizacji ćwiczeń raz na 3 miesiące przez cały okres aktywności. Opis sposobu przygotowania oferty 1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu OFERTA, stanowiącym załącznik nr 1 do zaproszenia do składania oferty. 2. Wykonawcy przedstawiają oferty zgodne z wymaganiami zaproszenia do składania oferty. 3. Oferta powinna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz powinna być podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Upoważnienie do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. 4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 5. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osobę(y) podpisującą(e) ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę 7. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy zawartych w zaproszeniu do składania oferty przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszcza się w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawców pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z formularzami określonymi przez Zamawiającego. 8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 9. Zamawiający informuje, iż oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane. 9.1. Udostępnianie ofert odbywać się będzie na poniższych zasadach: a) Wykonawca zobowiązany jest złożyć w siedzibie Zamawiającego pisemny wniosek o udostępnienie treści wskazanej oferty, b) Zamawiający ustali, z uwzględnieniem złożonego w ofercie zastrzeżenia o tajemnicy przedsiębiorstwa (firmy), zakres informacji, które mogą być Wykonawcy udostępnione, c) po przeprowadzeniu powyższych czynności Zamawiający ustali miejsce, termin i sposób udostępnienia oferty, o czym niezwłocznie poinformuje Wykonawcę w pisemnym zawiadomieniu. 10. Oferta musi być złożona Zamawiającemu w zaklejonym lub zszytym, nienaruszonym opakowaniu (np. w kopercie) 10.1 Opakowanie (koperta) powinno być opatrzone następującym napisem: |
branża | Edukacja, szkolenia |
podbranża | szkolenia zawodowe |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Mazowieckie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Mazowieckie |