Zlecenie 12199179 - Przeprowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły...
| Analizuj | Zamówienie 12199179 |
|---|---|
| źródło | Internet |
| data publikacji | 2025-12-04 |
| przedmiot zlecenia | Przeprowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły Podstawowej w Wilczycach w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi pot rzebami edukacyjnymi w tym doradztwo zawodowe i kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych oraz w zakresie kształtowania uczniów kompetencji cyfrowych i zielonych realizowanego przez Gminę Wilczyce w ramach projektu WILCZYCE NA TROPIE WIEDZY - kompleksowy program podniesienia jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Wilczycach w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2024 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. l.Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z informacjami zawartymi w projekcie: 2.1 Szkolenie doskonalące kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych (16 osób, 8 godz.) Ramowy program nauczania: 1. Dyskryminacja, cyberprzemoc i mowa nienawiści 2. Przemoc motywowana uprzedzeniami 3. Jak wyszukiwać materiały pomocne w profilaktyce dyskryminacji i przemocy 4. Jak przygotować zajęcia poświęcone profilaktyce tych zjawisk 5. Zasady i metody edukacji o prawach człowieka związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole 6. Rola szkoły i rodziny w zapobieganiu i przeciwdziałaniu 7. Przeciwdziałanie homofobii i transfobii w szkole 8. Reagowanie i przeciwdziałanie przemocy i dyskryminacji 9. Programy wsparcia dla uczniów - pomoc emocjonalna i społeczna 10. Organizacja wydarzeń w ramach życia szkolnego 11. Reagowanie na bieżące problemy i potrzeby uczniów z trudnościami integracyjnymi 12. Integracja nowego ucznia z klasą 2.2 Kurs kwalifikacyjny Trening zastępowania agresji TZA (5 osób, 16 godz.) Ramowy opis programu nauczania: 1.Ogólne informacje o Treningu Zastępowania Agresji [TZA] 2. Komponenty TZA - ogólne założenia: - Trening Umiejętności Społecznych - Trening Kontroli Złości - Trening Wnioskowania Moralnego a Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 3. Rola trenera w TZA - główne zadania 4. Dobór uczestników do grupy 5. Podstawo we metody pracy ze złością 6. Proces grupowy 7. Trening Umiejętności Społecznych - praktyczne przygotowanie zajęć 8. Treningu Kontrołi Złości 9. Trening Wnioskowania Moralnego - metody prowadzenia zajęć 10. Współpraca z rodzicami uczestników TZA 11.Elementy terapii poznawczo - behawioralnej w TZA 12. Komunikacja w pracy z grupą 13. Metoda FUKOZ i inne metody stosowane w TZA 14. Tworzenie scenariuszy zajęć TZA 15. Zachowania trudne podczas zajęć z grupą 2.3 Szkolenie doskonalące Niedyrektywna praca z dzieckiem z niepełnosprawnościami (5 osób, 16 godz.) Ramowy program nauczania: I.Wprowadzenie do terapii niedyrektywnej - omówienie podstawowych założeń i cech terapii, zastosowanie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami 2. Diagnoza i planowanie terapii - analiza potrzeb, umiejętności i możliwości dziecka, dostosowanie terapii do indywidualnych potrzeb 3. Budowanie relacji terapeutycznej - nauka technik budowania zaufania i empatii w relacji terapeutycznej z dzieckiem 4.Stymulowanie rozwoju dziecka - wykorzystanie różnorodnych metod i technik, pobudzających rozwój emocjonalny, społeczny i fizyczny dziecka 5. Praca z rodzicami i opiekunami - omówienie roli rodziców i opiekunów w terapii niedyrektywnej oraz sposobów wsparcia ich w pracy z dzieckiem ó.Ewaluacja i monitorowanie postępów - nauka technik oceny postępów dziecka w terapii i dostosowywania planu terapeutycznego w zależności od rezultatów 7.Samopielegnacja i aktywność ruchowa - wprowadzenie do technik wspierania samodzielności i aktywności fizycznej u dzieci z niepełnosprawnościami 8.Integracja sensoryczna - nauka technik pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi 9. Terapia zabawowa - omówienie roli zabawy w terapii niedyrektywnej dzieci z niepełnosprawnościami oraz nauka technik zabawowych wspierających rozwój dziecka 10. Monitorowanie i dokumentacja postępów II.Etyka i granice terapii - dyskusja na temat etycznych zagadnień w terapii niedyrektywnej dzieci z niepełnosprawnościami oraz rozpoznawanie i respektowanie granic terapeutycznych 2.4 Szkolenie doskonalące Arteterapia w pracy z dziećmi (5 osób, 12 godz.) Ramowy program nauczania: 1.Wyrażanie emocji: Sztuka jako narzędzie do wyrażania trudnych do wyrażenia emocji i myśli. 2. Redukcja stresu: Tworzenie sztuki jako pomoc w redukcji poziomu stresu i napięcia oraz rodzaj ucieczki od codziennych problemów. 3.Samopoznanie: Praca nad sztuką jako pomoc w lepszym zrozumieć siebie, odkrywaniu swoich uczuć, marzeń i obaw. 4. Rozwijanie kreatywności: wpływ arteterapii na rozwój kreatywności oraz inspiracja na inne obszary życia. 5. Terapia traumy: sztuka jako pomoc w przetwarzaniu trudnych wspomnień i doświadczeń u osób doświadczających traumy. 6. Poprawa koncentracji: praca nad sztuką w poprawie koncentracji i skupienia uwagi. 7. Komunikacja bez słów: Arteterapia jako alternatywny sposób komunikacji dla tych, którzy mają trudności w używaniu słów do wyrażenia swoich myśli i uczuć. 8. Współpraca terapeutyczna: jak proces twórczy może także zacieśniać relacje terapeutyczne, umożliwiając terapeucie lepsze zrozumienie pacjenta. 2.5 Szkolenie Efektywne sposoby na trudne zachowania uczniów (10 osób, 10 godz.) Program szkolenia: 1.Trudne zachowania - definicje, przyczyny i funkcje 2. Modelowanie 3. Pozytywne i negatywne wzmocnienia i ich rola w regulowaniu zachowań uczniów 4. Kara vs naturalna konsekwencja 5. Model współpracy z rodziną wg Carol Sutton 2.6 Szkolenie Techniki kreatywnego nauczania (5 osób, 18 godz.) Program szkolenia: 1. Przepisy prawne regulujące kwestie innowacji oraz eksperymentów pedagogicznych 2. Nauczyciel jako animator rozwoju intelektualnego ucznia 3. Dokumentowanie i przeprowadzanie ewaluacji innowacji i eksperymentu pedagogicznego 4. Metodyka kreatywnego nauczania 5. Pojęcie, kryteria i wybrane teorie twórczości 6. Trening twórczości w edukacji - rozwiązania praktyczne 2.7 Szkolenie doskonalące Doradztwo zawodowe (5 osób, 10 godz.) Ramowy program nauczania: Część I Warsztat pracy doradcy zawodowego: 1. Planowanie kariery zawodowej 2. Indywidualny Plan Działania: przygotowanie 3. Testy predyspozycji i kompetencji zawodowych: rodzaje testów, interpretacja 4. Narzędzia komputerowe wspierające pracę doradcy 5. Gry symulacyjne wykorzystywane w poradnictwie zawodowym 6. Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych Część II Doradztwo zawodowe w szkołach: 1. Prowadzenie działalności informacyjno-doradczej 2. Udzielanie indywidualnych porad uczniom i ich rodzicom 3. Prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej 4. Współpraca z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego, w szczególności z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom. 3.1 Szkolenie doskonalące Metodyczne wprowadzenie do wykorzystania okularów VR w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych ( 4 osoby, 12 godzin ) Ramowy program nauczania: 1. Pojęcia VR - Virtual Reality oraz AR - Augmented Reality 2. Budowa i działanie okularów ClassVR 3. Działanie portalu administracyjnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 4. Zasoby edukacyjne do wykorzystania na zajęciach 5. Przygotowanie własnych scenariuszy lekcji 6. Metodyczne aspekty prowadzenia lekcji z zastosowaniem ClassYR 3.2 Szkolenie Edukacja ekologiczna (10 osób, 8 godz.) Program szkolenia: 1. Rozwijanie u uczniów świadomości ekologicznej i postaw proekologicznych 2. Zapoznanie z możliwościami prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenach zieleni miejskiej i dzikiej przyrodzie 3. Edukacja kadry pedagog, w zakresie podst. wiedzy o zmianach klimat., ich przyczynach, konsekwencjach i jak im przeciwdziałać 4. Przygotowanie do zajęć o drzewach - w zakresie rozpoznawania rodzimych gatunków drzew i organizmów bytujących na drzewach, znaczenia drzew - świadczenia usług ekosystemowych i łagodzenia skutków zmian klimat 5. Nabycie wiedzy w zakresie bioróżnorodności i jej znaczenia oraz zagrożeń związanych z jej utratą 6. Podniesienie wiedzy nt. zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza i nadmiernego hałasu 3.3 Kurs kwalifikacyjny grafiki 3D (2 osoby, 24 godz.) Ramowy program nauczania: 1. Podstawy pracy z programem: - interfejs - preferencje - nawigowanie w scenie 3D - konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D 2. Podstawy pracy z obiektami: - zaznaczanie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów - zarządzanie hierarchią obiektów w scenie - praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji - komponenty obiektu/bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny 3. Podstawy modelowania: - przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów - modelowanie za pomocą kluczowych narzędzi (Extrude, Inset, Bevel, Loop Cut, Knife) i modyfikatorów (Subdivision Surface, Solidify, Mirror, Boolean, Array, Simple Deform) - zasady modelowania: budowanie siatki obiektu z czworoboków i unikanie trójkątów oraz n- kątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędzi - modelowanie w symetrii - kontrolowanie gęstości siatki obiektu i ostrości i wyoblenia krawędzi 4. Modelowanie w praktyce: - ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych - łączenie fragmentów bryły o różnych przekrojach - zasady modelowania z uwagi na poprawną topologię siatki - retopologia - wspomaganie procesu modelowania siatki obiektu narzędziami rzeźbiarskimi - modelowanie metodą rzeźbienia - transferowanie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii 5. Tworzenie map UV - ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu - planowanie rozmieszczenia krawędzi rozcięcia siatki obiektu - tworzenie jedno- i wieloelementowych map UV - optymalizowanie mapy UV - łączenie drobnych fragmentów mapy UV w większe obszary - wyrównywanie krawędzi zewnętrznych mapy UV - tworzenie wieloelementowych map UV 6. Teksturowanie - podstawy tworzenia materiałów przy użyciu shadera Principled BRDF - podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło - kontrolowanie odbić światła i odbić środowiskowych na powierzchni obiektu - rozpraszanie odbić światła - odbicia kątowe - tworzenie powierzchni przezroczystych gładkich, mlecznych i zabarwionych i efektu penetrowania powierzchni przez światło - zasady tworzenia rodzajów powierzchni: tworzywa sztuczne, metale, szkło itp. - tworzenie map normalnych i map przemieszczeń - podstawy tworzenia własnych tekstur ze zdjęć 7. Oświetlanie - teoria rzeźbienia kształtu obiektu za pomocą światła - fotograficzne reguły oświetlania obiektów - tworzenie wirtualnego studio-tło, podłoże, efekty atmosferyczne - oświetlanie: pojedynczych i grup obiektów, za pomocą lamp i płaszczyzn z materiałami emisyjnymi i obrazów HDR - kontrolowanie zasięgu i zakresu oddziaływania świateł, parametrów światła odbitego 8. Renderowanie: - techniczne aspekty procesu renderowania obrazu - renderowanie: z użyciem procesora i karty graficznej, poglądowe i finalne, do warstw, za pomocą silnika Cycles, za pomocą silnika Eevee - obróbki końcowe wyrenderowanego obrazu - eksportowanie finalnego obrazu do formatu zgodnych z przeznaczeniem - przygotowanie końcowej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących 3.4 Kurs doskonalący z zakresu techniki robienia zdjęć, nagrywania filmów oraz obróbki komputerowej (4 osoby, 24 godz.) Ramowy program nauczania: 1. Kurs filmowania i robienia zdjęć - Moduł I, nauczyciele nauczą się: - Doboru sprzętu, jaki sprzęt wybrać i do czego, - Technik pracy w plenerze - blendy, flagi i ramki rozpraszające, - Nagrania B-Roll w slowmotion i z gimbalem (wyważenie i rodzaje ruchów kamery), - Samodzielnej konfiguracji ustawień aparatu przez uczestników, - Praca z autofocusem, - Techniki pracy ze światłem w plenerze, - Samodzielnej kompozycji kadru. 2. Praktyka (praca uczestników ze sprzętem po okiem trenera) - Moduł II: - Przygotowanie stanowiska pracy w kontekście różnych środowisk - plener, sala konferencyjna, itp. - Nagrywanie w kontekście prowadzenia Webinaru/kanału YT, - Nagrywanie w kontekście prowadzenia wywiadu plenerowego, - Przeprowadzenie sesji zdjęciowej - Nauczyciele w parach przygotują dla siebie nawzajem profesjonalną sesję biznesową 3. Montaż filmowy - moduł III, N nauczą się: - Organizacji pracy, - Zarządzania plikami i sortowania materiału filmowego w programie takim jak np.: Adobe Premiere Pro, - Technik wpływania na emocje widza, - Dobrych nawyków montażysty, - Optymalizacji całego procesu montażu, - Dobierania odpowiednich presetów do projektu, - Podstaw pracy z materiałem nagranym na greenscreenie, - Kreatywnego podejścia do zarejestrowanego materiału filmowego, - Zasad tworzenia typowych form filmowych, - Profesjonalnego posługiwania się formatami video oraz kodekami, - Złotych zasad eksportu swojego filmu. 4. Obróbka zdjęć - moduł IV, nauczyciele nauczą się: - Wprowadzenie - omówienie programów dostępnych na rynku, - Sztuka obróbki - ABC dobrego zdjęcia, - Ekspozycja, kontrast, tonalność, - Jak uzyskać prawidłowe kolory, - Miksowanie kolorów - dbanie o spójność fotografii, - Wyostrzenie zdjęć, obróbka końcowa. 3.5 Kurs pilota drona (2 osoby, 25 godz.) Ramowy program nauczania: Część teoretyczna: 1. Przepisy lotnicze, 2. Ograniczenia możliwości człowieka, 3. Procedury operacyjne, 4. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu, 5. Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych, 6. Meteorologia, 7. Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie, 8. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi. Część praktyczna: 1. Czynności przed lotem, przygotowanie drona do lotu; 2. Wykonywanie startu i lądowania; 3. Czynności w trakcie lotu: zmiana parametrów lotu, zmiana prędkości, wysokości, zmiana orientacji; 4. Nauka czynności wykonywanych po zakończeniu lotu; 5. Zapobieganie zagrożeniom w sytuacjach niebezpiecznych. |
| branża | Edukacja, szkolenia |
| podbranża | kursy i szkolenia inne |
| forma | zapytanie ofertowe |
| typ zlecenia | usługi, wykonanie |
| kraj realizacji | Polska |
| województwo realizacji | świętokrzyskie |
| kraj organizatora | Polska |
| województwo organizatora | świętokrzyskie |