Zlecenie 12199179 - Przeprowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły...

   
Analizuj Zamówienie 12199179
źródło Internet
data publikacji 2025-12-04
przedmiot zlecenia
Przeprowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły Podstawowej w Wilczycach w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi pot
rzebami edukacyjnymi w tym doradztwo zawodowe i kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych oraz w zakresie kształtowania uczniów kompetencji cyfrowych i zielonych realizowanego przez Gminę Wilczyce w ramach projektu WILCZYCE NA TROPIE WIEDZY - kompleksowy program podniesienia jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Wilczycach w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2024 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. l.Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z informacjami zawartymi w projekcie:
2.1 Szkolenie doskonalące kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych
(16 osób, 8 godz.)
Ramowy program nauczania:
1. Dyskryminacja, cyberprzemoc i mowa nienawiści
2. Przemoc motywowana uprzedzeniami
3. Jak wyszukiwać materiały pomocne w profilaktyce dyskryminacji i przemocy
4. Jak przygotować zajęcia poświęcone profilaktyce tych zjawisk
5. Zasady i metody edukacji o prawach człowieka związane z przeciwdziałaniem
dyskryminacji i mowie nienawiści w szkole
6. Rola szkoły i rodziny w zapobieganiu i przeciwdziałaniu
7. Przeciwdziałanie homofobii i transfobii w szkole
8. Reagowanie i przeciwdziałanie przemocy i dyskryminacji
9. Programy wsparcia dla uczniów - pomoc emocjonalna i społeczna
10. Organizacja wydarzeń w ramach życia szkolnego
11. Reagowanie na bieżące problemy i potrzeby uczniów z trudnościami integracyjnymi
12. Integracja nowego ucznia z klasą
2.2 Kurs kwalifikacyjny Trening zastępowania agresji TZA (5 osób, 16 godz.)
Ramowy opis programu nauczania:
1.Ogólne informacje o Treningu Zastępowania Agresji [TZA]
2. Komponenty TZA - ogólne założenia:
- Trening Umiejętności Społecznych
- Trening Kontroli Złości
- Trening Wnioskowania Moralnego
a Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego
3. Rola trenera w TZA - główne zadania
4. Dobór uczestników do grupy
5. Podstawo we metody pracy ze złością
6. Proces grupowy
7. Trening Umiejętności Społecznych - praktyczne przygotowanie zajęć
8. Treningu Kontrołi Złości
9. Trening Wnioskowania Moralnego - metody prowadzenia zajęć
10. Współpraca z rodzicami uczestników TZA
11.Elementy terapii poznawczo - behawioralnej w TZA
12. Komunikacja w pracy z grupą
13. Metoda FUKOZ i inne metody stosowane w TZA
14. Tworzenie scenariuszy zajęć TZA
15. Zachowania trudne podczas zajęć z grupą
2.3 Szkolenie doskonalące Niedyrektywna praca z dzieckiem z niepełnosprawnościami
(5 osób, 16 godz.)
Ramowy program nauczania:
I.Wprowadzenie do terapii niedyrektywnej - omówienie podstawowych założeń i cech terapii, zastosowanie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
2. Diagnoza i planowanie terapii - analiza potrzeb, umiejętności i możliwości dziecka, dostosowanie terapii do indywidualnych potrzeb
3. Budowanie relacji terapeutycznej - nauka technik budowania zaufania i empatii w relacji terapeutycznej z dzieckiem
4.Stymulowanie rozwoju dziecka - wykorzystanie różnorodnych metod i technik, pobudzających rozwój emocjonalny, społeczny i fizyczny dziecka
5. Praca z rodzicami i opiekunami - omówienie roli rodziców i opiekunów w terapii niedyrektywnej oraz sposobów wsparcia ich w pracy z dzieckiem
ó.Ewaluacja i monitorowanie postępów - nauka technik oceny postępów dziecka w terapii i dostosowywania planu terapeutycznego w zależności od rezultatów 7.Samopielegnacja i aktywność ruchowa - wprowadzenie do technik wspierania samodzielności i aktywności fizycznej u dzieci z niepełnosprawnościami 8.Integracja sensoryczna - nauka technik pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi
9. Terapia zabawowa - omówienie roli zabawy w terapii niedyrektywnej dzieci z
niepełnosprawnościami oraz nauka technik zabawowych wspierających rozwój dziecka
10. Monitorowanie i dokumentacja postępów
II.Etyka i granice terapii - dyskusja na temat etycznych zagadnień w terapii niedyrektywnej dzieci z niepełnosprawnościami oraz rozpoznawanie i respektowanie granic terapeutycznych
2.4 Szkolenie doskonalące Arteterapia w pracy z dziećmi (5 osób, 12 godz.)
Ramowy program nauczania:
1.Wyrażanie emocji: Sztuka jako narzędzie do wyrażania trudnych do wyrażenia emocji i myśli.
2. Redukcja stresu: Tworzenie sztuki jako pomoc w redukcji poziomu stresu i napięcia oraz rodzaj ucieczki od codziennych problemów.
3.Samopoznanie: Praca nad sztuką jako pomoc w lepszym zrozumieć siebie, odkrywaniu swoich uczuć, marzeń i obaw.
4. Rozwijanie kreatywności: wpływ arteterapii na rozwój kreatywności oraz inspiracja na inne obszary życia.
5. Terapia traumy: sztuka jako pomoc w przetwarzaniu trudnych wspomnień i doświadczeń u osób doświadczających traumy.
6. Poprawa koncentracji: praca nad sztuką w poprawie koncentracji i skupienia uwagi.
7. Komunikacja bez słów: Arteterapia jako alternatywny sposób komunikacji dla tych, którzy mają trudności w używaniu słów do wyrażenia swoich myśli i uczuć.
8. Współpraca terapeutyczna: jak proces twórczy może także zacieśniać relacje terapeutyczne, umożliwiając terapeucie lepsze zrozumienie pacjenta.
2.5 Szkolenie Efektywne sposoby na trudne zachowania uczniów (10 osób, 10 godz.)
Program szkolenia:
1.Trudne zachowania - definicje, przyczyny i funkcje
2. Modelowanie
3. Pozytywne i negatywne wzmocnienia i ich rola w regulowaniu zachowań uczniów
4. Kara vs naturalna konsekwencja
5. Model współpracy z rodziną wg Carol Sutton
2.6 Szkolenie Techniki kreatywnego nauczania (5 osób, 18 godz.)
Program szkolenia:
1. Przepisy prawne regulujące kwestie innowacji oraz eksperymentów pedagogicznych
2. Nauczyciel jako animator rozwoju intelektualnego ucznia
3. Dokumentowanie i przeprowadzanie ewaluacji innowacji i eksperymentu pedagogicznego
4. Metodyka kreatywnego nauczania
5. Pojęcie, kryteria i wybrane teorie twórczości
6. Trening twórczości w edukacji - rozwiązania praktyczne
2.7 Szkolenie doskonalące Doradztwo zawodowe (5 osób, 10 godz.)
Ramowy program nauczania:
Część I Warsztat pracy doradcy zawodowego:
1. Planowanie kariery zawodowej
2. Indywidualny Plan Działania: przygotowanie
3. Testy predyspozycji i kompetencji zawodowych: rodzaje testów, interpretacja
4. Narzędzia komputerowe wspierające pracę doradcy
5. Gry symulacyjne wykorzystywane w poradnictwie zawodowym
6. Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych
Część II Doradztwo zawodowe w szkołach:
1. Prowadzenie działalności informacyjno-doradczej
2. Udzielanie indywidualnych porad uczniom i ich rodzicom 3. Prowadzenie grupowych zajęć aktywizujących, przygotowujących uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej
4. Współpraca z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa
zawodowego, w szczególności z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom.
3.1 Szkolenie doskonalące Metodyczne wprowadzenie do wykorzystania okularów VR w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych ( 4 osoby, 12 godzin )
Ramowy program nauczania:
1. Pojęcia VR - Virtual Reality oraz AR - Augmented Reality
2. Budowa i działanie okularów ClassVR
3. Działanie portalu administracyjnego
Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego
4. Zasoby edukacyjne do wykorzystania na zajęciach
5. Przygotowanie własnych scenariuszy lekcji
6. Metodyczne aspekty prowadzenia lekcji z zastosowaniem ClassYR
3.2 Szkolenie Edukacja ekologiczna (10 osób, 8 godz.)
Program szkolenia:
1. Rozwijanie u uczniów świadomości ekologicznej i postaw proekologicznych
2. Zapoznanie z możliwościami prowadzenia zajęć przyrodniczych w terenach zieleni miejskiej i dzikiej przyrodzie
3. Edukacja kadry pedagog, w zakresie podst. wiedzy o zmianach klimat., ich przyczynach, konsekwencjach i jak im przeciwdziałać
4. Przygotowanie do zajęć o drzewach - w zakresie rozpoznawania rodzimych gatunków drzew i organizmów bytujących na drzewach, znaczenia drzew - świadczenia usług ekosystemowych i łagodzenia skutków zmian klimat
5. Nabycie wiedzy w zakresie bioróżnorodności i jej znaczenia oraz zagrożeń związanych z jej utratą
6. Podniesienie wiedzy nt. zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza i
nadmiernego hałasu
3.3 Kurs kwalifikacyjny grafiki 3D (2 osoby, 24 godz.)
Ramowy program nauczania:
1. Podstawy pracy z programem:
- interfejs
- preferencje
- nawigowanie w scenie 3D
- konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D
2. Podstawy pracy z obiektami:
- zaznaczanie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
- zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
- praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji
- komponenty obiektu/bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny
3. Podstawy modelowania:
- przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
- modelowanie za pomocą kluczowych narzędzi (Extrude, Inset, Bevel, Loop Cut, Knife) i modyfikatorów (Subdivision Surface, Solidify, Mirror, Boolean, Array, Simple Deform)
- zasady modelowania: budowanie siatki obiektu z czworoboków i unikanie trójkątów oraz n- kątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędzi
- modelowanie w symetrii
- kontrolowanie gęstości siatki obiektu i ostrości i wyoblenia krawędzi
4. Modelowanie w praktyce:
- ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych
- łączenie fragmentów bryły o różnych przekrojach
- zasady modelowania z uwagi na poprawną topologię siatki
- retopologia
- wspomaganie procesu modelowania siatki obiektu narzędziami rzeźbiarskimi
- modelowanie metodą rzeźbienia
- transferowanie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii
5. Tworzenie map UV
- ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
- planowanie rozmieszczenia krawędzi rozcięcia siatki obiektu
- tworzenie jedno- i wieloelementowych map UV
- optymalizowanie mapy UV
- łączenie drobnych fragmentów mapy UV w większe obszary
- wyrównywanie krawędzi zewnętrznych mapy UV
- tworzenie wieloelementowych map UV
6. Teksturowanie
- podstawy tworzenia materiałów przy użyciu shadera Principled BRDF
- podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
- kontrolowanie odbić światła i odbić środowiskowych na powierzchni obiektu
- rozpraszanie odbić światła
- odbicia kątowe
- tworzenie powierzchni przezroczystych gładkich, mlecznych i zabarwionych i efektu penetrowania powierzchni przez światło
- zasady tworzenia rodzajów powierzchni: tworzywa sztuczne, metale, szkło itp.
- tworzenie map normalnych i map przemieszczeń
- podstawy tworzenia własnych tekstur ze zdjęć
7. Oświetlanie
- teoria rzeźbienia kształtu obiektu za pomocą światła
- fotograficzne reguły oświetlania obiektów
- tworzenie wirtualnego studio-tło, podłoże, efekty atmosferyczne
- oświetlanie: pojedynczych i grup obiektów, za pomocą lamp i płaszczyzn z materiałami emisyjnymi i obrazów HDR
- kontrolowanie zasięgu i zakresu oddziaływania świateł, parametrów światła odbitego
8. Renderowanie:
- techniczne aspekty procesu renderowania obrazu
- renderowanie: z użyciem procesora i karty graficznej, poglądowe i finalne, do warstw, za pomocą silnika Cycles, za pomocą silnika Eevee
- obróbki końcowe wyrenderowanego obrazu
- eksportowanie finalnego obrazu do formatu zgodnych z przeznaczeniem
- przygotowanie końcowej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących
3.4 Kurs doskonalący z zakresu techniki robienia zdjęć, nagrywania filmów oraz obróbki komputerowej (4 osoby, 24 godz.)
Ramowy program nauczania:
1. Kurs filmowania i robienia zdjęć - Moduł I, nauczyciele nauczą się:
- Doboru sprzętu, jaki sprzęt wybrać i do czego,
- Technik pracy w plenerze - blendy, flagi i ramki rozpraszające,
- Nagrania B-Roll w slowmotion i z gimbalem (wyważenie i rodzaje ruchów kamery),
- Samodzielnej konfiguracji ustawień aparatu przez uczestników,
- Praca z autofocusem,
- Techniki pracy ze światłem w plenerze,
- Samodzielnej kompozycji kadru.
2. Praktyka (praca uczestników ze sprzętem po okiem trenera) - Moduł II:
- Przygotowanie stanowiska pracy w kontekście różnych środowisk - plener, sala konferencyjna, itp.
- Nagrywanie w kontekście prowadzenia Webinaru/kanału YT,
- Nagrywanie w kontekście prowadzenia wywiadu plenerowego,
- Przeprowadzenie sesji zdjęciowej - Nauczyciele w parach przygotują dla siebie nawzajem profesjonalną sesję biznesową
3. Montaż filmowy - moduł III, N nauczą się:
- Organizacji pracy,
- Zarządzania plikami i sortowania materiału filmowego w programie takim jak np.: Adobe Premiere Pro,
- Technik wpływania na emocje widza,
- Dobrych nawyków montażysty,
- Optymalizacji całego procesu montażu,
- Dobierania odpowiednich presetów do projektu,
- Podstaw pracy z materiałem nagranym na greenscreenie,
- Kreatywnego podejścia do zarejestrowanego materiału filmowego,
- Zasad tworzenia typowych form filmowych,
- Profesjonalnego posługiwania się formatami video oraz kodekami,
- Złotych zasad eksportu swojego filmu.
4. Obróbka zdjęć - moduł IV, nauczyciele nauczą się:
- Wprowadzenie - omówienie programów dostępnych na rynku,
- Sztuka obróbki - ABC dobrego zdjęcia,
- Ekspozycja, kontrast, tonalność,
- Jak uzyskać prawidłowe kolory,
- Miksowanie kolorów - dbanie o spójność fotografii,
- Wyostrzenie zdjęć, obróbka końcowa.
3.5 Kurs pilota drona (2 osoby, 25 godz.)
Ramowy program nauczania:
Część teoretyczna:
1. Przepisy lotnicze,
2. Ograniczenia możliwości człowieka,
3. Procedury operacyjne,
4. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu,
5. Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych,
6. Meteorologia,
7. Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie,
8. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi.
Część praktyczna:
1. Czynności przed lotem, przygotowanie drona do lotu;
2. Wykonywanie startu i lądowania;
3. Czynności w trakcie lotu: zmiana parametrów lotu, zmiana prędkości, wysokości, zmiana orientacji;
4. Nauka czynności wykonywanych po zakończeniu lotu;
5. Zapobieganie zagrożeniom w sytuacjach niebezpiecznych.
branża Edukacja, szkolenia
podbranża kursy i szkolenia inne
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji świętokrzyskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora świętokrzyskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: kursy i szkolenia inne