Przetarg 8275916 - Przedmiotem zamówienia jest: „Remont drogi gminnej Nr...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 8275916
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2021-07-19 |
przedmiot ogłoszenia | Przedmiotem zamówienia jest: „Remont drogi gminnej Nr 116001 R Jawornik Ruski – Żohatyn w km 1+100 do km 1+800”. Zakres robót od km 1+100 do km 1+800 tj.: 700,00 m 1. Zakres i cel robót Niniejszy projekt ma charakter dokumentacji w celu uzyskania skutecznego zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, której celem jest określenie szczegółowego sposobu i zakresu wykonania remontu drogi gminnej Nr 116001 R Jawornik Ruski - Żohatyn na odcinku od km 1+100 do km 1+800. Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest na działkach ewidencyjnych: nr 385 obręb Jawornik Ruski, nr 164, nr 150 obręb Żohatyn, i stanowi połączenie komunikacyjne przyległych nieruchomości do drogi powiatowej, usytuowanej na działce nr 99. Zakres remontu drogi obejmuje: odcinkową wymianę konstrukcji jezdni na powierzchni występujących kolein i przełomów, wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni bitumicznej, wykonanie odcinkowego wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni oraz wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jako warstwa wiążąca i warstwa ścieralna. Zakres remontu obejmuje również wykonanie utwardzenia poboczy i uporządkowanie spływu wód opadowych poprzez wykonanie robót ziemnych związanych z odtworzeniem i oczyszczeniem rowów odwadniających. Zgodnie z art. 29 obowiązującej ustawy Prawo budowlane, zgłoszenie w/w robót nie wymaga opracowania Projektu budowlanego, jak również uzyskania pozwolenia na budowę. W związku z powyższym opracowano skrócony materiał - projekt techniczno - wykonawczy, w formie materiałów do zgłoszenia robót budowlanych. 2. Opis stanu istniejącego Celem opracowania jest poprawa komunikacji, zwiększenie nośności jezdni i poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz zabezpieczenie jezdni i korpusu drogi przed zniszczeniem, na skutek możliwości wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych. Istniejąca droga gminna jest drogą publiczną ( klasa D ) o kategorii ruchu KR1. Droga na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej o szerokości zmiennej 3,90 - 4,00 m. Stan techniczny nawierzchni jest odcinkowo zły, jezdnia posiada zniekształcenia w profilu podłużnym i poprzecznym, występują w niej ubytki masy bitumicznej, wyboje, lokalnie koleiny podłużne. Istniejący stan nawierzchni wskazuje na odcinkową słabą nośność konstrukcji. Pobocza drogi są zniszczone, rozmyte i wymagają odbudowy i utwardzenia. Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu, tj. rowami drogowymi i istniejącymi przepustami pod zjazdami do istniejącego potoku „Jawornik”. Rowy drogowe są zamulone i wymagają oczyszczenia, a lokalnie odtworzenia. W linii rowów, spływ wód opadowych odbywa się istniejącymi odcinkami rowów krytych, które są drożne, lecz nieznacznie uszkodzone. Przepusty pod zjazdami są drożne i nie wymagają przebudowy. Stwierdzone zniszczenia nawierzchni mogą być spowodowane działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz występującego ruchu. Stan techniczny drogi wymaga wykonania robót remontowych nawierzchni, poboczy oraz uporządkowania spływu wód opadowych. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z masy mineralno-bitumicznej, na podbudowie z kruszyw. 3. Parametry techniczne i opis rozwiązań sytuacyjnych Planowana inwestycja związana z remontem drogi będzie wykonana w śladzie istniejącym korpusu drogowego, z drobną korektą łuków poziomych. Przystępując do opracowania dokumentacji przyjęto następujące parametry techniczne zgodnie z ustaleniami z inwestorem: ● Klasa drogi D (dojazdowa), ● Prędkość projektowa: Vp=50 km/h, ● Szerokość jezdni: 4,00 m, ● Pobocza utwardzone 0,30 m, ● Pobocza ziemne 0,45 m, ● Nawierzchnia bitumiczna, ● Rowy drogowe istniejące Zaprojektowano remont drogi w śladzie istniejącym, polegającym na wykonaniu robót rozbiórkowych istniejącej nawierzchni bitumicznej (frezowanie) na wskazanych powierzchniach wymiany i wzmocnienia konstrukcji, wykonaniu warstwy wzmacniającej z kruszywa łamanego, skropieniu projektowanej podbudowy i nawierzchni emulsją asfaltową oraz wykonanie nowej dwuwarstwowej nawierzchni z betonu asfaltowego, jako warstwa wiążąca i ścieralna. Zaprojektowano również wykonanie utwardzenia poboczy przy krawędzi jezdni kruszywem łamanym, na pozostałej szerokości jako pobocza ziemne. Dla uporządkowania spływu wód opadowych zaprojektowano odcinkowe odtworzenie i oczyszczenie rowów drogowych. Istniejące przepusty pod zjazdami pozostają bez zmian, są drożne i nie wymagają przebudowy. 4. Przekrój normalny i konstrukcja nawierzchni Konstrukcję remontu nawierzchni drogi zaprojektowano w oparciu o przeprowadzoną wizję i pomiary w terenie oraz w oparciu o ustalenia zawarte z Zamawiającym. Zaprojektowano nawierzchnię jezdni bitumiczną o szerokości 4,00 m oraz obustronne pobocza utwardzone kruszywem o szerokości 0,30 m. Przyjęto następujące konstrukcje: 4.1 Konstrukcja jezdni na odcinku: od km 1+100,00 do km 1+577,00 od km 1+660,00 do km 1+715,00 od km 1+784,00 do km 1+800,00 ● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm ● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm ● skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową C60 B3 ZM ● istniejąca konstrukcja jezdni o nawierzchni bitumicznej 4.2 Konstrukcja jezdni na odcinku od km 1+577,00 do km 1+660,00 od km 1+715,00 do km 1+784,00 ● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm ● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm ● skropienie podbudowy z kruszywa łamanego emulsją asfaltową C60 B3 ZM ● podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm grub. 15 cm ● istniejąca konstrukcja jezdni 4.3 Konstrukcja jezdni na odcinkach wymagających wymiany konstrukcji (szerokość zmienna). Szczegółowy obmiar powierzchni zawarto w przedmiarze robót. ● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S grub. 4 cm ●- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W grub. 4 cm ● skropienie podbudowy z kruszywa łamanego emulsją asfaltową C60 B3 ZM ● podbudowa z kruszywa łamanego 0/63 mm grub. 15 cm ● podbudowa z pospółki 0/63 mm grub. 30 cm 4.4 Konstrukcja poboczy: Pobocza na odcinku od km 1+100,00 do km 1+800,00 ● 8 cm utwardzenie poboczy kruszywem łamanym 0/31,5 mm, stabilizowanym mechanicznie, ● 15 cm utwardzenie poboczy kruszywem łamanym 0/63 mm, stabilizowanym mechanicznie ● istniejące pobocze ziemne. Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych jezdni i poboczy zawarto w załącznikach graficznych Zestawienie projektowanych elementów przebudowy drogi: 1) nawierzchnia bitumiczna jezdni drogi - 2 800,00 m2 2) przepust pod zjazdem z rur PP Ø 500 mm - 6,00 m 3) nawierzchnia na zjazdach z kruszywa łamanego - 24,00 m2 5. Przebieg niwelety w przekroju podłużnym i poprzecznym wraz z odwodnieniem Przebieg projektowanej niwelety jezdni został dostosowany do istniejącego stanu i przebiegu drogi, z uwzględnieniem spadków przyległego terenu. Projekt nie przewiduje zmiany istniejącego pochylenia niwelety jezdni. Niweleta jezdni na całym odcinku podnosi się średnio o 8 - 20 cm . Na remontowanym odcinku założenia projektowe przewidują osiągnięcie poprzecznego profilu jezdni ze spadkiem daszkowym o wartości na prostej 2%, a na łukach poziomych ze spadkiem jednostronnym o wartości 4% oraz na poboczach drogi uzyskanie spadku o wartości 4%. System odwodnienia jezdni i korpusu drogi pozostaje bez zmian. Przy przebudowie drogi projektuje się odbudowę rowów, oczyszczenie i odmulenie istniejących rowów otwartych ziemnych, z zachowaniem spadków dna rowu w kierunku istniejących przepustów pod zjazdami i przepustu pod koroną drogi na potoku Jawornik. Podział spływu wód opadowych reguluje istniejące ukształtowanie terenu, gdzie wody opadowe z jezdni i poboczy kierowane są do otwartych rowów ziemnych i istniejącego potoku. Spływ wód w linii rowu odbywać się będzie poprzez istniejące pod zjazdami drogowymi przepusty rurowe. Termin wykonania robót: do 100 dni od podpisania umowy ZP.271.5.2021 **************************** UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2021/BZP 00129367/01 z dnia: 2021-07-28 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 2.14. Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Przed zmianą: NIE Po zmianie: TAK 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 2.15. Nazwa projektu lub programu Przed zmianą: Po zmianie: Dotacja na realizację przedsięwzięcia z Funduszu Solidarności UE na podstawie decyzji wykonawczej Komisji z dnia 2 grudnia 2020 r. w sprawie przyznania wkładu finansowego z Funduszu Solidarności Unii Europejskiej na sfinansowanie działań nadzwyczajnych i działań służących odbudowie w następstwie klęski żywiołowej spowodowanej powodziami w województwie podkarpackim w Polsce w czerwcu 2020 r. 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2021-08-03 10:00 Po zmianie: 2021-08-04 10:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2021-08-03 10:15 Po zmianie: 2021-08-04 10:15 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą: 2021-09-01 Po zmianie: 2021-09-02 **************************** UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2021/BZP 00134933/01 z dnia: 2021-08-03 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2021-08-04 10:00 Po zmianie: 2021-08-06 10:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2021-08-04 10:15 Po zmianie: 2021-08-06 10:15 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą: 2021-09-02 Po zmianie: 2021-09-04 |
branża | Drogownictwo |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
kody CPV | 45233141, 45233142 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podkarpackie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podkarpackie |