Zlecenie 7232789 - Przedmiotem zamówienia jest realizacja badań...
(zakończone) | Zamówienie 7232789|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2019-12-13 |
przedmiot zlecenia | Przedmiotem zamówienia jest realizacja badań przemysłowych, których wynik pozwoli na wyznaczanie decyzji windykatora i dłużnika ja ko rozwiązanie dwuosobowej gry pomiędzy windykatorem a dłużnikiem. Nowatorstwo polega na zastosowaniu w procesie windykacji zmodyfikowanych modeli i algorytmów teorii gier. Wynikiem zleconych prac merytorycznych powinny być: 1. Dwa modele gry dostosowane do warunków rzeczywistego procesu windykacyjnego; 2. Symulacja gry w procesie windykacyjnym odniesiona do historycznych danych rzeczywistych. Cel zamówienia Realizacja usługi planowana jest jako podwykonawstwo prac merytorycznych w projekcie pod tytułem Opracowanie innowacyjnego narzędzia klasy SDC (ang. Smart Debt Collection) wspierającego procesy windykacyjne, realizowanego w ramach działania 1.1 „Projekty B+R przedsiębiorstw”, Poddziałania 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014 – 2020. Celem zamówienia jest wykonanie prac badawczych w zakresie zastosowania w procesie windykacji zmodyfikowanych modeli i algorytmów teorii gier. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest realizacja badań przemysłowych, których wynik pozwoli na wyznaczanie decyzji windykatora i dłużnika jako rozwiązanie dwuosobowej gry pomiędzy windykatorem a dłużnikiem. Nowatorstwo polega na zastosowaniu w procesie windykacji zmodyfikowanych modeli i algorytmów teorii gier. Wynikiem zleconych prac merytorycznych powinny być: 1. Dwa modele gry dostosowane do warunków rzeczywistego procesu windykacyjnego; 2. Symulacja gry w procesie windykacyjnym odniesiona do historycznych danych rzeczywistych. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający zleci wykonanie zadań: 1. Wykonanie we współpracy z ekspertami obszaru wierzytelności przeglądu gier w wersjach normalnej i drzewiastej możliwych do zastosowania w procesie windykacji. W szczególności w zakresie określenia zbiorów decyzji windykatora i graczy, koncepcji funkcji wypłat oraz techniki wyznaczania wartości tej funkcji na podstawie danych historycznych. Wynikiem przeglądu powinny być po trzy warianty gier (Nasha i Stackelberga) różniące się poziomami agregacji decyzji oraz funkcjami wypłat wraz z efektywnymi, ścisłymi i heurystycznymi algorytmami wyznaczania strategii czystych i mieszanych. Warianty powinny być opracowane w wersjach normalnej i drzewiastej. Zbiory decyzji windykatora, a w szczególności dłużnika powinny zostać określone tak, aby dłużnik potrafił racjonalnie wybrać swoją decyzję (np. wniosek o restrukturyzację kredytu). Dodatkowo celem współpracy z ekspertami będzie pozyskanie w trybie wywiadów przykładowych strategii lidera dla przypadku gry Stackelberga. Przykładowo w przypadku strategii lidera polegającej na uzależnieniu oprocentowania od wysokości pożyczki lub terminowości spłaty zadłużenia parametrem strategii może być wysokość oprocentowania. 2. Implementacja i testy algorytmów rozwiązywania gier typu Nasha i Stackelberga zrealizowane na danych syntetycznych dla różnych funkcji wypłaty oraz dla różnej wymiarowości zadania optymalizacji zależnej od liczby decyzji windykatora i dłużnika oraz liczby węzłów drzewa decyzji. Celem zadania będzie potwierdzenia formalnej poprawność podejścia. Istotnym elementem prac będą badania nad wrażliwością przebiegu gry na funkcje wypłat graczy. 3. Przeniesienie implementacji algorytmów na platformę systemu podstawowego i testy na historycznych danych rzeczywistych. Testy polegać będą na porównaniu decyzji systemu i decyzji eksperta obszaru windykacji pod kątem osiąganej wartości funkcji wypłaty. Alternatywnie rolę eksperta mogą pełnić reguły decyzyjne wyznaczone w algorytmem AI. Może okazać się, że w poszczególnych przypadkach jakość decyzji systemu i jakość decyzji eksperta, który zapoznał się z stanem procesu walidacji są porównywalne. Zatem korzyść z automatyzacji procesu podejmowania decyzji wynika z tego, że system może dostosować się do każdego indywidualnego przypadku rozgrywając grę z każdym dłużnikiem osobno podczas gdy ekspert nie mając takiej możliwości ze względu na liczbę przypadków stosuje decyzje uśrednione na czym traci windykator. Grą nazywamy sytuację, w której występują co najmniej dwaj gracze mogący równocześnie lub przemiennie podejmować decyzje/akcje. Jako gracze w założonym modelu powinni zostać uczestnicy procesu windykacji w roli windykator i dłużnik. Każdy gracz ma własną funkcję celu/wypłat, którą stara się maksymalizować biorąc pod uwagę, że jej wartość zależy nie tylko od jego decyzji, ale również od decyzji drugiego gracza oraz natury. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia oferent powinien zobowiązać się do wsparcia w zaprezentowaniu wyników na dwóch konferencjach naukowych lub technicznych w tym co najmniej jednej o randze ogólnokrajowej. |
branża | Laboratoria |
podbranża | usługi laboratoryjne |
kody CPV | 73000000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | cała Polska |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Mazowieckie |