Zlecenie 8212952 - Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i...

   
Zamówienie 8212952 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2021-06-18
przedmiot zlecenia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu dzia
łania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu działania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu działania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu działania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu działania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie: doradztwa zawodowego wraz opracowaniem IPD (indywidualnego planu działania), diagnozy nozologicznej, diagnozy problemowej, Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej, indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego oraz indywidualnego pośrednictwa pracy dla uczestników projektu „Bez barier na lubelskim obszarze metropolitarnym. Edycja II”. Uczestnikami projektu jest 30 osób dorosłych z niepełnosprawnością wynikającą z zaburzeń psychicznych, zamieszkujących województwo lubelskie. Są to osoby wykluczone lub zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które pozostają bez pracy. Zamawiający udziela zamówienia w sześciu częściach w następującym zakresie: I. Część: Diagnoza nozologiczna Diagnoza nozologiczna ma na celu określenie deficytów psychicznych osoby i źródeł ich pochodzenia, co wyznacza pośrednio ścieżkę planowanej pomocy. W wyniku przeprowadzenia diagnozy przez lekarza psychiatrę zostanie przypisana osobie diagnozowanej odpowiednia jednostka numeryczna na podstawie Międzynarodowego Systemu Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń Zachowania ICD 10. Diagnoza kończy się wydaniem opinii lekarskiej. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin diagnozy nozologicznej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. II. Część: Diagnoza problemowa Diagnoza problemowa ma na celu określenie mocnych i słabych stron Uczestników Projektu w poszczególnych obszarach funkcjonowania indywidualnego, edukacyjnego, społecznego i zawodowego. Diagnoza kończy się wydaniem opinii przez psychologa. Przedmiot zamówienia obejmuje 120 godzin diagnozy problemowej (4 godziny/osoba) wraz z opracowaniem 30 opinii. III. Część: Indywidualna Ścieżka Reintegracyjna Wsparcie psychologiczne (IŚR) ma na celu zmotywowanie uczestnika do udziału w projekcie, aby jego motywacja była świadoma, wewnętrzna i trwała. Wiąże się ona wówczas ze zwiększoną samo-odpowiedzialnością za siebie i dokonywane zmiany w życiu. Indywidualna sesja motywująca prowadzona będzie metodą dialogu motywującego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin Indywidualnej Ścieżki Reintegracyjnej (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem 30 Indywidualnych Ścieżek Reintegracji (IŚR) – 30 sztuk. IV. Część: Doradztwo zawodowe wraz opracowaniem IPD Doradztwo ma na celu stworzenie dla każdego uczestnika Indywidualnego Planu Działania oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery. Elementem IPD będzie doradztwo zawodowe w formie Analiza Indywidualnej Kariery – analiza sytuacji zawodowej, doświadczenia i kwalifikacji, wskazanie mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń i opracowanie na tej podstawie profilu SWOT, określenie celu zawodowego i kierunku rozwoju kariery zawodowej, stworzenie indywidualnego profilu zawodowego. Przedmiot zamówienia obejmuje 150 godzin doradztwa zawodowego (5 godzin/osoba) wraz z opracowaniem IPD - 30 sztuk oraz Indywidualnej Ścieżki Kariery – 30 sztuk. V. Część: Program indywidualnego mentoringu społecznego i zawodowego w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego typu life skills Wsparcie ujęte jako mentoring i life coaching w formie specjalistycznego doradztwa indywidualnego obejmuje: zapewnienie uczestnikom/czkom projektu wsparcia na poziomie emocjonalnym i instrumentalnym (udzielanie rad, wskazówek), modelowanie zachowania uczestników/czek projektu poprzez przykład własnego życia, zachowania w sytuacjach codziennych i trudnych, prowadzenie interwencji i motywowanie uczestników/czek projektu w sytuacjach kryzysowych. Mentor w razie potrzeby będzie miał obowiązek dojazdu do uczestnika/czki projektu (w ramach stawki wynagrodzenia za realizację mentoringu) na terenie województwa lubelskiego. Wsparcie realizowane w wymiarze 32h/osoba w okresie uczestnictwa w projekcie. Przedmiot zamówienia obejmuje 960 godziny mentoringu społecznego i zawodowego. VI. Część: Indywidualne pośrednictwo pracy Pośrednictwo pracy ma na celu zmotywowanie i wsparcie – stały kontakt pośrednika pracy z Uczestnikiem. Działanie doprowadzi do znalezienia pracodawcy/stażu. Przedmiot zamówienia obejmuje 300 godzin zegarowych pośrednictwa pracy wraz z opracowaniem CV – 30 sztuk i Listów Motywacyjnych – 30 sztuk. Program pośrednictwa pracy obejmuje: a) Przeprowadzenie wstępnej indywidualnej analizy potrzeb i oczekiwań Uczestników Projektu co do przyszłego zatrudnienia na podstawie analizy opinii doradcy zawodowego, psychologa, trenerów, wywiadu; b) Przekazanie Uczestnikom/czkom kompleksowych informacji na temat możliwości rozwoju zawodowego, specyfiki rynku pracy, praw i obowiązków pracodawców i pracowników; c) Przygotowanie i kompletowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu dokumentów aplikacyjnych (życiorysu zawodowego, listu motywacyjnego) oraz bieżąca ich modyfikacji pod kątem konkretnej oferty pracy/konkretnego pracodawcy; d) Pomoc Uczestnikom/czkom Projektu w przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych; e) Utworzenia, prowadzenia i aktualizacji rejestru pozyskanych od pracodawców i przedstawionych Uczestnikom/czkom Projektu ofert pracy z informacją o ich przedłożeniu Uczestnikowi/czce Projektu. Każdy Uczestnik/czka Projektu otrzyma minimum 3 sprawdzone oferty pracy; f) Pozyskiwania i przekazywania Uczestniczkom/czkom Projektu ofert pracy od pracodawców odpowiadających ich predyspozycjom i wskazaniom w IPD, z zastrzeżeniem, że jedna oferta pracy nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta pracy może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie; g) Umawianie uczestników/czek Projektu na spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjne z pracodawcami zgłaszającymi zapotrzebowanie na pracowników o kwalifikacjach zbieżnych z kwalifikacjami Uczestników/czek Projektu, z zastrzeżeniem, że jedno spotkanie i/lub rozmowa kwalifikacyjna dotycząca danej oferty zatrudnienia nie może być zaoferowana większej liczbie Uczestników/czek. Ta sama oferta spotkania i/lub rozmowy kwalifikacyjnej może być zaoferowana kolejnemu Uczestnikowi/czce tylko w przypadku rezygnacji poprzedniego Uczestnika/czki z ubiegania się o oferowane zatrudnienie lub w przypadku zgłoszenia przez danego pracodawcę negatywnego wyniku poprzedniego spotkania/rozmowy kwalifikacyjnej lub zgłoszenia przez danego pracodawcę zapotrzebowania większej liczby pracowników na to samo stanowisko; h) Doprowadzenia do zatrudnienia minimum 22% Uczestników/czek Projektu. Przez zatrudnienie rozumie się podjęcie pracy w oparciu o stosunek pracy, umowę cywilnoprawną oraz samozatrudnienie potwierdzone odpowiednimi dokumentami, tj. kserokopie umów o pracę, kserokopie umów cywilnoprawnych, zaświadczenia od pracodawców, wydruki z CEIDG/KRS wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy. W przypadku stosunku pracy należy uznać za spełnione jeżeli Uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres (tj. okres zatrudnienia musi być ciągły, bez przerw – wyjątek stanowią dni świąteczne, które nie są traktowane jako przerwy w zatrudnieniu) co najmniej trzech miesięcy, przynajmniej na ½ etatu. Istotna jest data rozpoczęcia pracy wskazana w dokumencie stanowiącym podstawę nawiązania stosunku pracy. Tym samym, co do zasady, powinna to być jedna umowa (lub inny dokument będący podstawą nawiązania stosunku pracy) zawarta w związku z nawiązaniem stosunku pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu lub zaświadczenie od pracodawcy, z którego będzie wynikało podjęcie pracy na minimum trzy miesiące i przynajmniej na ½ etatu. Niemniej, dopuszcza się również sytuacje, w których uczestnik udokumentuje fakt podjęcia pracy na podstawie kilku umów (lub innych dokumentów stanowiących podstawę do nawiązania stosunku pracy) lub zaświadczeń od pracodawców, pod warunkiem potwierdzenia zatrudnienia na łączny okres trzech miesięcy nieprzerwanie u jednego pracodawcy z zachowaniem minimalnego wymiaru etatu w wysokości ½ dla każdej umowy W przypadku, gdy Uczestnik projektu rozpoczął realizację zadań na podstawie umowy cywilnoprawnej, warunkiem uwzględnienia takiej osoby w liczbie Uczestników projektu, którzy podjęli pracę po zakończeniu wsparcia jest spełnienie dwóch przesłanek: a) umowa cywilnoprawna jest zawarta na minimum trzy miesiące oraz b) wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku umowy o dzieło, w której nie określono czasu trwania umowy, wartość umowy musi być równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem uwzględnienia Uczestnika projektu, który po zakończeniu udziału w projekcie podjął działalność gospodarczą, w liczbie osób pracujących jest dostarczenie wydruku z CEIDG lub KRS oraz dokumentu potwierdzającego fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez okres minimum trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie (np. dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zaświadczenie wydane przez upoważniony organ – np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, urząd miasta lub gminy). Dostarczenie dokumentu potwierdzającego sam fakt założenia działalności gospodarczej jest niewystarczające. W przypadku podjęcia pracy poprzez założenie działalności gospodarczej, do potwierdzenia minimalnego okresu zatrudnienia, jako datę początkową należy brać pod uwagę datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej (zgodnie z aktualnym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG lub KRS), nie zaś sam moment dokonania rejestracji firmy. Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.
branża Praca
kody CPV 79611000, 85121270, 85312320
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się