Przetarg 12198743 - Przedmiotem zamówienia jest Ochrona osób i mienia w...

   
Analizuj Zamówienie 12198743
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-04
przedmiot ogłoszenia
Przedmiotem zamówienia jest Ochrona osób i mienia w obiektach Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz ul. Potocka 1 w Warszawie oraz konwój wartości pieniężnych.1. Zak
res obowiązków Wykonawcy dotyczących ochrony i zabezpieczeniaWykonawca wykona czynności w zakresie ochrony fizycznej, nadzorowania urządzeń w tym urządzeń monitorujących, sporządzania w porozumieniu z Zamawiającym planu ochrony obiektów, prowadzenia dokumentacji, inicjowania akcji ratowniczych, interwencyjnych, a także prowadzenia szkoleń z zakresu stanu bezpieczeństwa nadzorowania obiektów oraz osób w nim przebywających, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: (Dz.U. z 2025 r. poz. 532) i wykonywania czynności wynikających z tej ustawy.2. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy:1) zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa mienia, życia i zdrowia osób przebywających na terenie obiektu,2) kontrolowania ruchu osobowo – towarowego, zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie obiektu obiekcie oraz prowadzenia dokumentacji z tym związanej,3) uniemożliwiania wstępu na teren obiektu osobom będącym pod wpływem alkoholu, środków psychoaktywnych,4) przeciwdziałania wszelkim próbom zakłócenia porządku i kradzieży na terenie obiektu, zatrzymywania osób schwytanych na kradzieży lub zachowujących się w sposób niezgodny z regulaminami obowiązującymi na terenie na obiektu lub dewastujących mienie oraz natychmiastowego powiadamiania Policji lub odpowiedzialnego pracownika Zamawiającego,5) przestrzeganie oraz egzekwowanie zaleceń i obostrzeń związanych z COVID,6) zapewnienie obsługi funkcjonującego na terenie obiektu systemu monitoringu (tj. systemu obserwacyjno – rejestrującego),7) udzielania informacji porządkowych w sprawach dotyczących działalności związanych z działalnością Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz osobom korzystającym z usług dostępnych na terenie obiektu,8) dysponowania zmotoryzowaną grupą interwencyjną,9) dysponowania Alarmowym Centrum Odbiorczym do przyjmowania sygnału alarmowego,10) prowadzenia ewidencji wydawania i przyjmowania kluczy do pomieszczeń znajdujących się na terenie obiektu,11) w razie wystąpienia awarii związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych na terenie obiektu lub innych zdarzeń losowych powodujących zagrożenie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie obiektów, natychmiastowego powiadomienia odpowiedzialnego pracownika Zamawiającego oraz podjęcia niezbędnych działań celem zapewnienia bezpieczeństwa osób i zabezpieczenia mienia przed zniszczeniem,12) włączania i wyłączania oświetlenia na parkingu zewnętrznym oraz skateparku/lodowisku.13) stałej współpracy z Zamawiającym w zakresie utrzymania ładu i porządku na terenie obiektu,14) patrolowania obiektu co 3 godziny zgodnie z systemem kontroli czasu pracy. 15) nadzoru nad korzystaniem z boisk sportowych przez osoby uprawnione,16) konwojowania wartości pieniężnych na zasadach szczegółowo określonych w załączniku nr 3 do Umowy.17) Skierowania do realizacji zamówienia obsady pracowników o kwalifikacjach i w ilości nie mniejszej niż wskazana w pkt 3 .3. Obsada i czas pełnienia ochrony:Ochrona osób i obiektów OSiR Żoliborz, będzie realizowana przez pracowników ochrony:1) Pracownika kwalifikowanego – jednego na zmianie od niedzieli do czwartku w godz. 6:30 – 23:30 (17 h/doba) piątek – sobota w godz. 6:30 – 1:30 (19 h/doba)2) Pracownika bez kwalifikacji – jednego na zmianie W terminie od dnia zawarcia umowy jednak nie wcześniej niż od 01.01.2026 do30.06.2026 r. oraz od 01.10.2026 do 31.12.2026od niedzieli do czwartku w godz. 17:30 – 22:30 (5 h/doba)piątek – sobota w godz. 17:00 – 24:00 (7 h/doba)Pracownicy ochrony muszą być w pełni sprawni pod względem fizycznym i psychicznym oraz muszą posiadać aktualne badania dopuszczające do pełnienia ochrony.3) Konwój wartości pieniężnych • 2 konwoje w tygodniu• Od poniedziałku do piątku w godz. 12:00 – 14:00Uwaga! W przypadku braku konieczności konwojowania wartości pieniężnych w danym tygodniu (np. konieczny będzie konwój tylko raz lub nie będzie konieczny wcale) Zamawiający zastrzega sobie prawo aby nie zlecać takiego konwoju u Wykonawcy. Wynagrodzenie za świadczenie usług konwojowania wartości pieniężnych zostanie zatem wypłacone tylko za faktycznie wykonane konwoje wartości pieniężnych. 4. Wyposażenie pracowników ochrony1) Pracownik kwalifikowany:• Ubiór (mundur lub strój służbowy z wyraźnym oznakowaniem firmy)• Legitymacja - obowiązkowo legitymacja kwalifikowanego pracownika Ochrony, którą należy okazywać na żądanie • Środki przymusu bezpośredniego (takie jak: pałka, kajdanki, paralizator, gaz pieprzowy)• Środki łączności• Latarkę• Apteczkę pierwszej pomocy• Pas oporządzeniowy2) Pracownik bez kwalifikacji• Ubiór mundur lub strój służbowy z wyraźnym oznakowaniem firmy)• Legitymacja - obowiązkowo legitymacja pracownika Ochrony, którą należy okazywać na żądanie • Środki łączności• Narzędzia do dokumentacji (notes, długopis)5. Odpowiedzialność WykonawcyWykonawca przyjmuje odpowiedzialność prawną i finansową za szkody Zamawiającego i osób korzystających z usług dostępnych na terenie obiektów wchodzących w skład zamówienia, powstałe w wyniku nieprawidłowego lub nierzetelnego wykonania usług z zakresu ochrony osób i mienia określonych umową z Zamawiającym i odpowiednimi przepisami.6. Nadzór Wykonawcy nad pracownikamiWykonawca zobowiązuje się do sprawowania nadzoru nad pracownikami desygnowanymi do ochrony obiektów wchodzących w skład zamówienia. 7. Konwój wartości pieniężnych a) Konwój wartości pieniężnych będących własnością Zamawiającego będzie odbywał się maksymalnie dwa razy w tygodniu i polegał będzie na zapewnieniu ochrony transportów wartości pieniężnych z kasy Zamawiającego do banku oraz z banku do kasy Zamawiającego w dniu i godzinach pracy Zamawiającego. Każdorazowo termin wykonania usługi konwoju będzie ustalany i potwierdzany przez Zamawiającego. W ramach realizacji tej usługi Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wartości pieniężnych w sposób bezpieczny. Środek transportu wraz z kierowcą zapewnia Wykonawca. Wykonawca ubezpiecza na własny koszt przewożone wartości pieniężne. b) Obsada konwoju: osoby wykonujące zadania konwoju gotówki muszą posiadać uprawnienia pracownika kwalifikowanego, sprzęt i środki do wykonywania tego typu zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami. c) Konwojowany transport wartości pieniężnych będzie chroniony przez jednego konwojenta. Konwojowane wartości pieniężne nie będą przekraczać 0,3 jednostki obliczeniowej wynikającej z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1970.).8. Zmotoryzowana grupa interwencyjnaWykonawca zobowiązany jest do dysponowania zmotoryzowaną grupą interwencyjną przez całą dobę, której czas reakcji nie może być dłuższy niż 15 minut od momentu wysłania sygnału alarmowego w ciągu dnia tj. od godz. 6:00 do 22:00 i nie dłuższy niż 10 minut w godzinach nocnych tj. od godz. 22:00 do 6:00.Głównym zadaniem zmotoryzowanej grupy interwencyjnej jest podjęcie interwencji na sygnał o alarmie przekazany ze stacji monitorowania obiektu oraz podejmowanie czynności kontrolnych czy to w stosunku do pracowników pełniących funkcje ochronne na obiektach czy też w stosunku do samych obiektów, kontrolując stan ich bezpieczeństwa.Zmotoryzowana Grupa Interwencyjna powinna składać się z dwóch pracowników, jednolicie umundurowanych. Pracownicy patrolu powinni być wyposażeni w środki przymusu bezpośredniego: pałki wielofunkcyjne, kajdanki oraz miotacze gazu.Szczegółowe zasady działania grupy określa Procedura Działania Grupy Interwencyjnej stanowiąca załącznik nr 4 do Umowy.Zmotoryzowaną grupę interwencyjną wzywa pracownik Wykonawcy w godzinach świadczenia usługi tj.: od niedzieli do czwartku w godz. 6:30 – 23:30piątek – sobota w godz. 6:30 – 1:30 w pozostałych godzinach wyznaczony pracownik Zamawiającego.9. Klauzula społecznaZamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 19 września 2021 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm. )Warunek, o którym mowa powyżej, zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności wynikające z realizacji przedmiotu umowy w szczególności osoby pełniące służbę ochrony w obiektach wymienionych w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 3 do SWZ. Opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 3 do umowy a także:- projektowane postanowienia umowy z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.- formularz cenowy stanowiący załącznik nr 6 do SWZ

ZP-11/OSIR/2025
branża Ochrona
podbranża ochrona osób i mienia
kody CPV 79710000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: ochrona osób i mienia