Przetarg 7476886 - Przebudowa wraz z rozbudową budynku szkoły podstawowej w...

   
Analizuj Zamówienie 7476886 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-12
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa wraz z rozbudową budynku szkoły podstawowej w celu przystosowania części pomieszczeń szkoły na 2 oddziałowe przedszkole
publiczne w Rudniku
Numer referencyjny: ZP.271.3.2020

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie parteru skrzydła zachodniego budynku szkoły podstawowej w Rudniku i dobudowie dwukondygnacyjnego budynku przy zachodniej ścianie szczytowej oraz wiatrołapu wejściowego, na cele utworzenia 2-oddziałowego przedszkola publicznego dla 50 dzieci.
Powierzchnia użytkowa projektowanego przedszkola wynosi 273,66 m², tj.211,0m² w części adoptowanej i 62,66 m² w części dobudowanej. Powierzchnia użytkowa na piętrze dobudowanej części wynosi 56,44 m². Ogółem powierzchnia użytkowa wynosi 330,10 m².Powierzchnia zabudowy wynosi ogółem 2651,78 m², w tym 2570 m² stanu istniejącego i 81,78 m² projektowanej rozbudowy.Kubatura łączna wynosi 17.762,20 m³, w tym 17.195,70 m³ budynku istniejącego i 566,50 m³ projektowanej rozbudowy.
Zakres robót obejmuje:
a) Dobudowę budynku dwukondygnacyjnego
Budynek posadowiony na płycie fundamentowej o gr.30 cm. z betonu B25. Pod płytą wykonać wymianę gruntu do poziomu 1,o m poniżej terenu, a płytę posadowić na podsypce piaskowej i warstwie chudego betonu B10. Ściany fundamentowe o grubości 25 cm z bloczków betonowych B- 15. Ściany zewnętrzne nadziemia– warstwowe z pustaków ceramicznych na zaprawie termicznej,docieplone od zewnątrz styropianem EPS 70 gr. 18 cm. Ściana zachodnia dobudowy stanowi ścianę oddzielenia pożarowego w klasie odporności ogniowej REI 120- ścianę należy murować na pełne spoiny. Strop i stropodach- żelbetowe wylewane z betonu B25 o grubości 18 cm.Dach i stropodach płaski ze spadkiem 1% ocieplony wełną mineralną ułożoną na warstwie spadkowej, betonowej wykonanej na płycie stropowej żelbetowej.
Ściany działowe z płyt GK na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną.Posadzki z płytek gresowych,a w sali zajęć wykładzina PCV. Elewacja- po wykonaniu warstwy termoizolacyjnej, zabezpieczonej zaprawą klejową układanej na siatce z włókna szklanego, ściany po zagruntowaniu wykończyć tynkiem cienkowarstwowym mineralnym barwionym w masie lub malowanym farbą mineralna lub silikatową.
Okna uchylno- rozwieralne i stałe z profili pcv w kolorze białym, szklone szybą zespoloną 2-komorową. Umax< 1,1 w/(m²k). b) przebudowa parteru, zachodniego skrzydła szkoły wyburzenia i przekucia: przewiduje się wyburzenie jednej ściany działowej pomiędzy obecnymi salami lekcyjnymi i ścianę z otworem drzwiowym na korytarzu wydzielającą pomieszczenie pedagoga oraz przekucia: w ścianie szczytowej do pomieszczeń sali zajęć i szatni w dobudowanym budynku, w ścianie oddzielającej obecnie korytarz i sale lekcyjne na otwory drzwiowe i przejścia a także w ścianie działowej pomiędzy obecnymi klasami na otwory drzwiowe do pomieszczenia wc dla dzieci i składu leżaków.Ściany działowe na wydzielenie składu leżaków wykonać z płyt gk na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną, pozostałe ścianki działowe gr.12 cm wykonać z bloczków z betonu komórkowego lub cegły kratówki gr 12 cm. Ścianki murowane otynkowane obustronnie tynkiem cem-wap. kat. iii. tynki zgruntować i malować farba emulsyjną. sufit podwieszony- w pomieszczeniach komunikacji ogólnodostępnej i częściowo innych pomieszczeniach sufi podwieszony modułowy ,a w pomieszczeniach „mokrych” zabudować płyty o podwyższonej odporności na wilgoć. okno w zmywalni- okno stałe o odporności ogniowej ei60. posadzki z płytek gresowych, a w salach zajęć wykładzina pcv. drzwi na parterze oddzielające przedszkole od szkoły oraz drzwi na piętrze w ścianie oddzielenia pożarowego powinny posiadać odporność ogniową ei 60 i być wyposażone w samozamykacz. pozostała stolarka drzwiowa wewnętrzna- płytowa,typowa,pełna,gładka (z kratka wentylacyjną w dolnej części skrzydła do pomieszczeń bez wentylacji mechanicznej nawiewno- wyciągowej). c) wiatrołap posadowiony na ławach fundamentowych żelbetowych z betonu b25, o wymiarach 40x40 cm. Ławy posadowić na warstwie chudego betonu b10 na głębokości min 1,o m poniżej terenu. Ściany fundamentowe o grubości 25 cm z bloczków betonowych b-15. Ściany zewnętrzne nadziemia– warstwowe z pustaków ceramicznych na zaprawie termicznej,docieplone od zewnątrz styropianem eps 70 gr.18 cm.stropodach żelbetowy wylewany. dach płaski ze spadkiem 1%, ocieplony wełną mineralną ułożoną na warstwie spadkowej, betonowej wykonanej na płycie stropowej żelbetowej. d) instalacje sanitarne w tym: - instalacja grzewcza –zasilana z istniejącej kotłowni zlokalizowanej w budynku szkoły. instalację grzewczą wykonać z rur pex i rur stalowych zaciskanych zgodnie z pb. - instalacja wentylacji–zaprojektowana wentylację nawiewno-wywiewną (nawiew 1955 m³/h, wywiew 1380 m³/h ). centralę usytuowano na dachu budynku. - instalacja wodna – zasilanie w wodę zimną z istniejącej instalacji wodociągowej z budynku szkoły, instalacja c.w.u zasilana będzie z istniejącej kotłowni. - instalacja hydrantowa- zaprojektowano hydranty wewnętrzne dn25 9 (z wężem półsztywnym)o wydajności 1,0 l/s każdy. lokalizacja hydrantów zgodnie z pb. - instalacja kanalizacji sanitarnej – zaprojektowano kanalizację z rur kielichowych o średnicy fi 200.projektowaną instalację należy włączyć do istniejącego przyłącza kanalizacyjnego. przewody kanalizacyjne montowane pod posadzką należy układać na 20 cm podsypce piaskowej i pod 50 cm przykryciem. - instalacja kanalizacji deszczowej – sieć kanalizacji deszczowej wykonać z rur pvc -u klasy s lite (sn8) sdr34 o średnicy fi 200mm zgodnie z pb. e) instalacje elektryczne do wykonania zgodnie z pb- branża instalacje elektryczne jej zakres robót obejmuje: · zasilanie wewnętrzne pomieszczeń przedszkola, · zabudowa przeciwpożarowego wyłącznika prądu, · zabudowa tablic bezpiecznikowych, · wewnętrzne instalacje zasilania gniazd wtykowych i urządzeń elektr. . instalacja oświetlenia podstawowego i awaryjnego, · dostosowanie istniejącej instalacji do nowego układu pomieszczeń, · instalacja tras kablowych, · instalacja uziomowa i wyrównania potencjałów, · instalacja przeciwporażeniowa i przeciwprzepięciowa, · instalacja sieci teleinformatycznej i telefonicznej, · instalacja dzwonkowa. do ponownego wykorzystania są przyłącza elektroenergetyczne oraz telekomunikacyjne i internetowe. 3.3 szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określony jest w : a) dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 9 do niniejszej siwz i zawiera branżę : • architektoniczną • konstrukcyjną • instalacyjno - sanitarną • instalację elektryczną b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, która stanowi załącznik nr 10 do niniejszej siwz i zawiera branżę: • budowlaną, • instalacyjną • elektryczną c) przedmiarach robót, które stanowią załącznik nr 11 do niniejszej siwz i zawierają branżę : • budowlaną • sanitarną • elektryczną 3.4 stosownie do treści art. 30 ust 8 ustawy pzp, zamawiający informuje,że wymagania o którym mowa w przywołanym przepisie zamawiający określił w specyfikacjach technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 10 do siwz. 3.5 wszystkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej jeżeli występują są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art.30 ust.5 ustawy, należy do wykonawcy. wszystkie wskazane w dokumentacji projektowej znaki towarowe,nazwy lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem (równoważny) pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia,wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych),identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar lub produkt–dopuszcza rozwiązania równoważne,należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych,a znajdujących się w dokumentacji. jeżeli opis przedmiotu zamówienia jest opisywany przez odniesienie do norm europejskich ocen technicznych,aprobat ,specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, to zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. w związku z powyższym wykonawcy mogą składać oferty (rozwiązania) równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w siwz- zgodnie z art.30 ust 4 i 5 ustawy pzp. jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, a nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania(arg. na podstawie sentencji wyroku krajowej izby odwoławczej z dnia 14 października 2013r. (syg.akt:kio 2315/13). 3.6 na podstawie art.29 ust 3a ustawy pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych (tzn. osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę) w zakresie realizacji zamówienia określonych w przedmiarach robót stanowiących załącznik nr 11 do siwz . 3.7wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3.8 na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby wykonawca lub podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy do przedłożenia zamawiającemu: pisemnego oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia wraz z wykazem osób zatrudnionych przez wykonawcę lub podwykonawcę przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę – według wzoru stanowiącego zał. nr 3 do umowy. wymóg ten nie dotyczy robót wykonywanych bezpośrednio przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 3.8.1zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności oświadczeń wykonawcy lub ,podwykonawcy, przedstawionych zamawiającemu według wzoru stanowiącego zał. nr 3 doumowy z osobami faktycznie wykonującymi czynności przy zamówieniu: 1) zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia określonych w przedmiarach robót. 2) w uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osób (tj. wskazanych w załączniku nr 3 innymi osobami lub osobą pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania w zakresie pkt 3.6. 3) zmiana wykazu osób o których mowa w pkt 2, nie wymaga aneksu do umowy. wykonawca przedstawia jedynie korektę list osób oddelegowanych do wykonania niniejszej umowy do wiadomości zamawiającego . w odniesieniu do wykonawców mających siedzibę poza granicami polski zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. 3.8.2nieprzedłożenie przez wykonawcę, lub podwykonawcę pisemnego oświadczenia (według wzoru stanowiącego zał. nr 3 do umowy) w terminie wskazanym w pkt 3.8 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do siwz wzorze umowy. 3.8.3pozostałe warunki realizacji zamówienia określone zostały we wzorze umowy wraz z załącznikami, stanowiącym załącznik nr 8 siwz.wymagany przez zamawiającego minimalny okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy (tj. 3 lata) licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego zadania. oferta wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji, krótszy niż 36 miesięcy (tj. 3lata) zostanie odrzucona jako niezgodna ze siwz. okres udzielonej gwarancji jest w niniejszym postępowaniu kryterium oceny ofert. 3.10 wykonawca, wskaże w ofercie część zamówienia, których zamierza wykonanie zlecić podwykonawcom lub nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art.22a w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust.1 b. 3.11 zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcy lub podwykonawcom wykonania części przedmiotu zamówienia. 3.12 zasady dotyczące zatrudniania i rozliczania podwykonawców zawarte są w § 4 i 9 wzoru umowy stanowiącego integralną część specyfikacji tj. załącznik nr 8. 3.13 zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.14 wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu . a) klauzula o następującej treści: w przypadku niezapłacenia przez wykonawcę wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy za wykonane przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę roboty, zamawiający (inwestor) zapłaci podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy żądaną kwotę wynagrodzenia, jednakże nie wyższą, niż kwota wynikająca z obmiaru robót wykonanych przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, zatwierdzonego przez inspektora nadzoru, przy cenach jednostkowych nie wyższych niż ceny jednostkowe zawarte w kosztorysie ofertowym wykonawcy, stanowiącym część oferty wykonawcy. b) klauzulę zobowiązującą podwykonawcę do wystawienia faktury bezpośrednio po zakończeniu robót wykonanych w poprzednim miesiącu kalendarzowym. 3.14.1załącznikiem do umowy o podwykonawstwo musi być: a) kosztorys zawierający ceny jednostkowe, ilość oraz wartość robót, których wykonanie nastąpi w wyniku zawartej umowy o podwykonawstwo. przedmiotowy kosztorys, musi być tożsamy z kosztorysem ofertowym złożonym przez wykonawcę w zakresie numeracji pozycji kosztorysowych, opisu robót, jednostek miary. ceny jednostkowe za poszczególne pozycje kosztorysowe nie mogą być wyższe niż ceny jednostkowe podane w ofercie wykonawcy, a ilość jednostek w poszczególnych pozycjach kosztorysowych nie może odbiegać od ilości jednostek w poszczególnych pozycjach kosztorysowych wykonawcy. b) umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień uzależniających uzyskanie przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę płatności od wykonawcy od dokonania przez zamawiającego na rzecz wykonawcy płatności za roboty wykonane przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, c) warunkujących podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dokonanie zwrotu kwot zabezpieczenia przez wykonawcę od zwrotu zabezpieczenia na rzecz wykonawcy przez zamawiającego. 3.15 informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu, jeżeli zamawiający określa takie informacje . nie podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi w przypadku gdy: a) wartość umowy o podwykonawstwo jest mniejsza niż 0,5 % wartości umowy zawartej w sprawie zamówienia publicznego.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540089826-N-2020 z dnia: 2020-05-26
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
2020-05-27
W ogłoszeniu powinno być:
03-06-2020


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540092068-N-2020 z dnia: 2020-05-29
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
03- 06-2020
W ogłoszeniu powinno być:
05-06-2020
branża Budowlana - remonty, wykończenia
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń
kody CPV 45000000, 45111000, 45233220, 45260000, 45261320, 45262311, 45262500, 45310000, 45311000, 45311100, 45311200, 45312310, 45314000, 45314120, 45314200, 45314300, 45314320, 45315700, 45320000, 45321000, 45330000, 45331000, 45332000, 45410000, 45421000, 45430000, 45442100, 45450000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10450916 2024-04-22
godz. 12:00
Dolnośląskie Baza WPO - Modernizacja stanowisk na odpady Lokalizacja 59-101 Polkowice
10424480 2024-04-24
godz. 12:00
Łódzkie WZ-091-52/24, WZ-090-10/24 Modernizacja budynku magazynowania gazów i remont pomieszczeń socjalnych na terenie Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 2 w Łodzi przy ul. Nowe Sady nr 15 PRZE...
10427373 2024-04-24
godz. 13:00
Lubuskie Modernizacja budynku Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Trzcielu.
10458185 2024-04-30
godz. 12:00
Mazowieckie Adaptacja powierzchni w budynku CCR Zakładu PTA (ORLEN S.A.) we Włocławku na potrzeby powstania nowych pomieszczeń biurowych Szanowni Państwo, ORLEN Administracja sp. z o.o. (zwana dal...
10393017 2024-05-06
godz. 09:00
Małopolskie Dostawa wraz z montażem poczty pneumatycznej Przedmiotem zamówienia jest instalacja poczty pneumatycznej przeznaczonej do transportu próbek materiału biologicznego, krwi, próbek krwi o...
10441526 2024-05-06
godz. 10:00
Podlaskie "Jednostka OSP w Lemanie w gminie Turośl - specjalizacja i nowoczesność (modernizacja obiektu i jednostki OSP) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn: „Jednos...
10448068 2024-05-06
godz. 17:00
Dolnośląskie Przebudowa pomieszczeń Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Siedlcu na potrzeby zaplecza kuchennego – etap III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ. SPSi...
10365591 2024-05-07
godz. 09:00
Pomorskie Modernizacja budynku Inspektoratu ZUS w Sztumie przy ul. Mickiewicza 34 – roboty budowlane Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty remontowo – budowlane polegające na dokończen...
10431096 2024-05-13
godz. 15:00
Zachodniopomorskie Przebudowa pomieszczenia na łazienkę w lokalu mieszkalnym nr 3 w budynku przy ul. Wl. Bartoszewskiego 8 w Szczecinku
10450534 2024-05-15
godz. 10:00
Pomorskie OPC/ZIL/2024/029 Modernizacja posterunku odpraw granicznych Terminala Promowego Westerplatte na terenie Portu Gdańsk. PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: