Przetarg 7503880 - Przebudowa ulic zlokalizowanych na terenie Gminy Cedry...

   
Analizuj Zamówienie 7503880 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-27
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa ulic zlokalizowanych na terenie Gminy Cedry Wielkie.
Numer referencyjny: ZP.271.9.2020

1. Przedmiotem zamówienia je
st przebudowa ulic zlokalizowanych na terenie Gminy Cedry Wielkie.
2. Zamówienie podzielone zostało na 4 odrębne zadania:
Zadanie 1 - Przebudowa ulicy Serowej w Leszkowy poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności:
a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr dz. nr 233/12 obręb Kiezmark 0006, Gm. Cedry Wielkie i dz. nr 47 obręb Leszkowy 0008, Gm. Cedry Wielkie w zakresie:
- remontu nawierzchni istniejącej drogi poprzez wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego warstwy ścieralnej grubości 3cm oraz warstwy wiążącej grubości 4cm. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, należy wykonać obustronne poszerzenie jezdni. Projektowana szerokość nawierzchni jezdni wynosi 4,5m według planu sytuacyjnego. Nową konstrukcję jezdni należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm.
- Ze względu na ograniczoną dostępność́ pasa drogowego koryto i podbudowę na poszerzeniach należy wykonać wspólnie dla poszerzenia i utwardzonego pobocza o konstrukcji jak dla poszerzenia, tj. warstwę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm lub destrukt grubości 10 cm. Podbudowę należy wykonać w jednej warstwie na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00.
- Utwardzenie poboczy obustronnych należy wykonać szerokości 0,5 m. Pobocza należy wykonać ze spadkiem 6%.

b) Parametry techniczne drogi:
Kategoria drogi: Gminna
Klasa drogi: Lokalna
Długość odcinka: 313,97 mb +79,52 mb(pętla)
Szerokość jezdni: 4,5 m
Szerokość poboczy: 0,5 m
Nawierzchnia: asfaltowa
Spadek poprzeczny: daszkowy

c) Konstrukcja drogi:
Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka):
• ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
- Jezdnia drogi ograniczona z obu stron krawężnikiem wtopionym 0cm oraz utwardzonymi poboczami. Szerokość poboczy wynosi 0,5 m, spadek poprzeczny wynosi 6%.
- Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony.
- Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej:
• 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.

d) Konstrukcja wjazdów bramowych:
• 8cm kostka betonowa,
• 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.

- Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm
o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem.
- Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą.
- W przypadku pętli, nawierzchni z płyt IOMB należy potraktować jako podbudowę i zastosować nakładkę na siatce stalowej. W razie klawiszowania płyt należy te niezaklinowane wymienić i uzupełnić podbudową z kruszywa.
- Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia.

e) Odwodnienie
- Należy zapewnić spływ wody opadowej z nawierzchni, odprowadzając powierzchniowo w pas drogowy.
- Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP.
f) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków.
g) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ, uwzględnić wszelkie koszty robót objętych projektem i zapisami SIWZ.



h) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.826.2019.MSK.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Zadanie 2 - Przebudowa ulic Unisławy i Wschodnia w Trutnowy Drugie, poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności:
a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr 78, 253, 255 obręb Trutnowy 0011, Gm. Cedry Wielkie w zakresie wykonania remontu nawierzchni metodą nakładki bitumicznej oraz poszerzenia jezdni do 4,5m (ul. Unisławy) i 3,5m (ul. Wschodnia) wraz z obustronnymi poboczami. Dodatkowo na ulicy Wschodniej należy wykonać dwie zatoki do mijania się pojazdów jadących z przeciwnych kierunków.
- Nakładki bitumiczne z betonu asfaltowego o warstwie ścieralnej grubości 4cm oraz warstwie wiążącej grubości 3cm, a dla wzmocnienia należy ułożyć siatkę stalową. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, należy wykonać obustronne poszerzennie jezdni. Nową konstrukcję jezdni należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm.
- Ze względu na ograniczoną dostępność pasa drogowego oraz łatwiejsze wykonanie, koryto i podbudowę na poszerzeniach należy wykonać wspólnie dla poszerzenia i utwardzonego pobocza o konstrukcji jak dla poszerzenia, tj. warstwę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm lub destrukt grubości 10 cm. Podbudowę należy wykonać w równych warstwach na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00.
- Utwardzenie poboczy obustronnych należy wykonać o szerokości 0,5 m, ze spadkiem 6%.

b) Parametry techniczne drogi:
Kategoria dróg: Gminne
Klasa dróg: Lokalna
Długość odcinków: 997,26 mb
Szerokość jezdni: 4,5 m oraz 3,5m
Szerokość poboczy: 0,5 m
Nawierzchnia: asfaltowa
Spadek poprzeczny: daszkowy

c) Konstrukcja drogi
Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka):
• ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony.
Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej:
• 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.

Konstrukcja wjazdów bramowych oraz zatok do mijania:
• 8cm kostka betonowa,
• 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.

Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm
o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem.
Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą.
Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia.

d) Odwodnienie
Wody opadowe zostaną odprowadzone powierzchniowo i zagospodarowane w pasie drogowym.
Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP.
e) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków.
f) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o Dokumentację i zapisy SIWZ.
g) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.834.2019.PKA.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Zadanie 3 - Przebudowa drogi w Długie Pole poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności:
a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr 56, 248/8 obręb Długie Pole 0004, Gm. Cedry Wielkie w zakresie remontu ulicy metodą nakładki bitumicznej oraz poszerzenia jezdni do 4,5m. Ciąg pieszo rowerowy od strony północnej będzie realizowany w osobnym zadaniu zakres podany w zał. nr 11 do SIWZ.
- Remont nawierzchni istniejącej drogi poprzez wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego warstwy ścieralnej grubości 4cm oraz warstwy wiążącej grubości 3cm, a dla wzmocnienia należy ułożyć siatkę stalową. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, zaprojektowano obustronne poszerzenie jezdni. Projektowana szerokość́ nawierzchni jezdni wynosi 4,5m według planu sytuacyjnego.

- Nową konstrukcję jezdni od strony rowu należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm natomiast od strony projektowanej ścieżki rowerowej wystającym 10 cm. Wszystkie prace wykonywane podczas remontu drogi należy dostosować do zaprojektowanej wg odrębnego opracowania ścieżki, uwzględniając zaniżenie krawężników do przyszłych wjazdów na posesje.
- Podbudowę należy wykonać w równych warstwach na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00.

b) Parametry techniczne drogi:
Kategoria dróg: Gminne
Klasa dróg: Lokalna
Długość odcinków:672,6 mb
Szerokość jezdni: 4,5 m
Nawierzchnia: asfaltowa
Spadek poprzeczny: 2% jednostronny

c) Konstrukcja drogi
Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka):
• ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony.
Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej:
• 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu,
• 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu,
• siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.

d) Konstrukcja wjazdów bramowych:
• 8cm kostka betonowa,
• 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4,
• 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego,
• 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa,
• 10cm pospółka.
Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm
o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. Rzędna krawężnika od strony północnej będzie uzgodniona na etapie wykonawczym.

Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą.
Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia.

e) Odwodnienie
Jednostronny spadek nawierzchni pozwala na swobodny spływ wody z jezdni.
Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP.

f) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków.

Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ.

g) Roboty winny być prowadzone z uwzględnieniem utrzymania bezpiecznego ruchu drogowego i pieszych.
h) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.833.2019.PKA.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Zadanie 4 - Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długie Pole Pierwsze.

Zamawiający, korzystając z prawa opcji w zakresie zadania 4, zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy Pzp, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia (część gwarantowana) dotyczy zakresu opisanego w następujących punktach poniżej:
a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej,
b) Parametrów technicznych drogi,
c) Wykonanie robót drogowych,
d) Skrzyżowanie z drogą powiatową,
e) System odwodnienia drogi, kanalizacji sanitarnej,
g) Oświetlenie drogowe
h) Kanały technologiczne
i) Branżowe rozwiązania techniczne,
j) Uwagi dot. realizacji inwestycji,
k) Organizacja ruchu,
natomiast część objęta prawem opcji dotyczy zakresu opisanego w pkt f) „Sieci wodociągowe”.

Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte prawem opcji.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie. Warunkiem uruchomienia przez zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli o korzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu prawa opcji.
W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
Skorzystanie z prawa opcji, tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nastąpi najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2021 r. Po upływie tego terminu zamawiający nie będzie mógł skorzystać z prawa opcji. Postanowienia SIWZ odnoszące się do części gwarantowanej przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji.

W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania 4, wchodzi, w szczególności:
a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. 137, 118, 149, 98 obręb Długie Pole 0004, Gm. Cedry Wielkie w zakresie:
wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego;
wykonanie nawierzchni zjazdów z betonowej kostki brukowej i betonu asfaltowego;
wykonanie nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego z betonowej kostki brukowej niefazowanej;
wykonanie nawierzchni dojść do furtek z betonowej kostki brukowej;
wykonanie remontu istniejących przepustów;
usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną – sieci wodociągowe, elektroenergetyczne, teletechniczne;
wykonanie oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
usunięcie drzew i krzewów kolidujących z inwestycją;
Projektowana ulica (oznaczenie KUw według zagospodarowania przestrzennego)

b) Parametry techniczne drogi :
klasa drogi według MPZP: droga wewnętrzna
kategoria ruchu: KR 2
szerokość jezdni: 5.00 m
szerokość ciągu pieszo – rowerowego: 2.50 m
długość drogi: 824.30mb

c) W związku z powyższym planuje się:
Wykonanie robót drogowych:
prace przygotowawcze, prace pomiarowe;
rozbiórka elementów przewidzianych do przebudowy;
usunięcie kolizji infrastruktury technicznej związanych z budową drogi;
roboty ziemne związane z profilowaniem koryta pod nową konstrukcję jezdni, dojść do furtek, ciągu pieszo-rowerowego, zjazdów;
remont przepustów;
ułożenie krawężników i obrzeży;
ułożenie warstw konstrukcyjnych dla poszczególnych elementów realizacyjnych;
wykonanie nawierzchni ulic;
wykonanie nawierzchni dojść do furtek, zjazdów, ciągów pieszo-rowerowych;
wykonanie ewentualnych skarp i obsianie ich trawą;
wykonanie zieleni w formie trawników;
wykonanie oznakowania pionowego, poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego;
prace wykończeniowe;
prace porządkowe, doprowadzenie terenu wokół prowadzonych robót do stanu pierwotnego;





Określenie rodzaju nawierzchni
Rodzaj nawierzchni Materiał
Jezdnia Nawierzchnia bitumiczna
Ciąg pieszo - rowerowy Betonowa Kostka Brukowa, niefazowana czerwona
Zjazdy Betonowa Kostka Brukowa, niefazowana grafitowa/nawierzchnia bitumiczna
Dojścia do furtek Betonowa Kostka Brukowa, fazowana szara
Pobocza Destrukt asfaltowy / KŁSM 0/31,5

Wlot przebudowywanego odcinka drogi gminnej do istniejącej drogi powiatowej znajdującej się na działce nr 98 – skrzyżowanie zwykłe typu T. Wlot do w/w drogi nie zmieni jej geometrii. W związku z przebudową przedmiotowej drogi, należy dowiązać się do istniejących nawierzchni.
Wlot przebudowywanego odcinka drogi gminnej do istniejącej drogi na działce nr 118 oraz nr 149 – skrzyżowanie czterowlotowe o przesuniętych wlotach. Wlot do w/w dróg nie zmieni geometrii drogi. W związku z przebudową przedmiotowej drogi, należy dowiązać się do istniejących nawierzchni.

d) Skrzyżowanie z drogą powiatową
- W projekcie przewidziano dowiązanie do zadania pn. "Budowa ciągu pieszo rowerowego wraz z trzema zatokami autobusowymi w m. Długie Pole” opracowywanego przez Biuro Projektów Drogowych P. Kania. W związku z powyższym należy wykonać połączenie przebudowywanej drogi z drogą powiatową. Skrzyżowanie z w/w drogą gminną stanowi skrzyżowanie zwykłe typu „T”.
- Połączenie nawierzchni drogi dojazdowej z drogą wojewódzką przedstawiono w opracowaniu branży drogowej Układ Drogowy.

e) System odwodnienia drogi, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej
- Droga zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych. Wody opadowe zostaną odprowadzone do istniejących rowów znajdujących się przy krawędzi przebudowywanej drogi.
- W ramach przedmiotowej inwestycji projektuje się przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granic pasa drogowego. Przedmiotowa inwestycja wiąże się z dokonaniem oczyszczenia wszystkich rowów przydrożnych i regulację ich skarp. Należy dokonać reprofilacji dna rowów, aby umożliwić spływ wód powierzchniowych zgodnie z pierwotnymi spadkami podłużnymi. Należy dokonać oczyszczenia rowów z chwastów, śmieci, zakrzaczenia, które może uniemożliwiać swobodny spływ wód powierzchniowych. Dodatkowo na całym odcinku inwestycji, należy dokonać remontu wszystkich przepustów znajdujących się w granicach pasa drogowego, poprzez wymianę uszkodzonych elementów. Należy dokonać remontu istniejących wylotów przepustów - ścianek czołowych oraz wylotów umocnionych brukiem lub innymi elementami betonowymi. Remont ścianek czołowych wykonać poprzez wymianę elementów na nowe o takich samych parametrach jak pierwotne.

f) Sieci wodociągowe
W ramach inwestycji należy:
- przebudować, wymienić istniejącą sieć w 100 na nową sieć PE 100-RC PN10 na odcinku ok. 886m.
- wymienić odcinek wodociągu na wysokości posesji 116 i 118 po istniejącej trasie i wpiąć do nowej sieci;
- wybudować „sięgacze” sieci wodociągowej dn 110PE zakończone hydrantami;
- wybudować przyłącza wodociągowe zakończone studzienkami wodomierzowymi;
- wykonać regulację studni kanalizacji sanitarnej.

Włączenie przyłącza do sieci dn 110 PE należy wykonać poprzez komplet: opaska do nawiercania + zasuwa DN 50 mm.

Wykonawca, w ramach inwestycji, winien wykonać przyłącza wodociągowe od studni wodomierzowej do budynków wraz z przepięciem do nowej sieci. Zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane (par. 29 A) Wykonawca, winien uzyskać uzgodnienie z właścicielami gruntów
i eksploatatorem gminnej sieci wod. kan. tj. firmą AQUA Cedry. Zamawiający udzieli wszelkiego możliwego wsparcia w uzgodnieniach. Wymagana jest geodezyjna dokumentacja powykonawcza na wykonane przyłącza. Wykonawca, w ofercie winien podać wycenioną wartość ryczałtową pojedynczego przyłączenia budynku. W przypadku braku możliwości wykonania przyłącza z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. brak możliwości uzyskania zgody od Właściciela działki) należy wykonać stosowny Protokół konieczności i pomniejszyć Wartość Umowy o kwotę niewykonanych przyłączy.
Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do zapewnienia mieszkańcom ciągłości w dostawie wody na własny koszt i własnym staraniem.

g) Oświetlenie drogowe
W ramach przedmiotu zamówienia należy wybudować nowy układu oświetlenia ulicznego. Istniejące oświetlenie znajdujące się wzdłuż drogi gminnej, należy zdemontować a oprawy przekazać Zamawiającemu. W ramach budowy oświetlenia należy wykonać:
- montaż słupów stalowych ocynk CS60-60/3 wraz z fundamentami – 2 kpl.;
- montaż słupów stalowych ocynk CS60-80/3 wraz z fundamentami – 24 kpl.;
- montaż opraw oświetleniowych LED 2+24 kpl.;
- montaż wysięgników – 2 kpl.;
- budowa linii kablowej nn 0,4 kV dł. 892/970m;
- budowa uziemienia poziomego;
- demontaż istniejących opraw – 16 szt.;

h) Kanały technologiczne
Przedmiotowa inwestycja wiąże się z budową kanału technologicznego z rur HDPE fi 110/6,3 o długości ok. 892 m wraz ze studniami SKR -1 – 13 szt.

i) Branżowe rozwiązania techniczne
Z projektowaną drogą związana jest konieczność usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną w zakresie sieci telekomunikacyjnej;
W ramach przedmiotu zamówienia należy dokonać zabezpieczenia istniejących sieci. Zabezpieczenie sieci wykonać zgodnie z wydanymi uzgodnieniami i warunkami technicznymi od poszczególnych gestorów sieci.

j) Uwagi dotyczące realizacji inwestycji
- W celu wykonania nowoprojektowanej jezdni, ciągów pieszo-rowerowych i zjazdów należy rozebrać istniejące nawierzchnie,
- Podłoże formować i zagęszczać warstwami o grubości 20-30cm zgodnie z wymaganiami PN-S02205:1998 oraz specyfikacjami technicznymi D-02.00.00. Wskaźnik zagęszczenia podłoża pod warstwy konstrukcyjne wynosi Is=1,00.
- Roboty związane z wykonaniem koryta pod konstrukcję, należy poprzedzić przekopami kontrolnymi w celu zabezpieczenia się przed ewentualną kolizją z urządzeniami obcymi niezinwentaryzowanymi.
- Teren budowy powinien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie organizacją ruchu na czas budowy oraz obowiązującymi przepisami budowlanymi i BHP.
- Wykonywanie robót ziemnych w bezpośrednim sąsiedztwie sieci, takich jak: elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne powinno być poprzedzone określeniem przez kierownika budowy bezpiecznej odległości, w jakiej mogą być one wykonywane od istniejącej sieci. Bezpieczną odległość wykonywania robót ustala kierownik budowy w porozumieniu z właściwą jednostką, w której zarządzie lub użytkowaniu znajdują się te sieci. Miejsce robót należy oznakować napisami ostrzegawczymi i ogrodzić.
- Roboty ziemne w pobliżu sieci należy prowadzić ręcznie pod nadzorem odpowiednich służb. Punkty osnowy geodezyjnej należy chronić przed zniszczeniem. Natomiast te, które w trakcie realizacji inwestycji zostaną zniszczone, należy odtworzyć. Stabilizację i wyrównanie nowych punktów osnowy należy zlecić uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego.
- Wszystkie materiały użyte w czasie realizacji inwestycji oraz sposób ich wbudowania
i odbioru powinny odpowiadać wymaganiom podanym w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych. Odbiory robót oraz odbiór końcowy winny być dokonywane przy udziale Inspektora Nadzoru ze strony Inwestora oraz przedstawicieli gestorów poszczególnych sieci.

k) Organizacja Ruchu
- Stała organizacja ruchu ujęta została w opracowaniu Stała Organizacja Ruchu, stanowiącym załącznik 12 do SIWZ.
- Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. W trakcie inwestycji należy uwzględnić ruch pojazdów.
l) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ
ł) Roboty winny być prowadzone z uwzględnieniem utrzymania bezpiecznego ruchu drogowego i pieszych.
m) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.916.2019.LS.GC z dnia 22.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do (Dotyczy wszystkich zadań):
3. Wykonania dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany Zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej opracowanej w wersji tradycyjnej (teczka) oraz elektronicznej edytowalnej (rysunki- Auto Cad, wersja nie wyższa niż AutoCad 2013, pliki tekstowe – Word lub Open Office oraz w formacie PDF.
4. Roboty ogólnobudowlane powinny być prowadzone pod kierownictwem osoby z uprawnieniami w zakresie prac drogowych.
5. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawcy robót przysługuje prawo do ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznym pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania.
6. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dziaduszewskim pod nr telefonu (58) 692 20 39. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty.
7. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
8. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
9. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
10. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
11. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
12. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
13. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”.
14. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
15. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ.
16. Sprzęt budowlany wykorzystywany do realizacji przedmiotowego zamówienia powinien posiadać aktualne przeglądy i badania.
17. Do wykonania niniejszej inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
18. Przy realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
- segregować i właściwie utylizować odpady,
- w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz.
22 – 6,
- stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich.
19. W zakresie każdego zadania Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania placu budowy oraz prowadzenia prac w sposób nie zagrażający osobom trzecim.
20. Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy.

21. Obowiązki Wykonawcy (Dotyczy wszystkich zadań):
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do:
a) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej przeznaczeniem;
b) doprowadzenia na własny koszt energii elektrycznej i wody na teren budowy stosownie do potrzeb, podłączenia liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji robót;
c) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach;
d) opracowania i wdrożenia projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem przez uprawnione instytucje. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu;
e) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy;
f) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót;
g) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb;
h) po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót;
i) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami;
j) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej;
k) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy;
l) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót;
m) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót;
n) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem;
o) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401);
p) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami;
q) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie;
r) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje;
s) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia;
t) opracowania i przekazania Zamawiającemu geodezyjnego pomiaru powykonawczego oraz zgłoszenie przedmiotu zamówienia do odbioru końcowego;
u) wykonania przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym;
v) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej na płycie CD/DVD
w) uczestniczenia w czynnościach odbioru częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń;
x) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady;
y) przestrzegania przepisów bhp i p.poż.;
z) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt;
aa) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego.
bb) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt.

22. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP:
a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu podstawy z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy.
b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”.
c) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę.
2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac.
c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w pkt III ust 23 ppkt. 1 SIWZ.
3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
Zadanie 1:
a) roboty ziemne;
b) wykonanie podbudowy;
c) wykonanie nawierzchni;
d) wykonanie poboczy.
Zadanie 2:
a) roboty ziemne;
b) wykonanie podbudowy;
c) wykonanie nawierzchni;
d) wykonanie poboczy.
Zadanie 3:
a) roboty ziemne;
b) wykonanie podbudowy;
c) wykonanie nawierzchni;
d) wykonanie poboczy.
Zadanie 4:
a) roboty ziemne;
b) budowa sieci wodociągowej;
c) wykonanie kanału technicznego;
d) wykonanie oświetlenia ulicznego.







Ponadto, Zamawiający informuje:
23. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zastosowana zostanie tzw. „procedura odwrócona”, o której mowa w art. 24aa ustawy PZP. Zamawiający stosując powyższą procedurę, w pierwszej kolejności dokona wstępnego badania i oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz czy jego oferta nie podlega odrzuceniu.
24. Do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca powinien zatrudnić wystarczającą liczbę wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą, jakość wykonanych prac.
25. Przedmiotowa inwestycja jest dofinansowana ze środków Województwa Pomorskiego.
26. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
27. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Przebudowa ulicy Serowej w Leszkowy poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu
Zadanie 1 - Przebudowa ulicy Serowej w Leszkowy poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności: a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr dz. nr 233/12 obręb Kiezmark 0006, Gm. Cedry Wielkie i dz. nr 47 obręb Leszkowy 0008, Gm. Cedry Wielkie w zakresie: - remontu nawierzchni istniejącej drogi poprzez wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego warstwy ścieralnej grubości 3cm oraz warstwy wiążącej grubości 4cm. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, należy wykonać obustronne poszerzenie jezdni. Projektowana szerokość nawierzchni jezdni wynosi 4,5m według planu sytuacyjnego. Nową konstrukcję jezdni należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm. - Ze względu na ograniczoną dostępność́ pasa drogowego koryto i podbudowę na poszerzeniach należy wykonać wspólnie dla poszerzenia i utwardzonego pobocza o konstrukcji jak dla poszerzenia, tj. warstwę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm lub destrukt grubości 10 cm. Podbudowę należy wykonać w jednej warstwie na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00. - Utwardzenie poboczy obustronnych należy wykonać szerokości 0,5 m. Pobocza należy wykonać ze spadkiem 6%. b) Parametry techniczne drogi: Kategoria drogi: Gminna Klasa drogi: Lokalna Długość odcinka: 313,97 mb +79,52 mb(pętla) Szerokość jezdni: 4,5 m Szerokość poboczy: 0,5 m Nawierzchnia: asfaltowa Spadek poprzeczny: daszkowy c) Konstrukcja drogi: Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka): • ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi, - Jezdnia drogi ograniczona z obu stron krawężnikiem wtopionym 0cm oraz utwardzonymi poboczami. Szerokość poboczy wynosi 0,5 m, spadek poprzeczny wynosi 6%. - Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony. - Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej: • 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. d) Konstrukcja wjazdów bramowych: • 8cm kostka betonowa, • 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. - Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. - Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą. - W przypadku pętli, nawierzchni z płyt IOMB należy potraktować jako podbudowę i zastosować nakładkę na siatce stalowej. W razie klawiszowania płyt należy te niezaklinowane wymienić i uzupełnić podbudową z kruszywa. - Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia. e) Odwodnienie - Należy zapewnić spływ wody opadowej z nawierzchni, odprowadzając powierzchniowo w pas drogowy. - Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. f) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków. g) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ, uwzględnić wszelkie koszty robót objętych projektem i zapisami SIWZ. h) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.826.2019.MSK.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Część nr: 2 Nazwa: Przebudowa ulic Unisławy i Wschodnia w Trutnowy Drugie, poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie
ZZadanie 2 - Przebudowa ulic Unisławy i Wschodnia w Trutnowy Drugie, poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności: a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr 78, 253, 255 obręb Trutnowy 0011, Gm. Cedry Wielkie w zakresie wykonania remontu nawierzchni metodą nakładki bitumicznej oraz poszerzenia jezdni do 4,5m (ul. Unisławy) i 3,5m (ul. Wschodnia) wraz z obustronnymi poboczami. Dodatkowo na ulicy Wschodniej należy wykonać dwie zatoki do mijania się pojazdów jadących z przeciwnych kierunków. - Nakładki bitumiczne z betonu asfaltowego o warstwie ścieralnej grubości 4cm oraz warstwie wiążącej grubości 3cm, a dla wzmocnienia należy ułożyć siatkę stalową. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, należy wykonać obustronne poszerzennie jezdni. Nową konstrukcję jezdni należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm. - Ze względu na ograniczoną dostępność pasa drogowego oraz łatwiejsze wykonanie, koryto i podbudowę na poszerzeniach należy wykonać wspólnie dla poszerzenia i utwardzonego pobocza o konstrukcji jak dla poszerzenia, tj. warstwę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm lub destrukt grubości 10 cm. Podbudowę należy wykonać w równych warstwach na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00. - Utwardzenie poboczy obustronnych należy wykonać o szerokości 0,5 m, ze spadkiem 6%. b) Parametry techniczne drogi: Kategoria dróg: Gminne Klasa dróg: Lokalna Długość odcinków: 997,26 mb Szerokość jezdni: 4,5 m oraz 3,5m Szerokość poboczy: 0,5 m Nawierzchnia: asfaltowa Spadek poprzeczny: daszkowy c) Konstrukcja drogi Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka): • ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi, Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony. Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej: • 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. Konstrukcja wjazdów bramowych oraz zatok do mijania: • 8cm kostka betonowa, • 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą. Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia. d) Odwodnienie Wody opadowe zostaną odprowadzone powierzchniowo i zagospodarowane w pasie drogowym. Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. e) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków. f) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o Dokumentację i zapisy SIWZ. g) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.834.2019.PKA.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Część nr: 3 Nazwa: Przebudowa drogi w Długie Pole poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie
Zadanie 3 - Przebudowa drogi w Długie Pole poprzez wykonanie nakładki z asfaltobetonu, gmina Cedry Wielkie. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności: a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. nr 56, 248/8 obręb Długie Pole 0004, Gm. Cedry Wielkie w zakresie remontu ulicy metodą nakładki bitumicznej oraz poszerzenia jezdni do 4,5m. Ciąg pieszo rowerowy od strony północnej będzie realizowany w osobnym zadaniu zakres podany w zał. nr 11 do SIWZ. - Remont nawierzchni istniejącej drogi poprzez wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego warstwy ścieralnej grubości 4cm oraz warstwy wiążącej grubości 3cm, a dla wzmocnienia należy ułożyć siatkę stalową. Ze względu na niedostateczną szerokość istniejącej nawierzchni oraz jej nieregularny przebieg w pasie drogowym, zaprojektowano obustronne poszerzenie jezdni. Projektowana szerokość́ nawierzchni jezdni wynosi 4,5m według planu sytuacyjnego. - Nową konstrukcję jezdni od strony rowu należy ograniczyć krawężnikiem wtopionym 0cm natomiast od strony projektowanej ścieżki rowerowej wystającym 10 cm. Wszystkie prace wykonywane podczas remontu drogi należy dostosować do zaprojektowanej wg odrębnego opracowania ścieżki, uwzględniając zaniżenie krawężników do przyszłych wjazdów na posesje. - Podbudowę należy wykonać w równych warstwach na podłożu gruntowym zagęszczonym do Is=1,00. b) Parametry techniczne drogi: Kategoria dróg: Gminne Klasa dróg: Lokalna Długość odcinków:672,6 mb Szerokość jezdni: 4,5 m Nawierzchnia: asfaltowa Spadek poprzeczny: 2% jednostronny c) Konstrukcja drogi Przyjęto następującą konstrukcję wzmocnienia istniejącej nawierzchni (nakładka): • ułożenie 4 cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • ułożenie 3 cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • ułożenie siatki stalowej na masie nie gorszej niż „slurry seal” dla wzmocnienia konstrukcji drogi, Połączenie nowej nawierzchni jezdni na początku i końcu należy wykonać na wcinkach długości min. 2m z każdej strony. Nakładkę należy stosować na istniejącej nawierzchni uznając ją za podbudowę. W miejscach poszerzenia jezdni należy zastosować pełną konstrukcję nawierzchni jezdni jak poniżej: • 4cm warstwy ścieralnej z asfaltobetonu, • 3cm warstwy wiążącej z asfaltobetonu, • siatki stalowej dla wzmocnienia konstrukcji drogi, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. d) Konstrukcja wjazdów bramowych: • 8cm kostka betonowa, • 5cm podsypka cementowo - piaskowa 1:4, • 25cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 lub też z tłucznia kamiennego, • 15cm warstwa gruntu stabilizowanego cementem do wytrzymałości Rm=5MPa, • 10cm pospółka. Jezdnia została wydzielona za pomocą krawężnika wtopionego, betonowego 0cm o wymiarach 15x30 cm na ławie z oporem. Rzędna krawężnika od strony północnej będzie uzgodniona na etapie wykonawczym. Konstrukcje zaprojektowano dla gruntów G3, w przypadku wystąpienia gorszych gruntów należy wymienić grunt do warstwy nośnej lub minimum 50cm. Dodatkowo w przypadku występowania na poziomie konstrukcji wody gruntowej należy zastosować geomembranę oraz warstwę odsączającą. Wykonawca winien wyrównać nawierzchnię przebudowywanej drogi przed położeniem siatki stalowej do stanu uniemożliwiającego fałdowanie się kładzionego wzmocnienia. e) Odwodnienie Jednostronny spadek nawierzchni pozwala na swobodny spływ wody z jezdni. Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. f) Wykonawca winien uwzględnić w wycenie czyszczenie i regulacje rowów w granicach pasa drogowego wraz z usunięciem i utylizacją krzaków. Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ. g) Roboty winny być prowadzone z uwzględnieniem utrzymania bezpiecznego ruchu drogowego i pieszych. h) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.833.2019.PKA.GC z dnia 01.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Część nr: 4 Nazwa: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długie Pole Pierwsze.
Zadanie 4 - Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długie Pole Pierwsze. Zamawiający, korzystając z prawa opcji w zakresie zadania 4, zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy Pzp, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia (część gwarantowana) dotyczy zakresu opisanego w następujących punktach poniżej: a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej, b) Parametrów technicznych drogi, c) Wykonanie robót drogowych, d) Skrzyżowanie z drogą powiatową, e) System odwodnienia drogi, kanalizacji sanitarnej, g) Oświetlenie drogowe h) Kanały technologiczne i) Branżowe rozwiązania techniczne, j) Uwagi dot. realizacji inwestycji, k) Organizacja ruchu, natomiast część objęta prawem opcji dotyczy zakresu opisanego w pkt f) „Sieci wodociągowe”. Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte prawem opcji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie. Warunkiem uruchomienia przez zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli o korzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji, tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nastąpi najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2021 r. Po upływie tego terminu zamawiający nie będzie mógł skorzystać z prawa opcji. Postanowienia SIWZ odnoszące się do części gwarantowanej przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji. W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania 4, wchodzi, w szczególności: a) Przebudowa układu drogowego drogi gminnej na dz. 137, 118, 149, 98 obręb Długie Pole 0004, Gm. Cedry Wielkie w zakresie: wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego; wykonanie nawierzchni zjazdów z betonowej kostki brukowej i betonu asfaltowego; wykonanie nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego z betonowej kostki brukowej niefazowanej; wykonanie nawierzchni dojść do furtek z betonowej kostki brukowej; wykonanie remontu istniejących przepustów; usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną – sieci wodociągowe, elektroenergetyczne, teletechniczne; wykonanie oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; usunięcie drzew i krzewów kolidujących z inwestycją; Projektowana ulica (oznaczenie KUw według zagospodarowania przestrzennego) b) Parametry techniczne drogi : klasa drogi według MPZP: droga wewnętrzna kategoria ruchu: KR 2 szerokość jezdni: 5.00 m szerokość ciągu pieszo – rowerowego: 2.50 m długość drogi: 824.30mb c) W związku z powyższym planuje się: Wykonanie robót drogowych: prace przygotowawcze, prace pomiarowe; rozbiórka elementów przewidzianych do przebudowy; usunięcie kolizji infrastruktury technicznej związanych z budową drogi; roboty ziemne związane z profilowaniem koryta pod nową konstrukcję jezdni, dojść do furtek, ciągu pieszo-rowerowego, zjazdów; remont przepustów; ułożenie krawężników i obrzeży; ułożenie warstw konstrukcyjnych dla poszczególnych elementów realizacyjnych; wykonanie nawierzchni ulic; wykonanie nawierzchni dojść do furtek, zjazdów, ciągów pieszo-rowerowych; wykonanie ewentualnych skarp i obsianie ich trawą; wykonanie zieleni w formie trawników; wykonanie oznakowania pionowego, poziomego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego; prace wykończeniowe; prace porządkowe, doprowadzenie terenu wokół prowadzonych robót do stanu pierwotnego; Określenie rodzaju nawierzchni Rodzaj nawierzchni Materiał Jezdnia Nawierzchnia bitumiczna Ciąg pieszo - rowerowy Betonowa Kostka Brukowa, niefazowana czerwona Zjazdy Betonowa Kostka Brukowa, niefazowana grafitowa/nawierzchnia bitumiczna Dojścia do furtek Betonowa Kostka Brukowa, fazowana szara Pobocza Destrukt asfaltowy / KŁSM 0/31,5 Wlot przebudowywanego odcinka drogi gminnej do istniejącej drogi powiatowej znajdującej się na działce nr 98 – skrzyżowanie zwykłe typu T. Wlot do w/w drogi nie zmieni jej geometrii. W związku z przebudową przedmiotowej drogi, należy dowiązać się do istniejących nawierzchni. Wlot przebudowywanego odcinka drogi gminnej do istniejącej drogi na działce nr 118 oraz nr 149 – skrzyżowanie czterowlotowe o przesuniętych wlotach. Wlot do w/w dróg nie zmieni geometrii drogi. W związku z przebudową przedmiotowej drogi, należy dowiązać się do istniejących nawierzchni. d) Skrzyżowanie z drogą powiatową - W projekcie przewidziano dowiązanie do zadania pn. "Budowa ciągu pieszo rowerowego wraz z trzema zatokami autobusowymi w m. Długie Pole” opracowywanego przez Biuro Projektów Drogowych P. Kania. W związku z powyższym należy wykonać połączenie przebudowywanej drogi z drogą powiatową. Skrzyżowanie z w/w drogą gminną stanowi skrzyżowanie zwykłe typu „T”. - Połączenie nawierzchni drogi dojazdowej z drogą wojewódzką przedstawiono w opracowaniu branży drogowej Układ Drogowy. e) System odwodnienia drogi, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej - Droga zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych. Wody opadowe zostaną odprowadzone do istniejących rowów znajdujących się przy krawędzi przebudowywanej drogi. - W ramach przedmiotowej inwestycji projektuje się przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granic pasa drogowego. Przedmiotowa inwestycja wiąże się z dokonaniem oczyszczenia wszystkich rowów przydrożnych i regulację ich skarp. Należy dokonać reprofilacji dna rowów, aby umożliwić spływ wód powierzchniowych zgodnie z pierwotnymi spadkami podłużnymi. Należy dokonać oczyszczenia rowów z chwastów, śmieci, zakrzaczenia, które może uniemożliwiać swobodny spływ wód powierzchniowych. Dodatkowo na całym odcinku inwestycji, należy dokonać remontu wszystkich przepustów znajdujących się w granicach pasa drogowego, poprzez wymianę uszkodzonych elementów. Należy dokonać remontu istniejących wylotów przepustów - ścianek czołowych oraz wylotów umocnionych brukiem lub innymi elementami betonowymi. Remont ścianek czołowych wykonać poprzez wymianę elementów na nowe o takich samych parametrach jak pierwotne. f) Sieci wodociągowe W ramach inwestycji należy: - przebudować, wymienić istniejącą sieć w 100 na nową sieć PE 100-RC PN10 na odcinku ok. 886m. - wymienić odcinek wodociągu na wysokości posesji 116 i 118 po istniejącej trasie i wpiąć do nowej sieci; - wybudować „sięgacze” sieci wodociągowej dn 110PE zakończone hydrantami; - wybudować przyłącza wodociągowe zakończone studzienkami wodomierzowymi; - wykonać regulację studni kanalizacji sanitarnej. Włączenie przyłącza do sieci dn 110 PE należy wykonać poprzez komplet: opaska do nawiercania + zasuwa DN 50 mm. Wykonawca, w ramach inwestycji, winien wykonać przyłącza wodociągowe od studni wodomierzowej do budynków wraz z przepięciem do nowej sieci. Zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane (par. 29 A) Wykonawca, winien uzyskać uzgodnienie z właścicielami gruntów i eksploatatorem gminnej sieci wod. kan. tj. firmą AQUA Cedry. Zamawiający udzieli wszelkiego możliwego wsparcia w uzgodnieniach. Wymagana jest geodezyjna dokumentacja powykonawcza na wykonane przyłącza. Wykonawca, w ofercie winien podać wycenioną wartość ryczałtową pojedynczego przyłączenia budynku. W przypadku braku możliwości wykonania przyłącza z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. brak możliwości uzyskania zgody od Właściciela działki) należy wykonać stosowny Protokół konieczności i pomniejszyć Wartość Umowy o kwotę niewykonanych przyłączy. Wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do zapewnienia mieszkańcom ciągłości w dostawie wody na własny koszt i własnym staraniem. g) Oświetlenie drogowe W ramach przedmiotu zamówienia należy wybudować nowy układu oświetlenia ulicznego. Istniejące oświetlenie znajdujące się wzdłuż drogi gminnej, należy zdemontować a oprawy przekazać Zamawiającemu. W ramach budowy oświetlenia należy wykonać: - montaż słupów stalowych ocynk CS60-60/3 wraz z fundamentami – 2 kpl.; - montaż słupów stalowych ocynk CS60-80/3 wraz z fundamentami – 24 kpl.; - montaż opraw oświetleniowych LED 2+24 kpl.; - montaż wysięgników – 2 kpl.; - budowa linii kablowej nn 0,4 kV dł. 892/970m; - budowa uziemienia poziomego; - demontaż istniejących opraw – 16 szt.; h) Kanały technologiczne Przedmiotowa inwestycja wiąże się z budową kanału technologicznego z rur HDPE fi 110/6,3 o długości ok. 892 m wraz ze studniami SKR -1 – 13 szt. i) Branżowe rozwiązania techniczne Z projektowaną drogą związana jest konieczność usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną w zakresie sieci telekomunikacyjnej; W ramach przedmiotu zamówienia należy dokonać zabezpieczenia istniejących sieci. Zabezpieczenie sieci wykonać zgodnie z wydanymi uzgodnieniami i warunkami technicznymi od poszczególnych gestorów sieci. j) Uwagi dotyczące realizacji inwestycji - W celu wykonania nowoprojektowanej jezdni, ciągów pieszo-rowerowych i zjazdów należy rozebrać istniejące nawierzchnie, - Podłoże formować i zagęszczać warstwami o grubości 20-30cm zgodnie z wymaganiami PN-S02205:1998 oraz specyfikacjami technicznymi D-02.00.00. Wskaźnik zagęszczenia podłoża pod warstwy konstrukcyjne wynosi Is=1,00. - Roboty związane z wykonaniem koryta pod konstrukcję, należy poprzedzić przekopami kontrolnymi w celu zabezpieczenia się przed ewentualną kolizją z urządzeniami obcymi niezinwentaryzowanymi. - Teren budowy powinien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie organizacją ruchu na czas budowy oraz obowiązującymi przepisami budowlanymi i BHP. - Wykonywanie robót ziemnych w bezpośrednim sąsiedztwie sieci, takich jak: elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne powinno być poprzedzone określeniem przez kierownika budowy bezpiecznej odległości, w jakiej mogą być one wykonywane od istniejącej sieci. Bezpieczną odległość wykonywania robót ustala kierownik budowy w porozumieniu z właściwą jednostką, w której zarządzie lub użytkowaniu znajdują się te sieci. Miejsce robót należy oznakować napisami ostrzegawczymi i ogrodzić. - Roboty ziemne w pobliżu sieci należy prowadzić ręcznie pod nadzorem odpowiednich służb. Punkty osnowy geodezyjnej należy chronić przed zniszczeniem. Natomiast te, które w trakcie realizacji inwestycji zostaną zniszczone, należy odtworzyć. Stabilizację i wyrównanie nowych punktów osnowy należy zlecić uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego. - Wszystkie materiały użyte w czasie realizacji inwestycji oraz sposób ich wbudowania i odbioru powinny odpowiadać wymaganiom podanym w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych. Odbiory robót oraz odbiór końcowy winny być dokonywane przy udziale Inspektora Nadzoru ze strony Inwestora oraz przedstawicieli gestorów poszczególnych sieci. k) Organizacja Ruchu - Stała organizacja ruchu ujęta została w opracowaniu Stała Organizacja Ruchu, stanowiącym załącznik 12 do SIWZ. - Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. W trakcie inwestycji należy uwzględnić ruch pojazdów. l) Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ ł) Roboty winny być prowadzone z uwzględnieniem utrzymania bezpiecznego ruchu drogowego i pieszych. m) Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada Zgłoszenie Robót Budowlanych: Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6743.916.2019.LS.GC z dnia 22.08.2019r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540103974-N-2020 z dnia: 2020-06-16
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-17, godzina: 14:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-24, godzina: 14:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540107168-N-2020 z dnia: 2020-06-19
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
Zadanie 4
e) System odwodnienia drogi, kanalizacji
sanitarnej, sieci wodociągowej - Droga zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez nadanie
odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych. Wody opadowe zostaną odprowadzone do
istniejących rowów znajdujących się przy krawędzi przebudowywanej drogi. - W ramach przedmiotowej
inwestycji projektuje się przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami do granic pasa drogowego.
Przedmiotowa inwestycja wiąże się z dokonaniem oczyszczenia wszystkich rowów przydrożnych i regulację
ich skarp. Należy dokonać reprofilacji dna rowów, aby umożliwić spływ wód powierzchniowych zgodnie z
pierwotnymi spadkami podłużnymi. Należy dokonać oczyszczenia rowów z chwastów, śmieci, zakrzaczenia,
które może uniemożliwiać swobodny spływ wód powierzchniowych. Dodatkowo na całym odcinku
inwestycji, należy dokonać remontu wszystkich przepustów znajdujących się w granicach pasa drogowego,
poprzez wymianę uszkodzonych elementów. Należy dokonać remontu istniejących wylotów przepustów -
ścianek czołowych oraz wylotów umocnionych brukiem lub innymi elementami betonowymi. Remont
ścianek czołowych wykonać poprzez wymianę elementów na nowe o takich samych parametrach jak
pierwotne.
W ogłoszeniu powinno być:
Zadanie 4
e) System odwodnienia drogi, kanalizacji sanitarnej
Droga zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez nadanie odpowiednich spadków podłużnych oraz poprzecznych. Wody opadowe zostaną odprowadzone do istniejących rowów znajdujących się przy krawędzi przebudowywanej drogi.
Przedmiotowa inwestycja wiąże się z dokonaniem oczyszczenia wszystkich rowów przydrożnych i regulację ich skarp. Należy dokonać reprofilacji dna rowów, aby umożliwić spływ wód powierzchniowych zgodnie z pierwotnymi spadkami podłużnymi. Należy dokonać oczyszczenia rowów z chwastów, śmieci, zakrzaczenia, które może uniemożliwiać swobodny spływ wód powierzchniowych. Dodatkowo na całym odcinku inwestycji, należy dokonać remontu wszystkich przepustów znajdujących się w granicach pasa drogowego, poprzez wymianę uszkodzonych elementów. Należy dokonać remontu istniejących wylotów przepustów - ścianek czołowych oraz wylotów umocnionych brukiem lub innymi elementami betonowymi. Remont ścianek czołowych wykonać poprzez wymianę elementów na nowe o takich samych parametrach jak pierwotne.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3)
W ogłoszeniu jest:
Zdolność techniczna lub zawodowa
Zadanie 1, 2, 3: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy to w tym okresie, wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane,
polegające na przebudowie lub remoncie lub budowie lub rozbudowie układów drogowych o
nawierzchni bitumicznej, kładzionej na siatce stalowej o wartości minimum 500 000,00 zł brutto każda.
W ogłoszeniu powinno być:
Zdolność techniczna lub zawodowa Zadanie 1, 2, 3:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie lub budowie układów drogowych o nawierzchni bitumicznej kładzionej na siatce przeznaczonej do zbrojenia warstw asfaltowych o wartości minimum 500 000 zł brutto każda.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-24, godzina: 14:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-26, godzina: 13:00
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45111200, 45232410, 45233120, 45316110
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10445646 2024-05-07
godz. 12:00
Warmińsko-Mazurskie Przebudowa 2 dróg w miejscowości Nowa Wieś Kętrzyńska Przebudowa polega na wykonaniu nawierzchni jezdni w technologii kostki betonowej prefabrykowanej poprzez wykonanie jej nowej konst...
10457734 2024-05-07
godz. 12:00
Śląskie Modernizacja studzienek kanalizacji podciśnieniowej na terenie Gminy Ciasna Zakres robót obejmuje:Modernizację 50 sztuk studzienek kanalizacji podciśnieniowej będących punktem przejś...
10478585 2024-05-08
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie Remont drogi powiatowej Nr 1993N relacji Tuławki-Maruny, od km 14+215 do km 14+515 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie remontu drogi powiatowej Nr 1993N relacji Tuł...
10481096 2024-05-08
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie „Przebudowa placu za RDK wraz z modernizacją schodów z przeznaczeniem na budowę Plenerowej Sceny Letniej” (II etap) 1.1.W ramach wykonania przebudowy istniejących schodów zewnętrz...
10451622 2024-05-09
godz. 08:30
Małopolskie „Modernizacja punktowej i liniowej infrastruktury drogowej w Gminie Trzebinia”Zadanie jest realizowane w ramach dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwes...
10462903 2024-05-09
godz. 09:00
Małopolskie 3.2 Przedmiot zamówienia stanowi: „Remont drogi powiatowej nr 2007K w km od 0+085,00 do km 3+090,00 w miejscowościach Cichawa i Grodkowice, Powiat Wielicki”3.3 Zakres zadania obejmuje:...
10481091 2024-05-09
godz. 10:00
Śląskie Roboty drogowe związane z bieżącym utrzymaniem dróg powiatowych zarządzanych przez PZD Pszczyna 5.1. Przedmiotem zamówienia jest:Wykonanie robót drogowych związanych z bieżącym ut...
10463508 2024-05-10
godz. 10:00
Lubelskie Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Poprawa jakości dojazdu do gospodarstw rolnych w Gminie Wyryki”, które obejmuje:1. Zakres robót budow...
10452511 2024-05-20
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Wykonanie i wyznaczenie miejsca do prowadzenia handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników Przedmiotem zamówienia jest budowa parkingu (miejsc postojowych i jezdni manewrow...
10473637 2024-06-05
godz. 10:00
Łódzkie Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 483 na odcinku Szczerców - Brzezie 1. Zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 483 na odcinku od km...