Przetarg 7322764 - Przebudowa ul. Władysława Łokietka i części ul....

   
Analizuj Zamówienie 7322764 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-02-07
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa ul. Władysława Łokietka i części ul. Ziemiańskiej w Trutnowach pierwszych.
Numer referencyjny: ZP.271.5.2020


1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Władysława Łokietka i części ul. Ziemiańskiej w Trutnowach pierwszych na dz. nr 218/2, 249/2, 360, 250/28.
2. W zakres prac objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, wchodzi, w szczególności:
- wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego oraz betonowej kostki brukowej;
- wykonanie nawierzchni zjazdów z betonowej kostki brukowej;
- wykonanie nawierzchni ciągu pieszo rowerowego z betonowej kostki brukowej niefazowanej;
- wykonanie nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej niefazowanej;
- przeniesienie przystanku autobusowego;
- wycinka krzaków, drzew i usunięcie karp;
- odprowadzenie powierzchniowe wód opadowych do istniejących rowów;
- budowa oświetlenia ulicznego wraz z demontażem istniejącego oświetlenia ulicznego;
- budowa kanału technologicznego;
- budowa sieci wodociągowej;
- usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną sieci elektroenergetycznej i sieci elektroenergetycznej oświetleniowej;
- wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją;
- wykonanie skarp i obsianie ich trawą;
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykonanie prac porządkowych i doprowadzenie terenu przyległego do inwestycji do stanu pierwotnego.
3. Ponadto Wykonawca winien wykonać:
- próg zwalniający wykonany z betonowej kostki brukowej;
- wbudować porozbiórkowe płyty drogowe ok. 50 szt. i płyt YOMB ok. 50 szt.
z przebudowywanej w miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległość do 5 km od placu budowy;
- czyszczenie i korektę istniejącego rowu do którego będzie odprowadzana woda opadowa.
- transport odzyskanego kamienia bruku w miejsce wskazane przez Zamawiającego
w odległość do 15 km od placu budowy;
- dokonać korekty ciągu pieszo rowerowego i chodnika przy skrzyżowaniu
z ul. Ziemiańską (okolice przystanku autobusowego, łuk R10) w zakresie przytulenia obu ciągów do ogrodzeń (wyprostowania), zaniżenia krawężników na tym odcinku, wybrukowania odzyskaną kostką brukową przestrzeń pomiędzy jezdnią a ciągami.


4. Parametry wkładu drogowego:
- klasa drogi D
- kategoria ruchu KR3
- szerokość jezdni 5,00 m- 5,50 m
- szerokość ciągów pieszo rowerowych 2,50 m
- szerokość chodników 2,00 m
- długość drogi 638,13 m

5. Przebudowywana droga łączy się z drogą wojewódzką nr 227 poprzez skrzyżowanie
typu T. W ramach przebudowy należy wykonać korekty łuków oraz regulację wysokościową skrzyżowania oraz chodnik do przystanku autobusowego.
W ramach przebudowy układu drogowego należy rozebrać istniejące nawierzchnie.
6. Uwzględniając występowanie w podłożu gruntów wysadzinowych zastosować stabilizację podłoża cementem pod jezdnią i zjazdami. Pod ciągami pieszo rowerowymi zastosować należy geokompozyt separacyjno wzmacniający. Nawierzchnie jezdni częściowo są z masy bitumicznej a częściowo z kostki brukowej betonowej, fazowanej. Zjazdy, dojścia do furtek, chodniki i ciągi pieszo rowerowe wykonać z kostki betonowej. Pobocza należy utwardzić destruktem asfaltowym. W układzie drogowym zastosować krawężniki betonowe i krawężniki najazdowe.
7. Drogę należy odwodnić powierzchniowo poprzez nadanie odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych i odprowadzić do istniejących rowów.
Teren budowy winien być zabezpieczony i zagospodarowany zgodnie z organizacją ruchu na czas budowy, umożliwiając poruszanie się mieszkańcom oraz uwzględniać obowiązujące przepisy budowlane i BHP. W trakcie inwestycji należy uwzględnić ruch pojazdów do gospodarstwa rolnego.
8. W zakresie sieci wodociągowej należy istniejącą sieć przebiegającą pod przebudowywaną jezdnią przenieść i zlokalizować pod budowanym chodnikiem i pasem zieleni. Przebudowywana sieć musi być odebrana w otwartym wykopie przez eksploatatora sieci.
9. W zakresie branży elektroenergetycznej należy wybudować nowe oświetlenie uliczne. Istniejące oprawy uliczne należy zdemontować i przekazać zamawiającemu.
10. Należy wybudować kanał technologiczny o parametrach i konstrukcji zgodnie
z wymaganiami branżowymi.
11. W ramach inwestycji należy usunąć kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną
w zakresie:
- sieci elektroenergetycznej;
- sieci elektroenergetycznej oświetleniowej;
- sieci teletechnicznej;
12. Należy wykonać stałą organizację ruchu.
13. Wykonawca winien zrealizować zadanie w oparciu o zapisy SIWZ, uwzględnić wszelkie koszty robót objętych projektem i wykonać na podstawie załączników 8 i 9 do SIWZ
14. Roboty winny być prowadzone z uwzględnieniem utrzymania bezpiecznego ruchu drogowego i pieszych.
15. Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotowego zamówienia posiada dwa Zgłoszenia Robót Budowlanych:
Zaświadczenie Starosty Gdańskiego AB 6748.1350.2018.MSK.GK z dnia 21.01.2019r. i Zaświadczenie Wojewody Pomorskiego WI-III.7843.9.1.2019ME z dnia 20.02.2019r.





Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do:
16. Wykonania dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany Zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej opracowanej w wersji tradycyjnej (teczka) oraz elektronicznej edytowalnej (rysunki- Auto Cad, wersja nie wyższa niż AutoCad 2013, pliki tekstowe – Word lub Open Office oraz w formacie PDF.
17. Roboty ogólnobudowlane powinny być prowadzone pod kierownictwem osoby z uprawnieniami w zakresie prac drogowych.
18. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawcy robót przysługuje prawo do ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznym pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania.
19. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dziaduszewskim pod nr telefonu (58) 692 20 39.
Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty.
20. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
21. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
22. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
23. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
24. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
25. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
26. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”.
27. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
28. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ.
29. Sprzęt budowlany wykorzystywany do realizacji przedmiotowego zamówienia powinien posiadać aktualne przeglądy i badania.
30. Do wykonania niniejszej inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
31. Przy realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
- segregować i właściwie utylizować odpady,
- w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz.
22 – 6,
- stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich.
32. W zakresie każdego zadania Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania placu budowy oraz prowadzenia prac w sposób nie zagrażający osobom trzecim.
33. Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy.

34. Obowiązki Wykonawcy:
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do:
a) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej przeznaczeniem;
b) doprowadzenia na własny koszt energii elektrycznej i wody na teren budowy stosownie do potrzeb, podłączenia liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji robót;
c) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach;
d) opracowania i wdrożenia projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem przez uprawnione instytucje. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu;
e) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy;
f) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót;
g) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb;
h) po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót;
i) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami;
j) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej;
k) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy;
l) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót;
m) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót;
n) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem;
o) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401);
p) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami;
q) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie;
r) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje;
s) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia;
t) opracowania i przekazania Zamawiającemu geodezyjnego pomiaru powykonawczego oraz zgłoszenie przedmiotu zamówienia do odbioru końcowego;
u) wykonania przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym;
v) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej na płycie CD/DVD
w) uczestniczenia w czynnościach odbioru częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń;
x) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady;
y) przestrzegania przepisów bhp i p.poż.;
z) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt;
aa) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego.
bb) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt.



35. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP:
a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu podstawy z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy.
b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”.
c) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę.
2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:
a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej.
b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac.
c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w pkt III ust 23 ppkt. 1 SIWZ.
3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) roboty ziemne;
b) wykonanie podbudowy;
c) wykonanie nawierzchni;
d) wykonanie poboczy.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45111200, 45233120
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Pomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Pomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10365238 2024-04-11
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie „Przebudowa drogi gminnej nr 060412C w miejscowości Raciniewo”.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, w następującym zakresie:1) Roboty przygotowawcze, 2) Odwod...
10378654 2024-04-12
godz. 09:00
Łódzkie Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 104174E na odcinku Leźnica Mała-Bronno, Gmina Łęczyca.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 6-9 do...
10380114 2024-04-12
godz. 10:00
Łódzkie Przebudowa drogi gminnej nr 109253E w zakresie remontu jezdni oraz budowy chodnika 1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 109253E o długości 953,52m w zakresie remontu...
10371664 2024-04-12
godz. 11:00
Mazowieckie Rozbudowa drogi powiatowej nr 3560W Ruda Wielka - Dąbrówka Warszawska, od km 0+000 do km 4+353,60 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie rozbudowy drogi powiatowej nr ...
10379330 2024-04-15
godz. 10:00
Świętokrzyskie Modernizacja infrastruktury drogowej zlokalizowanej na terenie Gminy Kluczewsko – Etap III – z podziałem na części Część 1: 1.1. Część I zamówienia, tj.: „Modernizacja dróg...
10379704 2024-04-15
godz. 10:00
Mazowieckie Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Żebry-Włosty Etap I Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawart...
10371208 2024-04-18
godz. 11:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia objęty jest remont drogi powiatowej nr 3623W na odcinku od m. Pniewiski do m. Łęczycki na długości 800 m.Zakres robót obejmuje w szczególności:• Rozebranie ...
10365881 2024-04-23
godz. 10:00
Łódzkie Modernizacja dróg na terenie Miasta Łodzi - Remont ul. Olkuskiej na odcinku od posesji nr 3 w kierunku ul. Horyzontalnej [numeracja zgodna z SWZ]4.1 Przedmiotem zamówienia jest remont na...
10253116 2024-04-26
godz. 11:00
Łódzkie 1. Zamawiający powierza Wykonawcy do wykonania, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn. „Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Mniszków.”2. Przedmiot umowy obejmuje nastę...
10308077 2024-06-17
godz. 23:59
Kujawsko-Pomorskie Modernizacja układu torowego Zajezdni Tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą. Przedmiotem niniejszego zamierzenia budowlanego jest „Modernizacja układu torowego Zajezdni Tramwajo...