Przetarg 7458242 - Przebudowa i modernizacja pomieszczeń szpitala w celu...

   
Analizuj Zamówienie 7458242 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-04-30
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa i modernizacja pomieszczeń szpitala w celu dostosowania do potrzeb oddziału anestazjologii i intensywnej terapii i jedn
osalowego bloku operacyjno - zabiegowego w SPZOZ w Łukowie
Numer referencyjny: 09/20

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja pomieszczeń szpitala w celu dostosowania do potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii i jednosalowego Bloku Operacyjno- Zabiegowego w SP ZOZ w Łukowie.
Przedmiotowe postępowanie dotyczy przebudowy i modernizacji istniejącego zespołu budynków głównych, stanowiących jeden kompleks szpitalny połączony komunikacyjnie i funkcjonalnie. Obiekt jest budynkiem użyteczności publicznej w głównej mierze pięciokondygnacyjnym. Obiekt jest wolnostojący, w odległości od innych budynków zapewniających oddzielną strefę pożarową. Budynek został wykonany w technologii tradycyjnej murowanej i jest własnością SPZOZ w Łukowie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SIWZ tj.: przedmiar robót budowlanych, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt budowlany.
UWAGA! Z przedmiaru robót budowlanych (branżą instalacyjna) należy wyłączyć II etap ,,Instalacja Kogeneracji'' pozycje 725 i 726, a także ,,Osprzęt'' z branży ogólnobudowlanej pozycje 92 oraz pozycje od 119 do 149. II Etap inwestycji zostanie wykonany w późniejszym terminie, nie jest technologicznie związany z przedmiotową inwestycją i nie wchodzi w jej zakres.
Uwagi:
1. Instalację hydrantową w obrębie Oddziału Intensywnej terapii i Bloku operacyjnego należy spiąć z instalacją przeciwpożarową w obrębie budynku Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, która podłączona jest do drugiego przyłącza wody miejskiej. W taki sposób stworzy się jedyny system p. poż. Budynków B1, B2 i B3 zasilany z dwóch niezależnych przyłączy wody.
2. Zobowiązuje się Wykonawcę do współpracy z firmami, które dostarczą sprzęt medyczny
do Zamawiającego w zakresie przygotowania/dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Natomiast Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia Wykonawcy niezbędnych informacji odnośnie tych firm.
1) W kategorii ,,OSPRZĘT'' znajduje się kategoria ,,APARATURA MEDYCZNA''. Odnośnie tej kategorii Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym. Pozycje znajdujące się w kategorii ,,OSPRZĘT'' są przedmiotem niniejszego zamówienia tylko w zakresie dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Dla tej kategorii zostanie przeprowadzone odrębne postępowanie przetargowe.
3. 2. Na wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane Wykonawca udzieli
co najmniej 60 miesięcznej rękojmi, licząc od dnia zakończenia czynności odbioru zadania (podpisania protokołu odbioru końcowego).
3. Szczegółowe zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia zawierają przedmiary robót, stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia oferty cenowej (Załącznik do SIWZ) i nie jest wiążący dla Wykonawcy. Oznacza
to, że przy ustalonym w formularzu ofertowym wynagrodzeniu ryczałtowym Wykonawca
na podstawie przekazanych materiałów, sporządza ofertę cenową według własnego uznania
i dokonuje całościowej wyceny przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w tym instalacyjne na własne ryzyko i odpowiedzialność.
4. Z uwagi na złożoność prac zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej
przyszłego terenu budowy oraz do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po uprzednim zgłoszeniu i umówieniu terminu, nie później niż 5 dni przed otwarciem ofert.
5. W trakcie realizacji robót należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zaleceń inspektora nadzoru/projektanta, Polskich Norm przenoszących normy europejskie, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.
6. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia będą prowadzone dla szpitala działającego w systemie pracy ciągłej (obiekt czynny całodobowo i całorocznie), co należy uwzględnić zarówno w organizacji robót jak i w ich realizacji, aby nie zagrażały bezpieczeństwu przebywających w nim osób i nie powodowały zbyt dużych utrudnień. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum,
po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Wszelkie prace należy wykonywać w sposób nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych
w związku z prowadzonymi robotami.
8. Rozliczenie robót odbędzie się czterema fakturami częściowymi, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zamówienia stanowiącym załącznik do umowy, po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiającego (w tym Inspektora Nadzoru) danej części (etapu) robót. Ostateczne rozliczenie za wykonane roboty nastąpi w oparciu o fakturę końcową wystawioną w oparciu o bezusterkowy protokół odbioru końcowego przedmiotu umowy, nie mniejszą niż 20% wartości umowy.
9. Termin płatności: 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury
wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Zamawiającego.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. Zamówienie może być powierzone Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy.
12. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp:
a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób: na etapie wyłonienia Wykonawcy w postępowaniu na podstawie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym, na etapie realizacji zamówienia zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, - sankcje zostały przewidziane we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ,
c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - Zamawiający wymaga, aby wykonanie wszystkich prac fizycznych było realizowane przez osoby zatrudnione wyłącznie na podstawie umów o pracę – zgodnie z art. 22 Kodeksu Pracy. Powyższy wymóg odnosi
się zarówno do Wykonawcy jak i Podwykonawców.
Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, posiadających uprawnienia budowlane lub energetyczne, dostawców materiałów budowlanych.
Informacja na temat rozwiązań równoważnych:
W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej nazw producentów, marek, znaków towarowych materiałów budowlanych bądź technologii wykonania robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza użycie równoważnych materiałów budowlanych bądź równoważnej technologii wykonania robót, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje materiały równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały zostały zmienione i określić, jakie materiały w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca i zrealizuje inwestycję w nieprzekraczalnym czasie zadeklarowanym przez wykonawcę w ofercie.
W przypadku, gdy w SIWZ użyte zostały normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, w ofercie należy określić jakiego zakresu (materiału, technologii) dotyczą oraz na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 26 ust 2 Pzp) złożyć dokumenty zawierające dane techniczne, w celu wykazania równoważności.
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540074965-N-2020 z dnia: 2020-05-01
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja pomieszczeń szpitala w celu dostosowania do potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii i jednosalowego Bloku Operacyjno- Zabiegowego w SP ZOZ w Łukowie. Przedmiotowe postępowanie dotyczy przebudowy i modernizacji istniejącego zespołu budynków głównych, stanowiących jeden kompleks szpitalny połączony komunikacyjnie i unkcjonalnie. Obiekt jest budynkiem użyteczności publicznej w głównej mierze pięciokondygnacyjnym. Obiekt jest wolnostojący, w odległości od innych budynków zapewniających oddzielną strefę pożarową. Budynek został wykonany w technologii tradycyjnej murowanej i jest własnością SPZOZ w Łukowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SIWZ tj.: przedmiar robót budowlanych, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt budowlany. UWAGA! Z przedmiaru robót budowlanych (branżą instalacyjna) należy wyłączyć II etap ,,Instalacja Kogeneracji'' pozycje 725 i 726, a także ,,Osprzęt'' z branży ogólnobudowlanej pozycje 92 oraz pozycje od 119 do 149. II Etap inwestycji zostanie wykonany w późniejszym terminie, nie jest technologicznie związany z przedmiotową inwestycją i nie wchodzi w jej zakres. Uwagi: 1. Instalację hydrantową w obrębie Oddziału Intensywnej terapii i Bloku operacyjnego należy spiąć z instalacją przeciwpożarową w obrębie budynku Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, która podłączona jest do drugiego przyłącza wody miejskiej. W taki sposób stworzy się jedyny
system p. poż. Budynków B1, B2 i B3 zasilany z dwóch niezależnych przyłączy wody. 2. Zobowiązuje się Wykonawcę do współpracy z firmami, które dostarczą sprzęt medyczny do Zamawiającego w zakresie przygotowania/dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Natomiast Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia Wykonawcy niezbędnych informacji odnośnie tych firm. 1) W kategorii ,,OSPRZĘT'' znajduje się kategoria ,,APARATURA MEDYCZNA''. Odnośnie tej kategorii Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym. Pozycje znajdujące się w kategorii ,,OSPRZĘT'' są przedmiotem niniejszego zamówienia tylko w zakresie dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Dla tej kategorii zostanie przeprowadzone odrębne postępowanie przetargowe. 3. 2. Na wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane Wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznej rękojmi, licząc od dnia zakończenia czynności odbioru zadania (podpisania protokołu odbioru końcowego). 3. Szczegółowe zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia zawierają przedmiary robót, stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia oferty cenowej (Załącznik do SIWZ) i nie jest wiążący dla Wykonawcy. Oznacza to, że przy ustalonym w formularzu ofertowym wynagrodzeniu ryczałtowym Wykonawca na podstawie przekazanych materiałów, sporządza ofertę cenową według własnego uznania i dokonuje całościowej wyceny przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w tym instalacyjne na własne ryzyko i odpowiedzialność. 4. Z uwagi na złożoność prac zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po uprzednim zgłoszeniu i umówieniu terminu, nie później niż 5 dni przed otwarciem ofert. 5. W trakcie realizacji robót należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zaleceń inspektora nadzoru/projektanta, Polskich Norm przenoszących normy europejskie, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego. 6. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia będą prowadzone dla szpitala działającego w systemie pracy ciągłej (obiekt czynny całodobowo i całorocznie), co należy uwzględnić zarówno w organizacji robót jak i w ich realizacji, aby nie zagrażały bezpieczeństwu przebywających w nim osób i nie powodowały zbyt dużych utrudnień. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Wszelkie prace należy wykonywać w sposób nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie. 7. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami. 8. Rozliczenie robót odbędzie się czterema fakturami częściowymi, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zamówienia stanowiącym załącznik do umowy, po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiającego (w tym Inspektora Nadzoru) danej części (etapu) robót. Ostateczne rozliczenie za wykonane roboty nastąpi w oparciu o fakturę końcową wystawioną w oparciu o bezusterkowy protokół odbioru końcowego przedmiotu umowy, nie mniejszą niż 20% wartości umowy. 9. Termin płatności: 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Zamawiającego. 11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. Zamówienie może być
powierzone Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy. 12. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób: na etapie wyłonienia Wykonawcy w postępowaniu na podstawie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym, na etapie realizacji zamówienia zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, - sankcje zostały przewidziane we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - Zamawiający wymaga, aby wykonanie wszystkich prac fizycznych było realizowane przez osoby zatrudnione wyłącznie na podstawie umów o pracę – zgodnie z art. 22 Kodeksu Pracy. Powyższy wymóg odnosi się zarówno do Wykonawcy jak i Podwykonawców. Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, posiadających uprawnienia budowlane lub energetyczne, dostawców materiałów budowlanych. Informacja na temat rozwiązań równoważnych: W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej nazw producentów, marek, znaków towarowych materiałów budowlanych bądź technologii wykonania robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza użycie równoważnych materiałów budowlanych bądź równoważnej technologii wykonania robót, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje materiały równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały zostały zmienione i określić, jakie materiały w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca i zrealizuje inwestycję w nieprzekraczalnym czasie zadeklarowanym przez wykonawcę w ofercie. W przypadku, gdy w SIWZ użyte zostały normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, w ofercie należy określić jakiego zakresu (materiału, technologii) dotyczą oraz na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 26 ust 2 Pzp) złożyć dokumenty zawierające dane techniczne, w celu wykazania równoważności. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i modernizacja pomieszczeń szpitala w celu dostosowania do potrzeb Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii i jednosalowego Bloku Operacyjno- Zabiegowego w SP ZOZ w Łukowie. Przedmiotowe postępowanie dotyczy przebudowy i modernizacji istniejącego zespołu budynków głównych, stanowiących jeden kompleks szpitalny połączony komunikacyjnie i unkcjonalnie. Obiekt jest budynkiem użyteczności publicznej w głównej mierze pięciokondygnacyjnym. Obiekt jest wolnostojący, w odległości od innych budynków zapewniających oddzielną strefę pożarową. Budynek został wykonany w technologii tradycyjnej murowanej i jest własnością SPZOZ w Łukowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SIWZ tj.: przedmiar robót budowlanych, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt budowlany. UWAGA! Z przedmiaru robót budowlanych (branżą instalacyjna) należy wyłączyć II etap ,,Instalacja Kogeneracji'' pozycje 725 i 726, a także ,,Osprzęt'' z branży ogólnobudowlanej pozycje 98 oraz pozycje od 169 do 203. II Etap inwestycji zostanie wykonany w późniejszym terminie, nie jest technologicznie związany z przedmiotową inwestycją i nie wchodzi w jej zakres. Uwagi: 1. Instalację hydrantową w obrębie Oddziału Intensywnej terapii i Bloku operacyjnego należy spiąć z instalacją przeciwpożarową w obrębie budynku Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, która podłączona jest do drugiego przyłącza wody miejskiej. W taki sposób stworzy się jedyny
system p. poż. Budynków B1, B2 i B3 zasilany z dwóch niezależnych przyłączy wody. 2. Zobowiązuje się Wykonawcę do współpracy z firmami, które dostarczą sprzęt medyczny do Zamawiającego w zakresie przygotowania/dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Natomiast Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia Wykonawcy niezbędnych informacji odnośnie tych firm. 1) W kategorii ,,OSPRZĘT'' znajduje się kategoria ,,APARATURA MEDYCZNA''. Odnośnie tej kategorii Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym. Pozycje znajdujące się w kategorii ,,OSPRZĘT'' są przedmiotem niniejszego zamówienia tylko w zakresie dostosowania montażu i podłączeń do dostarczonego osprzętu. Dla tej kategorii zostanie przeprowadzone odrębne postępowanie przetargowe. 3. 2. Na wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane Wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznej rękojmi, licząc od dnia zakończenia czynności odbioru zadania (podpisania protokołu odbioru końcowego). 3. Szczegółowe zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia zawierają przedmiary robót, stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia oferty cenowej (Załącznik do SIWZ) i nie jest wiążący dla Wykonawcy. Oznacza to, że przy ustalonym w formularzu ofertowym wynagrodzeniu ryczałtowym Wykonawca na podstawie przekazanych materiałów, sporządza ofertę cenową według własnego uznania i dokonuje całościowej wyceny przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w tym instalacyjne na własne ryzyko i odpowiedzialność. 4. Z uwagi na złożoność prac zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz do zapoznania się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona po uprzednim zgłoszeniu i umówieniu terminu, nie później niż 5 dni przed otwarciem ofert. 5. W trakcie realizacji robót należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zaleceń inspektora nadzoru/projektanta, Polskich Norm przenoszących normy europejskie, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego. 6. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia będą prowadzone dla szpitala działającego w systemie pracy ciągłej (obiekt czynny całodobowo i całorocznie), co należy uwzględnić zarówno w organizacji robót jak i w ich realizacji, aby nie zagrażały bezpieczeństwu przebywających w nim osób i nie powodowały zbyt dużych utrudnień. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Wszelkie prace należy wykonywać w sposób nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie. 7. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami. 8. Rozliczenie robót odbędzie się czterema fakturami częściowymi, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zamówienia stanowiącym załącznik do umowy, po wykonaniu i odebraniu przez Zamawiającego (w tym Inspektora Nadzoru) danej części (etapu) robót. Ostateczne rozliczenie za wykonane roboty nastąpi w oparciu o fakturę końcową wystawioną w oparciu o bezusterkowy protokół odbioru końcowego przedmiotu umowy, nie mniejszą niż 20% wartości umowy. 9. Termin płatności: 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Zamawiającego. 11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane. Zamówienie może być
powierzone Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy. 12. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób: na etapie wyłonienia Wykonawcy w postępowaniu na podstawie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym, na etapie realizacji zamówienia zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, - sankcje zostały przewidziane we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - Zamawiający wymaga, aby wykonanie wszystkich prac fizycznych było realizowane przez osoby zatrudnione wyłącznie na podstawie umów o pracę – zgodnie z art. 22 Kodeksu Pracy. Powyższy wymóg odnosi się zarówno do Wykonawcy jak i Podwykonawców. Wymóg nie dotyczy m.in. następujących osób: kierujących budową, posiadających uprawnienia budowlane lub energetyczne, dostawców materiałów budowlanych. Informacja na temat rozwiązań równoważnych: W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej nazw producentów, marek, znaków towarowych materiałów budowlanych bądź technologii wykonania robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza użycie równoważnych materiałów budowlanych bądź równoważnej technologii wykonania robót, tj. o parametrach technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje materiały równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały zostały zmienione i określić, jakie materiały w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca i zrealizuje inwestycję w nieprzekraczalnym czasie zadeklarowanym przez wykonawcę w ofercie. W przypadku, gdy w SIWZ użyte zostały normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, w ofercie należy określić jakiego zakresu (materiału, technologii) dotyczą oraz na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 26 ust 2 Pzp) złożyć dokumenty zawierające dane techniczne, w celu wykazania równoważności. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540082811-N-2020 z dnia: 2020-05-15
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: 3
Punkt: 5.1
W ogłoszeniu jest:
7. Informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert – należy złożyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.
8. Wykaz robót budowlanych (wymaganych w pkt. 6 SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (o treści zgodnej z załączonym drukiem stanowiącym załącznik nr 6) oraz przedstawić dowody potwierdzające należyte wykonanie zamówienia. (Przez dowód należy rozumieć poświadczenie należytego wykonania zamówienia np.: referencje, jak i dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane. W przypadku zamówień na które wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia jeżeli wynika to z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze – inne dokumenty.)
9. Wykaz osób (wymaganych w pkt. 6 SIWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (o treści zgodnej z załączonym drukiem stanowiącym załącznik nr 7).
wraz z dowodami potwierdzającymi posiadanie uprawnień i przynależność do odpowiedniej izby aktualne na dzień składania ofert (tj. decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych oraz zaświadczenie potwierdzające opłacenie składek przynależności do odpowiedniej Izby Inżynierów Budownictwa. Zasady składania dokumentów wskazanych powyżej w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, w odniesieniu do tych podmiotów Zamawiający wymaga złożenia
1. dokumentów wymienionych w pkt. 7-9 Wykazu wymaganych dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wynikającym z treści SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu, wymaganym od Wykonawców.

W ogłoszeniu powinno być:
7. Informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert – należy złożyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.
8. Wykaz robót budowlanych (wymaganych w pkt. 6 SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych wymaganych w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (zgodnie z rozdziałem 6 pkt.3.1 Warunków udziału w postępowaniu, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (o treści zgodnej z załączonym drukiem stanowiącym załącznik nr 6) oraz przedstawić dowody potwierdzające należyte wykonanie zamówienia. (Przez dowód należy rozumieć poświadczenie należytego wykonania zamówienia np.: referencje, jak i dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane. W przypadku zamówień na które wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia jeżeli wynika to z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze – inne dokumenty.)
9. Wykaz osób (wymaganych w pkt. 6 SIWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (o treści zgodnej z załączonym drukiem stanowiącym załącznik nr 7).
wraz z dowodami potwierdzającymi posiadanie uprawnień i przynależność do odpowiedniej izby aktualne na dzień składania ofert (tj. decyzję o nadaniu uprawnień budowlanych oraz zaświadczenie potwierdzające opłacenie składek przynależności do odpowiedniej Izby Inżynierów Budownictwa. Zasady składania dokumentów wskazanych powyżej w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, w odniesieniu do tych podmiotów Zamawiający wymaga złożenia
1. dokumentów wymienionych w pkt. 7-9 Wykazu wymaganych dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wynikającym z treści SIWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu, wymaganym od Wykonawców.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: data: 2020-05-18, godzina 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: data: 2020-05-25, godzina 10:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540088879-N-2020 z dnia: 2020-05-23
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin skłądania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: data:2020-05-25, godzina 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin skłądania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: data:2020-06-01, godzina 10:00
branża Budowlana - obiekty
podbranża obiekty użyteczności publicznej
kody CPV 32000000, 32524000, 45100000, 45110000, 45200000, 45215140, 45310000, 45330000, 45400000, 45454000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty użyteczności publicznej

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10406830 2024-04-23
godz. 12:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i montażowych koniecznych do wybudowania pięciu domków rekreacji indywidualnej w Michałkowej, przy ulicy Wiejskiej 61, gmina Wal...
10396241 2024-04-29
godz. 11:30
Dolnośląskie Remont i modernizacja dachu, elewacji i balkonów Sanatorium Uzdrowiskowego „Dom Zdrojowy” w Szczawnie Zdroju przy ul. Kolejowej 14 ZP 10/2024 **************************** UWAGA ZMI...
10440488 2024-04-30
godz. 09:00
Mazowieckie Opracowanie dokumentacji projektowej i utworzenie Centrum opiekuńczo - mieszkalnego w Gozdowie Przedmiotem zamówienia jest budowa Centrum opiekuńczo – mieszkalnego na działce nr ewid....
10423245 2024-04-30
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Modernizacja pomieszczeń I i II piętra na potrzeby kierunku Fizjoterapia w budynku przy ul. Prawocheńskiego 13 Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 1. Przedmiotem niniejszego ...
10384897 2024-05-06
godz. 09:00
Mazowieckie Przebudowa i rozbudowa Przedszkola Nr 110 przy ul. Bystrzyckiej w Warszawie Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa budynku Przedszkola nr 110 wraz z infrastrukturą techniczną...
10456210 2024-05-06
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Budowa podwójnej kancelarii dla leśnictwa Kościernica i Mokre Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót polegających na budowie podwójnej kancelarii wraz z zagospodarowaniem terenu...
10440823 2024-05-08
godz. 09:30
Łódzkie Wykonanie przebudowy, rozbudowy, termomodernizacji i zagospodarowania terenu przy budynku Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Sienkiewicza 21 w Łodzi Przedmiotem zamówienia jest przebudowa,...
10464276 2024-05-09
godz. 09:00
Lubuskie 1. Przedmiotem zamówienia jest zamierzenie budowlane pn: „Budowa budynku kancelarii leśnictw Urad i Sądów wraz z zagospodarowaniem terenu”, stanowiące etap I zadania inwestycyjnego ...
10383953 2024-05-09
godz. 10:00
Mazowieckie Budowa budynku biurowego wraz z zagospodarowaniem terenu i pełną infrastrukturą techniczną na nieruchomości przy ul. Kazimierza Dłuskiego 5 w Otwocku na siedzibę Urzędu Skarbowego w ...
10474230 2024-05-14
godz. 10:00
Małopolskie Przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku Ośrodka Zdrowia w Cianowicach. 1. Przedmiotem postępowania jest udzielenie zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych związany...