Przetarg 7276815 - Przebudowa drogi powiatowej nr 2272L w zakresie wykonania...

   
Analizuj Zamówienie 7276815 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-01-14
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa drogi powiatowej nr 2272L w zakresie wykonania chodnika w Skrzynicach Pierwszych i Drugich - Gmina Jabłonna
Numer refe
rencyjny: BiZP.2720-02/2020

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2272L w zakresie wykonania chodnika w Skrzynicach Pierwszych i Drugich - Gmina Jabłonna”.
2. Przedmiotowa inwestycja zawiera następujące elementy robót:
- Roboty przygotowawcze
- Roboty ziemne
- Krawężniki, obrzeża
- Podbudowa i nawierzchnia (chodnik)
- Nawierzchnia zjazd (przełożenie kostki)
- Podbudowa i nawierzchnia zjazdy
- Przepusty
- Roboty wykończeniowe
- Oznakowanie
- Usunięcie kolizji – napowietrzna linia nN 0,4 kV
3. Zamawiający będzie wymagał, aby tablice znaków pionowych posiadały umieszczone na tylnej stronie tablicy „nalepki” z następującymi informacjami:
- data produkcji znaku, nazwa lub znak handlowy wykonawcy znaku,okres gwarancji odpowiedni do typu folii odblaskowej lica znaku i materiału tarczy znaku
(tj. 7, 10 lub 12 lat), nazwa właściciela – Zarząd Dróg Powiatowych w Lublinie z siedzibą w Bełżycach; tel. 81 516 28 84; nr drogi 2272L; km …………… . Oznakowania powinny być wykonane w sposób trwały i wyraźny, czytelny z normalnej odległości widzenia, a całkowita powierzchnia naklejki nie była większa niż 30 cm20. Czytelność i trwałość cechy na tylnej stronie tarczy znaku nie powinna być niższa od wymaganej trwałości znaku. Naklejkę należy wykonać z folii nieodblaskowej.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SIWZ. Szczegółowe ilości i zakres poszczególnych pozycji robót do wykonania określa projekt wykonawczy, dokumentacja techniczna i przedmiar robót stanowiący część pomocniczą do wyszacowania inwestycji. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia zwaną w dalszej treści „SIWZ”, danymi technicznymi, Szczegółową Specyfikacją Techniczną, zwaną dalej SST, z obowiązującymi przepisami i normami, opracowanym przez Wykonawcę harmonogramem rzeczowo – finansowym wraz z wyceną kosztorysową inwestycji opracowaną na podstawie przedmiaru robót (wymagana będzie przy podpisaniu umowy!) oraz z projektem stałej i czasowej organizacji ruchu. Wymagany minimalny okres gwarancji 24 miesięcy, licząc od daty odbioru ostatecznego przedmiotu umowy. Natomiast trwałość znaku powinna być, co najmniej równa trwałości zastosowanej folii. Obligatoryjne okresy gwarancji dla znaków wynoszą: z folią typu 1 – 7 lat, z folią typu 2 – 10 lat, z folią pryzmatyczną – 12 lat.
5. Jeżeli dokumentacja przetargowa lub SST wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe
i cechy użytkowe, Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
6. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji zadania. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza wykonać część niniejszego zamówienia przy udziale podwykonawców zobowiązany jest:
6.1 wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców jeżeli jest znany;
6.2 w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał, podczas realizacji umowy, zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Pzp.
6.3 Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy.
7. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienia, udzieli zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik Nr 6). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty wynosi 24 miesiące, licząc od daty wskazanej w protokole odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 12 miesięcy, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale KRYTERIA OCENY OFERT (sekcja 14 SIWZ). Wykonawca składając ofertę, akceptuje oświadczenie gwarancyjne, stanowiące załącznik do umowy, w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia zamawiającego oraz obowiązki gwaranta. Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.
8. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie prace fizyczne, związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.), o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.
8.1 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 3.7 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
8.2 W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
8.3 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3.7 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności.
8.4 W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
9. Wykonawca zobowiązany jest do:- utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy
i transportujących materiały,- wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
10. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg (jeśli dotyczy). W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy, Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę umowną.
11. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę umowną.
12. Wykonawca w okresie od protokolarnego przejęcia terenu budowy od Zamawiającego ponosi w stosunku do osób trzecich pełną odpowiedzialność na zasadach ogólnych za wszelkie szkody wyrządzone tym osobom wynikłe na tym terenie, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych nierejestrowanych.
13. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy, Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę umowną.
14 Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie planowanej inwestycji i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi zamówieniem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane.
15. Wymagane cechy materiałów, produktów oraz usług, o jakich stanowi art. 30 ust. 8 Pzp prezentuje poniższe zestawienie:
1) wymaga się dostosowania drogi/ chodnika do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych;
2) wymaga się wykonania i odbioru robót zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót stanowiącą załącznik do SIWZ.
16. W zakres zamówienia wchodzą następujące roboty: Roboty przygotowawcze; Roboty ziemne; Krawężniki, obrzeża; Podbudowa i nawierzchnia - chodnik; Nawierzchnia zjazdy – przełożenia kostki; Podbudowa i nawierzchnia - Zjazdy; Przepusty; Roboty wykończeniowe; oznakowanie; Usunięcie linii napowietrznej.
17. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia nazw własnych oznacza to, że Zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o parametrach technicznych (równoważnych) tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że rozwiązania te spełniają wymagania określone przez Zamawiającego
18. Wykonawca winien dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SIWZ i dokumentacją techniczną w terminie umownym.
19. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi zamówieniem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane.
20. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w SST. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenie lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana, jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian (jeśli będzie dotyczyć).
21 W dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zaakceptowany uprzednio przez Zamawiającego na piśmie harmonogram rzeczowo - finansowy robót zawierający asortymenty robót zawarte we wzorze, stanowiącym załącznik do SIWZ oraz wycenę kosztorysową inwestycji. Przedłożony harmonogram musi być zgodny z wymaganym przez Zamawiającego terminem wykonania zamówienia, uwzględniać okres niezbędny do odbioru robót oraz spójny z terminami płatności, które zostały szczegółowo określone we wniosku oraz w zapisach SIWZ i umowie. Harmonogram rzeczowo - finansowy robót oraz wycena kosztorysowa inwestycji musi zostać złożona w oryginale przed zawarciem umowy przez strony, celem zaakceptowania przez Zamawiającego. Dokumenty te winny być opracowane z wartościami brutto. Harmonogram rzeczowo - finansowy robót oraz wycena kosztorysowa inwestycji są podstawą do przyjmowania i rozliczania faktury. Zgodnie z tymi dokumentami przeprowadzane będą czynności odbioru ostatecznego.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45233000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubelskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubelskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10464241 2024-05-09
godz. 09:00
Małopolskie 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane: remont cząstkowy nawierzchni dróg i ulic na terenie gminy Kalwaria Zebrzydowska przy użyciu mieszanki mineralno-asfaltowej wbudowanej ręc...
10446095 2024-05-09
godz. 09:00
Śląskie Przebudowa odcinka ul. Kilińskiego w Marklowicach Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka ul. Kilińskiego.Obecnie ul. Kilińskiego ma nawierzchnię asfaltowa o szer. ok. 3,0 mb. P...
10450375 2024-05-09
godz. 10:00
Pomorskie „Poprawa jakości technicznej sieci infrastruktury drogowej na obszarze dawnych terenów PGR w Gminie Studzienice poprzez budowę i rozbudowę dróg” Część 1: a) Część nr 1: Przeb...
10484798 2024-05-09
godz. 11:00
Dolnośląskie Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na zadania. Część 1: Zadanie 1 - Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego na ter...
10455027 2024-05-09
godz. 12:00
Wielkopolskie Przebudowa ul. Kościuszki na odc. od ul. Śródmiejskiej do ul. Szkolnej w Kaliszu Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:1/ roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,2/ robot...
10451314 2024-05-10
godz. 09:00
Dolnośląskie Część 1: Przedmiotem Części I zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa infrastruktury drogowej służącej rozwojowi strefy przemysło...
10451639 2024-05-10
godz. 10:00
Wielkopolskie Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:Przebudowa odcinka drogi gminnej NR 675112P Strzałków-Małgów Zadanie dofinansowane z środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 60...
10440797 2024-05-21
godz. 10:00
Dolnośląskie Dokumentacja na budowę sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, kanału technologicznego i budowę i przebudowę chodnika w m. Stoszowice, Budzów i Srebrna Góra oraz sieci ka...
10473637 2024-06-05
godz. 10:00
Łódzkie Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 483 na odcinku Szczerców - Brzezie 1. Zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 483 na odcinku od km...
10450979 2025-06-29
godz. 00:00
Mazowieckie Odtwarzanie nawierzchni dróg, ścieżek rowerowych i chodników uszkodzonych w trakcie inwestycji, remontów i usuwania awarii sieci wodociągowej realizowanych systemem gospodarczym