Przetarg 6753407 - Przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul....

   
Analizuj Zamówienie 6753407 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-05-10
przedmiot ogłoszenia
Przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Gen. R. Traugutta 80a we Wrocławiu, dz. nr 15, AM-6, Obr. Południe
Nume
r referencyjny: WM/SZP/PN/27/2019/G

1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Gen. R. Traugutta 80a we Wrocławiu, dz. nr 15 AM-6, Obr. Południe wraz z modernizacją systemu ogrzewania zgodnie z dokumentacją projektową opisaną rozdz. III ust. 3 SIWZ.
2. Opis przedmiotu zamówienia i obowiązki stron określają:
1)Dokumentacja projektowa stanowiąca załączniki nr 8 do SIWZ, w tym:
a) Projekt budowlany zmian zatwierdzony decyzją Prezydenta Wrocławia Nr 5748/2018 z dnia 13.11.2018 r. zmieniającą decyzję nr 2945/2018 z dnia 18.06.2018 r. w części dotyczącej projektu budowlanego w zakresie projektu architektoniczno-budowlanego, tj. m.in. rezygnacji z podwyższenia kominów spalinowych, zmiany wentylacji grawitacyjnej na wentylację hybrydową, wzmocnienia konstrukcji budynku, przebudowy budynku i docieplenia budynku;
b) Decyzja Prezydenta Wrocławia Nr 2945/2018 wydana dnia 18.06.2018 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę obejmującą: przebudowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Gen. R. Traugutta 80a we Wrocławiu, dz. nr 15, AM-6, Obr. Południe;
c) Decyzja Prezydenta Wrocławia Nr 5748/2018 z dnia 13.11.2018 r. zmieniająca decyzję nr 2945/2018 z dnia 18.06.2018 r. w części dotyczącej projektu budowlanego w zakresie projektu architektoniczno-budowlanego, tj. m.in. rezygnacji z podwyższenia kominów spalinowych, zmiany wentylacji grawitacyjnej na wentylację hybrydową, wzmocnienia konstrukcji budynku, przebudowy budynku i docieplenia budynku;
d) Decyzja Prezydenta Wrocławia Nr 285/2019 wydana dnia 22.01.2019 r. przenosząca ww. decyzje na rzecz Gminy Wrocław;
e) Decyzja Miejskiego Konserwatora Zabytków Nr 1336/2018 z dnia 06.11.2018 r.;
f) Projekty wykonawcze: Architektura, Konstrukcja, Instalacje sanitarne, Instalacje elektryczne, telekomunikacyjne oraz teletechniczne;
g) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót;
h) Przedmiary robót;
2) Harmonogram rzeczowo-finansowy- załącznik nr 9 do SIWZ;
3) Projekt umowy – załącznik nr 10 do SIWZ.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
Wykonanie robót budowlanych objętych projektem budowlanym polegających na przebudowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Gen. R. Traugutta 80a we Wrocławiu, dz. nr 15, AM-6, Obr. Południe.
Zgodnie z projektem budowlanym zakres zamówienia obejmuje:
1) wzmocnienie istniejącej konstrukcji budynku zgodnie z zaleceniami decyzji PINB nr 2238/2013 (prace remontowo-naprawcze);
2) docieplenie i remont elewacji;
3) wydzielenie łazienek, kuchni i toalet w lokalach mieszkalnych;
4) zmianę sposobu ogrzewania budynku poprzez likwidację pieców kaflowych i podłączenie do sieci ciepłowniczej;
5) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania zasilanej z węzła cieplnego Fortum;
6) zamianę wentylacji grawitacyjnej na wentylację hybrydową;
7) przebudowę wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej w zakresie wymiany pionów mieszkaniowych;
8) przebudowę wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnej w zakresie instalacji wewnątrz lokali;
9) likwidację istniejącej instalacji gazowej;
10)wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z WLZ;
11) wykonanie instalacji teletechnicznej.
Budynek będący przedmiotem umowy jest budynkiem wielorodzinnym posiadającym jedną kondygnację podziemną użytkowaną jako piwnica, cztery naziemne kondygnacje mieszkalne i poddasze nie przeznaczone na pobyt ludzi użytkowane jako strych. Część mieszkalna składa się z 13 lokali mieszkalnych oraz jednego lokalu nieużytkowanego. Lokale mieszkalne w budynku nie posiadają łazienek, a część z nich również toalet. Projektowana przebudowa nie zmienia przeznaczenia budynku. Zmiany w programie użytkowym dotyczą wydzielenia w lokalach mieszkalnych kuchni, łazienek i toalet, a także adaptację nieużytkowanego lokalu na pomieszczenie węzła cieplnego.
Kamienica przy ul. Traugutta 80A wpisana jest do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków. Budynek jest wolnostojącą oficyną przynależną kiedyś do budynku głównego przy ul. Traugutta 80A. Budynek wykonany jest według projektu z 1904 roku w technologii tradycyjnej: ściany nośne murowane z cegły, stropy nad piwnicą oraz w klatce schodowej wykonane jako stalowo-ceramiczne (odcinkowe), pomiędzy kondygnacjami nadziemnymi drewniane. Fundamenty bezpośrednie, murowane z cegły w postaci ław posadowionych na średnio zagęszczonych rodzimych piaskach średnich. Dach o konstrukcji drewnianej po przekroju trapezowym w większości płaski pokryty papą termozgrzewalną a nad elewacjami ukośny, o kącie nachylenia ok. 450, kryty dachówką ceramiczną.
Budynek będący przedmiotem umowy objęty jest postępowaniem prowadzonym przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia w związku z występującymi nieprawidłowościami w stanie technicznym obiektu. Dnia 3 października 2013 r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia decyzją Nr 2238/2013 nałożył na Gminę Wrocław obowiązek wykonania robót budowlanych mających na celu usunięcie nieprawidłowości i doprowadzenie obiektu do stanu zgodnego z prawem. W oparciu o sporządzone ekspertyzy i dokumentację budowlaną część robót zabezpieczających została już wykonana. Przeprowadzono doraźne roboty budowlane obejmujące częściową naprawę uszkodzonych i spękanych murów poprzez wykonanie wieńców wzmacniających z prętów heliakalnych, elementy odwodnienia dachu oraz wzmocnienie elementów więźby dachowej. W związku z szerokim zakresem robót na obiekcie może wystąpić konieczność ponownego wykonania zrealizowanych prac zabezpieczających. Rozliczenie prac nastąpi zgodnie z §6 ust. 3 umowy.
Budowlana dokumentacja projektowa opisująca przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie roboty niezbędne do wykonania przebudowy budynku w całym zakresie prac wskazanym w projekcie budowlanym stanowiącym załącznik do decyzji Prezydenta Wrocławia Nr 2945/2018 wydanej dnia 18.06.2018 r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę obejmującą: przebudowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Gen. R. Traugutta 80a we Wrocławiu, dz. nr 15, AM-6, Obr. Południe, decyzji Prezydenta Wrocławia Nr 5748/2018 z dnia 13.11.2018 r. zmieniającej decyzję nr 2945/2018 z dnia 18.06.2018 r. w części dotyczącej projektu budowlanego w zakresie projektu architektoniczno-budowlanego, tj. m.in. rezygnacji z podwyższenia kominów spalinowych, zmiany wentylacji grawitacyjnej na wentylację hybrydową, wzmocnienia konstrukcji budynku, przebudowy budynku i docieplenia budynku oraz decyzji Prezydenta Wrocławia Nr 285/2019 wydanej dnia 22.01.2019 r. przenoszącej ww. decyzje na rzecz Gminy Wrocław.
Wykonywanie zamówienia realizowane będzie w warunkach równolegle wykonywanych robót przez Spółkę Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. związanych z przyłączeniem do systemu ciepłowniczego węzła cieplnego w budynku przy ul. Traugutta 80A, wymagane jest więc uwzględnienie wyżej wskazanej okoliczności w harmonogramie rzeczowo-finansowym wykonywania robót w terminie do dnia 30.09.2019r.
Roboty budowlane będą wykonywane na terenie czynnym.
Nie przewiduje się wykwaterowania mieszkańców budynku na czas prowadzenia prac remontowych.
5. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być wykonywane roboty budowlane, oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do wykonania robót budowlanych i prawidłowej wyceny ich wartości.
Zamawiający zorganizuje wizję lokalną terenu budowy w dniu 15 maja 2019 r.
od godz. 12.00 do 14.00.
6.Wszystkie pojawiające się pytania i prośby wynikające z wizji lokalnej, dla swej ważności winny być zapisane przez Wykonawcę i następnie przybrać formę wniosku o wyjaśnienie treści SIWZ zgodnie z art.38 ust.1 ustawy Pzp. Wszelkie bieżące wyjaśnienia udzielane w trakcie wizji przez personel Zamawiającego nie stanowią oficjalnego kanału komunikacji, a stają się takie i są wiążące dla wszystkich stron dopiero po ich potwierdzeniu w trakcie procedury przetargowej. Osobą do kontaktów w sprawie wizji lokalnej ze strony Zamawiającego jest Pan Zdzisław Piasta, tel. 71 326 41 25.
7. Zamawiający ustala minimalny wymagany okres gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po zakończeniu odbioru końcowego robót. Zamawiający przewidział w niniejszym postępowaniu jedno z kryteriów oceny ofert „Wydłużenie okresu gwarancji na roboty budowlane”.
8.ASPEKTY SPOŁECZNE UWZGLĘDNIONE W REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
I.KLAUZULA SPOŁECZNA – tzw. pracownicza
8.1.Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę oraz rodzaje czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę.
Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia, do wykonywania czynności bezpośrednio związanych z realizacją zamówienia tzn. wszystkich robót budowlanych na terenie budowy w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej opisanych w dokumentacji projektowej w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, z wyłączeniem kierownika budowy i kierowników robót, zatrudniał pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, zwanej dalej „Kodeksem pracy”.
8.2 Sposób dokumentowania.
8.2.1 Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia – wykazu umów dotyczących osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia tzn. wszystkie roboty budowlane na terenie budowy w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej opisane w dokumentacji projektowej w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, z wyłączeniem kierownika budowy i kierowników robót, zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą te osoby wykonywać w zakresie realizacji zamówienia dotyczące robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. W wykazie należy wymienić umowy o pracę dotyczące wszystkich pracowników zobowiązanych do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, dla udokumentowania faktu zatrudnienia we własnym przedsiębiorstwie lub przez podwykonawców osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia dotyczących robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeku pracy - wykaz stanowił będzie załącznik nr 5 do umowy.
8.2.2 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;.
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
8.3 Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań:
1)Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 8.1 rozdz. III SIWZ przez cały okres wykonywania przez nich czynności poprzez żądanie, aby Wykonawca, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 i nie dłuższym niż 15 dni roboczych, złożył dowody wymienione w ust. 8.2 potwierdzające zatrudnienia osób wykonujących prace bezpośrednio związane z realizacją zamówienia.
2)Nieprzedłożenie przez Wykonawcę, dokumentów o których mowa w ust. 8.2 rozdz. III SIWZ we wskazanym terminie, bądź zaistnienie uzasadnionych podejrzeń niewypełnienia obowiązku zatrudnienia osób do wykonywania czynności bezpośrednio związanych z realizacją zamówienia na podstawie umowy o pracę, będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w § 8 ust. 1 pkt 15 i 16 umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, umową cywilnoprawną.
9.Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisu przedmiot zamówienia w odniesieniu do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych.
10.Wszystkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji projektowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać w treści złożonej oferty, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ określone przez Zamawiającego załączając stosowne opisy techniczne i/lub funkcjonalne oraz oświadczenie własne Wykonawcy. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
11.Roboty budowlane będą wykonywane na terenie czynnym. Nie przewiduje się wykwaterowania mieszkańców budynków na czas prowadzenia pozostałych prac remontowych.
12.Termin wykonania zamówienia: do 20 listopada 2019 r. od dnia podpisania umowy przez strony, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót.
Wskazany termin wykonania zamówienia jest terminem maksymalnym. Zamawiający przewidział w niniejszym postępowaniu jedno z kryteriów oceny ofert „skrócenie terminu wykonania zamówienia”.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540102607-N-2019 z dnia: 2019-05-24
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2019-05-29, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski

W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2019-06-10, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.6
W ogłoszeniu jest:
VIII. Termin otwarcia ofert: 29 maja 2019 godz. 10.00. w siedzibie Wrocławskich Mieszkań Sp. zo.o., ul. Mikołaja Reja 53-55, pokój nr 115.
W ogłoszeniu powinno być:
VIII. Termin otwarcia ofert: 10 czerwca 2019 godz. 10.00. w siedzibie Wrocławskich Mieszkań Sp. zo.o., ul. Mikołaja Reja 53-55, pokój nr 115.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3
W ogłoszeniu jest:
Określenie warunków: I.W zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: a) Kierownikiem budowy tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi pełnieniu funkcji kierownika budowy w wymiarze minimum 5 lat; b) Kierownikiem robót elektrycznych tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub/i kierownika robót elektrycznych w wymiarze minimum 5 lat; c) Kierownikiem robót sanitarnych tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub/i kierownika robót elektrycznych w wymiarze minimum 5 lat; d) Kierownikiem prac konserwatorskich tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie. II.W zakresie doświadczenia Wykonawcy Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie budynku objętego prawną ochroną konserwatorską, w zakres którego wchodził remont konserwatorski elewacji, a także prace związane z wykonaniem instalacji sanitarnych i elektrycznych, o wartości umowy nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto każda.
postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1. Podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp 1) Zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b) i c) rozdz. VIII SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy Pzp (wzór zał. nr 6a, 6b, 6c do SIWZ), lub inny stosowny dokument w tym zakresie, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, z którego wynikać będzie jednoznacznie: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Zgodnie z art. 22a ust. 6 ustawy Pzp, jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się powołuje, nie będą potwierdzały spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b) i c) rozdz. VIII SIWZ. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp. 2. Sposób spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów: Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c) rozdz. VIII SIWZ dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie osób w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów może być spełniony przez jeden z nich lub wspólnie. Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c) rozdz. VIII SIWZ dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów może być spełniony przez jeden z nich lub wspólnie.

W ogłoszeniu powinno być:
Określenie warunków: I. W zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
Kierownikiem budowy tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi pełnieniu funkcji kierownika budowy w wymiarze minimum 5 lat;
Kierownikiem robót elektrycznych tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia
budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub/i kierownika robót elektrycznych w wymiarze minimum 5 lat;
Kierownikiem robót sanitarnych tj. co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub/i kierownika robót elektrycznych w wymiarze minimum 5 lat;
Kierownikiem prac konserwatorskich tj. co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje, określone
art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub uprzednio obowiązującymi przepisami, które określały kwalifikacje osób posiadających prawo prowadzenia tej działalności na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego wymagane kwalifikacje.
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
- w zakresie doświadczenia Wykonawcy Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie budynku objętego prawną ochroną konserwatorską, w zakres którego wchodził remont konserwatorski elewacji, a także prace związane z wykonaniem instalacji sanitarnych
i elektrycznych, o wartości umowy nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto każda.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1. Podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp 1) Zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b) i c) rozdz. VIII SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy Pzp (wzór zał. nr 6a, 6b, 6c do SIWZ), lub inny stosowny dokument w tym zakresie, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, z którego wynikać będzie jednoznacznie: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Zgodnie z art. 22a ust. 6 ustawy Pzp, jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się powołuje, nie będą potwierdzały spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b) i c) rozdz. VIII SIWZ. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp. 2. Sposób spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów: Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c) rozdz. VIII SIWZ dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie osób w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów może być spełniony przez jeden z nich lub wspólnie. Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. c) rozdz. VIII SIWZ dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia w przypadku zaangażowania w realizację zamówienia kilku podmiotów może być spełniony przez jeden z nich lub wspólnie.
branża Budowlana - obiekty
podbranża budownictwo mieszkaniowe
kody CPV 44111400, 45000000, 45111300, 45262522, 45314000, 45320000, 45330000, 45331100, 45331210, 45410000, 45421000, 45421146, 45442100, 45453000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: budownictwo mieszkaniowe

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10390432 2024-04-06
godz. 23:59
Mazowieckie Opis Zlecę budowę domu typu bliźniak w Ząbkach ok 240 m2 Parter, I piętro, poddasze, dach typu koperta Start budowy maj-czerwiec Ogłoszenie prywatne, zapraszam do kontaktu
10371200 2024-04-11
godz. 10:00
Wielkopolskie Przedsięwzięcie remontowe wybranych kamienic będących w administracji MZBK w Lesznie, realizowane w trybie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów– Remont kamienicy przy ul. ...
10321346 2024-04-18
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną na terenie działki nr 27/10 w m. Krotoszyn...
10430488 2024-04-18
godz. 23:59
Pomorskie Opis Poszukuję firmy do budowy domu jednorodzinnego z poddaszem użytkowym. Powierzchnia użytkowa domu to 211 m2. Dom murowany z bloczków Silka na płycie fundamentowej. Chciałbym rozpoc...
10399160 2024-04-26
godz. 00:00
Wielkopolskie Realizacja prac budowlanych w ramach inwestycji polegającej na budowie obiektu apartamentowego w Sianożętach przy ul. Lotnicza 1
10293467 2024-04-26
godz. 11:00
Świętokrzyskie "Rozbudowa i przebudowa budynku gospodarczego na dwa budynki mieszkalne jednorodzinne w zabudowie bliźniaczej–ul. Widok 3" Zadanie dofinansowane ze środków Funduszu Dopłat Banku Gospod...
10428373 2024-04-29
godz. 09:00
Śląskie Przebudowa budynku położonego przy ul. Jana Sobieskiego 21 w Bielsku-Białej wraz z rozbiórką budynku gospodarczego Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w budynku m...
10458659 2024-05-06
godz. 11:00
Małopolskie Budowa budynku mieszkalnego przy ul. Kasprowicza w Zakopanem 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, zgodnie z wydaną decyzją Starosty Tatrzańskiego o pozwoleniu na...
10455116 2024-05-06
godz. 14:00
Mazowieckie Konserwacja instalacji sanitarnych, centralnego ogrzewania, elektrycznych oraz wykonywanie robót konserwacyjnych w branży ogólno-budowlanej w budynkach znajdujących się w zasobach Spó...
10465266 2024-05-08
godz. 09:00
Dolnośląskie WM/SZP/TP/36/2024/S_Wykonywanie robót budowlanych obejmujących remonty lokali mieszkalnych (pustostanów), włączonych do ponownego zasiedlenia i użytkowania w budynkach mieszkalnych Gmi...