Przetarg 7513571 - „Posterunek Policji Nowa Sucha – remont dachu,...

   
Analizuj Zamówienie 7513571 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-06-02
przedmiot ogłoszenia
„Posterunek Policji Nowa Sucha – remont dachu, ocieplenie, wymiana okien, remont nawierzchni, wymiana ogrodzenia” W OBIEKCIE CZYN
NYM. Nr sprawy 19 /20
Numer referencyjny: Nr sprawy 19 /20

Wykonanie zadania - „ PP Nowa Sucha – remont dachu, ocieplenie, wymiana okien, remont nawierzchni, wymiana ogrodzenia ” W OBIEKCIE CZYNNYM

Adres którego dotyczy zamówienie:

Nowa Sucha 60, 96-513 Nowa Sucha

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają przedmiary robót Załącznik nr 1 do SIWZ ( branża budowlana ), Załącznik nr 2 do SIWZ ( branża elektryczna )


3.1. NAZWA I KODY CPV - Klasyfikacja robót wg Wspólnego Słownika Zamówień ( CPV)

45000000-7 Roboty budowlane
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne


3.2. PODSTAWA OPRACOWANIA OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu
i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2013, nr poz. 1129 ),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12.04.2002r (tj. Dz. U. z 2019r. poz.1065),
Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 1935),
obowiązujące normy i przepisy polskie i europejskie, zasady wiedzy technicznej związane z procesem budowlanym oraz procesem projektowania instalacji cieplnych.

3.3. ZAKRES ROBÓT

Zakres robót określają załączone do siwz przedmiary dla branży budowlanej i branży elektrycznej

Zakres robót do zrealizowania – roboty budowlane
- Demontaż, montaż okien
- Wymiana stolarki drzwiowej
- Wykonanie elewacji, metodą lekko mokrą
- Demontaż schodów, betonowych, oraz wykonanie schodów z kostki brukowej wraz z balustradą.
- Prace malarskie na klatce schodowej
- Wykonanie pokrycia dachu wraz z obróbkami, orynnowaniem oraz rurami spustowymi
- Wykonanie izolacji nad stropem ostatniej kondygnacji granulatem z wełny min.
- Wykonanie utwardzenia terenu
- Wymiana ogrodzenia w części frontowej.


Zakres robót do zrealizowania – roboty elektryczne.

PP Nowa Sucha - remont instalacji odgromowej oraz instalacji elektrycznych na elewacji.

Zakres wykonania remontu obejmuje w szczególności wymianę i uzupełnienie instalacji odgromowej z wyłączeniem uziemienia otokowego (wykonano w ub.r.) budynku PP w Nowej Suchej oraz demontaże przed przystąpieniem do ocieplania budynku i ponowne montaże po wykonaniu robót ociepleniowych, istniejących oraz nowych, czynnych instalacji, osprzętu i aparatów elektrycznych na elewacji budynku. Zdemontowany osprzęt i urządzenia należy zabezpieczyć przed uszkodzeniami i kradzieżą. Z materiałami zakwalifikowanymi przez przedstawiciela zamawiajacego jako złom, należy postąpić zgodnie z zapisami w umowie.
Zwody poziome i pionowe należy wykonać przy użyciu drutu stalowego ocynkowanego ogniowo o średnicy fi 8 mm.
Przewód odgromowy powinien być zgodny z normą PN-EN 62561-2 dla wyrobów stosowanych do budowy instalacji odgromowych i uziemiających. Powłoka ocynku -350g/m2 dla drutów odgromowych (grubość powłoki 50 mikronów). Przewody odgromowe należy układać na uchwytach systemowych dobranych do rodzaju podłoża (pokrycia dachu). Wykonać zgodne z przepisami podłączenie zarówno masztu antenowego, jak i odciągów, do instalacji odgromowej na dachu. Na szczycie masztu zamontować iglicę odgromową z zastosowaniem odpowiedniego wspornika. Zwód pionowy na maszcie wykonać przewodem w izolacji wysokonapięciowej, zachowując maksymalny odstęp od anteny oraz przewodu antenowego.
Producent powinien posiadać deklarację zgodności z Polską Normą PN-EN 50164 dla oferowanego osprzętu odgromowego. Ze względu na korozję podstawowym wymaganiem dla zacisków i wsporników (uchwytów) jest to, że norma nie dopuszcza stosowania elementów ze stali ocynkowanej galwanicznie. Do układania pod warstwą ocieplającą przewodów odprowadzających w instalacjach odgromowych budynków i budowli (zwodów pionowych), należy zastosować specjalnie zaprojektowane rury odgromowe fi 20x28 mm spełniające wymogi normy PN-EN 62305-3. Rury powinny charakteryzować się wysoką wytrzymałością mechaniczną, a także dużą sztywnością, które zapewniają skuteczną ochronę przed skutkami przepływu prądu udarowego w momencie uderzenia pioruna. Powinny być wykonane z materiału samogasnącego, tj. nie rozprzestrzeniającego płomienia, o wysokim współczynniku wytrzymałości mechanicznej. Należy je mocować na uchwytach.
Wszystkie montowane na ścianach zewnętrznych instalacje, aparaty i urządzenia, pochodzące z demontażu oraz nowe, należy instalować z uwzględnieniem odpowiedniej długości przewodów technologicznych za pomocą elementów mocujących dystansowych (wsporczych) przewidzianych do montażu na warstwie ocieplenia. W przypadku, gdyby przewody elektryczne okazały się zbyt krótkie, należy bezwzględnie zastosować rozgałęźniki hermetyczne - zabrania się skręcania żył przewodów i izolowania połączeń taśmą pod warstwą elewacji. Przewód ochronny PE w obwodach odbiorczych powinien być podłączony do zacisków ochronnych. Po wykonaniu montażu należy sprawdzić ciągłość przewodów, skuteczność ochrony przeciwporażeniowej oraz oporność uziemień.
W każdym przypadku pozostawienia w warstwie elewacji osprzętu lub aparatów nie należących do Zamawiającego (m.in. łączówek telefonicznych, zabezpieczeń przedlicznikowych) na ścianie należy zastosować drzwiczki rewizyjne o powierzchni większej od tych aparatów lub osprzętu dla zapewnienia swobodnego dostępu dla wykonania prac konserwacyjno-remontowych. Czujkę temperatury należy osłonić ażurową kratką.
Przewód antenowy należy wciągnąć do rury osłonowej ułożonej pod elewacją, natomiast na dachu przewód antenowy należy ułożyć w korytku siatkowym zamocowanym na wspornikach, tak aby odległość od połaci dachowej wynosiła min. 10 cm. Na maszcie przewód antenowy mocować na uchwytach systemowych, które w razie konieczności należy wymienić lub uzupełnić. W miejscu wprowadzenia przewodu antenowego do pomieszczenia Posterunku (przepustu przez ścianę), należy zamocować drzwiczki rewizyjne.


Uwaga:
- Pod warstwą tynku znajdują się przewody elektryczne pod napięciem, dlatego należy zachować szczególną ostrożność podczas prac, a w szczególności w trakcie wiercenia otworów pod kołki mocujące styropian oraz wszelkie aparaty i urządzenia instalacji elektrycznych.
- Na ścianie są zamontowane haki z izolatorami do których jest umocowane czynne trójfazowe przyłącze napowietrzne niskiego napięcia 400 V. Należy zachować szczególną ostrożność podczas prac w pobliżu przyłącza. Wykonawca własnym staraniem wystąpi do PGE Dystrybucja S.A. o odłączenie napięcia w przyłączu na czas niezbędny do wykonania prac, oraz poniesie wszelkie związane z tym koszty i opłaty.

3.4. WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI
Zgodnie z zapisami zawartymi w propozycji umowy ( tj. Załącznik nr 8 do SIWZ ).

Na przedmiot zamówienia Wykonawca udziela zamawiającemu min. 36 miesięcy gwarancji licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy oraz zobowiązuje się do usuwania wad powstałych w okresie gwarancji na własny koszt, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych licząc od daty zgłoszenia przez Zamawiającego.
Bieg gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym, po odbiorze końcowym przedmiotu umowy i obejmuje wady materiałowe oraz wady w robociźnie.

3.5. WYMAGANIA DOT. ZATRUDNIENIA PRZEZ WYKONAWCĘ NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ OSÓB WYKONUJACYCH WSKAZANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO CZYNNOŚCI stosownie do zapisu art. 29 ust. 3a ustawy PZP

1.) Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia w rozumieniu art.22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) lub analogicznych przepisów państw członkowskich UE, EOG, przy realizacji zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych określonych w SIWZ, czyli pracowników wykonujących w tym zakresie prace fizyczne w szczególności z branż: budowlanej i elektrycznej, w całym okresie realizacji zamówienia na czas zapotrzebowania wykonywania prac przez fachowców w poszczególnych branżach.
2.)W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w ppkt. 1.) Zamawiający w szczególności uprawniony jest do wezwania Wykonawcy do przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym
w tym wezwaniu terminie dowodu spełnienia tego obowiązku w postaci:
a)Pisemnego oświadczenia w tym zakresie zawierającego w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę
i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy.
b)Potwierdzonych przez Wykonawcę lub podwykonawcę za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/wym. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umów o pracę powinna zastać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych tj. Dz. U.
z 2019r. poz. 1781 ( tj. w szczególności bez adresów, numerów PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
c)Dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę ( wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek), które mogą przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych z wyjątkiem imienia i nazwiska dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń.
3.)Nie wywiązanie się Wykonawcy z obowiązku przedłożenia Zamawiającemu w wyznaczonym terminie dowodów, o którym mowa w ppkt. 2) będzie traktowane jako niespełnienie obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o którym mowa w ppkt. 1).
4. )Obowiązek zatrudnienia osób, o którym mowa w ppkt.1) zostanie spełniony również poprzez zatrudnienie już wcześniej, przed złożeniem przez Wykonawcę oferty na przedmiotowe zamówienie.
5.) Zobowiązanie Wykonawcy do zatrudnienia osób na zasadach, o których mowa w ppkt.1) dotyczy również faktycznie zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia podwykonawców. W tym przypadku zapisy umów Wykonawcy z podwykonawcami muszą regulować kwestię zatrudnienia osób analogicznie jak umowa Wykonawcy z Zamawiającym, by bezwzględnie umożliwić Wykonawcy realizację obowiązku przedłożenia dowodów, o których mowa w ppkt. 2) złożonych w tym przypadku przez podwykonawcę. Niespełnienie w tych okolicznościach wymienionych wymagań umów o podwykonawstwo pociągnie za sobą zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu stosownie do zapisów umowy Wykonawcy
z Zamawiającym o realizację przedmiotu zamówienia.
6.) Zatrudnienie przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców na zasadach określonych w niniejszym punkcie osób do wykonywania czynności wskazanych w ppkt.1), jest równoznaczne ze spełnieniem przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia tych osób, określonego w ppkt.1) jedynie w odniesieniu do zakresu objętego umową o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.
7.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania przez Wykonawcę lub podwykonawcę prawa pracy Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
8.) W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku określonego w ppkt. 1) przez okres co najmniej 30 dni Zamawiający ma prawo wstrzymać realizację przedmiotu zamówienia do czasu, w którym Wykonawca lub Podwykonawca skieruje do wykonywania zamówienia osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
9.)Obowiązek zatrudnienia osób, o którym mowa w ppkt. 1) nie dotyczy Wykonawcy i podwykonawcy realizującego samodzielnie czynności objęte przedmiotem zamówienia bez potrzeby pozyskiwania pracowników oraz realizacji w ramach tego przedmiotu zamówienia dostaw.
10.)W przypadku zwłoki Wykonawcy w wywiązaniu się z obowiązku dostarczenia dokumentów, o których mowa w ppkt.2), Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu określonego odpowiednio w ppkt.2).
11.) W przypadku wykonywania robót, o których mowa w ppkt) 1przez osoby nie zatrudnione na podstawie umowy o pracę Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości 500, 00 zł za każdy stwierdzony przypadek.
12.) Zamawiający może odstąpić od umowy o realizację przedmiotu zamówienia w przypadku gdy
Wykonawca przez okres co najmniej 1 miesiąca nie będzie wypełniał obowiązków wskazanych w ppkt 1)
i 2),
13) Zamawiający może odstąpić od umowy o realizację przedmiotu zamówienia w przypadku gdy
Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy nie zgłoszonego Zamawiającemu, lub realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy zgłoszonego Zamawiającemu ale w innym zakresie robót niż zgłoszony Zamawiającemu.
14)Zamawiający może odstąpić od umowy o realizację przedmiotu zamówienia w przypadku trzykrotnego naliczenia kary tytułem wykonywania robót, o których mowa w ppkt 1) przez osoby nie zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
15.) Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej wraz z podaniem uzasadnienia pod rygorem
nieważności.
16.)Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez stronę
dokonującą odstąpienia wiadomości o okolicznościach uzasadniających odstąpienie.

W odniesieniu do warunku określonego w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp dotyczącego dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (Dz.U.UE.L Nr 94, s. 65), Zamawiający informuje, że opis przedmiotu zamówienia nie uwzględnia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, gdyż nie ma takiej możliwości ze względu na zakres robót, których dotyczy postępowanie ( nie dotyczy).

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o realizację przedmiotowego zamówienia zapewnił aby w przypadku umów o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo zabezpieczenia należytego wykonania umowy podwykonawca lub dalszy podwykonawca wniósł przed zawarciem umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo.

3.6. SPOSÓB WYCENY OFERTY
Podstawę do określenia całkowitej ceny stanowi zakres robót projektowych i budowlanych – pomocniczo Zamawiający udostępnia przedmiary, realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa , Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 1935 ), ustawą Prawo budowlane i innymi przepisami . Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę oferty - Zamawiający udostępni obiekty w zakresie niezbędnym dla oględzin, pomiarów. Cena określona w ofercie musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją jak również pominięte a niezbędne do wykonania zadania, wraz z wszelkimi kosztami towarzyszącymi jak ubezpieczenie budowy i inwentaryzacja powykonawcza.
Zamawiający ustanowił ryczałtowe wynagrodzenie dla Wykonawcy, za wykonane i bezusterkowo odebrane roboty.

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kosztorys ofertowy uproszczony w celach informacyjnych .


3.7. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych – NIE
3.8. Zamawiający dopuszcza składania ofert wariantowych – NIE
3.9. Zamawiający przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej – NIE
3.10. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. -Prawo zamówień publicznych – TAK

Zakres usług i robót budowlanych, które zostaną udzielone w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp;
w odniesieniu do zamówienia podstawowego w przedmiocie zamówienia: „Posterunek Policji Nowa Sucha – remont dachu, ocieplenie, wymiana okien, remont nawierzchni, wymiana ogrodzenia”

- Demontaż, montaż okien
- Wymiana stolarki drzwiowej
- Wykonanie elewacji, metodą lekko mokrą
- Demontaż schodów, betonowych, oraz wykonanie schodów z kostki brukowej wraz z balustradą.
- Prace malarskie na klatce schodowej
- Wykonanie pokrycia dachu wraz z obróbkami, orynnowaniem oraz rurami spustowymi
- Wykonanie izolacji nad stropem ostatniej kondygnacji granulatem z wełny min.
- Wykonanie utwardzenia terenu
- Wymiana ogrodzenia w części frontowej.
- Remont instalacji odgromowej oraz instalacji elektrycznych na elewacji.

Zamówienie, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp zostanie udzielone na warunkach określonych w ustawie, w trybie zamówienia z wolnej ręki, oraz na warunkach określonych w projekcie umowy na zamówienie podstawowe.

W okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego Zamawiający może udzielić, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne
z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Wartość tych zamówień nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia.


4.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Wykonanie oraz oddanie do użytku nie później niż do dnia 30.09.2020 r.
branża Dekarstwo, Elewacje, termomodernizacje, Ślusarka i stolarka otworowa, szklarstwo
podbranża pokrycia dachowe, okna, drzwi, termomodernizacja
kody CPV 45000000, 45310000, 45453000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: pokrycia dachowe , okna, drzwi , termomodernizacja

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10447836 2024-04-30
godz. 12:00
Opolskie Remont budynku garażowego - elewacja, dach i wnętrze Opole ul. Harcerska 15
10457258 2024-04-30
godz. 14:00
Podlaskie Poprawa standardów usług kulturalnych i społecznych poprzez modernizację świetlicy w Sielcu, w ramach Programu odnowy wsi województwa podlaskiego - Kreatywna wieś Projekt współfinan...
10450471 2024-04-30
godz. 15:00
Łódzkie Wymiana pasa podrynnowego zadaszenia przed wejściem do klatki schodowej 1 szt. oraz wymiana parapetów zewnętrznych 11 szt. w pomieszczeniach maszynowni dźwigów osobowych.
10464440 2024-05-06
godz. 00:00
Małopolskie Wykonanie termoizolacji południowej ściany budynku IMGW PIB Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej w Nowym Sączu wraz z wykonaniem obróbek blacharskich
10478518 2024-05-07
godz. 14:00
Łódzkie Wymiana ocieplenia ściany zachodniej wraz z projekte technicznym przy ulicy Szpitalnej 4a w Łodzi.
10451327 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie Termomodernizacja i remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Pułtusku przy ul. Wojska Polskiego 36 C Inwestycja polega na wykonaniu prac budowlanych związanych z termomodernizacją b...
10430061 2024-05-08
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Modernizacja obiektów budowlanych Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowym Warpnie Część 1: Część I – Termomodernizacja budynku Przedszkola przy ul. Kościuszki 47 w Nowym Warpnie M...
10461993 2024-05-10
godz. 14:00
Opolskie Wymiana dachów na oborach w Krotoszynie
10474218 2024-05-13
godz. 09:00
Dolnośląskie 35.2024 Remont dachu wraz z modernizacją wentylacji zgodnie z zaleceniami z przeglądów okresowych budynku przy ul. Kochanowskiego 14 (OBRL) 1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont dachu ...
10473182 2024-05-20
godz. 11:00
Łódzkie Remont pokrycia dachowego budynku kościoła pw. św. Andrzeja Apostoła w Wójcinie.