Przetarg 7268663 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla termomodernizacji...

   
Analizuj Zamówienie 7268663 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-01-09
przedmiot ogłoszenia
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla termomodernizacji budynków: budynku OSP w Chorągwicy, budynku MGOPS w Wieliczce przy ul. Sie
nkiewicza 26, budynku OSP w Golkowicach, budynku Szkoły Podstawowej w Golkowicach, budynku OSP w Zabawie, budynku Szkoły Podstawowej w Sygneczowie w ramach zadania: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka – etap II
Numer referencyjny: ZBK.271.1.2020

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zwanego dalej Wykonawcą kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego- termomodernizacji 6 budynków w ramach realizowanego zadania: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka – etap II” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT.
Zamawiający pozyskał dofinansowanie dla realizacji inwestycji przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej.

I. Uwagi ogólne
1. Usługa nadzoru inwestorskiego będzie pełniona w branżach: budowlano-konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który będzie posiadać zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach:
1) konstrukcyjno- budowlanej, bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.), oraz posiadającym co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz.U. 2017 poz. 1265). Potwierdzenie odbycia 18 miesięcznej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych odpowiednim dokumentem Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
2) instalacyjnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.) oraz posiadającym co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w wymaganej specjalności;
3) specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.) oraz posiadającym co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w wymaganej specjalności.
Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie pod tym jednak warunkiem, iż osoba ta spełnia wszystkie wymagania dla każdej z łączonych funkcji.
W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej jako koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego i reprezentowania Wykonawcy niniejszego przedmiotu zamówienia przed Zamawiającym.

2. Roboty objęte usługą nadzoru będą realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj” i łącznie obejmują: nadzór nad pracami projektowymi w fazie opracowywania dokumentacji technicznej, uzyskanie wymaganych przepisami prawa ekspertyz, specjalistycznych badań, a także uzgodnień i zatwierdzeń opracowanego projektu budowlanego oraz nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na budowę, nadzór nad robotami budowlanymi prowadzonymi na podstawie sporządzonych i zatwierdzonych projektów, uzyskanie w razie konieczności pozwolenia na użytkowanie.

3. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.), przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP.

4. Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu nie wcześniej niż z datą podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania pn.: „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka – etap II” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej – ZIT i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag i zatwierdzenia wniosku o płatność końcową przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia prac budowlano – montażowych oraz uzyskania ewentualnych pozwoleń na użytkowanie dla czterech budynków: budynku OSP w Chorągwicy, budynku MGOPS w Wieliczce przy ul. Sienkiewicza 26 budynku OSP w Golkowicach, budynku OSP w Zabawie do 31.10.2020 roku, natomiast dwóch budynków: budynku SP w Golkowicach, budynku SP w Sygneczowie do 31.10.2020r. w tym prowadzenie robót budowlano-montażowych w terminie od 29.06.2020r. do 24.08.2020r. z uwagi na brak możliwości prowadzenia robót montażowych w budynku oświatowym w trakcie roku szkolnego), jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić te funkcję przez cały czas trwania gwarancji i rękojmi określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. Reasumując Wykonawca pełniący rolę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do pełnienia tej funkcji przez Etap I, Etap II oraz Etap III zadania inwestycyjnego, opisanych szczegółowo w pkt. II niniejszego opracowania.

5. Zamawiający zobowiązuje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj”, do sporządzania raportów z procesu fazy projektowania a następnie do przedstawienia ich Zamawiającemu drogą e-mailową bądź poprzez bezpośredni kontakt z Zamawiającym (w wersji papierowej) co najmniej raz na dwa tygodnie trwania fazy projektowej.

6. Czas pracy Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla zadania inwestycyjnego w formule „zaprojektuj i wybuduj” a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania tej usługi.

7. Wymagana jest obecność na placu budowy/obiekcie podlegającemu termomodernizacji w odstępach czasu koniecznych do należytego, skutecznego i prawidłowego sprawowania nadzoru, w tym:
a) obligatoryjnej, minimalnej ilości pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia od dnia rozpoczęcia robót na obiektach będących przedmiotem nadzoru- 2 pobyty na tydzień
b) obligatoryjnej, minimalnej ilości pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia (przedział czasowy od dnia rozpoczęcia robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do ich zakończenia )- 2 pobyty na tydzień,
c) obligatoryjnej, minimalnej ilości pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych w ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia (przedział czasowy od dnia rozpoczęcia robót branży elektrycznej do ich zakończenia)- 1 pobyt na tydzień,
d) dodatkowych pobytów na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także gdy został wyczerpany limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych a obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego konieczna będzie również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie. W trakcie prowadzenia robót budowlanych każdy z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie potwierdzał swój pobyt w karcie pobytów- założonej w celu możliwości weryfikacji pobytów Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, znajdującej się wraz z niezbędnymi dokumentami na terenie prowadzonych robót budowlanych każdego z obiektów będących przedmiotem zamówienia.

8. Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:
a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych w ramach niniejszego zadania,
b) dokumentacji projektowej (sprawdzenie i akceptacja programów funkcjonalno-użytkowych, audytów energetycznych, a następnie na ich podstawie poprawności projektów budowlanych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót, kosztorysów ofertowych) oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej, sporządzeniem protokołów sprawdzeń i badań a także uzyskaniem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację obiektu,
c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych,
d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru Inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony- zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego.

9. Obowiązki inspektorów nadzoru, dla których nie jest określony termin ich wykonania i nie wynika to z umowy na świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego czy też umów zawartych z wykonawcą robót budowlanych oraz innych dokumentów czy aktów prawnych będących podstawą realizacji inwestycji określonej powyżej, winny być realizowane w terminach koniecznych dla prawidłowego przebiegu inwestycji. Wykonawca zobowiązuje się ponadto w takiej sytuacji do zapewnienia obecności na budowie/obiektach Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z wymaganiami pkt 7, od dnia podpisania umowy, a także zapewnienia udziału koordynatora inspektorów nadzoru oraz inspektorów poszczególnych branż w naradach roboczych organizowanych przez Zleceniodawcę.

10. Zakres robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski, obejmuje głęboką termomodernizację 6 budynków w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie z wykazem poniżej:

Termomodernizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Chorągwicy, gm. Wieliczka
Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 641,39m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 641,39,m2
Kubatura: 3331,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 2 112,65m3
Wysokość do okapu: 8,36m
Ilość kondygnacji: 2

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji, zgodnych z audytem energetycznym oraz programem funkcjonalno-użytkowym, obejmuje:
- wykonanie izolacji poziomej stropu poddasza 434,90m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej poddasza 136,85m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 447,88m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 43,50m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 371,09m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 131,19m2,
- wykonanie izolacji poziomej posadzki na gruncie 97,77m2,
- wymiana okien na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 9,00m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych, na nowe aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 7,98m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów
- montaż instalacji centralnego ogrzewania wraz z zaworami termostatycznymi, podpionowymi oraz licznikami ciepła 1kpl,
- instalacji gazowej wymiana kotła węglowego na kocioł gazowy kondensacyjny 1kpl, - wykonanie instalacji c.w.u. wraz z zasobnikiem ciepła, obiegiem cyrkulacyjnym oraz licznikami ciepła 1kpl,
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

Termomodernizacja Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wieliczce przy ul. Sienkiewicza 26

Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 281,06m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 281,06m2
Kubatura: 1226,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 742,73m3
Wysokość do kalenicy: 8,2m
Ilość kondygnacji: 3 /część podpiwniczona/

Budynek podlega ochronie konserwatorskiej wpisany do ewidencji zabytków nr ez_A-174 zgodnie z Zarządzeniem nr 118/2013 Burmistrza Miasta i Gminy Wieliczka z dnia 4 czerwca 2013 r. w sprawie przyjęcia gminnej Ewidencji Zabytków Miasta i Gminy Wieliczka oraz Decyzji z dnia 22.VI.1977 r. w sprawie wpisania dobra kultury do rejestru zabytków ( Załącznik nr 1.1 oraz 1.2 do SIWZ).

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji, zgodnych z audytem energetycznym oraz programem funkcjonalno-użytkowym, obejmuje:
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 47,94m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 6,66m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 190,76m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 90,02m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 37,24m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 118,84m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej z zastosowaniem farby/powłoki ceramicznej z efektem endotermicznym 309,22m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 55,20m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 25,30m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 38,28m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów
- wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 35,72m2,
- wymiana drwi zewnętrznych do piwnicy wyposażonych w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 1,71m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych n a nowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 4,75m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 1,80m2
- montaż gazowej kotłowni kondensacyjnej wraz z licznikami ciepła 1 kpl.
- montaż przyłącza oraz instalacji gazowej 1 kpl.
- montaż instalacji centralnego ogrzewania wraz z zaworami termostatycznymi oraz zaworami podpionowymi 1 kpl.
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

Termomodernizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Golkowicach, Gm. Wieliczka

Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 376,78m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 376,78m2
Kubatura: 2 404,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych:1 133,55m3
Wysokość do kalenicy: 9,10m
Ilość kondygnacji: 2, częściowo podpiwniczony

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje:
-wykonanie izolacji poziomej stropodachu 17,66m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 186,55m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 211,14m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 498,57m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 24,94m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej fundamentowej na gruncie 77,16m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 67,14m2,
- wykonanie izolacji poziomej podłogi na gruncie na parterze 84,69m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 2,00m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów,
- modernizacja instalacji c.o. i cwu, wymiana grzejników z zaworami termostatycznymi i powrotnymi 1 kpl.,
- montaż zaworów podpionowych oraz liczników, regulacja instalacji c.o., izolacja termiczna rurociągów w przestrzeni nieogrzewanej 1 kpl.,
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Golkowicach, Gm. Wieliczka

Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 1 087,30m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 1 087,30m2
Kubatura: 5 452,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 2 494,22m3
Wysokość do okapu: 9,50m
Ilość kondygnacji: w skrzydle południowym parterowy, skrzydło zachodnie centralne 4 kondygnacyjne podpiwniczone i skrzydło północne 3 kondygnacyjne.

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje:
- wykonanie izolacji poziomej dachu 762,48m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropu 9,78m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 867,28m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 12,08m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 130,11m2,
- wymiana okien na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 224,98m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 14,10m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów
- wymiana kotła na gazowy kondensacyjny z automatyką pogodową i sterowaniem centralnym, montaż zaworów termostatycznych i podpionowych, montaż ciepłomierza, regulacja instalacji c.o.1 kpl.
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

Termomodernizacja budynku Ochotniczej Stażu Pożarnej w Zabawie, Gm. Wieliczka

Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 522,22m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 522,22m2
Kubatura: 2 410,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych:1 435,77m3
Wysokość budynku: 10,70m
Ilość kondygnacji: 2, częściowo podpiwniczony

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje:
- wykonanie izolacji poziomej stropodachu 366,91m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropu 16,26m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 499,12m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 211,09m2,
- wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 67,74m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów
- wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 15,31m2,
- wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 7,45m2,
- wymiana bramy garażowej na nową, aluminiową wraz z robotami towarzyszącymi 9,49m2,
- modernizacja systemu grzewczego poprzez montaż kotła kondensacyjnego na gaz ziemny, instalacji c.o., grzejników z zaworami termostatycznymi, zaworami podpionowymi oraz licznikami ciepła,
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Sygneczowie, Gm. Wieliczka

Dane obiektu:
Powierzchnia użytkowa obiektu: 1004,27m2
Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 1004,27m2
Kubatura: 3250,00m3
Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 2078,00m3
Wysokość do kalenicy: 11,90m
Ilość kondygnacji: 3, niepodpiwniczony

Budynek-dwór podlega ochronie konserwatorskiej, wpisany do ewidencji zabytków nr ez_B_32 zgodnie z Zarządzeniem nr 118/2013 Burmistrza Miasta i Gminy Wieliczka z dnia 4 czerwca 2013 r. w sprawie przyjęcia gminnej Ewidencji Zabytków Miasta i Gminy Wieliczka oraz Decyzji z dnia 22.VI.1977 r. w sprawie wpisania dobra kultury do rejestru zabytków ( Załącznik nr 1.1 oraz 1.2 do SIWZ).

Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje:
- wykonanie izolacji poziomej dachu 150,11m2,
- wykonanie izolacji poziomej stropu 232,81m2,
- prace elewacyjne,
- wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji,
- wymiana okna balkonowego zewnętrznego na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 1,80m2,
- wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane, wraz z robotami towarzyszącymi 2,40m2
- wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, wyposażone w samozamykacze, wraz z robotami towarzyszącymi 3,60m2,
- modernizacja instalacji c.o. regulacja instalacji c.o., montaż ciepłomierzy,
- wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania.
Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 w czasie realizacji robót budowlano – montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.

Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku.

II. Etapy współpracy Inspektora/Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym
Etap I - etap nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej (ze wszystkimi wymaganymi przepisami, opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami) niezbędnej do rozpoczęcia robót budowlanych w oparciu o wykonany Audyt energetyczny, Program funkcjonalno-użytkowy oraz zgodnie z uzgodnieniami z Zamawiającym.
Etap II - etap budowy i rozliczenia- nadzór nad robotami budowlanymi wykonywanymi w oparciu o zatwierdzoną i uzgodnioną dokumentacją projektową Etapu I zamówienia i uzgodnioną z Zamawiającym, zgodną z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.), rozpoczynający się od momentu przekazania placu budowy wykonawcy robót budowlanych i trwający aż do momentu zatwierdzenia złożonego wniosku o płatność końcową do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie.
Etap III - etap po zakończeniu robót budowlanych, rozpoczynający się od momentu zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych gotowości obiektów do odbiorów końcowych, poprzez odbiory końcowe przez Zamawiającego, aż do zakończenia trwania nadzoru na świadczoną usługę i komisyjnego odbioru pogwarancyjnego przez Zamawiającego obiektów poddanych głębokiej termomodernizacji.

Prace na każdym z wymienionych etapów należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi, w tym zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej a także zgodnie z uzgodnieniami z Zamawiającym. Nadzorowane roboty budowlane mają w szczególności zapewnić osiągnięcie określonych wskaźników zawartych w „Audycie energetycznym” poszczególnych budynków, w tym doprowadzić do: spadku emisji gazów cieplarnianych, zmniejszenia zużycia energii pierwotnej oraz zmniejszenia zużycia energii końcowej w wyniku prowadzonych robót.

II.1) Etap I- nadzór nad projektem i dokumentacją

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do:

- zweryfikowania w imieniu Zamawiającego dokumentacji projektowej, kompletnej z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, jej zgodności z Programami Funkcjonalno-Użytkowymi, Audytami energetycznymi dla poszczególnych budynków podlegających głębokiej termomodernizacji, a także zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej, przedłożonej przez wykonawcę robót budowlanych w formule „ zaprojektuj i wybuduj”
- dokładnego zapoznania się z ofertą przetargową Wykonawcy robót budowlanych, warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych.
- informowania Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej oraz sprawowanie kontroli nad właściwym usunięciem tych wad, w terminach umożliwiających zakończenie zadania bez opóźnień
- dokonywania sprawdzenia dokumentacji projektowej, a w razie potrzeby wnioskowania do Zamawiającego o dokonanie zmian i/lub uzupełnień,
- rekomendowania zmian rozwiązań projektowych, które mogą być lesze i efektywniejsze pod względem technicznym, funkcjonalnym bądź eksploatacyjnym,
- dokonywania odbiorów zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi przez prawo opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami,
- weryfikacji formalnej i technicznej przekazywanej dokumentacji w zakresie wykonania robót budowlanych określonych w pkt I.5.

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z projektantem będzie decydować o:
- dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów, urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót budowlanych
- zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót,
- wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej.

Projekty budowlane, wykonawcze oraz inne opracowania stanowiące kompletną całość dokumentacji technicznej, muszą być przed przekazaniem do zatwierdzenia Zamawiającemu, sprawdzone oraz zaopiniowane prze Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora w zakresie zgodności z warunkami technicznymi, obowiązującymi przepisami prawa polskiego, zapisami uPZP oraz zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej.

Odbiór dokumentacji od Wykonawcy robót budowlanych w formule „ zaprojektuj i wybuduj” odbywa się tylko i wyłącznie z udziałem Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora.

II.2) Etap II- budowa i rozliczenie

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do:

- wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją przedmiotowego zadania inwestycyjnego,
- działania w imieniu Zamawiającego i w ścisłej z nim współpracy, na podstawie nadanych upoważnień, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach,
- reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z dokumentacją techniczną i zgodnie z warunkami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz umową o dofinansowanie zadania,
- reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia każdorazowo gdy wynika to z zawartej umowy (przed organami administracji publicznej, z przedstawicielami oświaty, z gestorami sieci i właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej itp.),
- umożliwienia szybkiego i bezpośredniego kontaktu z każdym z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji,
- prowadzenia nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót na podstawie dokumentacji projektowej Etapu I, na każdym etapie ich realizacji zgodnie z Umową oraz harmonogramem Wykonawcy, w pełnym zakresie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019r. poz. 1186 ze zm.), łącznie z robotami koniecznymi do wykonania a nie ujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy; koordynowania wszystkich robót branżowych oraz ścisłej współpracy z Zamawiającym,
- swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania,
- przygotowania niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Zarządu Budynków Komunalnych w Wieliczce,
- uzgodnienia z wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas prowadzenia realizowania inwestycji,
- udzielenia wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowania zadania inwestycyjnego,
- ocena harmonogramu rzeczowo- finansowego wykonawcy wraz z jego aktualizacjami, przedstawianego przez wykonawcę robót pod kątem realności wykonania robót i zgodnie z obowiązującymi umowami, opiniowanie ewentualnych zmian oraz kontrola jego realizacji; egzekwowania od wykonawcy robót budowlanych uaktualnionego harmonogramu rzeczowo finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni,
- w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót a w szczególności nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych ze stwierdzeniem zawarcia umów o podwykonastwo wg zatwierdzonego projektu umowy; posiadanie wiedzy na temat wykonywanych robót przez podwykonawców i nadzór nad dokonywaniem wpisów w dzienniku budowy przez kierownika budowy/robót konkretnego podwykonawcy,
- prowadzenia regularnych, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską,
- kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie materiałów budowlanych do obrotu i stosowania w budownictwie, akceptowanie materiałów do wbudowania i urządzeń wszystkich branż przedłożonych przez inspektorów branżowych,
- monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót,
- udziału na wezwanie użytkownika lub Zamawiającego w spotkaniach dotyczących nagłych awarii lub ujawnienia wad w przedmiocie zamówienia w okresie gwarancyjnym oraz udział w pracach komisji odbioru pogwarancyjnego,
- udziału w spotkaniach organizowanych według potrzeb przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, innymi uczestnikami realizacji inwestycji w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, harmonogramów wykonawców i podwykonawców robót, zaangażowanego potencjału siły roboczej, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów oraz wpływu czynników zewnętrznych na realizację inwestycji,
- kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie wykonawcy wpisem do dziennika budowy do ich usunięcia,
- podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót, w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego,
- wstrzymania robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, pozwoleniem na budowę lub z umową o dofinansowanie zadania,
- wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna,
- organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczący postępu robót (rady budowy, narad roboczych, narad technicznych) przy uczestnictwie przedstawicieli zaangażowanych w realizację umowy (kierownik robót, inspektorzy nadzoru inwestorskiego, wykonawca robót budowlanych oraz inni biorący udział w realizacji budowy), oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazanie ich Zamawiającemu i wykonawcy robót w terminie do 7 dni od dnia narady (ilość narad uzależniona od potrzeb jednak nie mniej niż 1 na tydzień) z tym zastrzeżeniem, że w momencie gdy sytuacja tego będzie wymagała, w w/w naradach ma uczestniczyć cały Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego-koordynatora,
- wydawania poleceń zmian wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywanie ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego,
- informowania Zamawiającego na piśmie o niezbędności wykonania robót koniecznych lub zamiennych, nieuwzględnionych w umowie na roboty podstawowe, bądź o konieczności zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne i zgodne z treścią umowy miedzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych i obowiązującymi przepisami przedmiotu Umowy; sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzenie wycen robót dodatkowych, zamiennych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym, negocjowanie z wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nie objęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych wykonawcy na powyższe zakresy,
- nadzorowania wykonania robót nie objętych zamówieniem podstawowym w ramach wynagrodzenia,
- kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów,
- prowadzenia kontroli jakości wszystkich wykonywanych robót zgodnie z Polskimi Normami, obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej w zakresie wbudowanych materiałów, urządzeń; wyposażenia i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niezgodnych z dokumentacją wykonawczą lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, nierównoważnych rozwiązaniom przyjętych w dokumentacji projektowej. Uzyskanie pisemnej zgody Zamawiającego na zastosowanie materiałów, urządzeń, wyrobów równoważnych materiałom, urządzeniom, wyrobom określonym w dokumentacji technicznej.
- nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych,
- nadzór nad terminowością realizacji prac dla zadania w szczególności w zakresie dotrzymania terminu zakończenia prac i uzyskanie przez Wykonawcę robót budowlanych wszystkich niezbędnych dokumentów koniecznych do odbioru przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytkowania,
- pisemnego zgłaszania Zamawiającemu wszelkich informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją zadania w tym problemów z dotrzymaniem terminów ujętych w harmonogramie robót, z podaniem ich przyczyn,
- kontroli utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz przyległego terenu do zaplecza budowy w zakresie związanym z realizacją umowy,
- dokumentowania metodą fotograficzną (cyfrową) realizacji robót, ze szczególnym uwzględnieniem robót ulęgających zakryciu,
- ustalania zakresu ewentualnych robót zamiennych i/lub dodatkowych, opracowanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania pisemnej akceptacji ze strony Zamawiającego przed ich uruchomieniem.
- udziału w odbiorze końcowym wykonywanych robót oraz w przeprowadzeniu rozruchu obiektu, poprzez m. in. sprawdzenie zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną, sprawdzanie poszczególnych systemów instalacyjnych i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania, a także przygotowanie dokumentacji odbiorowej oraz list ewentualnych wad i usterek z terminem ich usunięcia,
- kontrola poprawności prowadzenia dziennika budowy i dokonywanych w nim wpisów, w ujęciu wszystkich okoliczności mających wpływ na zachowanie prawidłowego procesu budowlanego oraz mających znaczenie przy wycenie robót,
- odbiory robót ulegających zakryciu i zgromadzenie kompletnej dokumentacji odbiorowej, z pisemną akceptacją użytych materiałów oraz materiałów przedłożonych przez inspektorów branżowych a następnie przekazanie ich do Zamawiającego;
- przygotowanie i uczestnictwo w odbiorach częściowych (etapowych) i końcowych robót, w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania oraz przygotowanie protokołu odbioru, sprawdzeniem kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego) oraz uczestnictwa w odbiorach robót podstawowych, robót zamiennych, koniecznych i dodatkowych. Dokładne dokumentowanie czynności odbiorowych stosownymi wpisami w Dzienniku Budowy,
- w razie konieczności udział w kontroli przeprowadzanej przez właściwy Nadzór Budowlany przed wydaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie i ewentualna koordynacja działań mających na celu doprowadzenie do uzyskania pozytywnej decyzji na użytkowanie,
- kompletowania i kontroli wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy robót budowlanych, zgodne z umową zawartą między Zamawiającym a wykonawcą oraz specyfikacją techniczną, koniecznych do odbioru końcowego i przekazania do użytkowania przedmiotu zamówienia,
- zalecenia sporządzenia wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą być konieczne lub zalecane w trakcie budowy,
- wstrzymania robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnych z wymaganiami umowy zawartej miedzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych,
- przestrzegania przepisów a w szczególności bhp i ppoż. oraz gospodarki materiałami z rozbiórki i informowaniu prowadzących inwestycję o potencjalnych zagrożeniach dla ludzi i środowiska,
- sprawdzenia i potwierdzenia podpisem kompletności materiałów dotyczących utylizacji i/lub recyklingu materiałów z rozbiórki, z przekazaniem tych potwierdzeń Zamawiającemu,
- sprawdzenia ilości i wartości faktycznie wykonanych robót, będących podstawą do rozliczenia finansowego zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy,
- sprawdzenia zgodności faktur wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie do 3 dni od jej otrzymania,
- sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót budowlanych o ewentualnie wykrytych wadach oraz określenia koniecznych do wykonania robót poprawkowych z wnioskowaniem do Zamawiającego o potrącenie z wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad,
- poświadczenie pisemne usunięcia stwierdzonych wad przez wykonawcę robót budowlanych,
- doradztwa Zamawiającemu w zakresie potencjalnego sposobu obniżenia kosztów realizowanych robót budowlanych,
- przygotowania materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego:
a) potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego,
b) sprawdzenie kompletności przedłożonych do odbioru końcowego dokumentów dotyczących m.in.:
- dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami oraz potwierdzeniami przez wymagane przepisami osoby,
- protokołów odbiorów częściowych, technicznych w zakresie przeprowadzonych prób i uruchomień funkcjonowania instalacji i urządzeń,
- atestów, certyfikatów na wbudowane materiały, urządzenia i elementy wyposażenia,
- kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń - instrukcji eksploatacji i konserwacji budynku i infrastruktury umożliwiające kontrole,
- instalacji technicznych w zakresie ich funkcjonowania, naprawy i planowanych remontów,
- przeprowadzonych szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń,
- instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dostosowanej do stanu zrealizowanej inwestycji wraz z jej wyposażeniem,
- dzienników budowy oraz innych dokumentów obrazujących proces realizacji inwestycji (w tym dokumentacja fotograficzna),
- udziału w odbiorach specjalistycznych - Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, UDT, opinii kominiarskich i innych wymaganych przepisami lub wymaganych przez innych dostawców mediów,
- kontroli kosztów inwestycji i rozliczenie inwestycji tj. kontroli kosztów dotyczy wszystkich faz realizacji inwestycji, a w szczególności:
a) weryfikacja kosztorysów szczegółowych opracowanych przez wykonawcę robót zgodnie z umową dla robót dodatkowych i zamiennych,
b) sprawdzanie stanu faktycznego zaawansowania poszczególnych etapów robót wraz z potwierdzeniem tego faktu w stosownym protokole odbioru robót,
c) udział w pracach komisji dotyczących ustalenia podstaw i wysokości obniżenia należności wykonawcy robót z tytułu obniżenia jakości robót,
d) prowadzenie bieżącej ewidencji dokumentów rozliczeniowych inwestycji,
e) rozliczenie końcowe wykonanego zadania inwestycyjnego w ciągu 14 dni od daty odbioru końcowego w formie sprawozdania uzgodnionego z Zamawiającym w formie papierowej (3 egzemplarze) i elektronicznej,
f) inne prace inspektorów nadzoru wynikające z umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą oraz umowy Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych,
g) opracowanie sprawozdań miesięcznych wg wzoru przedłożonego przez Zamawiającego z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego zawierających informacje na temat:
- problemów napotkanych w trakcie realizacji prac budowlano - montażowych w przedmiotowym miesiącu,
- zadań planowanych a niezrealizowanych w okresie objętym niniejszym sprawozdaniem (wg aktualnego harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji projektu),
- przyczyn ewentualnego nieosiągnięcia zakładanego w danym miesiącu poziomu realizacji prac budowlano – montażowych,
- planowanych działań zmierzających do zakończenia realizacji prac budowlano - montażowych w umownym terminie oraz przedkładanie ich Zamawiającemu do ostatniego dnia każdego miesiąca.
- poświadczenia terminu zakończenia robót budowlanych i powiadomieniu komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru
- identyfikowanie ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony wykonawcy robót i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z podaniem propozycji zapobiegania tym roszczeniom
- dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu tychże robót,
- zapobiegania, powiadomienia Zamawiającego i rozpatrywania wszelkich roszczeń wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżności miedzy dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania,
- reprezentowania Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień a także zajęcie jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w przypadku sporu sądowego między Zamawiającym a wykonawca robót budowlanych,
- wystawienia wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo-kontrolnych z jednostek zewnętrznych,
- sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej wykonawcy robót budowlanych,
- rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia,
- wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót,
- przeglądu kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenia jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowanymi robotami, w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym,
- przygotowania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest ona wymagane,
- dokonywania inspekcji, nadzorów i odbiorów robót zaległych i/lub robót niezbędnych do usunięcia stwierdzonych wad,
- dokonania odbioru końcowego i przekazania obiektów do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem budowy/ Kierownikiem robót,
- przygotowanie końcowego rozliczenia zadania i sporządzenie sprawozdania końcowego z jego realizacji.

II.3) Etap III- etap po zakończeniu robót budowlanych

Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego potwierdzi gotowość obiektów do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego oraz wyegzekwuje od wykonawcy robót budowlanych przygotowanie właściwego operatu odbiorowego wraz ze sprawdzeniem jego poprawności i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich dokumentów niezbędnych do odbioru końcowego i pogwarancyjnego (ostatecznego).

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do:
- kontroli dokumentacji uzupełniającej i powykonawczej:
a) przedmiotem kontroli w tym zakresie będą wprowadzone zmiany w szczególności w:
- projekcie wykonawczym, - opisie technicznym dla każdej branży,
- obliczeniach właściwych dla każdej branży,
- detalach,
- kartach katalogowych i danych technicznych dobranych materiałów i urządzeń,
- opisach wykończenia i wyposażenia pomieszczeń,
b) kontrola dokumentacji ma na celu:
- sprawdzenie kompletności,
- sprawdzenie zgodności z udzielonym pozwoleniem na budowę, w razie konieczności
- sprawdzenie poprawności przyjętych rozwiązań,
- sprawdzenie wykonalności zamierzonych robót,
c) po sprawdzeniu dokumentacji Wykonawca winien sporządzić raport kontrolny, oddzielnie dla każdej branży w terminie do 10 dni od otrzymania dokumentacji uzupełniającej i powykonawczej,
- współdziałania z Zamawiającym przy sprawowaniu nadzoru nad usuwaniem ewentualnych wad i usterek w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, przy czym zasady wynagrodzenia Wykonawcy z tego tytułu zostaną uregulowane w odrębnej umowie,
- w okresie gwarancji i rękojmi reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w tym okresie,
- prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót co najmniej dwa razy w roku) z udziałem Kierownika Budowy/ Robót i przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych wraz ze sporządzaniem protokołów z przeglądów,
- wystawienia wykonawcy robót polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczenie terminów ich usunięcia,
- nadzoru nad robotami niezbędnymi w celu usunięcia wad,
- odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad,
- wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku gdy nie zostaną usunięte wady przez wykonawcę robót w wyznaczonym terminie,
- sprawdzenia i potwierdzenia gotowości obiektu do dokonania przez zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów,
- sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie gwarancji i rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w tym okresie,
- wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów.

III. CPV (Wspólny Słownik Zamówień)
Główny przedmiot zamówienia, kod CPV:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi

Dodatkowe przedmioty zamówienia, kod CPV:
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i oszacowanie kosztów
71540000-5 Usługi zarządzania budową
71310000-4 Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

IV. Współpraca Wykonawcy z Zamawiającym

Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, zwanego Wykonawcą zapewni Zamawiającemu wszelką i niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy z Wykonawcą robót budowlanych. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje prace swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym.

V. Inne wymagania stawiane Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego

V.1. Personel
Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby- Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego musi spełniać określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad robotami budowlanymi, a należą do nich:
- Inspektor Koordynator- Inspektor Nadzoru robót budowlanych
- Inspektor nadzoru robót sanitarnych
- Inspektor nadzoru robót elektrycznych
Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu wykonawcy robót budowlanych.
Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywać swoje obowiązki z należytą starannością a w szczególności:
a) dokumentować decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty;
b) przestrzegać prawidłowości rozliczeń rachunkowych;
c) dbać o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji;
d) potwierdzać wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkie kalkulacje dokonywać w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi,
e) nie dopuszczać do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń wykonawcy robót budowlanych.

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego.

Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopie uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby.

V.2. Raporty

Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego zadania inwestycyjnego w zakresie i terminach określonych poniżej.

V.2.1. Raporty miesięczne

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 10-tego każdego miesiąca przedłoży „Raport miesięczny” informujący o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane.

Raport będzie zawierał:
opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów,
zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót
postęp robót w podziale na kategorie robót w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
fotografie ( z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót,
wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach realizacji zadania inwestycyjnego oraz wartość robót dodatkowych,

V.2.2. Raport techniczny

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje ( wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej.

V.2.3. Raport dotyczący sporu

Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport dotyczący sporu” w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego.

Każdy „ Raport dotyczący sporu” zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium ). Do „Raportu” powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w „ Raporcie” swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć.

V.2.4. Raport końcowy

Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu „Raport końcowy” zawierający:
1. Wstęp
1.1. Krótki opis projektu

2.Dokumentację Projektową
2.1. Założenia Projektowe
2.2 Zmiany projektowe w trakcie realizacji

3. Wykonawstwo
3.1. Postęp robót
3.2. Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót
3.3. Osiągniętą jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
3.4 Przyczyny wystąpienia wad

4. Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany
4.1. Czas trwania umowy o roboty budowlane
4.2 Roszczenia

5. Sprawy finansowe
5.1.Przyczyny zmiany ceny umownej wykonawcy
5.2.Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót

6.Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego dotyczące:
6.1.Dokumentacji projektowej
6.2.Warunków realizacji zadania inwestycyjnego
6.3.Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
6.4.Czasu trwania umowy o roboty budowlane
6.5.Technologii robót
6.6.Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty.

W okresie gwarancji i rękojmi (t.j. w okresie 7 lat od dnia zakończenia robót budowlanych), Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach zawartej umowy oraz usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w tym okresie.


VI. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4 ustawy uPzp oraz nie stawia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 uPzp.
branża Projektowanie
podbranża nadzór, kosztorys, przegląd
kody CPV 71242000, 71247000, 71248000, 71310000, 71520000, 71540000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: nadzór, kosztorys, przegląd

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10340532 2024-04-03
godz. 13:00
Mazowieckie Badania stanu technicznego wskazanych rurociągów rezerwowych i technologicznych
10374130 2024-04-04
godz. 10:00
Lubelskie Nadzór inwestorski nad realizacją zadania pod nazwą „Kompleksowa modernizacja infrastruktury komunalnej Miasta Chełm Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad...
10379143 2024-04-04
godz. 11:00
Świętokrzyskie Wykonanie audytu powykonawczego ex-post Budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Wąchocku w celu potwierdzenia i monitorowania wskaźników projektu pn.: Termomodernizacja budynku Zespołu...
10369494 2024-04-04
godz. 15:00
Pomorskie Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Czarne wraz z budową węzła osadowego dofinansowanej z programu rządowego POLSKI ...
10376209 2024-04-05
godz. 09:00
Opolskie Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania: „Budowa ścieżki pieszo- rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 454 w m. Świerczów" – z podziałem na zadania Część 1: 1. Przedmi...
10374108 2024-04-05
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania Rozbudowa i nadbudowa budynku OSP i świetlicy wraz ze zmianą sposobu użytkowania na budynek użytecznośc...
10372825 2024-04-05
godz. 10:00
Dolnośląskie „Opracowanie audytu energetycznego i dokumentacji projektowo - kosztorysowej termomodernizacji dla 11 budynków zlokalizowanych w Wałbrzychu” Część 1: 1. Przedmiotem zamówienia jes...
10324551 2024-04-08
godz. 10:00
Pomorskie OPC/ZIH/2024/026 Wykonanie kontrolnego pomiaru skuteczności ochrony katodowej budowli hydrotechnicznych w Porcie Gdańskim w latach 2024-2027. PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA:
10340843 2024-04-08
godz. 10:00
Łódzkie Rewaloryzacja zabytkowego parku im. Ignacego Paderewskiego w Rzeczycy 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowej w formule „zaprojektuj i wybudu...
10343300 2024-04-08
godz. 12:00
Mazowieckie Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w budynku nr 44 na terenie Ośrodka Reprezentacyjnego MON.