Przetarg 7387972 - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w...

   
Analizuj Zamówienie 7387972 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-03-16
przedmiot ogłoszenia
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży ogólnobudowlanej, sanitarnej, elektrycznej oraz drogowej dla inwestyc
ji pn. Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Numer referencyjny: SZ.270.03.2020

1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, i drogowej w ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą", a także prace nadzoru w czasie trwania okresu gwarancyjnego i rękojmi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 7 do SIWZ), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwanej dalej STWiOR (załącznik nr 8 do SIWZ), harmonogramie (załącznik nr 9 do SIWZ), opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 10 do SIWZ) oraz wzorze umowy (załącznik nr 4 do SIWZ). 2. Charakterystyka obiektów, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski: Obiekty zaprojektowane są na działce nr 974/2, położonej w Osiecznicy, ul. Krośnieńska 42, 66-600 Krosno Odrzańskie. Teren nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego. Dla inwestycji wydana została decyzja o warunkach zabudowy. Zestawienie głównych parametrów technicznych budynku biurowego: - powierzchnia zabudowy budynku 1014,60 m2, - kubatura 2780 m3, - powierzchnia użytkowa: 894m2, - liczba kondygnacji: 1, - geometria dachu dach dwuspadowy. Zestawienie głównych parametrów technicznych budynku gospodarczo - garażowego: - powierzchnia zabudowy budynku 442,30 m2, - kubatura 990 m3, - powierzchnia użytkowa: 282 m2, - liczba kondygnacji: 1, - geometria dachu: dach dwuspadowy, Zagospodarowanie terenu obejmuje m.in.: Dla obsługi komunikacyjnej budynku, zaprojektowano drogi dojazdowe i miejsca postojowe. Zaprojektowano 6 miejsc usytuowanych przy wjeździe na terenie inwestowania. Na przedłużeniu drogi, przed planowanym budynkiem gospodarczo-garażowym zaprojektowano utwardzony plac oraz na terenie posesji zaprojektowano 44 miejsca postojowe. Miejsca postojowe o wymiarach 2,5 x 5,0 m zaprojektowano z przeznaczeniem dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 1 wyznaczone miejsca dla osoby niepełnosprawnej. Projektowane nawierzchnie utwardzone posiadać będą odwodnienie. Całość uzupełniają ciągi piesze wokoło budynku zapewniające dostęp do miejsc postojowych.
Roboty budowlane, dla których będzie świadczona usługa nadzoru inwestorskiego, będą realizowane przez Wykonawcę wybranego w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonym przez Zamawiającego. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 4. Jeżeli w trakcie wykonywania umowy dojdzie do wykonania utworu materialnego lub intelektualny to na wykonany przedmiot wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji oraz rękojmi na okres tożsamy z udzieloną gwarancją przez wykonawcę robót budowlanych zrealizowanych w ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót i wynosić będzie maksymalnie 7 lat. 5. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): Kod: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi oraz 71248000-2 - Nadzór nad projektem i dokumentacją. 6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 7. Okres, w którym realizowane będzie zamówienie: od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia robót w ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą" (planowanego orientacyjnie na dzień 31 marca 2022 r.) oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady udzielonej przez wykonawcę robót, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2029r. Wykonawca przyjmuje do wiadomości i obejmuje swoim ryzykiem wycenionym w cenie oferty, że termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany okresu realizacji robót budowlanych, nie dłużej jednak niż termin maksymalny wskazany w zdaniu poprzednim. 8. W okresie realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy). Ubezpieczenie OC winno obejmować również szkody wyrządzone przez wszystkich podwykonawców. 9. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu Oferty (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 10. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w tym również pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, które będą wykonywały przedmiot zamówienia, bowiem świadczone przez ww. osoby usługi nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, bowiem według wiedzy Zamawiającego obowiązek taki nie występuje z uwagi na charakter usługi.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540049958-N-2020 z dnia: 2020-03-26
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-03-26, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-08, godzina: 12:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540058959-N-2020 z dnia: 2020-04-04
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data: 2020-04-08, godzina: 12:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data: 2020-04-16, godzina: 12:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540061178-N-2020 z dnia: 2020-04-08
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków inspektora nadzoru
inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, i drogowej w
ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą
towarzyszącą", a także prace nadzoru w czasie trwania okresu gwarancyjnego i rękojmi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej
(załącznik nr 7 do SIWZ), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwanej dalej
STWiOR (załącznik nr 8 do SIWZ), harmonogramie (załącznik nr 9 do SIWZ), opisie
przedmiotu zamówienia (załącznik nr 10 do SIWZ) oraz wzorze umowy (załącznik nr 4 do
SIWZ). 2. Charakterystyka obiektów, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski:
Obiekty zaprojektowane są na działce nr 974/2, położonej w Osiecznicy, ul. Krośnieńska 42,
66-600 Krosno Odrzańskie. Teren nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego.
Dla inwestycji wydana została decyzja o warunkach zabudowy. Zestawienie głównych
parametrów technicznych budynku biurowego: - powierzchnia zabudowy budynku 1014,60
m2, - kubatura 2780 m3, - powierzchnia użytkowa: 894m2, - liczba kondygnacji: 1, -
geometria dachu dach dwuspadowy. Zestawienie głównych parametrów technicznych budynku
gospodarczo - garażowego: - powierzchnia zabudowy budynku 442,30 m2, - kubatura 990 m3,
- powierzchnia użytkowa: 282 m2, - liczba kondygnacji: 1, - geometria dachu: dach
dwuspadowy, Zagospodarowanie terenu obejmuje m.in.: Dla obsługi komunikacyjnej budynku,
zaprojektowano drogi dojazdowe i miejsca postojowe. Zaprojektowano 6 miejsc usytuowanych
przy wjeździe na terenie inwestowania. Na przedłużeniu drogi, przed planowanym budynkiem
gospodarczo-garażowym zaprojektowano utwardzony plac oraz na terenie posesji
zaprojektowano 44 miejsca postojowe. Miejsca postojowe o wymiarach 2,5 x 5,0 m
zaprojektowano z przeznaczeniem dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 1
wyznaczone miejsca dla osoby niepełnosprawnej. Projektowane nawierzchnie utwardzone
posiadać będą odwodnienie. Całość uzupełniają ciągi piesze wokoło budynku zapewniające
dostęp do miejsc postojowych. Roboty budowlane, dla których będzie świadczona usługa nadzoru inwestorskiego, będą realizowane przez Wykonawcę wybranego w odrębnym
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonym przez Zamawiającego.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 4. Jeżeli w trakcie
wykonywania umowy dojdzie do wykonania utworu materialnego lub intelektualny to na
wykonany przedmiot wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji oraz rękojmi na okres
tożsamy z udzieloną gwarancją przez wykonawcę robót budowlanych zrealizowanych w
ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą
towarzyszącą". Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru
końcowego robót i wynosić będzie maksymalnie 7 lat. 5. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu
zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): Kod: 71247000-1
- Nadzór nad robotami budowlanymi oraz 71248000-2 - Nadzór nad projektem i dokumentacją.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 7. Okres, w którym realizowane będzie
zamówienie: od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia robót w ramach zadania pn.
„Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą" (planowanego
orientacyjnie na dzień 31 marca 2022 r.) oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady
udzielonej przez wykonawcę robót, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2029r.
Wykonawca przyjmuje do wiadomości i obejmuje swoim ryzykiem wycenionym w cenie
oferty, że termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany okresu
realizacji robót budowlanych, nie dłużej jednak niż termin maksymalny wskazany w zdaniu
poprzednim. 8. W okresie realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż:
100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy). Ubezpieczenie OC winno obejmować również
szkody wyrządzone przez wszystkich podwykonawców. 9. Wykonawca może powierzyć
realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku
zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca
zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych),
których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm
podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu Oferty (wg wzoru
stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku braku wskazania w ofercie
podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na
warunkach określonych w umowie. 10. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności
wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w tym również pełniących samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, które będą wykonywały przedmiot zamówienia, bowiem
świadczone przez ww. osoby usługi nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu
przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, bowiem według wiedzy
Zamawiającego obowiązek taki nie występuje z uwagi na charakter usługi.
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków inspektora nadzoru
inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, i drogowej w
ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą
towarzyszącą", a także prace nadzoru w czasie trwania okresu gwarancyjnego i rękojmi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej
(załącznik nr 7 do SIWZ), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwanej dalej
STWiOR (załącznik nr 8 do SIWZ), harmonogramie (załącznik nr 9 do SIWZ), opisie
przedmiotu zamówienia (załącznik nr 10 do SIWZ)oraz wzorze umowy (załącznik nr 4 do SIWZ po zmianie).2. Charakterystyka obiektów, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski:
Obiekty zaprojektowane są na działce nr 974/2, położonej w Osiecznicy, ul. Krośnieńska 42,
66-600 Krosno Odrzańskie. Teren nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego.
Dla inwestycji wydana została decyzja o warunkach zabudowy. Zestawienie głównych
parametrów technicznych budynku biurowego: - powierzchnia zabudowy budynku 1014,60
m2, - kubatura 2780 m3, - powierzchnia użytkowa: 894m2, - liczba kondygnacji: 1, -
geometria dachu dach dwuspadowy. Zestawienie głównych parametrów technicznych budynku
gospodarczo - garażowego: - powierzchnia zabudowy budynku 442,30 m2, - kubatura 990 m3,
- powierzchnia użytkowa: 282 m2, - liczba kondygnacji: 1, - geometria dachu: dach
dwuspadowy, Zagospodarowanie terenu obejmuje m.in.: Dla obsługi komunikacyjnej budynku,
zaprojektowano drogi dojazdowe i miejsca postojowe. Zaprojektowano 6 miejsc usytuowanych
przy wjeździe na terenie inwestowania. Na przedłużeniu drogi, przed planowanym budynkiem
gospodarczo-garażowym zaprojektowano utwardzony plac oraz na terenie posesji
zaprojektowano 44 miejsca postojowe. Miejsca postojowe o wymiarach 2,5 x 5,0 m
zaprojektowano z przeznaczeniem dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 1
wyznaczone miejsca dla osoby niepełnosprawnej. Projektowane nawierzchnie utwardzone
posiadać będą odwodnienie. Całość uzupełniają ciągi piesze wokoło budynku zapewniające
dostęp do miejsc postojowych. Roboty budowlane, dla których będzie świadczona usługa nadzoru inwestorskiego, będą realizowane przez Wykonawcę wybranego w odrębnym
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonym przez Zamawiającego.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 4. Jeżeli w trakcie
wykonywania umowy dojdzie do wykonania utworu materialnego lub intelektualny to na
wykonany przedmiot wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji oraz rękojmi na okres
tożsamy z udzieloną gwarancją przez wykonawcę robót budowlanych zrealizowanych w
ramach zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą
towarzyszącą". Okres gwarancji i rękojmi liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru
końcowego robót i wynosić będzie maksymalnie 7 lat. 5. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu
zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): Kod: 71247000-1
- Nadzór nad robotami budowlanymi oraz 71248000-2 - Nadzór nad projektem i dokumentacją.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 7. Okres, w którym realizowane będzie
zamówienie: od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia robót w ramach zadania pn.
„Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą" (planowanego
orientacyjnie na dzień 31 marca 2022 r.) oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady
udzielonej przez wykonawcę robót, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2029r.
Wykonawca przyjmuje do wiadomości i obejmuje swoim ryzykiem wycenionym w cenie
oferty, że termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany okresu
realizacji robót budowlanych, nie dłużej jednak niż termin maksymalny wskazany w zdaniu
poprzednim. 8. W okresie realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się posiadać
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż:
100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy). Ubezpieczenie OC winno obejmować również
szkody wyrządzone przez wszystkich podwykonawców. 9. Wykonawca może powierzyć
realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku
zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca
zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych),
których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm
podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu Oferty (wg wzoru
stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku braku wskazania w ofercie
podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na
warunkach określonych w umowie. 10. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności
wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w tym również pełniących samodzielne funkcje
techniczne w budownictwie, które będą wykonywały przedmiot zamówienia, bowiem
świadczone przez ww. osoby usługi nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu
przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, bowiem według wiedzy
Zamawiającego obowiązek taki nie występuje z uwagi na charakter usługi.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.5)
W ogłoszeniu jest:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 14 Zmiana Umowy. 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP zmiana istotnych postanowień
Umowy jest możliwa tylko w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1) w
przypadku, gdy wprowadzenie zmian w sposobie realizacji usług jest uzasadnione i niezbędne
do prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy, a zaistniała sytuacja była niemożliwa
wcześniej do przewidzenia; 2) w przypadku zmiany w innych, powiązanych z Przedmiotem
Umowy przedsięwzięciach realizowanych lub przewidzianych do realizacji przez
Zamawiającego, których to zmian nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji Przedmiotu Umowy; 3) w przypadku
zmian w organizacji Zamawiającego, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji
zamówienia; 4) zmiany zakresu, sposobu lub terminu realizacji Przedmiotu Umowy, jeżeli taka
zmiana wynika z nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy
okoliczności, które wystąpiły w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy oraz zmiana ta nie
powoduje ograniczenia korzyści Zamawiającego; 5) przekroczenia, przez organy administracji
lub inne właściwe podmioty, terminów wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.; 6) zmiany
terminu wykonania Przedmiotu Umowy (skrócenie / wydłużenie) lub terminów płatności z
uwagi na wstrzymanie / przerwanie wykonania Inwestycji z przyczyn niezależnych od
Zamawiającego lub będących następstwem zaistnienia siły wyższej – w zakresie dostosowania Umowy do tych zmian; 7) zmiany Przedmiotu Umowy w szczególności ze względów
organizacyjnych, technologicznych, osobowych lub gdy konieczne będą oszczędności środków
publicznych; 8) zmian w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie
następstwem postanowień innych umów mających bezpośredni związek z umową dotyczącą
niniejszego postępowania; 9) inne zmiany wynikające ze zmian/wejścia w życie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa; 10) wystąpienia nieprzewidzianych warunków
atmosferycznych i klęsk naturalnych (np. nawałnice, podtopienie terenu), w stopniu
uniemożliwiającym prowadzenie prac, pod warunkiem, że organizacja prac przez Wykonawcę
była prawidłowa; 11) konieczności czasowego wstrzymania wykonywania Przedmiotu Umowy
przez Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego (np. konieczność
usunięcia skutków klęsk żywiołowych) na czas dłuższy niż 7 dni; 12) działania siły wyższej
(np. strajki generalne lub lokalne, protesty), mające bezpośredni wpływ na terminowość
wykonania robót; 13) natrafienia na niewypały i niewybuchy; 14) konieczności usunięcia
kolizji z urządzeniem obcym, którego ujawnienie nie było możliwe podczas opracowywania
dokumentacji, a której usuniecie jest konieczne w celu realizacji inwestycji; 15) konieczności
przeprowadzenia wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie realizacji
inwestycji; 16) w przypadku określonym w § 3 ust. 12 Umowy; 17) zmian lub wprowadzenia
podwykonawców; 18) terminów wypłaty wynagrodzenia w związku ze zmianą terminu
obowiązywania umowy. 2. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy PZP: 1)
zmiana danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjną
Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego). 3. Wszystkie zmiany Umowy
wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 4. Strony przewidują możliwości
wprowadzenia odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w
przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług; 2) wysokości minimalnego
wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na
podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę; 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; 4) zasad gromadzenia i
wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały
wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 5. W przypadku
zaistnienia przesłanek określonych w ust. 4, Wykonawca będzie uprawniony do złożenia pisemnego wniosku do Zamawiającego o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia. W
pisemnym wniosku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wyczerpującego
uzasadnienia dla zmiany wynagrodzenia, w tym w szczególności do przedstawienia
szczegółowego wyliczenia, z którego będzie wynikać, w jaki sposób i o ile zmiany określone w
ust. 4 wpłynęły na zmianę kosztów wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
Wniosek musi również zawierać określenie kwoty, o jaką ma wzrosnąć wynagrodzenie
Wykonawcy. Warunkiem zmiany wynagrodzenia jest wystąpienie Wykonawcy z wnioskiem, o
którym mowa powyżej, do 30 dni od daty ogłoszenia zmian, o których mowa w ust. 4, pod
rygorem utraty prawa dochodzenia roszczeń, a następnie przeprowadzenia negocjacji z
Zamawiającym w celu udowodnienia wpływu zmian, o których mowa w ust. 4 na koszty
wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 6. W terminie 30 dni od przedłożenia przez
Wykonawcę pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, Zamawiający
pisemnie ustosunkuje się do niego, uwzględniając go w całości albo wnosząc swoje
zastrzeżenia. W przypadku wniesienia zastrzeżeń przez Zamawiającego, Strony przystąpią do
negocjacji zmiany wysokości wynagrodzenia, które powinny się zakończyć w terminie 14 dni
od dnia dostarczenia Wykonawcy tych zastrzeżeń. 7. W toku weryfikacji wniosku, o którym
mowa w ust. 6, Zamawiający jest uprawniony do wezwania Wykonawcy do złożenia
dodatkowych wyjaśnień, kopii dokumentów źródłowych lub wyliczeń, w zakresie niezbędnym
do oceny zasadności zmiany wysokości wynagrodzenia. 8. W przypadku zawarcia aneksu
zmieniającego wynagrodzenie należne wykonawcy z uwagi na okoliczności, o których mowa
w ust. 4, zmiany obowiązują od dnia wejścia w życie zmian z postanowienia ust. 4.
W ogłoszeniu powinno być:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:§ 14 Zmiana Umowy
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP zmiana istotnych postanowień Umowy jest możliwa tylko w przypadkach i na warunkach określonych poniżej:
1)w przypadku, gdy wprowadzenie zmian w sposobie realizacji usług jest uzasadnione
i niezbędne do prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy, a zaistniała sytuacja była niemożliwa wcześniej do przewidzenia;
2)w przypadku zmiany w innych, powiązanych z Przedmiotem Umowy przedsięwzięciach realizowanych lub przewidzianych do realizacji przez Zamawiającego, których to zmian nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji Przedmiotu Umowy; 3) w przypadku zmian w organizacji Zamawiającego, wpływających na zakres, sposób lub terminy realizacji zamówienia;
4)zmiany zakresu, sposobu lub terminu realizacji Przedmiotu Umowy, jeżeli taka zmiana wynika z nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy okoliczności, które wystąpiły w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy oraz zmiana ta nie powoduje ograniczenia korzyści Zamawiającego;
5)przekroczenia, przez organy administracji lub inne właściwe podmioty, terminów wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.;
6)zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy (skrócenie / wydłużenie) lub terminów płatności z uwagi na wstrzymanie / przerwanie wykonania Inwestycji z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub będących następstwem zaistnienia siły wyższej – w zakresie dostosowania Umowy do tych zmian; 7)zmiany Przedmiotu Umowy w szczególności ze względów organizacyjnych, technologicznych, osobowych lub gdy konieczne będą oszczędności środków publicznych; 8) zmian w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem postanowień innych umów mających bezpośredni związek z umową dotyczącą niniejszego postępowania;
9)inne zmiany wynikające ze zmian/wejścia w życie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
10) wystąpienia nieprzewidzianych warunków atmosferycznych i klęsk naturalnych (np. nawałnice, podtopienie terenu), w stopniu uniemożliwiającym prowadzenie prac, pod warunkiem, że organizacja prac przez Wykonawcę była prawidłowa; 11)konieczności czasowego wstrzymania wykonywania Przedmiotu Umowy przez Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego (np. konieczność usunięcia skutków klęsk żywiołowych) na czas dłuższy niż 7 dni;
12) działania siły wyższej (np. strajki generalne lub lokalne protesty lub stan epidemii), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania umowy; 13)natrafienia na niewypały i niewybuchy;
14)konieczności usunięcia kolizji z urządzeniem obcym, którego ujawnienie nie było możliwe podczas opracowywania dokumentacji, a której usuniecie jest konieczne w celu realizacji inwestycji;
15)konieczności przeprowadzenia wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie realizacji inwestycji;
16) w przypadku określonym w § 3 ust. 12 Umowy;
17) zmian lub wprowadzenia podwykonawców;
18) terminów wypłaty wynagrodzenia w związku ze zmianą terminu obowiązywania umowy.
2. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy PZP:
1) zmiana danych teleadresowych,
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego).
3. Wszystkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
4.Strony przewidują możliwości wprowadzenia odpowiedniej zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany:
1)stawki podatku od towarów i usług;
2)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
4)zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
5. W przypadku zaistnienia przesłanek określonych w ust. 4, Wykonawca będzie uprawniony do złożenia pisemnego wniosku do Zamawiającego o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia. W pisemnym wniosku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wyczerpującego uzasadnienia dla zmiany wynagrodzenia, w tym w szczególności
do przedstawienia szczegółowego wyliczenia, z którego będzie wynikać, w jaki sposób i o ile zmiany określone w ust. 4 wpłynęły na zmianę kosztów wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. Wniosek musi również zawierać określenie kwoty, o jaką ma wzrosnąć wynagrodzenie Wykonawcy. Warunkiem zmiany wynagrodzenia jest wystąpienie Wykonawcy
z wnioskiem, o którym mowa powyżej, do 30 dni od daty ogłoszenia zmian, o których mowa
w ust. 4, pod rygorem utraty prawa dochodzenia roszczeń, a następnie przeprowadzenia negocjacji z Zamawiającym w celu udowodnienia wpływu zmian, o których mowa w ust. 4 na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 6. W terminie 30 dni od przedłożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku, o którym mowa
w ust. 5 niniejszego paragrafu, Zamawiający pisemnie ustosunkuje się do niego, uwzględniając go w całości albo wnosząc swoje zastrzeżenia. W przypadku wniesienia zastrzeżeń przez Zamawiającego, Strony przystąpią do negocjacji zmiany wysokości wynagrodzenia, które powinny się zakończyć w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Wykonawcy tych zastrzeżeń.
7. W toku weryfikacji wniosku, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający jest uprawniony do wezwania Wykonawcy do złożenia dodatkowych wyjaśnień, kopii dokumentów źródłowych lub wyliczeń, w zakresie niezbędnym do oceny zasadności zmiany wysokości wynagrodzenia.
8. W przypadku zawarcia aneksu zmieniającego wynagrodzenie należne wykonawcy z uwagi
na okoliczności, o których mowa w ust. 4, zmiany obowiązują od dnia wejścia w życie zmian
z postanowienia ust. 4.
branża Projektowanie
podbranża nadzór, kosztorys, przegląd
kody CPV 71247000, 71248000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: nadzór, kosztorys, przegląd

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10376278 2024-04-04
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie Nadzór inwestorski - Przebudowa ul. 11-go listopada w Suszu 1. Przedmiotem zamówienie jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru związana z organizacją, koordynacją, nadzorowan...
10380723 2024-04-04
godz. 10:00
Małopolskie Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zadaniu pn. Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do budynków w ul. Piszczory i ul. Walkosze w Zakopanem. PRZEDMIOT POSTĘP...
10345800 2024-04-04
godz. 10:30
Dolnośląskie Opracowanie audytu energetycznego wraz z dokumentacją projektowo-kosztorysową na remont elewacji z dociepleniem budynku przy ul. Wysockiego 3 Wałbrzychu.
10372737 2024-04-05
godz. 11:00
Podkarpackie Nadbudowa i przebudowa hali sportowo-widowiskowej MOSiR w Jarosławiu - dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, Program Inwestycji Strategicznych. Pełnienie nadzoru inwestor...
10374129 2024-04-08
godz. 10:00
Kujawsko-Pomorskie Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadnie pn.: Zmiana sposobu użytkowania wraz z przebudową budynku byłego spichlerza w Lubiczu Górnym. 1. Przedmiotem zamówienia jest...
10345116 2024-04-08
godz. 11:00
Pomorskie „Modernizacja dróg powiatowych na terenie Powiatu Słupskiego” z podziałem na 6 zadań Część 1: Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji drogi powiatow...
10379690 2024-04-09
godz. 10:00
Lubuskie Obowiązkowe przeglądy stanu technicznego budynków oraz instalacji budynków administrowanych przez Zamawiającego 1. Zamówienie obejmuje wykonanie zgodnie z art. 62 ustawy Prawo budowla...
10364802 2024-04-09
godz. 10:00
Wielkopolskie Przedmiot zamówienia obejmuje: usługę na zadaniu inwestycyjnym pn.: Zespół Inspektorów nadzoru dla zadania pn. ,,Rozbudowa i przebudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w Okonku ...
10378870 2024-04-09
godz. 10:00
Mazowieckie Opracowanie Projektu, dokumentacji budowlanej, wykonawczej, kosztorysowej i formalno-prawnej, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszenia, zgód, uzgodnień, służebności przes...
10333130 2024-04-19
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Wykonanie przeglądu technicznego w budynkach mieszkalnych, lokalach mieszkalnych, budynkach użyteczności publicznej oraz placach zabaw wg poniższych lokalizacji: I Budynki użyteczności...