Przetarg 7759097 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych...

   
Analizuj Zamówienie 7759097 (zakończone)
źródło Biuletyn Unijnych Zamówień Publicznych (TED)
data publikacji 2020-10-16
przedmiot ogłoszenia
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych NIEsegregowanych oraz odpadów segregowanych z NIEruchomości zamieszkałych i
NIEzamieszkałych na terenie gminy Limanowa Numer referencyjny: Or.271.23.2020
I. Podstawowe informacje:1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych, zgromadzonych w workach z tworzyw sztucznych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Limanowa z następujących miejscowości: Bałażówka, Kanina, Kisielówka, Kłodne, Koszary, Lipowe, Łososina Górna, Makowica, Męcina, Młynne, Mordarka, Nowe Rybie, Pasierbiec, Pisarzowa, Rupniów, Siekierczyna I, Siekierczyna II, Sowliny, Stara Wieś I, Stara Wieś II, Stare Rybie, Walowa Góra, Wysokie. Porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia z powodu czynników atmosferycznych np.: wiatr, ingerencji zwierząt, z winy Wykonawcy, np.: podczas załadunku.2. Odbiór i zagospodarowanie z nieruchomości niezamieszkałych zgromadzonych w workach z tworzyw sztucznych i pojemnikach usytuowanych w zakładach pracy, punktach handlowych i punktach usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach, które złożyły deklaracje. Porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia.3. Odbiór i zagospodarowanie odpadów zgromadzonych w koszach ulicznych na przystankach komunikacji publicznej – sprzątanie wiat przystankowych.4. Częstotliwość odbioru:od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli terenów niezamieszkałych:1) pojemniki (worki) koloru czarnego, żółtego i brązowego: dwa razy w miesiącu;2) pojemniki (worki) koloru niebieskiego, zielonego: jeden raz w miesiącu;3) odpady o kodach: 17 01 07 – zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106*, 20 01 31* leki cytotoksyczne i cytostatyczne oraz 200132 leki inne niż wymienione w 200131* i opakowania, 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe, 20 01 36 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135, 20 01 27* – farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze, i żywice zawierające substancje niebezpieczne i opakowania, 20 01 28 – farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze, i żywice inne niż wymienione w 200127* i opakowania, 16 01 03 – zużyte opony powstające w gospodarstwach domowych od samochodów osobowych, rowerów, motocykli niepochodzące z działalności gospodarczej i (lub) działalności rolniczej), 17 03 80 – odpadowa papa, 17 06 04 – materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03, 20 01 10 – odzież, 20 01 11 – tekstylia – co najmniej raz w roku.Szczegółowy harmonogram wywozu stanowi załącznik do SIWZ5. Wyposażenie na zasadzie użyczenia w pojemniki – szkół i jednostek użyteczności publicznej minimum 3 pojemniki na odpady segregowane o poj. min. 240 l / obiekt oraz 1 pojemnik na odpady niesegregowane (pozostałości z sortowania) 1 100 l / obiekt.6. Termin wykonania zamówienia pkt 5 do 4.1.2021.7. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania wynosi: 3 800 Mg:I. grupa odpadów 200301 (niesegregowane / zmieszane / odpady komunalne – 2 900 Mg (z tego: od mieszkańców – 2 900 Mg, z PSZOK – 0 Mg);II. grupa odpadów 200307 (odpady wielkogabarytowe) oraz 160103 (zużyte opony) – 385 Mg (z tego: od mieszkańców – 375 Mg, z PSZOK – 10 Mg);III. grupa odpadów 170107 (zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106) – 5 Mg (z tego: od mieszkańców – 4 Mg, z PSZOK – 1 Mg);IV. grupa odpadów 200127 (farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne) oraz 200128 (farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27) oraz 200131 (leki cytotoksyczne i cytostatyczne) oraz 200132 (leki inne niż wymienione w 20 01 31 i opakowania po chemikaliach) – 2 Mg (z tego: od mieszkańców – 1,8 Mg, z PSZOK – 0,2 Mg);V. grupa odpadów 1501, 2001, 2002 – segregowane (papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji) oraz zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – 508 Mg (z tego: od mieszkańców – 503 Mg, z PSZOK – 5 Mg).8. Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Limanowa nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Podana wyżej ilość odpadów komunalnych jest wielkością orientacyjną. 9. Rozliczenie za wykonanie usługi będzie się odbywało fakturami przejściowymi miesięcznymi za wykonaną usługę z dołu. Zamawiający będzie wypłacał Wykonawcy wynagrodzenie miesięcznie w kwocie wyliczonej jako iloczyn faktycznie odebranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych w danym miesiącu i odpowiadającej jej cenie jednostkowej. Wykonawca jest zobowiązany do comiesięcznego dostarczania faktur wraz z: 1) informacją o ilości zebranych odpadów, w tym dowodów ważenia, z podziałem na kody i rodzaje, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 10). Zamawiający wykorzysta dane zawarte w bazie BDO w celu weryfikacji ilości odebranych z terenu gminy Limanowa odpadów komunalnych;2) protokołami kontroli segregacji wraz z materiałem zdjęciowym – w przypadku kontroli segregacji w danym miesiącu;3) wykazem nieruchomości osób, które nakleiły kody na odpady segregowane i niesegregowane;4) wykazem nieruchomości niezamieszkałych, od których odebrano odpady.II. Pozostałe informacje:1. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia. Brak zapoznania lub brak należytego zapoznania z ww. warunkami terenowymi nie może być powodem jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy, a oferta Wykonawcy uwzględnia specyfikę terenu i dróg oraz odległości pomiędzy nieruchomościami. Zamawiający wymaga, aby na drogach będących w zarządzie Zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy dostosowany, w tym tonażem, do rodzaju drogi i jej przeznaczenia, nie powodujący niszczenia dróg (część dróg wąska ze znacznym spadkiem podłużnym, ograniczonymi warunkami manewrowania). 2. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym samochodów oraz pojemników wszystkich rodzajów należących do Wykonawcy lub Zamawiającego (mycie i dezynfekcja), a także do spełniania wymagań posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego, niedopuszczenie do przepełnienia samochodów oraz zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. 3. Odpady segregowane odbierane będą w tym samym dniu co odpady niesegregowane. Wykonawca nie może dopuścić do mieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odczytywania kodów kreskowych na odpady segregowane i niesegregowane – kody kreskowe zapewni Zamawiający – oraz weryfikacji prawidłowości segregacji oraz przekazywania informacji do Gminy o fakcie segregacji lub braku segregacji przez mieszkańców do 10 dnia następnego miesiąca po odbiorze odpadów. 5. Wykonawca w okresie trwania umowy wobec właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, którzy nie dopełnili obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych stosuje zapisy z art. 6ka ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach . Wykonawca sporządza stosowną notatkę (protokół kontroli) wraz z materiałem zdjęciowym przyjmuje te odpady jako niesegregowane, przy czym ma obowiązek skutecznego powiadomienia właściciela nieruchomości o zaistniałej sytuacji. Wykonawca informuje Wójta Gminy Limanowa, czy zawiadomił właściciela nieruchomości o niedopełnieniu obowiązku selektywnego zbierania odpadów.6. Wykonawca zobowiązany jest do składania wymaganych prawem stosownych sprawozdań i informacji Zamawiającemu , w szczególności obowiązany jest do sporządzenia rocznego sprawozdania zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1439 ze zm.).7. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w ramach umowy i wynagrodzenia umownego obiekty użyteczności publicznej w odpowiednią ilość pojemników (kontenerów) na odpady segregowane oraz zmieszane. 8. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru i zagospodarowania (odzysku lub unieszkodliwienia) wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Limanowa w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu wymaganych przepisami prawa, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) oraz aktualnymi przepisami prawa dotyczącymi odpadów komunalnych. 9. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 10. Wykonawca jest zobowiązany do zamontowania urządzeń śledzenia ruchu pojazdów GPS i udostępnienia Zamawiającemu możliwości monitorowania tras przejazdu śmieciarek w czasie rzeczywistym jak i archiwalnie za cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest dopełnić wszelkich wymogów dotyczących ochrony danych osobowych w związku z lokalizacją GPS za co przejmuję pełną odpowiedzialność. 11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z art. 67, art. 71a, art. 72, art. 79 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797). 12. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę na okres, co najmniej trwania umowy zawartej z Zamawiającym, osoby wykonujące wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320). 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę na okres, co najmniej trwania umowy zawartej z Zamawiającym, osoby wykonujące wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, bezpośrednio wykonywane usługi, tj. kierowcy, ładowacze w zakresie odbioru i transportu odpadów – wszyscy pracownicy fizyczni. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem: liczby tych osób, podając ich imię i nazwisko, rodzaju umowy o pracę, określając datę zawarcia umowy i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i przepisami wykonawczymi do ww., tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i przepisami wykonawczymi do ww.4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 34928480, 90500000, 90511000, 90512000, 90514000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10343543 2024-03-28
godz. 12:00
Wielkopolskie Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych dla MZWiK Sp. z o.o
10283389 2024-03-29
godz. 10:00
Opolskie 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usług związanych z odbiorem oraz zagospodarowaniem odpadów komunalnych, wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i...
10345504 2024-04-02
godz. 12:00
Pomorskie Usuwanie nielegalnych wysypisk wraz z zagospodarowaniem odpadów zgodnie z gospodarką odpadami – BDO 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na usuwaniu nielegalny...
10342263 2024-04-04
godz. 09:00
Wielkopolskie Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz segregowanych (plastik i szkło) wytworzonych przez Wojewódzki Szpital Zespolony im. dr. Romana Ostrzyckiego w Ko...
10376472 2024-04-05
godz. 09:00
Pomorskie Wywóz odpadów komunalnych niesegregowanych z plaż i terenów przyplażowych oraz bieżące utrzymanie czystości plaż w Łebie 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie czyst...
10315718 2024-04-08
godz. 15:00
Dolnośląskie Sprzedaż złomu z Ekologistyka Sp. z o.o,
10379170 2024-04-09
godz. 12:00
Pomorskie RG / ZT / 15496 / Zagospodarowanie niewykorzystanych wypełnień/katalizatorów z i.0290 oraz i.0970 PZF / SRM/330316 / PO
10309386 2024-04-10
godz. 08:00
Dolnośląskie ZP/PN/2024/13-odpady medyczne Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych z siedzibyZamawiającego o kodach:1) 18 01 02* Części ciała i orga...
10300075 2024-04-10
godz. 10:00
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Miasta i Gminy Nowe Miasto w o...
10371898 2024-04-30
godz. 12:00
Mazowieckie RFI na sprzedaż taboru kolejowego stanowiącego odpady w ilości 26 szt. zlokalizowanych w Zakładach POLREGIO S.A. - ROZEZNANIE RYNKU