Przetarg - Likwidacja wybojów w nawierzchniach ulic i chodników na...
Analizuj | (zakończone) | Zamówienie 5788981
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2018-02-05 |
przedmiot ogłoszenia | Likwidacja wybojów w nawierzchniach ulic i chodników na terenie miasta Białegostoku z zastosowaniem mieszanki mineralno-asfaltowej (BA) na gorąco bez użycia piły i remontera Numer referencyjny: ZDM-IV.271.1.2018.PR 1. Opis przedmiotu zamówienia: Likwidacja wybojów w nawierzchniach ulic i chodników na terenie miasta Białegostoku z zastosowaniem mieszanki mineralno-asfaltowej (BA) na gorąco bez użycia piły i remontera. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1. Likwidację wybojów w nawierzchniach ulic i chodników z zastosowaniem mieszanki mineralno-asfaltowej (BA) na gorąco bez użycia piły i remontera - uszkodzenie średniej grubości 6,0 cm, szacunkowa ilość – 500m2 (rocznie). 2.1.1. Każdorazowy zakres prac, termin realizacji oraz powierzchnię uszkodzeń do remontu, określi protokół konieczności sporządzony przez Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. 2.1.2. Zmiana terminu realizacji prac lub zwiększenie powierzchni remontu może nastąpić jedynie na podstawie nowego protokołu konieczności. 2.1.3. Uszkodzenia wskazane przez Zamawiającego jako zagrażające bezpieczeństwu ruchu – Wykonawca zabezpieczy niezwłocznie w ciągu 2 godz. od przekazania mu informacji w godzinach pracy faxem lub telefonicznie poprzez wbudowanie masy mineralno-asfaltowej, uzupełnienie tłuczniem, pospółką lub ustawi bariery zabezpieczające. 2.1.4. Wykonawca zapewnia projekt organizacji ruchu i oznakowanie robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywanie nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. Nr 177 poz. 1729), a w przypadku konieczności wprowadzenia objazdów, dodatkowe koszty zmian organizacji ruchu (objazdów) pokryje Zamawiający. 2.1.5 Zakończenie remontu Wykonawca zgłasza Zamawiającemu do godz. 1000 w następnym dniu roboczym. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót z podaniem dokładnej lokalizacji i kosztorys powykonawczy. Zamawiający dokona odbioru przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 5 dni od daty dostarczenia obmiaru. 2.1.6. Do przekazania oraz odbioru robót Wykonawca zapewnia własny transport. 2.1.7. Wykonawca zapewnia materiały do remontu tj. beton asfaltowy (BA), wytwarzany i wbudowywany na gorąco, spełniający wymogi normy: PN-S-96025 „Drogi samochodowe i lotniskowe. Nawierzchnie asfaltowe. Wymagania” oraz OST D-05.03.17 „Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych”. 2.1.8. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca powinien uzyskać aprobaty techniczne na materiały oraz wymagane wyniki badań materiałów przeznaczonych do wykonania robót i przedstawić je Inspektorowi ZDM do akceptacji. 2.1.9. Wbudowywany materiał powinien mieć uziarnienie dostosowane do głębokości uszkodzenia (po jego oczyszczeniu z luźnych cząstek nawierzchni i zanieczyszczeń obcych), przy czym największe ziarna w mieszance betonu asfaltowego powinny się mieścić w przedziale od 1/3 do ¼ głębokości uszkodzenia do 80 mm. 2.1.10. Przy naprawie niewielkich powierzchni należy transportować gorącą mieszankę min.-asfaltową w pojemnikach izolowanych cieplnie. Dopuszcza się ręczne rozkładanie mieszanek mineralno-bitumicznych przy użyciu łopat, listwowych ściągaczek (użycie grabi wykluczone) i listew profilowych. Do zagęszczania rozłożonych mieszanek należy użyć lekkich walców wibracyjnych lub zagęszczarek płytowych. 2.1.11 Przygotowanie uszkodzonego miejsca (ubytku, wyboju lub obłamanych krawędzi nawierzchni) do naprawy należy wykonać bardzo starannie poprzez: usunięcie luźnych okruchów nawierzchni, usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno-suchego, dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu, żwiru, piasku i pyłu. 2.1.12. Po przygotowaniu uszkodzonego miejsca nawierzchni do naprawy należy spryskać dno i boki naprawianego miejsca szybkorozpadową emulsją asfaltową w ilości 0,5 l/m(2). Mieszankę min. –asfaltową należy rozłożyć przy pomocy łopat i listwowych ściągaczek oraz listew profilowych. W żadnym wypadku nie należy zrzucać mieszanki ze środka transportu bezpośrednio do przygotowanego do naprawy miejsca, a następnie je rozgarniać. Mieszanka powinna być jednakowo spulchniona na całej powierzchni naprawianego miejsca i ułożona z pewnym nadmiarem, by po jej zagęszczeniu naprawiona powierzchnia była równa z powierzchnią sąsiadujących części nawierzchni. Różnice między naprawianą powierzchnią a sąsiadującymi powierzchniami, przy pomiarze łatą wg BN-68/8931-04, nie powinny być większe od 4 mm dla dróg o prędkości ruchu powyżej 60 km/h i od 6 mm dla dróg o prędkości poniżej 60 km/h. Jednocześnie poziom warstwy wypełniającej ubytek powinien być wyższy od otaczającej nawierzchni o 1 do 2 mm. Pochylenie poprzeczne (spadek ) warstwy wypełniającej po zagęszczeniu powinien być zgodny ze spadkiem istniejącej nawierzchni. Przy naprawie obłamanych krawędzi nawierzchni należy zapewnić odpowiedni opór boczny dla zagęszczanej warstwy i dobre międzywarstwowe związanie. 2.1.13. Wywiezienie do końca tego samego dnia roboczego, na średnią odległość do 5 km, gruzu powstałego po oczyszczeniu uszkodzonego miejsca. 2.1.14. Wykonawca zapewnia dostęp do zaplecza laboratoryjnego i na żądanie Zamawiającego będzie przedkładał wyniki badań laboratoryjnych nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych stanowiących przedmiot zamówienia. W przypadku, jeżeli w ocenie Zamawiającego, wyniki badań laboratoryjnych nie odpowiadają jakości wbudowanej mieszance min.-bit., Zamawiający zleci wykonanie badań niezależnemu laboratorium. Koszty badań ponosi Zamawiający, jeżeli wyniki badań będą tożsame z wynikami przedstawionymi przez Wykonawcę. W przeciwnym przypadku koszty zlecenia niezbędnych badań ponosi Wykonawca. 2.1.15. Przed przystąpieniem do robót należy załączyć recepty; jeżeli produkcja masy i likwidacja wybojów odbywa się przez dłuższy okres z tej samej recepty, należy podać datę produkcji i datę wykonania badania. Prace należy wykonać zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót (załącznik Nr 9 do SIWZ). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach objętych zakresem zamówienia w ramach wynagrodzenia wykonawcy. Zmiana ilości zamawianych usług nie powoduje dla Zamawiającego żadnych konsekwencji prawno-finansowych i nie będzie stanowiła zmiany umowy. 3. Postanowienia ogólne: 1) Zwiększenie powierzchni remontu może nastąpić w porozumieniu z inspektorem nadzorującym na podstawie nowego protokołu konieczności. 2) Zamawiający ma prawo do przekazania robót w ostatnim dniu obowiązywania umowy, z terminem realizacji prac określonym w protokole. 3) Prace objęte zakresem zamówienia będą rozliczane cenami jednostkowymi brutto. 4. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. 5. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 6. Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawców i dalszych podwykonawców. 7. Zamawiający wymaga udzielenia 1-rocznej gwarancji na prace objęte zakresem zamówienia, licząc od daty odbioru zleconych robót. Nazwa i kod zgodnie z CPV: 45.23.32.20 – 7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg |
branża | Drogownictwo |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
kody CPV | 45233220 |
forma | przetarg nieograniczony |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podlaskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podlaskie |