Zlecenie 7989221 - Koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie...
(zakończone) | Zamówienie 7989221|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2021-02-26 |
przedmiot zlecenia | Koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie podkarpackim w latach 2020-2022 Usługa organizacji i przeprowadzenia kon kursu dla uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu województwa podkarpackiego z wykorzystaniem symulatora biznesu realizowana w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie podkarpackim w latach 2020 - 2022” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP 2014-2020.Usługa organizacji i przeprowadzenia konkursu dla uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu województwa podkarpackiego z wykorzystaniem symulatora biznesu realizowana w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Koordynacja sektora ekonomii społecznej w województwie podkarpackim w latach 2020 - 2022” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP 2014-2020. Liczba szkół biorących udział ok. 50 (ok. 150 uczniów i 50 nauczycieli opiekunów) . 2. Celem konkursu jest promocja idei ekonomii społecznej, działalności przedsiębiorstw społecznych oraz kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych z województwa podkarpackiego. 3. Termin realizacji konkursu wraz z rekrutacją, realizacją konkursu: od dnia podpisania do 30.06.2021 r. 4. Zamówienie na realizację usługi organizacji i przeprowadzenia konkursu dla uczniów z 50 szkół ponadpodstawowych z terenu województwa podkarpackiego (150 uczniów) z wykorzystaniem symulatora biznesu obejmuje: 1) Rekrutację 3 osobowych zespołów uczniów wraz z nauczycielem (opiekunem zespołu) z każdej z 50 szkół – ok. 150 uczniów i 50 nauczycieli (opiekunów). 2) Zorganizowanie konferencji otwierającej online, informującej o założeniach i szczegółach konkursu, a także zapoznanie z tematem przedsiębiorczości społecznej i społecznie odpowiedzialnego biznesu (min.1,5 h) z udziałem zainteresowanych szkół (uczniów oraz kadry pedagogicznej). 3) Przeprowadzenie konkursu z wykorzystaniem symulatora biznesu (opis technicznych wymagań symulatora biznesu w pkt 5). Etapy konkursu: a) przeszkolenie zespołów w zakresie korzystania z symulatora – zapewnienie osób do przeszkolenia zespołów on line z zakresu pracy na symulatorze (szkolenie będzie zawierało m.in. informacje nt. pomocy technicznej obsługi symulacji oraz szkolenia merytoryczne dot. podejmowanych decyzji oraz interfejsu); b) rozgrywka konkursowa 8 rund; c) finał konkursu – 8 najlepszych zespołów w rozgrywce finałowej; d) wyłonienie zwycięzców konkursu – 3 najlepsze zespoły z trzech szkół. 4) Zorganizowanie konferencji zamykającej online informującej o wynikach konkursu i uroczystym przyznaniem nagród. 5) Zapewnienie nagród rzeczowych w konkursie dla 3 najlepszych zespołów (3 osoby w zespole + nagroda dla nauczyciela) w postaci sprzętu elektronicznego np. tablety, czytniki ebooków kindle, mp4/mp3 + nagrody dla zwycięskiej szkoły w postaci abonamentu na dostęp do symulacji. 6) W przypadku zgłoszenia do konkursu mniejszej ilości szkół niż 50 istnieje możliwość rekrutacji większej ilości 3 osobowych zespołów z jednej szkoły. 5. Opis wymagań dotyczących symulatora biznesu. Wdrożenie symulacji prowadzenia innowacyjnego przedsiębiorstwa z elementami przedsiębiorczości społecznej w formie gry online, która ma być narzędziem dydaktycznym, kształcącym postawy i kompetencje przedsiębiorcze wśród uczniów, ułatwiające w przyszłości założenie i zarządzanie własną firmą, a także zwrócenie uwagi na cechy społeczne w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Gracze skupieni w 3 osobowe zespoły będą podejmować decyzje dotyczące prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa, które będzie konkurować z innymi zespołami na wirtualnym rynku, symulacja ma mieć charakter zespołowy. Decyzje w symulacji będą zbliżone do podejmowanych przez menedżerów w podobnie funkcjonujących w rzeczywistości przedsiębiorstwach. 1) Wymagania merytoryczne: Symulacja prowadzenia działalności gospodarczej ma stanowić narzędzie edukacyjne służące do prowadzenia zajęć o tematyce przedsiębiorczej (w tym przedsiębiorczości społecznej). Powinna kształtować postawy przedsiębiorcze oraz umiejętności w zakresie współpracy w grupie, kreatywności, innowacyjności, rozwiązywania problemów, optymalizowania decyzji u uczniów, czyli osób przeważnie w wieku 16-19 lat. W rezultacie udział w grze powinien sprzyjać zwiększaniu zainteresowania wśród graczy prowadzeniem własnego biznesu oraz zwiększenie zainteresowania uczniów prowadzeniem własnej działalności gospodarczej w przyszłości poprzez poprawę umiejętności w zakresie planowania i zarządzania biznesem. Zakłada się, że poprzez grę symulacyjną odzwierciedlającą rzeczywiste warunki funkcjonowania biznesu, umożliwiającą uczestnikom podejmowanie decyzji nabędą oni umiejętności zarządzania firmą. Gra powinna mieć formę online, w której rozgrywka ma opierać się na uproszczonej symulacji zakładania i prowadzenia przedsiębiorstwa, a gracze, działający w zespołach, będą wcielać się w zarządy tych przedsiębiorstw i podejmować decyzje oraz działania związane z prowadzeniem wirtualnej firmy, podobnych do tych w rzeczywistości. Symulacja powinna oferować możliwość wyboru rodzaju działalności (branży). Wybór Branży nastąpi po podpisaniu umowy przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą Symulacja powinna zawierać elementy ważne w zakresie przedsiębiorczości społecznej, zatrudnianie osób z grup wykluczonych społecznie i zawodowo, przekazywanie wypracowanego zysku na cele społeczne itp. Gra powinna być oparta na polskich realiach rynkowych, a tworzone przez graczy firmy nie mogą bazować na abstrakcyjnych usługach/produktach/towarach. Gra musi mieć charakter zespołowy i uwzględniać możliwość przypisania konkretnych ról każdemu z graczy – takich jak np. prezes, dyrektor produktu/technologii, dyrektor ds. finansowych, dyrektor ds. logistyki, dyrektor ds. kadr. Każdy gracz będzie rejestrować się w rozgrywce za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Gra musi oferować możliwość komunikacji między graczami w trakcie rozgrywki dzięki wbudowanemu komunikatorowi. Działania i efekty uzyskane przez graczy powinny podlegać ocenie wielokryterialnej zawierającej min. 2 elementy ekonomiczne oraz 2 elementy społeczne. Zakres decyzji, jakie będą mogli podejmować gracze to co najmniej: a) organizacja firmy (m.in. wybór nazwy, określenie misji i celów strategicznych, organizacja stanowisk w firmie), b) tworzenie oferty produktów i/lub usług i/lub towarów zgodnych z profilem przedsiębiorstwa w wybranej branży, c) zatrudnienie pracowników (w tym polityka w zakresie wynagrodzeń, ocena społecznych skutków polityki zatrudnieniowej), d) zarządzanie infrastrukturą (biura, urządzenia) oraz procesem świadczenia usługi, e) w przypadku firm handlowych: tworzenie infrastruktury handlowej (sklepów, punktów sprzedaży) oraz budowania sieci dystrybucji lub wchodzenia w istniejące kanały dystrybucyjne, f) zaopatrzenie: zakupy materiałów/surowców/komponentów/usług zewnętrznych/ towarów, g) sprzedaż (m.in. ustalanie cen/rabatów), h) marketing (marketing tradycyjny, marketing internetowy), i) finanse (w tym: możliwość zarządzania finansami przedsiębiorstwa poprzez lokaty, kredyty/pożyczki; uproszczone sprawozdania finansowe), j) podejmowanie decyzji dotyczących min. społecznej odpowiedzialności biznesu, zatrudniania osób z grup wykluczonych, dystrybucja zysków na cele społeczne, rozwój działalności. 2) Wymagania techniczne dot. symulacji biznesowej: Symulacja (interfejs użytkownika) powinna być dostępna z poziomu najbardziej popularnych przeglądarek internetowych, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Uczestnicy gry korzystając z przeglądarki internetowej łączą się z serwerem, na którym zainstalowane jest oprogramowanie symulacji i podejmują decyzje, które przetwarzane są przez system informatyczny. W następnej kolejności otrzymują wyniki podjętych decyzji i zrealizowanych działań, które stają się punktem wyjścia do podejmowania decyzji w kolejnych etapach, tzw. rundach decyzyjnych. Symulacja powinna zapewniać prawidłowe wyświetlanie treści zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych (responsywność). Udział w grze powinien być rejestrowany, gra powinna umożliwiać jej przerwanie w dowolnym momencie i w wybranym momencie umożliwiać kontynuację lub wznowienie. Symulacja powinna składać się z etapów, 8 rund, a każdy etap / runda decyzyjna powinna odwzorowywać jeden miesiąc działalności firmy. Symulacja powinna być skonstruowana w taki sposób, że poziom trudności rośnie wraz z kolejnymi rundami tj. zwiększa się liczba oraz zakres merytoryczny decyzji podejmowanych przez graczy. Symulacja powinna posiadać przynajmniej dwa panele: Panel uczestnika – gracza Panel uczestnika gry powinien umożliwiać co najmniej: a) podjęcie decyzji biznesowej, b) komunikację z innymi graczami i administratorem, c) sprawdzenia wyników decyzji biznesowej, w tym na tle konkurencji oraz oceny końcowej Wyniki symulacji powinny być prezentowane w formie tabelarycznych zestawień oraz interaktywnych wykresów. Gra powinna być zaopatrzona w instrukcję obsługi zawierającą informacje dot. zakresu merytorycznego (wbudowane w symulacji lub format PDF). Wykonawca zapewni pomoc techniczną w przypadku problemów z symulacją. Symulacja dostępna z poziomu wszystkich popularnych przeglądarek internetowych. 6. Wykonawca zobowiązany jest do monitoringu całego Konkursu oraz sporządzenia na rzecz Zamawiającego sprawozdań (wydruków z symulatora, zrzutów) bądź innej dokumentacji obrazującej przebieg konkursu m.in.: a) Sprawozdania z przeprowadzonej rekrutacji do konkursu obejmującego min. listę zrekrutowanych szkół, listę zespołów zakwalifikowanych do konkursu łącznie z danymi kontaktowymi do opiekuna zespołu (nauczyciela z danej szkoły). b) Sprawozdania z przebiegu konkursu zwierającej min. zestawienie zespołów uczestniczących w rozgrywkach, zestawienie wyników po każdej rundzie, c) Konferencje online otwierająca i zamykająca: lista obecności, program, sprawozdanie z wideokonferencji. 7. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie dla materiałów i nagród przekazywanych uczestnikom konkursu informujących o finansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi w tym zakresie; 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do spotkań z Wykonawcą w zależności od potrzeb w siedzibie Zamawiającego, przez okres trwania umowy. |
branża | Turystyka, wypoczynek, hotelarstwo, sport |
podbranża | imprezy masowe |
kody CPV | 92300000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Podkarpackie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Podkarpackie |