Przetarg 7905053 - kompleksowa usługa prania pościeli szpitalnej i materacy...

   
Analizuj Zamówienie 7905053 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-12-30
przedmiot ogłoszenia
kompleksowa usługa prania pościeli szpitalnej i materacy
Numer referencyjny: PN73/20

4.1Przedmiotem zamówienia jest świadczeni
e usług kompleksowego prania i dezynfekcji
oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej oddziałów dziecięcych i dorosłych,
odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców, będących własnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu
przy ulicy Koszarowej 5, 51 – 149 Wrocław, zwanego dalej ”ZAMAWIAJĄCYM”, w ilości
i asortymencie przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ - „Formularz asortymentowo-cenowy”.
4.2. Usługa pralnicza obejmuje:
1/ odbiór i transport bielizny szpitalnej brudnej i pozostałego asortymentu z magazynów bielizny Zamawiającego do pralni oraz transport i dostawa bielizny szpitalnej czystej i pozostałego asortymentu z pralni do magazynów bielizny Zamawiającego; transport zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko; załadunek i rozładunek transportu bielizny brudnej i bielizny czystej oraz pozostałego asortymentu wraz z wniesieniem go do magazynów i należy do Wykonawcy,
2/ pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie oraz dezynfekcję bielizny szpitalnej, w tym również chemiczno-termiczną poduszek, koców, materacy gąbkowych wraz z pokrowcami, pakowanie, segregowanie, bieżącą reperację - „serwis bieliźniarski”: naprawa zamków błyskawicznych, nappów, zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików, troczków itp., bielizny szpitalnej oraz odzieży roboczej personelu,
3/ pranie koców, pranie i dezynfekcję poduszek, kołder, materacy.
4.3. Realizacja usługi będzie wykonywana w ramach bieżących potrzeb Zamawiającego. Podana przez Zamawiającego ilość bielizny przeznaczonej do prania i dezynfekcji w czasie obowiązywania umowy jest wielkością szacunkową i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od faktycznych, bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane wartości nie są wartościami stałymi i w tym zakresie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usługi u Wykonawcy w wartościach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, ani żadne inne dodatkowe roszczenia za niewykorzystaną część umowy przez Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną część umowy w okresie jej obowiązywania.
4.4. Przed pierwszą dostawą Wykonawca na własny koszt zaopatrzy Zamawiającego w odpowiednią ilość:
1/ worków:
a) do transportu brudnej bielizny, foliowych, nieprzeźroczystych np. w kolorze biały o odpowiedniej wytrzymałości niezbędnych do spakowania i transportu całości brudnej bielizny i
jednorazowych worków termoplastycznych, przeźroczystych, rozpuszczalnych w wodzie gorącej, do prania skażonej bielizny i pościeli, o rozmiarze ok. 80 X 66 cm
b) lub równoważne rozwiązanie dla ww. worków np. worki wielokrotnego użytku do transportu prania Wickelsack, otwierające się samoczynnie w maszynie piorącej, koloru białego (dla bielizny brudnej i zanieczyszczonej) oraz czerwonego lub białego z paskiem czerwonym (dla bielizny skażonej).

Bielizna skażona - pochodząca 1) od chorych, u których rozpoznano lub podejrzewa się chorobę zakaźną taką jak zakażenia przewodu pokarmowego, wywołane np. przez bakterie Salmonella, Shigella, Clostridium oraz rotawirusy, a także zakażenia przenoszone drogą krwi – powodowane przez np. wirusy HBV, HCV, HIV, 2) od chorych na świerzb i zawszawionych, 3) od chorych izolowanych w ramach prewencji z powodu wystąpienia wieloopornego czynnika alarmowego, 4) od chorych przebywających w izolacji , w tym SARS 19 5) z zaistniałego ogniska epidemicznego lub innych sytuacji interwencyjnych, związanych z bezpieczeństwem epidemiologicznym.
2/ wózków transportowych do transportu bielizny (osiatkowane, wysokie) niezbędnych do transportu zadeklarowanej ilości bielizny brudnej i czystej oraz pozostałego asortymentu i stojaków na poszczególne oddziały dorosłych osobno na bieliznę czystą i na bieliznę brudną;
w.w. wózki i stojaki zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu trwania umowy. Wózki łatwe do prowadzenia, ze skrętnymi kółkami.
3/ druków protokołów zdawczo-odbiorczych do pralni.
4.5. Odbiór, transport i dostarczenie przedmiotu zamówienia:
1/ czas wykonania usługi pralniczej nie może przekroczyć 24 godzin od momentu
odbioru asortymentu objętego przedmiotem zamówienia z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego do czasu przekazania asortymentu objętego przedmiotem zamówienia
do magazynów bielizny czystej, z wyłączeniem dni wolnych od pracy, za wyjątkiem materacy,
koców, poduszek i kołder oraz wykonania usług naprawczych tzw. „serwisu bieliźniarskiego”
dla których czas wykonania usługi nie może przekraczać 72 godzin.
2/ dostarczanie bielizny czystej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia oraz wywożenie bielizny brudnej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia odbywać się będzie w ciągu 24 godzin codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku do godziny 10:00. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zapasu czystego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia i dostarczenia go do magazynów bielizny Szpitala w razie zaistnienia takiej konieczności, w dni wolne od pracy. W szczególnych przypadkach, np.: dłuższy okres dni wolnych od pracy, czas wykonania usługi będzie ustalony indywidualnie za pisemną zgodą Zamawiającego. Dowodem odbioru bielizny brudnej do prania i dostawy czystej bielizny będzie każdorazowo protokół zdawczo –odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Dowodem w zakresie uwag o jakości bielizny brudnej przyjętej do prania i jakości bielizny czystej odebranej po praniu będzie „Protokół uwag/zniszczenia bielizny” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Wykonawca winien środkiem transportu dopuszczonym do transportu bielizny szpitalnej (posiadającym pozytywną opinię sanitarną na świadczenie usług transportowych w zakresie przedmiotu zamówienia), we własnym zakresie i na własny koszt dostarczać bezpośrednio do magazynów bielizny Zamawiającego bieliznę czystą i asortyment objęty przedmiotem zamówienia oraz odbierać bieliznę brudną i asortyment objęty przedmiotem zamówienia.

4.6. Usługa prania: Wykonawca wykonywać będzie usługę spełniającą wymogi stosownych norm, ustaw i rozporządzeń, zwłaszcza resortu Ministerstwa Zdrowia, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 05.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239, 1495, z 2020 r. poz. 284, 322, 374, 567,875,1493z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. Nr 40, poz. 469) oraz normą PN-EN 14065 „Tekstylia. Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli skażenia mikrobiologicznego”. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń producentów bielizny i odzieży, zwłaszcza dotyczy to prania oraz dezynfekcji bielizny szpitalnej i odzieży roboczej personelu, skażonej oraz bielizny wysoko gabarytowej, np.: materace. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania technologii prania gwarantującej wysoką jakość usługi oraz zapewniającej pełne przestrzeganie aktualnie obowiązujący przepisów sanitarno-epidemiologicznych,(komora dezynfekcyjna lub inne równoważne urządzenie z wydrukiem zawierającym sprawozdanie z dezynfekcji oraz posiadającym atest PZH w zakresie stosowania go do dezynfekcji), za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną i prawną wobec organów kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP i innymi. Usługa musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakład Higieny. Zamawiający wymaga pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dopuszczenia pralni do świadczenia usług prania bielizny szpitalnej. Wykonawca gwarantuje wykonanie usług pralniczych w oparciu o środki piorące i dezynfekujące przeznaczone do higieny szpitalnej, które posiadają aktualne świadectwo dopuszczenie PZH lub innej jednostki badającej do użytku w jednostkach ochrony zdrowia oraz pozytywną opinię puszczającą preparat do prania bielizny z oddziałów dziecięcych. Wykonawca ponadto zobowiąże się do prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia przy użyciu metod i środków dostosowanych do asortymentu, poziomu skażenia oraz zgodnych z wymogami technologicznymi w celu zapewnienia właściwej jakości prania nie powodującej zmiany jej wyglądu i przyspieszonego zużycia bielizny; w procesie prania i odplamiania nie będą stosowane środki agresywne, odbarwiające i niszczące tkaniny (chlor i jego związki). Wykonawca stosuje środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia i maszyny pralnicze niepowodujące przyspieszonego zużycia tkanin.

4.7. Pozostałe wymagania:
1/Zamawiający zastrzega sobie prawo pobierania prób czystościowych z dostarczonej wypranej bielizny, przez upoważnionego pracownika na koszt Wykonawcy, w przypadkach uzasadnionej potrzeby – np. kiedy dostarczona bielizna będzie widocznie splamiona czy niedoprana lub „brudna” oraz potrzeby przeprowadzenia dochodzenia epidemiologicznego.
2/ Wykonawca udostępni Zamawiającemu (na żądanie) dokumentację warunków, technologii procesu prania i dezynfekcji, jakiemu podlegała dostarczona bielizna lub inne dokumenty mające potwierdzać skuteczność prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia. - np. wyniki badań potwierdzające czystość mikrobiologiczną
3/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli warunków prania i transportu bielizny
4/ Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy zgubione.
5/ Zamawiający ma prawo reklamować każdorazowo stwierdzenie niewłaściwej jakości wykonania usługi lub braki ilościowe, bezpośrednio po odbiorze upranego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia, a Wykonawca powinien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, maksymalnie w ciągu 3 dni.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540395508-N-2021 z dnia: 2021-01-07
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 14.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540399952-N-2021 z dnia: 2021-01-12
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 18.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540402501-N-2021 z dnia: 2021-01-14
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 22.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540405452-N-2021 z dnia: 2021-01-20
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 27.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540407086-N-2021 z dnia: 2021-01-22
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 4.1Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kompleksowego prania i dezynfekcji oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej oddziałów dziecięcych i dorosłych, odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców, będących własnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Koszarowej 5, 51 – 149 Wrocław, zwanego dalej ”ZAMAWIAJĄCYM”, w ilości i asortymencie przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ - „Formularz asortymentowo-cenowy”. 4.2. Usługa pralnicza obejmuje: 1/ odbiór i transport bielizny szpitalnej brudnej i pozostałego asortymentu z magazynów bielizny Zamawiającego do pralni oraz transport i dostawa bielizny szpitalnej czystej i pozostałego asortymentu z pralni do magazynów bielizny Zamawiającego; transport zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko; załadunek i rozładunek transportu bielizny brudnej i bielizny czystej oraz pozostałego asortymentu wraz z wniesieniem go do magazynów i należy do Wykonawcy, 2/ pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie oraz dezynfekcję bielizny szpitalnej, w tym również chemiczno-termiczną poduszek, koców, materacy gąbkowych wraz z pokrowcami, pakowanie, segregowanie, bieżącą reperację - „serwis bieliźniarski”: naprawa zamków błyskawicznych, nappów, zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików, troczków itp., bielizny szpitalnej oraz odzieży roboczej personelu, 3/ pranie koców, pranie i dezynfekcję poduszek, kołder, materacy. 4.3. Realizacja usługi będzie wykonywana w ramach bieżących potrzeb Zamawiającego. Podana przez Zamawiającego ilość bielizny przeznaczonej do prania i dezynfekcji w czasie obowiązywania umowy jest wielkością szacunkową i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od faktycznych, bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane wartości nie są wartościami stałymi i w tym zakresie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usługi u Wykonawcy w wartościach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, ani żadne inne dodatkowe roszczenia za niewykorzystaną część umowy przez Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną część umowy w okresie jej obowiązywania. 4.4. Przed pierwszą dostawą Wykonawca na własny koszt zaopatrzy Zamawiającego w odpowiednią ilość: 1/ worków: a) do transportu brudnej bielizny, foliowych, nieprzeźroczystych np. w kolorze biały o odpowiedniej wytrzymałości niezbędnych do spakowania i transportu całości brudnej bielizny ijednorazowych worków termoplastycznych, przeźroczystych, rozpuszczalnych w wodzie gorącej, do prania skażonej bielizny i pościeli, o rozmiarze ok. 80 X 66 cm b) lub równoważne rozwiązanie dla ww. worków np. worki wielokrotnego użytku do transportu prania Wickelsack, otwierające się samoczynnie w maszynie piorącej, koloru białego (dla bielizny brudnej i zanieczyszczonej) oraz czerwonego lub białego z paskiem czerwonym (dla bielizny skażonej). Bielizna skażona - pochodząca 1) od chorych, u których rozpoznano lub podejrzewa się chorobę zakaźną taką jak zakażenia przewodu pokarmowego, wywołane np. przez bakterie Salmonella, Shigella, Clostridium oraz rotawirusy, a także zakażenia przenoszone drogą krwi – powodowane przez np. wirusy HBV, HCV, HIV, 2) od chorych na świerzb i zawszawionych, 3) od chorych izolowanych w ramach prewencji z powodu wystąpienia wieloopornego czynnika alarmowego, 4) od chorych przebywających w izolacji , w tym SARS 19 5) z zaistniałego ogniska epidemicznego lub innych sytuacji interwencyjnych, związanych z bezpieczeństwem epidemiologicznym. 2/ wózków transportowych do transportu bielizny (osiatkowane, wysokie) niezbędnych do transportu zadeklarowanej ilości bielizny brudnej i czystej oraz pozostałego asortymentu i stojaków na poszczególne oddziały dorosłych osobno na bieliznę czystą i na bieliznę brudną; w.w. wózki i stojaki zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu trwania umowy. Wózki łatwe do prowadzenia, ze skrętnymi kółkami. 3/ druków protokołów zdawczo-odbiorczych do pralni. 4.5. Odbiór, transport i dostarczenie przedmiotu zamówienia: 1/ czas wykonania usługi pralniczej nie może przekroczyć 24 godzin od momentu odbioru asortymentu objętego przedmiotem zamówienia z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego do czasu przekazania asortymentu objętego przedmiotem zamówienia do magazynów bielizny czystej, z wyłączeniem dni wolnych od pracy, za wyjątkiem materacy, koców, poduszek i kołder oraz wykonania usług naprawczych tzw. „serwisu bieliźniarskiego” dla których czas wykonania usługi nie może przekraczać 72 godzin. 2/ dostarczanie bielizny czystej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia oraz wywożenie bielizny brudnej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia odbywać się będzie w ciągu 24 godzin codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku do godziny 10:00. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zapasu czystego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia i dostarczenia go do magazynów bielizny Szpitala w razie zaistnienia takiej konieczności, w dni wolne od pracy. W szczególnych przypadkach, np.: dłuższy okres dni wolnych od pracy, czas wykonania usługi będzie ustalony indywidualnie za pisemną zgodą Zamawiającego. Dowodem odbioru bielizny brudnej do prania i dostawy czystej bielizny będzie każdorazowo protokół zdawczo –odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Dowodem w zakresie uwag o jakości bielizny brudnej przyjętej do prania i jakości bielizny czystej odebranej po praniu będzie „Protokół uwag/zniszczenia bielizny” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Wykonawca winien środkiem transportu dopuszczonym do transportu bielizny szpitalnej (posiadającym pozytywną opinię sanitarną na świadczenie usług transportowych w zakresie przedmiotu zamówienia), we własnym zakresie i na własny koszt dostarczać bezpośrednio do magazynów bielizny Zamawiającego bieliznę czystą i asortyment objęty przedmiotem zamówienia oraz odbierać bieliznę brudną i asortyment objęty przedmiotem zamówienia. 4.6. Usługa prania: Wykonawca wykonywać będzie usługę spełniającą wymogi stosownych norm, ustaw i rozporządzeń, zwłaszcza resortu Ministerstwa Zdrowia, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 05.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239, 1495, z 2020 r. poz. 284, 322, 374, 567,875,1493z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. Nr 40, poz. 469) oraz normą PN-EN 14065 „Tekstylia. Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli skażenia mikrobiologicznego”. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń producentów bielizny i odzieży, zwłaszcza dotyczy to prania oraz dezynfekcji bielizny szpitalnej i odzieży roboczej personelu, skażonej oraz bielizny wysoko gabarytowej, np.: materace. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania technologii prania gwarantującej wysoką jakość usługi oraz zapewniającej pełne przestrzeganie aktualnie obowiązujący przepisów sanitarno-epidemiologicznych,(komora dezynfekcyjna lub inne równoważne urządzenie z wydrukiem zawierającym sprawozdanie z dezynfekcji oraz posiadającym atest PZH w zakresie stosowania go do dezynfekcji), za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną i prawną wobec organów kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP i innymi. Usługa musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakład Higieny. Zamawiający wymaga pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dopuszczenia pralni do świadczenia usług prania bielizny szpitalnej. Wykonawca gwarantuje wykonanie usług pralniczych w oparciu o środki piorące i dezynfekujące przeznaczone do higieny szpitalnej, które posiadają aktualne świadectwo dopuszczenie PZH lub innej jednostki badającej do użytku w jednostkach ochrony zdrowia oraz pozytywną opinię puszczającą preparat do prania bielizny z oddziałów dziecięcych. Wykonawca ponadto zobowiąże się do prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia przy użyciu metod i środków dostosowanych do asortymentu, poziomu skażenia oraz zgodnych z wymogami technologicznymi w celu zapewnienia właściwej jakości prania nie powodującej zmiany jej wyglądu i przyspieszonego zużycia bielizny; w procesie prania i odplamiania nie będą stosowane środki agresywne, odbarwiające i niszczące tkaniny (chlor i jego związki). Wykonawca stosuje środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia i maszyny pralnicze niepowodujące przyspieszonego zużycia tkanin. 4.7. Pozostałe wymagania: 1/Zamawiający zastrzega sobie prawo pobierania prób czystościowych z dostarczonej wypranej bielizny, przez upoważnionego pracownika na koszt Wykonawcy, w przypadkach uzasadnionej potrzeby – np. kiedy dostarczona bielizna będzie widocznie splamiona czy niedoprana lub „brudna” oraz potrzeby przeprowadzenia dochodzenia epidemiologicznego. 2/ Wykonawca udostępni Zamawiającemu (na żądanie) dokumentację warunków, technologii procesu prania i dezynfekcji, jakiemu podlegała dostarczona bielizna lub inne dokumenty mające potwierdzać skuteczność prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia. - np. wyniki badań potwierdzające czystość mikrobiologiczną 3/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli warunków prania i transportu bielizny 4/ Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy zgubione. 5/ Zamawiający ma prawo reklamować każdorazowo stwierdzenie niewłaściwej jakości wykonania usługi lub braki ilościowe, bezpośrednio po odbiorze upranego asortymentu objętego
przedmiotem zamówienia, a Wykonawca powinien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, maksymalnie w ciągu 3 dni.

W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
oraz odbioru i dostawy bielizny szpitalnej oddziałów dziecięcych i dorosłych,
odzieży roboczej personelu, materacy, poduszek, kołder i koców, będących własnością Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego z siedzibą we Wrocławiu
przy ulicy Koszarowej 5, 51 – 149 Wrocław, zwanego dalej ”ZAMAWIAJĄCYM”, w ilości
i asortymencie przedstawionym w załączniku nr 1 do SIWZ - „Formularz asortymentowo-cenowy”.
4.2. Usługa pralnicza obejmuje:
1/ odbiór i transport bielizny szpitalnej brudnej i pozostałego asortymentu z magazynów bielizny Zamawiającego do pralni oraz transport i dostawa bielizny szpitalnej czystej i pozostałego asortymentu z pralni do magazynów bielizny Zamawiającego; transport zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko; załadunek i rozładunek transportu bielizny brudnej i bielizny czystej oraz pozostałego asortymentu wraz z wniesieniem go do magazynów i należy do Wykonawcy,
2/ pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie oraz dezynfekcję bielizny szpitalnej, w tym również chemiczno-termiczną poduszek, koców, materacy gąbkowych wraz z pokrowcami, pakowanie, segregowanie, bieżącą reperację - „serwis bieliźniarski”: naprawa zamków błyskawicznych, nappów, zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików, troczków itp., bielizny szpitalnej oraz odzieży roboczej personelu,
3/ pranie koców, pranie i dezynfekcję poduszek, kołder, materacy.
4.3. Realizacja usługi będzie wykonywana w ramach bieżących potrzeb Zamawiającego. Podana przez Zamawiającego ilość bielizny przeznaczonej do prania i dezynfekcji w czasie obowiązywania umowy jest wielkością szacunkową i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od faktycznych, bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane wartości nie są wartościami stałymi i w tym zakresie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usługi u Wykonawcy w wartościach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, ani żadne inne dodatkowe roszczenia za niewykorzystaną część umowy przez Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną część umowy w okresie jej obowiązywania.
4.4. Przed pierwszą dostawą Wykonawca na własny koszt zaopatrzy Zamawiającego w odpowiednią ilość:
1/ worków:
do transportu brudnej bielizny, foliowych, nieprzeźroczystych np. w kolorze biały o odpowiedniej wytrzymałości niezbędnych do spakowania i transportu całości brudnej bielizny i
jednorazowych worków termoplastycznych, przeźroczystych, rozpuszczalnych w wodzie gorącej, do prania skażonej bielizny i pościeli, o rozmiarze ok. 80 X 66 cm. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyposażył go w pierwszym dniu obowiązywania umowy w worki rozpuszczalne w liczbie 1200 szt. oraz by dostosowywał liczbę dostarczanych w trakcie realizacji umowy worków do aktualnego zapotrzebowania Zamawiającego.
Bielizna skażona - pochodząca 1) od chorych, u których rozpoznano lub podejrzewa się chorobę zakaźną taką jak zakażenia przewodu pokarmowego, wywołane np. przez bakterie Salmonella, Shigella, Clostridium oraz rotawirusy, a także zakażenia przenoszone drogą krwi – powodowane przez np. wirusy HBV, HCV, HIV, 2) od chorych na świerzb i zawszawionych, 3) od chorych izolowanych w ramach prewencji z powodu wystąpienia wieloopornego czynnika alarmowego, 4) od chorych przebywających w izolacji , w tym SARS 19 5) z zaistniałego ogniska epidemicznego lub innych sytuacji interwencyjnych, związanych z bezpieczeństwem epidemiologicznym.
2/ wózków transportowych do transportu bielizny (osiatkowane, wysokie) niezbędnych do transportu zadeklarowanej ilości bielizny brudnej i czystej oraz pozostałego asortymentu i stojaków na poszczególne oddziały dorosłych osobno na bieliznę czystą i na bieliznę brudną;
w.w. wózki i stojaki zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu trwania umowy. Wózki łatwe do prowadzenia, ze skrętnymi kółkami.
3/ druków protokołów zdawczo-odbiorczych do pralni.
4.5. Odbiór, transport i dostarczenie przedmiotu zamówienia:
1/ czas wykonania usługi pralniczej nie może przekroczyć 24 godzin od momentu
odbioru asortymentu objętego przedmiotem zamówienia z magazynów bielizny brudnej Zamawiającego do czasu przekazania asortymentu objętego przedmiotem zamówienia
do magazynów bielizny czystej, z wyłączeniem dni wolnych od pracy, za wyjątkiem materacy,
koców, poduszek i kołder oraz wykonania usług naprawczych tzw. „serwisu bieliźniarskiego”
dla których czas wykonania usługi nie może przekraczać 72 godzin.
2/ dostarczanie bielizny czystej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia oraz wywożenie bielizny brudnej i asortymentu objętego przedmiotem zamówienia odbywać się będzie w ciągu 24 godzin codziennie w dni robocze od poniedziałku do piątku do godziny 10:00. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zapasu czystego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia i dostarczenia go do magazynów bielizny Szpitala w razie zaistnienia takiej konieczności, w dni wolne od pracy. W szczególnych przypadkach, np.: dłuższy okres dni wolnych od pracy, czas wykonania usługi będzie ustalony indywidualnie za pisemną zgodą Zamawiającego. Dowodem odbioru bielizny brudnej do prania i dostawy czystej bielizny będzie każdorazowo protokół zdawczo –odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Dowodem w zakresie uwag o jakości bielizny brudnej przyjętej do prania i jakości bielizny czystej odebranej po praniu będzie „Protokół uwag/zniszczenia bielizny” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron. Wykonawca winien środkiem transportu dopuszczonym do transportu bielizny szpitalnej (posiadającym pozytywną opinię sanitarną na świadczenie usług transportowych w zakresie przedmiotu zamówienia), we własnym zakresie i na własny koszt dostarczać bezpośrednio do magazynów bielizny Zamawiającego bieliznę czystą i asortyment objęty przedmiotem zamówienia oraz odbierać bieliznę brudną i asortyment objęty przedmiotem zamówienia.
4.6. Usługa prania: Wykonawca wykonywać będzie usługę spełniającą wymogi stosownych norm, ustaw i rozporządzeń, zwłaszcza resortu Ministerstwa Zdrowia, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 05.12.2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239, 1495, z 2020 r. poz. 284, 322, 374, 567,875,1493z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. Nr 40, poz. 469) oraz normą PN-EN 14065 „Tekstylia. Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli skażenia mikrobiologicznego”. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń producentów bielizny i odzieży, zwłaszcza dotyczy to prania oraz dezynfekcji bielizny szpitalnej i odzieży roboczej personelu, skażonej oraz bielizny wysoko gabarytowej, np.: materace. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania technologii prania gwarantującej wysoką jakość usługi oraz zapewniającej pełne przestrzeganie aktualnie obowiązujący przepisów sanitarno-epidemiologicznych,(komora dezynfekcyjna lub inne równoważne urządzenie z wydrukiem zawierającym sprawozdanie z dezynfekcji oraz posiadającym atest PZH w zakresie stosowania go do dezynfekcji), za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną i prawną wobec organów kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP i innymi. Usługa musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Zakład Higieny. Zamawiający wymaga pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dopuszczenia pralni do świadczenia usług prania bielizny szpitalnej. Wykonawca gwarantuje wykonanie usług pralniczych w oparciu o środki piorące i dezynfekujące przeznaczone do higieny szpitalnej, które posiadają aktualne świadectwo dopuszczenie PZH lub innej jednostki badającej do użytku w jednostkach ochrony zdrowia oraz pozytywną opinię puszczającą preparat do prania bielizny z oddziałów dziecięcych. Wykonawca ponadto zobowiąże się do prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia przy użyciu metod i środków dostosowanych do asortymentu, poziomu skażenia oraz zgodnych z wymogami technologicznymi w celu zapewnienia właściwej jakości prania nie powodującej zmiany jej wyglądu i przyspieszonego zużycia bielizny; w procesie prania i odplamiania nie będą stosowane środki agresywne, odbarwiające i niszczące tkaniny (chlor i jego związki). Wykonawca stosuje środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia i maszyny pralnicze niepowodujące przyspieszonego zużycia tkanin.
4.7. Pozostałe wymagania:
1/Zamawiający zastrzega sobie prawo pobierania prób czystościowych z dostarczonej wypranej bielizny, przez upoważnionego pracownika na koszt Wykonawcy, w przypadkach uzasadnionej potrzeby – np. kiedy dostarczona bielizna będzie widocznie splamiona czy niedoprana lub „brudna” oraz potrzeby przeprowadzenia dochodzenia epidemiologicznego.
2/ Wykonawca udostępni Zamawiającemu (na żądanie) dokumentację warunków, technologii procesu prania i dezynfekcji, jakiemu podlegała dostarczona bielizna lub inne dokumenty mające potwierdzać skuteczność prania i dezynfekcji przedmiotu zamówienia. - np. wyniki badań potwierdzające czystość mikrobiologiczną
3/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli warunków prania i transportu bielizny
4/ Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy zgubione.
5/ Zamawiający ma prawo reklamować każdorazowo stwierdzenie niewłaściwej jakości wykonania usługi lub braki ilościowe, bezpośrednio po odbiorze upranego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia, a Wykonawca powinien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, maksymalnie w ciągu 3 dni.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 28.01.2021, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
branża Sprzątanie
podbranża usługi pralnicze
kody CPV 98310000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi pralnicze

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10342857 2024-03-29
godz. 07:00
Dolnośląskie Świadczenie usług pralniczych dla Domu Pomocy Społecznej w Bielawie 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych dla Domu Pomocy Społecznej w Bielawie. 2. Usługi b...
10371619 2024-04-05
godz. 15:00
Małopolskie Usługi pralnicze w roku 2024
10379706 2024-04-08
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych dla 109 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Szczecinie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr...
10394750 2024-04-08
godz. 11:00
Kujawsko-Pomorskie Sukcesywne świadczenie usług pralniczych w SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA Orion w Ciechocinku
10398133 2024-04-08
godz. 23:59
Śląskie Kompleksowe usługi pralnicze dla potrzeb JSW S.A. KWK Budryk
10375707 2024-04-11
godz. 11:00
Lubuskie Świadczenie usług pralniczych dla Domu Pomocy Społecznej w Szczawnie w okresie od 01.05.2024r. do 31.08.2024r. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych dla Domu Pomoc...
10432562 2024-04-22
godz. 09:00
Zachodniopomorskie Świadczenie kompleksowych usług pralniczych dla Regionalnego Centrum Medycznego w Białogardzie Sp. z o.o. 1. Przedmiotem zamówienia są usługi pralnicze (brudnej bielizny szpitalnej, m...
10441054 2024-04-22
godz. 10:00
Łódzkie 23/ZP2024- Świadczenie usług pralniczych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług pralniczych dla jednostek organizacyjnych ...
10463517 2024-04-29
godz. 10:00
Podlaskie Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych wraz z transportem dla SP ZOZ w Sokółce szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dodatek nr.2 do SWZ. CPV – 98310000...
10425224 2024-05-10
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie Przedmiotem zamówienia są kompleksowe usługi pralnicze w pralni Wykonawcy wraz z dzierżawą bielizny i odzieży operacyjnej. Kompleksowa usługa pralnicza obejmuje również odbiór i do...