Przetarg 7901550 - Budowa ulicy Węgierskiej i ul. Sinej wraz z infrastrukturą...

   
Analizuj Zamówienie 7901550 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-12-29
przedmiot ogłoszenia
Budowa ulicy Węgierskiej i ul. Sinej wraz z infrastrukturą techniczną w Białymstoku
Numer referencyjny: ZDM-III.271.29.2020

Pr
zedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na:
CZĘŚĆ I: Budowa ulicy Węgierskiej na odcinku od ul. Francuskiej do ul. Nowosielskiej w Białymstoku w zakresie: jezdni, zjazdów, opasek, kanału deszczowego oraz przykanalików do wpustów ulicznych, przebudowy sieci telekomunikacyjnej kolidującej z budową nawierzchni, regulacji armatury na istniejącym uzbrojeniu oraz zabezpieczeniu istniejącego uzbrojenia.

CZĘŚĆ II: Budowa ulicy Sinej w Białymstoku w zakresie: ciągu pieszo – jezdnego, sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami oraz sieci gazowej.

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej
oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ.
2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych.
3. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów
lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych
nie gorszych od określonych w dokumentacji.
4. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.
5. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 5-letniej gwarancji na wykonane roboty Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie terminu gwarancji zgodnie z rozdz. XIX SIWZ „Opis kryteriów i sposobu oceny ofert”.
UWAGA:
Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, iż w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem w branżach wymienionych w Zestawieniach kosztów zadania - załączniki nr 1A-1B SIWZ (za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu Prawo Budowlane) – wymaga zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy.
Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy (Załącznik Nr 7
do SIWZ). Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawców
i dalszych podwykonawców.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1 Nazwa: Budowa ulicy Węgierskiej na odcinku od ul. Francuskiej do ul. Nowosielskiej w Białymstoku
Budowa ulicy Węgierskiej na odcinku od ul. Francuskiej do ul. Nowosielskiej w Białymstoku w zakresie: jezdni, zjazdów, opasek, kanału deszczowego oraz przykanalików do wpustów ulicznych, przebudowy sieci telekomunikacyjnej kolidującej z budową nawierzchni, regulacji armatury na istniejącym uzbrojeniu oraz zabezpieczeniu istniejącego uzbrojenia.

Część nr: 2 Nazwa: Budowa ulicy Sinej w Białymstoku
Budowa ulicy Sinej w Białymstoku w zakresie: ciągu pieszo – jezdnego, sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami oraz sieci gazowej.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540406174-N-2021 z dnia: 2021-01-21
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3)
W ogłoszeniu jest:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
CZĘŚĆ I: 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg/ulic
o nawierzchni z kostki brukowej wraz z infrastrukturą techniczną, o wartości min. 80 000,00 zł brutto każda robota,
CZĘŚĆ II: 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg/ulic
o nawierzchni z kostki brukowej wraz z infrastrukturą techniczną, o wartości min. 65 000,00 zł brutto każda robota,
b) osobę skierowaną do realizacji zamówienia publicznego (po 1 osobie w każdej specjalności), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalnościach – dotyczy CZĘŚCI I i II:
 inżynieryjnej drogowej (kierownik budowy) – osoba winna posiadać doświadczenie w kierowaniu co najmniej 1 robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie dróg/ulic,
 instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
 instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych.
Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania doświadczenia podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W przypadku walut już nie obowiązujących, zamawiający przyjmuje kurs NBP z ostatniego dnia obowiązywania tej waluty.
2. ZASTRZEŻENIE:
1) Użyte określenie „ulica” lub „droga” – w rozumieniu ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068 ze zm.); „budowa”, „przebudowa” – w rozumieniu Prawa budowlanego,
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej określony w pkt 1 ppkt 3 lit. a) SIWZ zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum wykaże się wykonaniem 2 robót budowlanych wymaganych w pkt 1 ppkt 3 lit. a) roboty budowlane nie podlegają sumowaniu (zapis stosuje się odpowiednio do innych podmiotów),
3) doświadczenie wykonawcy i osób będzie uznawane, gdy Wykonawca wykaże roboty/usługi zakończone.

W ogłoszeniu powinno być:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać:
a) wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
CZĘŚĆ I: 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg/ulic
o nawierzchni z kostki brukowej wraz z infrastrukturą techniczną, o wartości min. 80 000,00 zł brutto każda robota,
CZĘŚĆ II: 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg/ulic
o nawierzchni z kostki brukowej wraz z infrastrukturą techniczną, o wartości min. 65 000,00 zł brutto każda robota,
b) osobę skierowaną do realizacji zamówienia publicznego (po 1 osobie w każdej specjalności), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalnościach:
CZĘŚĆ I:
- inżynieryjnej drogowej (kierownik budowy) – osoba winna posiadać doświadczenie w kierowaniu co najmniej 1 robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie dróg/ulic,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji telekomunikacyjnych.
CZĘŚĆ II:
- inżynieryjnej drogowej (kierownik budowy) – osoba winna posiadać doświadczenie w kierowaniu co najmniej 1 robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie dróg/ulic,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania doświadczenia podane w walutach obcych, zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W przypadku walut już nie obowiązujących, zamawiający przyjmuje kurs NBP z ostatniego dnia obowiązywania tej waluty.
2. ZASTRZEŻENIE:
1) Użyte określenie „ulica” lub „droga” – w rozumieniu ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2068 ze zm.); „budowa”, „przebudowa” – w rozumieniu Prawa budowlanego,
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej określony w pkt 1 ppkt 3 lit. a) SIWZ zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum wykaże się wykonaniem 2 robót budowlanych wymaganych w pkt 1 ppkt 3 lit. a) roboty budowlane nie podlegają sumowaniu (zapis stosuje się odpowiednio do innych podmiotów),
3) doświadczenie wykonawcy i osób będzie uznawane, gdy Wykonawca wykaże roboty/usługi zakończone.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 25.01.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 18.02.2021, godzina 10:30




****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540416408-N-2021 z dnia: 2021-02-16
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5)
W ogłoszeniu jest:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ust. 1 pkt 1) – 6)ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Przedłużenie terminu zakończenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu jej zakończenia, nastąpić może wyłącznie w następujących sytuacjach: 1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność nie ponosi Wykonawca, w szczególności: w przypadku opóźnienia w przekazaniu placu budowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego bądź wstrzymania robót przez Zamawiającego, bądź kolejnego etapu, wystąpienie kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem terenu, wystąpienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, 2) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i
wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 3) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 4) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 5) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp., przez właściwe organy lub gestorów sieci i urządzeń oraz opóźnienia te nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 6) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 8) wystąpienia przerw w realizacji robót budowlanych, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego 9) jeżeli w trakcie realizacji robot wystąpią warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, wymagające dostosowania technologii wykonania tych robót do istniejących warunków, 10) w przypadku wystąpienia katastrofy budowlanej, 11) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw materiałów niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej ), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, 12) w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane sieci uzbrojenia terenu lub inne obiekty wymagające usunięcia. 13) w przypadku wystąpienia niewybuchów lub niewypałów wymagających wstrzymania robót i usunięcia przez specjalistyczne służby, ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających przeprowadzenia badań, 14) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót, 3. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy nastąpić mogą w następujących sytuacjach: 1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 2) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za istotne bądź nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz.1186 ze zm.). 3) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 4) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych
obiektów budowlanych, 5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub wynikająca z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu użytkowego lub obniżenia kosztów utrzymania bądź eksploatacji bądź konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie użytkowania obiektu, 6) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, 8) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, powodującej zmianę sposobu wykonywania Umowy, pozwalającej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, pod warunkiem osiągnięcia niemniejszych parametrów jakościowych wykonanych robót. 9) Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem odpowiednich wycen, cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud dla obszaru objętego inwestycją aktualnych w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczności określone w ust. 3 pkt 9) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym. 4. Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem odpowiednich wycen, cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud dla obszaru objętego inwestycją aktualnych w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczności określone w ust. 3 pkt 9) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym. 5. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w §15 umowy. 6. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. 7. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 6, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez nią stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. Każdorazowo zakres zmiany terminu wykonania umowy wmusi być adekwatny do przyczyny powstania konieczności jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany terminu) powinien uwzględniać czas trwania przeszkody.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ust. 1 pkt 1) – 6)ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Przedłużenie terminu zakończenia realizacji umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu jej zakończenia, nastąpić może wyłącznie w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność nie ponosi Wykonawca,
w szczególności: w przypadku opóźnienia w przekazaniu placu budowy z przyczyn leżących
po stronie Zamawiającego bądź wstrzymania robót przez Zamawiającego, bądź kolejnego etapu, wystąpienie kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem terenu, wystąpienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
2) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.
3) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy
lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
4) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp., przez właściwe organy lub gestorów sieci i urządzeń oraz opóźnienia te nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
8) wystąpienia przerw w realizacji robót budowlanych, powstałych z przyczyn zależnych
od Zamawiającego
9) jeżeli w trakcie realizacji robot wystąpią warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, wymagające dostosowania technologii wykonania tych robót do istniejących warunków,
10) w przypadku wystąpienia katastrofy budowlanej,
11) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków dostaw materiałów niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy
(np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej ), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót,
12) w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane sieci uzbrojenia terenu lub inne obiekty wymagające usunięcia.
13) w przypadku wystąpienia niewybuchów lub niewypałów wymagających wstrzymania robót
i usunięcia przez specjalistyczne służby, ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających przeprowadzenia badań,
14) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót,
15) W przypadku braku decyzji/zgłoszenia/zezwolenia (min. decyzji zezwalającej na usunięcie drzew/krzewów, zezwolenia na wykonanie czynności zakazanych wobec gatunków zwierząt objętych ochroną, zmiany pozwolenia na budowę) niezbędnych do wykonania robót objętych umową zaistniałe w trakcie realizacji inwestycji po przekazaniu placu budowy.
3. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy nastąpić mogą w następujących sytuacjach:
1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy,
przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji
lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
2) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za istotne bądź nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r. poz.1186 ze zm.).
3) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających
w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
4) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub wynikająca z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu użytkowego lub obniżenia kosztów utrzymania bądź eksploatacji bądź konserwacji obiektu/elementu robót w trakcie użytkowania obiektu,
6) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
8) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, powodującej zmianę sposobu wykonywania Umowy, pozwalającej na skrócenie czasu realizacji przedmiotu Umowy lub zmniejszenie kosztów wykonywanych prac lub robót, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, pod warunkiem osiągnięcia niemniejszych parametrów jakościowych wykonanych robót.
9) Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem odpowiednich wycen, cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud dla obszaru objętego inwestycją aktualnych w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczności określone w ust. 3 pkt 9) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym.
4. Jeżeli wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 3 oraz w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zachodzi konieczność zmiany wynagrodzenia, Wykonawca powinien przedłożyć do akceptacji Zamawiającego kalkulację ceny jednostkowej robót z uwzględnieniem odpowiednich wycen, cen nie wyższych od średnich cen publikowanych w wydawnictwie Sekocenbud dla obszaru objętego inwestycją aktualnych w miesiącu, w którym kalkulacja jest sporządzana, a w przypadku braku publikacji cen jednostkowych - nakładów rzeczowych określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR); w przypadku robót dla których nie określono nakładów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nakładów własnych zaakceptowanych przez Zamawiającego. W przypadku zmiany umowy z uwagi na okoliczności określone w ust. 3 pkt 9) wynagrodzenie ulega zmniejszeniu zgodnie z wyceną robót określoną w kosztorysie ofertowym.
5. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawcy robót i osób wskazanych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych odpowiednio w §15 umowy.
6. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego.
7. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 6, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i sporządzenie przez nią stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.
Każdorazowo zakres zmiany terminu wykonania umowy wmusi być adekwatny do przyczyny powstania konieczności jego dokonania, a jego wymiar (zakres zmiany terminu) powinien uwzględniać czas trwania przeszkody.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 18.02.2021, godzina 10:30
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 04.03.2021, godzina 10:30
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45233120
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podlaskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podlaskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
9106222 2024-04-30
godz. 10:00
Pomorskie Przebudowa ul. Jeziornej i Tredera w Kielnie stanowiących dojazd do „Węzła Koleczkowo” Trasy Kaszubskiej S6 2. Inwestycja obejmuje swoim zakresem zagospodarowanie terenu w okolicy je...
10455641 2024-04-30
godz. 12:00
Śląskie Remont drogi dojazdowej na terenie Wspólnoty Mieszkaniowej Piątka w Sosnowcu
10456739 2024-05-06
godz. 08:00
Śląskie 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Budowa traktów pieszo rowerowych i rowerowych wraz z przebudową fragmentów dróg w Dzierżnie oraz północnej i południowej części Pysko...
10441031 2024-05-06
godz. 10:00
Mazowieckie Zagospodarowanie terenu jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Teresinie 1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej obejmującego dzi...
10448451 2024-05-06
godz. 11:00
Lubelskie Remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych dróg gminnych w 2024 roku. 3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania polegającego na remoncie cząstkowym nawierzchni asfaltowych d...
10380362 2024-05-07
godz. 10:00
Opolskie Przedmiotem zamówienia jest ,,Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 416 w zakresie budowy ścieżki pieszo-rowerowej w m. Głubczyce-Sady” zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówien...
10450763 2024-05-07
godz. 12:00
Podkarpackie Wydzielenie drogi ewakuacyjnej w klatce schodowej w budynku PUP w Rzeszowie Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego, pn.: „Wydzielenie drogi ewakuacyjnej w klatce s...
10452502 2024-05-08
godz. 12:00
Dolnośląskie Odnowa przestrzeni publicznej w celu stworzenia miejsc do wypoczynku i rekreacji na terenie gminy Kąty Wrocławskie w tym poprzez rewitalizację parku gminnego w Smolcu 1. Przedmiotem zam...
10456718 2024-05-09
godz. 10:00
Podlaskie Remont drogi powiatowej Nr 1565B na odcinku od m. Brzozowo Stare do m. Brzozowo Panki – Etap II Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie drogi powiatowej Nr 15...
10213935 2024-06-30
godz. 15:00
Pomorskie Wykonanie robót budowlanych polegających na: rozbiórka drogi dojazdowej zrealizowanej z prefabrykowanych płyt żelbetowych typu yomb na odcinku o długości 280m (wykonanej z dwóch pas...