Przetarg 7387966 - Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą...

   
Analizuj Zamówienie 7387966 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-03-16
przedmiot ogłoszenia
Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Numer referencyjny: SZ.270.02.2020

Przedmiotem zamówien
ia jest „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy, d) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia,
e) Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz wymagań Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za tym idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w całości, h) Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę osoba fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm., „Prawo budowlane”) ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą posiadały parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z ofertą.
Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W ramach dokumentacji powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest sporządzić na swój koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą – mapę powykonawczą i złożyć we właściwym Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540049954-N-2020 z dnia: 2020-03-26
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-03-31, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-08, godzina: 10:00

II.2) Tekst, który należy dodać


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.6)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 8.408.994,18
Waluta: PLN


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540054110-N-2020 z dnia: 2020-03-27
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 170.000,00 złotych. Wadium
należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy
jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach
ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.
6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). Wadium wpłacane w
pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO
BP SA KROSNO ODRZAŃSKIE nr rachunku: 92 1020 5402 0000 0502 0115 2750 z
dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa siedziby
Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Wniesienie wadium w pieniądzu
będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym
Zamawiającego. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji
ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie
zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do
wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46
ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może
być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu
składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie. Wadium musi zabezpieczać
ofertę cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub
wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie
art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1)
nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia
(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających
gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma
być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę
gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo
i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP
W ogłoszeniu powinno być:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 170.000,00 złotych.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,3)gwarancjach bankowych,4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.).
Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP SA KROSNO ODRZAŃSKIE nr rachunku: 92 1020 5402 0000 0502 0115 2750 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć w oryginale w następujący sposób: poprzez załączenie do oferty lub złożenie przed upływem terminu składania ofert: 1) w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie; 2) za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 8.6. SIWZ adres email – dotyczy dokumentu elektronicznego (Wykonawca winien złożyć oryginał opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia). Wadium musi zabezpieczać ofertę cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.



****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540058771-N-2020 z dnia: 2020-04-03
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: Przedmiotem zamówienia jest „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z
infrastrukturą towarzyszącą”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w:
dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ), Specyfikacji Technicznej Wykonania i
Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót
(załącznik nr 12 do SIWZ) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo,
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich
robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie
wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy,
d) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia,
e) Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia
wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych,
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz
wymagań Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany
będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w
rejonie prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za
tym idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w
całości, h) Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę
osoba fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do
uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.:
Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm., „Prawo budowlane”) ostatecznej decyzji o pozwoleniu
na użytkowanie obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w
SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub
szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu
zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z
uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot
zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą
posiadały parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w
przedmiotowych dokumentach. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza
rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm,
europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji
technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania
się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy
referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania
równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który
powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają
wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej sytuacji
Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z ofertą.
Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i
urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych
odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji
projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i
stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości
materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty
i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru
Inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu
zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi
adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego,
Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu
budowy, na jego koszt i w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu
akceptacji Inspektora nadzoru Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W
ramach dokumentacji powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest
sporządzić na swój koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą – mapę powykonawczą i
złożyć we właściwym Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane:Przedmiotem zamówienia jest „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ oraz załącznik nr 10a po zmianie do SIWZ, który został zmieniony
w zakresie Załącznika PB ZAŁĄCZNIKI – 3 ZESTAWIENIE WYPOSAŻENIA, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ oraz załącznik nr 12 po zmianie do SIWZ, który uległ zmianie w zakresie następujących załączników: NDLKROSNO A-BIUR-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR, NDLKROSNO B-GOSP-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo,
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania wszelkich
robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie
wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy,
d) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia,
e) Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia
wszelkich powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych,
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz
wymagań Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany
będzie do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w
rejonie prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za
tym idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w
całości, h) Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę
osoba fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do
uzyskania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.:
Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm., „Prawo budowlane”) ostatecznej decyzji o pozwoleniu
na użytkowanie obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w
SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub
szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu
zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z
uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot
zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą
posiadały parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w
przedmiotowych dokumentach. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza
rozwiązania równoważne opisywanym w niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm,
europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji
technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania
się na normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy
referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania
równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który
powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają
wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej sytuacji
Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z ofertą.
Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i
urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych
odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji
projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i
stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości
materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty
i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru
Inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu
zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi
adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego,
Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu
budowy, na jego koszt i w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu
akceptacji Inspektora nadzoru Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W
ramach dokumentacji powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest
sporządzić na swój koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą – mapę powykonawczą i
złożyć we właściwym Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.6)
W ogłoszeniu jest:
Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia): Wartość bez VAT: 8.408.994,18 Waluta: PLN
W ogłoszeniu powinno być:
Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia): Wartość bez VAT: 8.450.126,51 Waluta: PLN


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data: 2020-04-08, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data: 2020-04-16, godzina: 10:00


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540061177-N-2020 z dnia: 2020-04-08
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w
przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt,
usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest „Budowa siedziby Nadleśnictwa
Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest
określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ oraz załącznik nr 10a po
zmianie do SIWZ, który został zmieniony w zakresie Załącznika PB ZAŁĄCZNIKI – 3
ZESTAWIENIE WYPOSAŻENIA, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,
zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ
oraz załącznik nr 12 po zmianie do SIWZ, który uległ zmianie w zakresie następujących
załączników: NDLKROSNO A-BIUR-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR, NDLKROSNO
B-GOSP-B-2019kwIV-2020 PRZEDMIAR) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ).
Dodatkowo, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania
wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie
wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy, d)
wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, e)
Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich
powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz wymagań
Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do
zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie
prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za tym
idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w całości, h)
Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę osoba
fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do uzyskania,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2019
r., poz. 1186 z późn. zm., „Prawo budowlane”) ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach
technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który
charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu
wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych
dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza
możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane
rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą posiadały parametry
techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach.
Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w
niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1
pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania się na normy, europejskie oceny techniczne,
aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art.
30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30
ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez
Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty
budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej
sytuacji Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z
ofertą. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i
urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych
odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej,
posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w
budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty
techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przed
ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności
przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i
podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma
prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i
w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru
Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W ramach dokumentacji
powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest sporządzić na swój
koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą – mapę powykonawczą i złożyć we właściwym
Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w
przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt,
usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest „Budowa siedziby Nadleśnictwa Krosno wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony w: dokumentacji projektowej (załącznik nr 10a do SIWZ oraz załącznik nr 10a po zmianie do SIWZ, który został zmieniony
w zakresie Załącznika PB ZAŁĄCZNIKI – 3 ZESTAWIENIE WYPOSAŻENIA), Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, zwana dalej STWiOR (załącznik nr 11 do SIWZ), przedmiarze robót (załącznik nr 12 do SIWZ oraz załącznik nr 12 po zmianie nr 2 do SIWZ, który zmiana treść załącznika nr 12 po zmianie) oraz harmonogramie (załącznik nr 13 do SIWZ). Dodatkowo, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: a) wykonania
wszelkich robót przygotowawczych, b) wykonania wszelkich robót porządkowych, w trakcie
wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu, c) utrzymania zaplecza budowy, d)
wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, e)
Wykonawca zapewni doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich
powierzonych zadań, w tym do kierowania i wykonywania robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z postanowieniami stosownych decyzji oraz wymagań
Inwestora, f) w zakresie realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do
zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie
prowadzonych robót, g) przedmiot zamówienia nie został podzielony na części, a co za tym
idzie, Zamawiający wymaga zrealizowania niniejszego zamówienia kompleksowo, w całości, h)
Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego (bądź wskazana przez Wykonawcę osoba
fizyczna), na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, zobowiązana będzie do uzyskania,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2019
r., poz. 1186 z późn. zm., „Prawo budowlane”) ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
obiektu. Wymagania dotyczące wykonawstwa. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach
technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który
charakteryzuje dany produkt, są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu
wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych
dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza
możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem,że zaproponowane
rozwiązania równoważne opisanym (materiały, urządzenia, sprzęt) będą posiadały parametry
techniczne i funkcjonalne nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach.
Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w
niniejszej SIWZ przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1
pkt 2 i ust. 3 PZP. W przypadku powoływania się na normy, europejskie oceny techniczne,
aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych Zamawiający zgodnie z art.
30 ust. 4 PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym. Zgodnie z art. 30
ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez
Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty
budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przedmiotowej
sytuacji Zamawiający wymaga złożenia opisu oferowanych rozwiązań równoważnych wraz z
ofertą. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i
urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych
odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej,
posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w
budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty
techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przed
ich wbudowaniem (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności
przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i
podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma
prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i
w terminie 3 dni od dnia ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru
Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. W ramach dokumentacji
powykonawczej Wykonawca po zakończeniu budowy zobowiązany jest sporządzić na swój
koszt dokumentację geodezyjną powykonawczą – mapę powykonawczą i złożyć we właściwym
Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.5)
W ogłoszeniu jest:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 16 Zmiana postanowień zawartej umowy. 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP, każda ze
stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie,
której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi, co najmniej jedna z niżej wymienionych
okoliczności: 1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, stosownie do
przypadku: a) wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie
przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia iezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, b) wystąpi
konieczność zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia oraz realizacji poszczególnych etapów
robót (harmonogramu) na skutek przedłużenia się postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w wyniku którego zawarto niniejszą umową z przyczyn niezależnych od
Zamawiającego. c) w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego
(np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez
Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty. d) zaistnieją
warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia
faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót, usług dostaw objętych
umową. e) o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia jej skutków i
następstw, f) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
regulujących zasady wykonywania przedmiotu umowy o czas niezbędny do dostosowania
wykonania przedmiotu umowy lub jego części do zmienionego stanu prawnego, g) o czas,
kiedy realizacja Przedmiotu Umowy była niemożliwa oraz następstw tego zdarzenia w
przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do
przewidzenia i niezależnych od nich, h) o czas niezbędny do wykonania czynności
wynikających z zaleceń właściwych organów jeżeli wykonywanie Przedmiotu Umowy zostało
wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia
terminowe zakończenie realizacji Przedmiotu Umowy, i) o czas wynikający z konieczności
ewentualnej zmiany zakresu Przedmiotu Umowy wprowadzonej na podstawie przepisów PZP
umożliwiających dokonanie takiej zmiany, j) przy czym każda zmiana może nastąpić tylko o
czas niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części, nie dłużej jednak niż o
okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw. 2) w zakresie
zmiany kolejności wykonywania wykonania poszczególnych świadczeń wchodzących w skład
przedmiotu umowy, jednakże bez dokonywania zmiany terminu wykonania całości przedmiotu
umowy. Przedmiotowa zmiana będzie mogła być wprowadzona w szczególności w przypadku
zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1, 3) w zakresie zmiany sposobu wykonania
przedmiotu umowy związanej z koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności robót
zamiennych, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a) niedostępność na
rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń
nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub
kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) w przypadku, gdy na rynku pojawią
się nowsze zamienniki zaoferowanych elementów przedmiotu umowy a uzyskanie elementów
zaoferowanych przez Wykonawcę będzie bardzo utrudnione, d) pojawienie się nowszej
technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu
realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji
wykonanego przedmiotu umowy, e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu
innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej
lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu
umowy, f) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie
zobowiązany do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia, g) z
powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z
nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 KC), h)
wystąpi zmiana prawa mająca wpływ na realizację przedmiotu umowy bądź przepisów
wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
(zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych), i) jak również
w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, - z
zastrzeżeniem, że inne rozwiązania techniczne będą spełniały wymagania funkcjonalne
określone w dokumentacji projektowej w stopniu nie mniejszym niż rozwiązania
dotychczasowe. 4) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, gdy zmiany, o których
mowa w pkt 1 lub 3 będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez
Wykonawcę. Ustalenie zmienionej kwoty wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o: a)
w odniesieniu obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w związku z zaniechaniem wykonywania
świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy – w oparciu o ceny wskazane w
kosztorysie, b) w odniesieniu do zwiększenia wynagrodzenia w następstwie zmiany, o których
mowa w pkt 1 lub 3 – w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie lub na podstawie
szczegółowej kalkulacji kosztorysowej Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż zastosowanie do
zmiany umowy znajdzie wycena przedstawiający najniższą wartość nowej ceny. Szczegółowa
kalkulacja kosztorysowa Wykonawcy, o której mowa powyżej zostanie wykonana w formie
kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych: - stawka roboczogodziny R - średnia dla województwa lubuskiego wg
publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, - koszty pośrednie Kp
(R+S) – średnie wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu, -
zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) – średni wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień
sporządzania kosztorysu, -ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu)
będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud
aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i
sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen
dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. - nakłady rzeczowe – w oparciu
o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR. 5) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku,
wystąpienia: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług; b) zmiany wysokości minimalnego
wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na
podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c)
zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; d) zasad gromadzenia i
wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały
wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
w przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w pkt 5 lit. a)–d) będą dokonywane
według zasad opisanych w ust. 2-8 poniżej. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której
mowa w ust. 1 pkt 5 lit a) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po zaistnieniu
ww. okoliczności ulegnie zmianie o wartość różnicy pomiędzy nową wartością podatku od
towarów i usług (ustaloną w oparciu o nową stawkę podatku od towarów i usług), a
dotychczasową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o stawkę podatku od
towarów i usług). W takiej sytuacji wynagrodzenie brutto, o którym mowa w zdaniu
poprzednim będzie obejmowało stawkę i wartość obowiązującą w dniu wystawienia faktury.
Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie. 3. W przypadku wystąpienia
okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto,
płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę
odpowiadającą wartości udokumentowanej zmiany kosztu Wykonawcy, wynikającej ze zmiany
kwoty wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących umowę do wysokości aktualnie
obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty zmiany
minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej tych osób. 4. W
przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) wyżej część
wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6
poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie
on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu
dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na
rzecz Zamawiającego. 5. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5
lit d) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym
mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu
Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej
zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio
wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 6. W celu dokonania zmiany, o której
mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) powyżej, Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w
życie zmienionych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia za pracę lub stawki
minimalnej lub zmiany przepisów dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym
lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
lub zasad gromadzenia wpłat od pracowniczych planów kapitałowych, może wystąpić do
Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, umownego. Brak
złożenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia umownego, w terminie
określonym w zdaniu poprzednim skutkować będzie uznaniem, iż zmiana przepisów nie ma
wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, co oznacza, iż Wykonawcy w związku ze
zmianą przepisów nie będą służyć jakiekolwiek roszczenia wobec Zamawiającego. 7. Wraz z
wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej,
Wykonawca składa uzasadnienie zawierające, w szczególności szczegółowe wyliczenie
całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinny ulec zmianie oraz wskazanie
daty, od której nastąpiła zmiana przepisów prawa skutkująca zmianą wysokości kosztów
wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. 8. W przypadku zmian, o których mowa w
ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) Umowy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wniosku
dokumenty dowodzące w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy,
w szczególności: 1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie)
pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy
oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której
mowa ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) umowy, 2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed
jak i po zmianie) pracowników uczestniczących w wykonywaniu umowy wraz z kwotami
składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w
jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy oraz części
wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1
pkt 5 lit c) umowy. 9. W terminie do 30 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym
mowa w ust. 6, Zamawiający, przekaże Wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza
wniosek oraz wskaże kwotę, o którą należne Wykonawcy wynagrodzenie, powinno ulec
zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 10. W przypadku
otrzymania informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku,
Wykonawca może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 6. W takim
przypadku przepisy ust. 6-8 stosuje się odpowiednio. 11. Ciężar dowodu, że okoliczności
wymienione w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) mają wpływ na koszty wykonania zamówienia spoczywa
na Wykonawcy. 12. Zmiana wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy obowiązywać
będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 1 pkt 5 wyżej. 13. Zmiany
wysokości wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) zostaną potwierdzona
poprzez zawarcie aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 14. Ewentualne roboty
dodatkowe lub zamienne zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm, standardów i
parametrów, jak roboty będące przedmiotem zamówienia podstawowego. 15. Zamówienie
dodatkowe lub roboty zamienne zostaną wycenione po negocjacjach według wskaźników
kalkulacyjnych i cen materiałów z zeszytów „SEKOCENBUD” jako średnie aktualnej ceny z
poprzedniego kwartału. 16. W przypadku wystąpienia uzasadnionych robót zamiennych lub
zwiększających zakres zamówienia pozycji kosztorysowej do 15% wartości umowy strony na
podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 PZP sporządzą aneks do umowy, zmieniający jej treść.
W ogłoszeniu powinno być:
ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 16 Zmiana postanowień zawartej umowy 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP, każda ze stron może żądać wprowadzenia zmian w umowie w stosunku
do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeśli wystąpi, co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: 1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, stosownie do przypadku: a) wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót na skutek odmiennie przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
b) wystąpi konieczność zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia umowy oraz realizacji poszczególnych etapów robót (harmonogramu) na skutek:
- przedłużenia się postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w wyniku którego zawarto
niniejszą umową z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub,
- wystąpienia siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na możliwości wykonywania umowy lub,- utrzymującego się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wywołanej zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 mającego bezpośredni wpływ na możliwości wykonywania umowy,
c)w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego (np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców w postępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty.
d)zaistnieją warunki ustalenia wcześniejszego terminu zakończenia, rozliczenia umowy i wystawienia faktury końcowej w przypadku wcześniejszego wykonania robót, usług dostaw objętych umową.
e)o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia jej skutków i następstw,
f)w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, regulujących zasady wykonywania przedmiotu umowy o czas niezbędny do dostosowania wykonania przedmiotu umowy lub jego części do zmienionego stanu prawnego,
g)o czas, kiedy realizacja Przedmiotu Umowy była niemożliwa oraz następstw tego zdarzenia w przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich,
h)o czas niezbędny do wykonania czynności wynikających z zaleceń właściwych organów jeżeli wykonywanie Przedmiotu Umowy zostało wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji Przedmiotu Umowy, i)o czas wynikający z konieczności ewentualnej zmiany zakresu Przedmiotu Umowy wprowadzonej na podstawie przepisów PZP umożliwiających dokonanie takiej zmiany, j) przy czym każda zmiana może nastąpić tylko o czas niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy lub jego części, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmiany oraz ich następstw. 2)w zakresie zmiany kolejności wykonywania wykonania poszczególnych świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy, jednakże bez dokonywania zmiany terminu wykonania całości przedmiotu umowy. Przedmiotowa zmiana będzie mogła być wprowadzona w szczególności w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1,
3)w zakresie zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy związanej z koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności robót zamiennych, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
a)niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,b)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
c)w przypadku, gdy na rynku pojawią się nowsze zamienniki zaoferowanych elementów przedmiotu umowy
a uzyskanie elementów zaoferowanych przez Wykonawcę będzie bardzo utrudnione, d) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
e)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
f) w wyniku realizacji zasad i wytycznych władz zwierzchnich Zamawiający będzie zobowiązany
do ograniczenia środków przewidzianych na sfinansowanie zamówienia,
g)z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą (art. 3571 KC), h)wystąpi zmiana prawa mająca wpływ na realizację przedmiotu umowy bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zarządzenia, decyzje i wytyczne Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych),
i)jak również w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, - z zastrzeżeniem, że inne rozwiązania techniczne będą spełniały wymagania funkcjonalne określone
w dokumentacji projektowej w stopniu nie mniejszym niż rozwiązania dotychczasowe.
4) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, gdy zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3 będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Ustalenie zmienionej kwoty wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o:
a)w odniesieniu obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy w związku z zaniechaniem wykonywania świadczeń wchodzących w skład przedmiotu umowy – w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie,
b)w odniesieniu do zwiększenia wynagrodzenia w następstwie zmiany, o których mowa w pkt 1 lub 3
– w oparciu o ceny wskazane w kosztorysie lub na podstawie szczegółowej kalkulacji kosztorysowej Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż zastosowanie do zmiany umowy znajdzie wycena przedstawiający najniższą wartość nowej ceny. Szczegółowa kalkulacja kosztorysowa Wykonawcy, o której mowa powyżej zostanie wykonana w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych:
- stawka roboczogodziny R - średnia dla województwa lubuskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu,
- koszty pośrednie Kp (R+S) – średnie wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu,
- zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) – średni wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzania kosztorysu,
- ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzień sporządzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp.
- nakłady rzeczowe – w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR.
5) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku, wystąpienia:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług;
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.
Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w pkt 5 lit. a)–d) będą dokonywane według zasad opisanych w ust. 2-8 poniżej.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit a) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po zaistnieniu ww. okoliczności ulegnie zmianie o wartość różnicy pomiędzy nową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o nową stawkę podatku od towarów i usług), a dotychczasową wartością podatku od towarów i usług (ustaloną w oparciu o stawkę podatku od towarów i usług). W takiej sytuacji wynagrodzenie brutto, o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie obejmowało stawkę i wartość obowiązującą
w dniu wystawienia faktury. Wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulegnie zmianie.
3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą wartości udokumentowanej zmiany kosztu Wykonawcy, wynikającej ze zmiany kwoty wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących umowę do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty zmiany minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej tych osób. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
5. W przypadku wystąpienia okoliczności, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit d) wyżej część wynagrodzenia umownego brutto, płatna po spełnieniu warunku, o którym mowa w ust. 6 poniżej, zostanie zmieniona o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
6. W celu dokonania zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) powyżej, Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmienionych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia za pracę lub stawki minimalnej lub zmiany przepisów dotyczących zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub zasad gromadzenia wpłat od pracowniczych planów kapitałowych, może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, umownego. Brak złożenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia umownego, w terminie określonym w zdaniu poprzednim skutkować będzie uznaniem, iż zmiana przepisów nie ma wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, co oznacza, iż Wykonawcy w związku ze zmianą przepisów nie będą służyć jakiekolwiek roszczenia wobec Zamawiającego.
7. Wraz z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Wykonawca składa uzasadnienie zawierające, w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinny ulec zmianie oraz wskazanie daty, od której nastąpiła zmiana przepisów prawa skutkująca zmianą wysokości kosztów wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
8. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) Umowy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć
do wniosku dokumenty dowodzące w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania Umowy,
w szczególności:
1) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących
w wykonywaniu umowy wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio
związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi
- w przypadku zmiany, o której mowa ust. 1 pkt 5 lit b), c) i d) umowy,
2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników uczestniczących
w wykonywaniu umowy wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit c)
umowy. 9. W terminie do 30 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający, przekaże
Wykonawcy informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą należne Wykonawcy
wynagrodzenie, powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem.
10. W przypadku otrzymania informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku,
Wykonawca może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 6. W takim przypadku przepisy ust. 6-8 stosuje się odpowiednio.
11. Ciężar dowodu, że okoliczności wymienione w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) mają wpływ na koszty wykonania zamówienia
spoczywa na Wykonawcy.
12. Zmiana wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 1 pkt 5 wyżej.
13. Zmiany wysokości wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 5 lit b) - d) zostaną potwierdzona poprzez zawarcie
aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
14. Ewentualne roboty dodatkowe lub zamienne zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm, standardów i parametrów, jak roboty będące przedmiotem zamówienia podstawowego.
15. Zamówienie dodatkowe lub roboty zamienne zostaną wycenione po negocjacjach według wskaźników kalkulacyjnych i cen materiałów z zeszytów „SEKOCENBUD” jako średnie aktualnej ceny z poprzedniego kwartału.
16. W przypadku wystąpienia uzasadnionych robót zamiennych lub zwiększających zakres zamówienia pozycji
kosztorysowej do 15% wartości umowy strony na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 PZP sporządzą aneks do umowy, zmieniający jej treść.
branża Budowlana - obiekty
podbranża obiekty użyteczności publicznej
kody CPV 45000000, 45100000, 45111300, 45112710, 45200000, 45213150, 45223000, 45233120, 45233200, 45260000, 45300000, 45310000, 45330000, 45331000, 45342000, 45400000, 45442100
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Lubuskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Lubuskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty użyteczności publicznej

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10396727 2024-04-26
godz. 09:00
Dolnośląskie Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonanie robót budowlanych polegających na budowie żłobka w Marcinkowicach w systemie "zaproj...
10401538 2024-04-26
godz. 10:00
Lubelskie Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Budowa i modernizacja infrastruktury kulturalnej i sportowej na terenie Gminy Ułęż”. Inwestycja jest objęta dofina...
10396241 2024-04-26
godz. 11:30
Dolnośląskie Remont i modernizacja dachu, elewacji i balkonów Sanatorium Uzdrowiskowego „Dom Zdrojowy” w Szczawnie Zdroju przy ul. Kolejowej 14 ZP 10/2024 **************************** UWAGA ZMI...
10429573 2024-04-26
godz. 12:00
Mazowieckie Budowa budynku biurowo-socjalno-magazynowo-garażowego oraz budynku magazynowego na potrzeby Gazowni w Limanowej wraz z zagospodarowaniem terenu Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka czte...
10441016 2024-04-30
godz. 10:00
Wielkopolskie Budowa kancelarii podwójnej dla Leśnictwa Kamień i Stawisko Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku biurowego (kancelarii podwójnej dla Leśnictwa Kamień i Stawisko) w miejscowośc...
10442084 2024-04-30
godz. 10:00
Mazowieckie Rozbudowa Szkoły Podstawowej oraz budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Skuły (dokończenie inwestycji). Przedmiotem zamówienia jest dokończenie inwestycji pn.: Rozbudowa Sz...
10423917 2024-05-08
godz. 10:00
Świętokrzyskie Odwodnienie i remont budynku wyciągu – etap II Odwodnienie i remont zabytkowego budynku wyciągu – etap II (adres: Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach, ul. Wielkopiecowa 1, 27-...
10464266 2024-05-08
godz. 10:00
Mazowieckie Poprawa oferty kulturalnej poprzez rozbudowę świetlicy wiejskiej w miejscowości Dzierzgówek Zakres inwestycji:Ławy fundamentowe- Ławy fundamentowe żelbetowe, monolityczne klasa beton...
10474787 2024-05-10
godz. 10:00
Wielkopolskie Przebudowa i zmiana przeznaczenia istniejącego obiektu na potrzeby centrum opiekuńczo-mieszkalnego i aktywności lokalnej w Helenowie Drugim Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane z...
10464225 2024-05-10
godz. 12:00
Śląskie roboty budowlane w ramach zadanie inwestycyjnego pn.: „Wzrost standardów infrastruktury medycznej i technicznej w obszarze Traktu Operacyjnego oraz Bloku Porodowego z Salą cięć cesarsk...