Przetarg 11370021 - Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Mroczeń (po...
Analizuj | Zamówienie 11370021 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2025-07-09 |
przedmiot ogłoszenia | Budowa ścieżki rowerowej w miejscowości Mroczeń (po torach) w gminie Baranów Przedmiot zamówienia obejmuje budowę ścieżki rowerowej od drogi powiatowej nr 5681P do skrzyżowania dróg powia towych nr 5692P i nr 5693P w miejscowości Mroczeń w gminie Baranów długości 2 114m. Budowa ścieżki rowerowej na odcinku od drogi powiatowej nr 5681P do miejscowości Mroczeń w gminie Baranów - etap IPrzedmiot projektu przedstawia rozwiązanie dotyczące budowy ścieżki rowerowej od drogi powiatowej nr 5681P do drogo krajowej nr 39 w miejscowości Mroczeń (ETAP 1) o długości 660 m na terenie nieczynnej linii kolejowej nr 307 relacji Kępno - Namysłów. Projektowana droga rowerowa posiadać będzie jezdnię o szerokości 2,5m o nawierzchni bitumicznej oraz obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m. Na całej długości nasypu kolejowego, gdzie wysokość pomiędzy niweletą ścieżki rowerowej, a przyległym terenem wynosi ponad 1,80 zaprojektowano obustronną balustradę o wysokości 1,20 m.Wzdłuż ścieżki zaprojektowano miejsca odpoczynku dla rowerzystów zlokalizowane w niewielkiej odległości od poprzecznych dróg ogólnodostępnych. Miejsce odpoczynku zostanie wyposażone w ławki i stojaki rowerowe.DOFINANSOWANIE: I Etap zadania dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach działania FEWP.08.01-IZ.00-002/24.Budowa ścieżki rowerowej na odcinku od drogi powiatowej nr 5681P do miejscowości Mroczeń w gminie Baranów - etap IIPrzedmiot projektu przedstawia rozwiązanie dotyczące budowy ścieżki rowerowej od drogi krajowej 39 do skrzyżowania dróg powiatowych nr 5692P i nr 5693P w miejscowości Mroczeń w Gminie Baranów (Etap II). Zaprojektowano przebieg ścieżki rowerowej w miejscu zlikwidowanej linii kolejowej nr 307 relacji Kępno - Namysłów. Projektowana droga rowerowa posiadać będzie jezdnie o szerokości 2,5m o nawierzchni bitumicznej oraz obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m . Na całej długości nasypu kolejowego, gdzie wysokość pomiędzy niweletą ścieżki rowerowej , a przyległym terenie wynosi 1,80m zaprojektowana obustronną balustradę o wysokości 1,2m. Wzdłuż ścieżki zaprojektowano miejsca odpoczynku, które zostanie wyposażone w ławki i stojaki rowerowe. Realizacja zadania przedstawia możliwość wykorzystania terenów po nieczynnej linii kolejowej, która stworzy możliwość przemieszczania się pomiędzy miejscowościami w sposób bezpieczny, spokojny z dala od ruchu samochodowego. DOFINANSOWANIE: II Etap zadania dofinansowany jest w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS)- komponent Wdrażania LSR.WYCENA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAZamawiający wymaga aby wykonawca w treści złożonej oferty przedstawił koszty realizacji poszczególnych etapów zadania.OPIS REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:Stan istniejącyŚcieżka dla rowerów przewidziana została do realizacji na terenie nieczynnej linii kolejowej nr 307 relacji Kępno-Namysłów. Linia kolejowa, wybudowana w roku 1911 została zamknięta dla ruchu towarowego w roku 1994, a rozbiórka linii kolejowej rozpoczęła się w roku 2014.W miejscu dawnej linii kolejowej pozostał nasyp kolejowy w stanie bardzo dobrym. Jednak na przestrzeni ostatnich lat w skutek niewykorzystywania budowli do celów komunikacyjnych nasyp porósł samosiejkami w postaci krzewów i drzew o niewielkiej średnicy. Nadal w śladzie dawnej linii kolejowej znajduje się podtorze z kruszywa łamanego, które miejscami stanowi dziki dojazd do okolicznych pól. Na pozostałej części działki kolejowej znajduje się ścieżka w śladzie torowiska, umożliwiająca komunikację pieszą pomiędzy drogą powiatową 5681P a miejscowością Mroczeń. W początkowym odcinku planowej ścieżki dla rowerów znajduje się droga powiatowa nr 5681P, która to posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 5,0 m. Obecnie na przedmiotowym odcinku droga charakteryzuje się dużą krętością i złym stanem nawierzchni. Jednocześnie zaplanowana jest jej modernizacja, po której droga powiatowa posiadać będzie jezdnie bitumiczną o szerokości 6,0 m. Planowana ścieżka rowerowa wg dokumentacji zapoczątkowuje swój bieg włączając się do ww. drogi powiatowej. Na dalszym etapie trasy projektowanej ścieżki rowerowej, nad drogą krajową nr 39 zlokalizowany jest stary ceglany wiadukt kolejowy – wpisany jest do wojewódzkiej ewidencji zabytków. Dokumentacja przewiduje zachowanie istniejącego obiektu. Trasa ścieżki rowerowej kończy swój bieg na skrzyżowaniu dwóch dróg powiatowych – nr 5692P i 5693P. Skrzyżowanie jest czterowlotowe o przesuniętych wlotach drogi nr 5693P. Obecnie obie drogi posiadają jezdnie o nawierzchni bitumicznej szerokości ok. 5,5 – 5,8m. Stan nawierzchni został oceniony na dobry.Opis całości przedmiotu zamówieniaBudowana ścieżka rowerowa przebiegać będzie w miejscu przebiegu zlikwidowanej linii kolejowej. Droga rowerowa posiadać będzie jezdnię o szerokości 2,5 m, o nawierzchni bitumicznej. Dodatkowo ścieżka rowerowa będzie posiadać obustronne pobocza gruntowe o szerokości 0,75m. Na całej długości nasypu kolejowego, gdzie wysokość pomiędzy niweletą ścieżki rowerowej a przyległym terenem wynosi ponad 1,80m zaprojektowano obustronną balustradę o wysokości 1,20m. Wzdłuż ścieżki należy wykonać miejsca odpoczynku dla rowerzystów. Miejsca odpoczynku zlokalizowano w niewielkiej odległości od poprzecznych dróg ogólnodostępnych w celu łatwego dojazdu służb utrzymaniowych. Przedmiotowe miejsca odpoczynku zostaną wyposażone w ławki i stojaki rowerowe. W ramach połączenia projektowanej ścieżki rowerowej z układem dróg publicznych w km 0000 zaprojektowano podłączenie do drogi powiatowej nr 5681P. Planowana jest rozbudowa przedmiotowej drogi powiatowej wykonywana na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg w Kępnie. Na planie zagospodarowania terenu przedstawiono przebieg istniejący drogi powiatowej oraz projektowane rozwiązania drogowe. Projektowana ścieżka rowerowa dowiązana została do nowego przebiegu drogi powiatowej.W miejscu przecięcia ścieżki rowerowej z drogą krajową nr 39 zaplanowano wykorzystanie istniejącego wiaduktu kolejowego nad ww. drogą krajową. Konstrukcja wiaduktu posiada odpowiednią nośność do wykonania ścieżki rowerowej i prowadzenia ruchu rowerowego, jednak sam obiekt wymaga dostosowania do nowych potrzeb. Istniejące balustrady zlokalizowane na wiadukcie przewidziano do demontażu, a w ich miejsce zaprojektowano nowe.Na wysokości działki 153 zaprojektowano połączenie drogi rowerowej z drogą gruntową gminy nie stanowiącą drogi publicznej. W miejscu połączenia odcinek tej drogi posiada nawierzchnię asfaltową (stanowiącą pozostałość po dawnym przejeździe). Dokumentacja zakłada wykonanie połączenia drogi rowerowej z drogą w minimalnym zakresie na długości ok. 9m poprzez wykonanie jezdni kategorii KR1 oraz dowiązanie do szerokości istniejącej, wynoszącej ok. 3m. W celu uniemożliwienia wjazdu na odcinek drogi rowerowej wewnątrz szerokości drogi rowerowej zakłada się montaż słupków blokującychParametry techniczne• prędkość projektowana - 20 km/h,• szerokość pasa drogowego - istniejąca,• szerokość ścieżki rowerowej - 2,5 m,• szerokość poboczy - 0,75m,• projektowana nawierzchnia - bitumiczna. Uwaga Wykonawcy !Zamawiający rezygnuje z wykonania modernizacji zabytkowego wiadukt. Pozostawia natomiast wykonanie na nim prac zmierzających do budowy ścieżki rowerowej.3. Zakres robót do realizacji.W ramach budowy ścieżki rowerowej w miejscowości Mroczeń (po torach)w gminie Baranów przewidziano:• budowę nowej ścieżki rowerowej od drogi powiatowej nr 5681P do skrzyżowania dróg powiatowych 5692P i 5693P po śladzie nieczynnej linii kolejowej nr 307 relacji Kępno-Namysłów• przebudowę rowu odwadniającego przy drodze powiatowej nr 5693P,• rozbudowę przepustu zlokalizowanego pod drogą powiatową• wykonanie dwóch miejsc odpoczynku wyposażone w ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci4. Ponadto zakres zamówienia obejmuje:1) Zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej w trakcie budowy oraz wykonanie w 3 egzemplarzach, w skali 1:500 inwentaryzacji powykonawczej. 2) Usuwanie wad i usterek w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi.3) Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek zlokalizowanych w obrębie oddziaływania realizowanego zadania inwestycyjnego w tym m.in. do posesji.4) Zaprojektowanie i zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu. 5) Wdrożenie zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu z wykonaniem koniecznego oznakowania pionowego i poziomego.5. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o: Pozwolenie na budowę.Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ GP.ZP.271.11.2025 |
branża | Drogownictwo |
podbranża | drogi, ulice, autostrady, obwodnice |
kody CPV | 45233162, 45233220 |
forma | tryb podstawowy |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Wielkopolskie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Wielkopolskie |