Przetarg 6735723 - Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr...

   
Analizuj Zamówienie 6735723 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2019-04-30
przedmiot ogłoszenia
Budowa drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+
750,57
Numer referencyjny: SA.270.2.3.2019

3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” na terenie działek działkach: 114, 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523 i 524 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo Gmina Goleniów - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 145/2016 z dnia 16.03.2016 r., znak spr: WAB.6740.69.04.2016.TD Nr 2406 w tym również roboty przygotowawcze, zakończeniowe i porządkowe,.
Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie oczyścić teren z pozostałości po wycince drzew, a karpy wywieść we wskazane przez Zamawiającego miejsca.
Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego:
• Rodzaj drogi – dojazd pożarowy
• Projektowana prędkość 30km/h,
• Kategoria obiektu XXV
• Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,50 m, o spadku poprzecznym nawierzchni 4%.
• Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami wahają się od 149 m do 240 m. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,50 m.
• W km 0+219,0 i w km 2+354,75 występują w koronie drogi przepusty rurowe o średnicy 600 mmm które będą podlegały remontowi.
• Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 2x0,75 m o spadkach poprzecznych 8%.
• Trasę drogi na załamaniach w planie sytuacyjnym przy kątach zwrotu powyżej 5 i mniejszych niż 40stopni wyokrąglono łukami poziomymi o promieniu łuku powyżej 75 m, przy kącie zwrotu powyżej 60 stopni zastosowano łuk kołowy 25m i 30m, proporcjonalnie zastosowano na w/w łukach poszerzenia pasa ruchu od 0,20 do 1,20 m według wzoru P=40/R. przy załamaniach mniejszych jak 5 stopni nie stosowano luków poziomych a jedynie załamania trasy.
• Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4133Z projektuje się łuki kołowe o promieniu R-9 m, styk z drogą powiatową należy utwardzić płytami YOMB szerokości utwardzenia 1,0 m
• Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=6,0 m R-9,0 m i R=11,0 m.
• Spadki poprzeczne nawierzchni wahają się od 0,09% do 01,03%.
• Rowy trapezowe o szerokości dna 0,40 i wysokości rowu 0,50m pochylenie skarp i przeciwskarp o nachyleniu 1:1 do 1:1,5.

W przypadku rozbieżności miedzy projektem budowlano-wykonawczym a budowlanym, za wiążący uznaje się projekt budowlano-wykonawczy.

Konstrukcje drogi:
Przekrój normalny Nr 1 –w km 0+000,00 – 2+050,00 oraz 2+219,28-2,750,75:
- nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm;
- warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm;
- geotkaniny o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m;
- grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty
Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%
Przekrój normalny Nr 2 –w km 2+050,00-2,219,28:
- nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm zbrojona geokratą z geosyntetyku;
- warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 60cm w materacu geosyntetycznym;
- geosyntetyk (geotkaniny) o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m;
- grunt rodzimy – torfy niskoskonsolidowane;
Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%
Przekrój normalny z mijanką Nr 3 –w km 0+000,00 – 2,750,75:
- nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm;
- warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm;
- geotkanina o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m;
- grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty
Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%
Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem.

Do Wykonawcy należy również opracowanie (uaktualnienie) i zatwierdzenie przez odpowiednie organy nowego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy drogi leśnej stanowiącej dojazd p.poż nr 29A w leśnictwach Niewiadowo – Dzisna w ciągu drogi powiatowej nr 4133Z Łoźnica – Goleniów zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót.
Zamawiający informuje, że posiada projekt organizacji ruchu bez aktualnej decyzji zatwierdzającej (załącznik nr 21 do SIWZ). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji zatwierdzającej projekt tymczasowej organizacji ruchy.
Wykonawca nie będzie obowiązany do utylizacji karpiny pozyskanej z pasa przeznaczonego pod budowę drogi. Będzie natomiast zobowiązany do wykarczowania, wywiezienia i złożenia karpin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.

2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
• Projekt budowlany (załącznik nr 3 do SIWZ),
• Projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 4 do SIWZ),
• Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 5 do SIWZ),
• Przedmiar robót (załącznik nr 2 do SIWZ). Załączony do SIWZ przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR oraz dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją drogi.
• Decyzja nr 27/ŚU/2015 o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 28A w leśnictwach Niewiadowo-Dzisna o długości ok. 2800 m na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 obręb geodezyjny Niewiadowo znak WPNS.6220.29.2015.JC z dnia 07.10.2015 r. (załącznik nr 16 do SIWZ),
• Decyzja nr 145/2016 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r. (załącznik nr 15 do SIWZ),
• Decyzja nr 378 o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej przeciwpożarowej o długości 2800 mb na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo znak WPNS.6730.312.2015.TS z dnia 23.11.2015 r. (załącznik nr 17 do SIWZ),
• Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - (załącznik nr 18 do SIWZ).
• Tabela robót ziemnych (załącznik nr 19 do SIWZ)

Uwaga: W dokumentacji projektowej i przetargowej przedmiotowa droga ma nr 28A lub 29A (jest to ta sama droga, która w związku ze zimną numeracji dojazdów przeciwpożarowych docelowo będzie posiadała nr 29A).

3) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe).
4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności:
• Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.);
• Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.);
• Decyzją pozwolenia na budowę nr 145/2016 WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.;
• Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ;
• W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia.
5) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych zakupionych przez siebie, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania.
6) Z uwagi na ryczałtowe rozliczenie przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z zakresem robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz prawidłowego przygotowania oferty
7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami.
8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy.
9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictw Niewiadowo i Dzisna.
10) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):
45233120-6 –Roboty w zakresie budowy dróg.
45100000-8 –Przygotowanie terenu pod budowę.
45111200-0 –Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 –Usuwanie wierzchniej warstwy gleby.
45233000-9–Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg.
3.2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: rozściełacz do układania nawierzchni, walce statyczne i wibracyjne, równiarki samojezdne, koparki, ładowarki jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.).
3.3. W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji, koszty finansowe.
3.4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający stwierdzi, że harmonogram nie odpowiada możliwemu do dotrzymania postępowi prac (zgodnego z przyjętym harmonogramem), Wykonawca ma obowiązek przedstawić nowy harmonogram uwzględniający stan faktyczny zaangażowania prac i uzgodnione z Zamawiającym i inspektorem nadzoru nowe terminy wykonania i płatności.
3.5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie.
3.6. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.

3.7. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy.

3.8. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiający przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót zgodnie z SIWZ, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego.

3.9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w ustalonym terminie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.

3.10. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ.

3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.

3.12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia w podziale na części.

3.13. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 – dalej „PZP”) oraz aktów wykonawczych do PZP.

3.14. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień
poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP.

3.15. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 PZP. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540090122-N-2019 z dnia: 2019-05-09
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” na terenie działek działkach: 114, 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523 i 524 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo Gmina Goleniów - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 145/2016 z dnia 16.03.2016 r., znak spr: WAB.6740.69.04.2016.TD Nr 2406 w tym również roboty przygotowawcze, zakończeniowe i porządkowe,. Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie oczyścić teren z pozostałości po wycince drzew, a karpy wywieść we wskazane przez Zamawiającego miejsca. Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego: • Rodzaj drogi – dojazd pożarowy • Projektowana prędkość 30km/h, • Kategoria obiektu XXV • Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,50 m, o spadku poprzecznym nawierzchni 4%. • Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami wahają się od 149 m do 240 m. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,50 m. • W km 0+219,0 i w km 2+354,75 występują w koronie drogi przepusty rurowe o średnicy 600 mmm które będą podlegały remontowi. • Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 2x0,75 m o spadkach poprzecznych 8%. • Trasę drogi na załamaniach w planie sytuacyjnym przy kątach zwrotu powyżej 5 i mniejszych niż 40stopni wyokrąglono łukami poziomymi o promieniu łuku powyżej 75 m, przy kącie zwrotu powyżej 60 stopni zastosowano łuk kołowy 25m i 30m, proporcjonalnie zastosowano na w/w łukach poszerzenia pasa ruchu od 0,20 do 1,20 m według wzoru P=40/R. przy załamaniach mniejszych jak 5 stopni nie stosowano luków poziomych a jedynie załamania trasy. • Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4133Z projektuje się łuki kołowe o promieniu R-9 m, styk z drogą powiatową należy utwardzić płytami YOMB szerokości utwardzenia 1,0 m • Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=6,0 m R-9,0 m i R=11,0 m. • Spadki poprzeczne nawierzchni wahają się od 0,09% do 01,03%. • Rowy trapezowe o szerokości dna 0,40 i wysokości rowu 0,50m pochylenie skarp i przeciwskarp o nachyleniu 1:1 do 1:1,5. W przypadku rozbieżności miedzy projektem budowlano-wykonawczym a budowlanym, za wiążący uznaje się projekt budowlano-wykonawczy. Konstrukcje drogi: Przekrój normalny Nr 1 –w km 0+000,00 – 2+050,00 oraz 2+219,28-2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm; - geotkaniny o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny Nr 2 –w km 2+050,00-2,219,28: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm zbrojona geokratą z geosyntetyku; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 60cm w materacu geosyntetycznym; - geosyntetyk (geotkaniny) o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy – torfy niskoskonsolidowane; Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Przekrój normalny z mijanką Nr 3 –w km 0+000,00 – 2,750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾4m/dobę gr 15cm; - geotkanina o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8% Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem. Do Wykonawcy należy również opracowanie (uaktualnienie) i zatwierdzenie przez odpowiednie organy nowego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy drogi leśnej stanowiącej dojazd p.poż nr 29A w leśnictwach Niewiadowo – Dzisna w ciągu drogi powiatowej nr 4133Z Łoźnica – Goleniów zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. Zamawiający informuje, że posiada projekt organizacji ruchu bez aktualnej decyzji zatwierdzającej (załącznik nr 21 do SIWZ). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji zatwierdzającej projekt tymczasowej organizacji ruchy. Wykonawca nie będzie obowiązany do utylizacji karpiny pozyskanej z pasa przeznaczonego pod budowę drogi. Będzie natomiast zobowiązany do wykarczowania, wywiezienia i złożenia karpin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Projekt budowlany (załącznik nr 3 do SIWZ), • Projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 4 do SIWZ), • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 5 do SIWZ), • Przedmiar robót (załącznik nr 2 do SIWZ). Załączony do SIWZ przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR oraz dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją drogi. • Decyzja nr 27/ŚU/2015 o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 28A w leśnictwach Niewiadowo-Dzisna o długości ok. 2800 m na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 obręb geodezyjny Niewiadowo znak WPNS.6220.29.2015.JC z dnia 07.10.2015 r. (załącznik nr 16 do SIWZ), • Decyzja nr 145/2016 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r. (załącznik nr 15 do SIWZ), • Decyzja nr 378 o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej przeciwpożarowej o długości 2800 mb na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo znak WPNS.6730.312.2015.TS z dnia 23.11.2015 r. (załącznik nr 17 do SIWZ), • Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - (załącznik nr 18 do SIWZ). • Tabela robót ziemnych (załącznik nr 19 do SIWZ) Uwaga: W dokumentacji projektowej i przetargowej przedmiotowa droga ma nr 28A lub 29A (jest to ta sama droga, która w związku ze zimną numeracji dojazdów przeciwpożarowych docelowo będzie posiadała nr 29A). 3) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe). 4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności: • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.); • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); • Decyzją pozwolenia na budowę nr 145/2016 WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.; • Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ; • W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia. 5) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych zakupionych przez siebie, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. 6) Z uwagi na ryczałtowe rozliczenie przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z zakresem robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz prawidłowego przygotowania oferty 7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami. 8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictw Niewiadowo i Dzisna. 10) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45233120-6 –Roboty w zakresie budowy dróg. 45100000-8 –Przygotowanie terenu pod budowę. 45111200-0 –Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45112210-0 –Usuwanie wierzchniej warstwy gleby. 45233000-9–Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 3.2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: rozściełacz do układania nawierzchni, walce statyczne i wibracyjne, równiarki samojezdne, koparki, ładowarki jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). 3.3. W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji, koszty finansowe. 3.4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający stwierdzi, że harmonogram nie odpowiada możliwemu do dotrzymania postępowi prac (zgodnego z przyjętym harmonogramem), Wykonawca ma obowiązek przedstawić nowy harmonogram uwzględniający stan faktyczny zaangażowania prac i uzgodnione z Zamawiającym i inspektorem nadzoru nowe terminy wykonania i płatności. 3.5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie. 3.6. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. 3.7. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy. 3.8. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiający przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót zgodnie z SIWZ, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego. 3.9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w ustalonym terminie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 3.10. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ. 3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 3.12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia w podziale na części. 3.13. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 – dalej „PZP”) oraz aktów wykonawczych do PZP. 3.14. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. 3.15. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 PZP. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową „Budowę drogi leśnej stanowiącej dojazd przeciwpożarowy nr 29A na terenie leśnictw Niewiadowo-Dzisna o długości w km 0+000,00 do 2+750,57” na terenie działek działkach: 114, 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523 i 524 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo Gmina Goleniów - na podstawie projektu budowlanego oraz decyzji pozwolenia na budowę nr 145/2016 z dnia 16.03.2016 r., znak spr: WAB.6740.69.04.2016.TD Nr 2406 w tym również roboty przygotowawcze, zakończeniowe i porządkowe,. Zamawiający po wytyczeniu geodezyjnym drogi w terenie przez Wykonawcę dokona wycinki drzew. Wykonawca zobowiązany będzie oczyścić teren z pozostałości po wycince drzew, a karpy wywieść we wskazane przez Zamawiającego miejsca. Parametry techniczne projektowanego dojazdu pożarowego: • Rodzaj drogi – dojazd pożarowy • Projektowana prędkość 30km/h, • Kategoria obiektu XXV • Na całej długości w planie sytuacyjnym projektuje się jezdnię o nawierzchni tłuczniowej o szerokości jezdni 3,50 m, o spadku poprzecznym nawierzchni 4%. • Na całej długości w celu bezpiecznego minięcia się pojazdów nadjeżdżających z przeciwka usytuowano mijanki o szerokości 3,0 m oraz długości 23,00 m. Mijanki zakończone skosami 1:7. Odległości pomiędzy mijankami wahają się od 149 m do 240 m. Szerokość jezdni w obrębie mijanki wynosi 6,50 m. • W km 0+219,0 i w km 2+354,75 występują w koronie drogi przepusty rurowe o średnicy 600 mm które będą podlegały remontowi. • Po obu stronach drogi zaprojektowano pobocze gruntowe szerokości 2x0,75 m o spadkach poprzecznych 8%. • Trasę drogi na załamaniach w planie sytuacyjnym przy kątach zwrotu powyżej 5 i mniejszych niż 40stopni wyokrąglono łukami poziomymi o promieniu łuku powyżej 75 m, przy kącie zwrotu powyżej 60 stopni zastosowano łuk kołowy 25m i 30m, proporcjonalnie zastosowano na w/w łukach poszerzenia pasa ruchu od 0,20 do 1,20 m według wzoru P=40/R. przy załamaniach mniejszych jak 5 stopni nie stosowano luków poziomych a jedynie załamania trasy. • Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4133Z projektuje się łuki kołowe o promieniu R-9 m, styk z drogą powiatową należy utwardzić płytami YOMB szerokości utwardzenia 1,0 m • Na całej długości po obu stronach drogi leśnej w granicach pasa drogowego projektuje się zjazdy do przyległych kwartałów leśnych o nawierzchni tłuczniowej o promieniach skrętu R=6,0 m R=9,0 m i R=11,0 m. • Spadki poprzeczne nawierzchni wahają się od 0,09% do 1,03%. • Rowy trapezowe o szerokości dna 0,40 i wysokości rowu 0,50m pochylenie skarp i przeciwskarp o nachyleniu 1:1 do 1:1,5. W przypadku rozbieżności miedzy projektem budowlano-wykonawczym a budowlanym, za wiążący uznaje się projekt budowlano-wykonawczy. Konstrukcje drogi: Przekrój normalny Nr 1 –w km 0+000,00 – 2+050,00 oraz 2+219,28-2+750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾8m/dobę gr 15cm; - geotkaniny o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty. Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%. Przekrój normalny Nr 2 –w km 2+050,00-2+219,28: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm zbrojona geokratą z geosyntetyku; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾8m/dobę gr 60cm w materacu geosyntetycznym; - geosyntetyk (geotkaniny) o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy – torfy niskoskonsolidowane. Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%. Przekrój normalny z mijanką Nr 3 –w km 0+000,00 – 2+750,75: - nawierzchnia z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-31,5mm gr. 9cm; - podbudowa z kruszywa łamanego ze skały metamorficznej o frakcji 0-63 mm gr. 18cm; - warstwa odsączająca z piasku wsp. filtracji k⩾8m/dobę gr 15cm; - geotkanina o wytrzymałości na zerwanie 50/60kN/m; - grunt rodzimy G1- grunt piaszczysty Spadki poprzeczne nawierzchni 4%, spadki poprzeczne poboczy 8%. Warstwy nawierzchni drogi należy rozłożyć rozściełaczem. Do Wykonawcy należy również opracowanie (uaktualnienie) i zatwierdzenie przez odpowiednie organy nowego projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy drogi leśnej stanowiącej dojazd p.poż nr 29A w leśnictwach Niewiadowo – Dzisna w ciągu drogi powiatowej nr 4133Z Łoźnica – Goleniów zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót. Zamawiający informuje, że posiada projekt organizacji ruchu bez aktualnej decyzji zatwierdzającej (załącznik nr 20 do SIWZ). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji zatwierdzającej projekt tymczasowej organizacji ruchy. Wykonawca nie będzie obowiązany do utylizacji karpiny pozyskanej z pasa przeznaczonego pod budowę drogi. Będzie natomiast zobowiązany do wykarczowania, wywiezienia i złożenia karpin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: • Projekt budowlany (załącznik nr 3 do SIWZ), • Projekt budowlano-wykonawczy (załącznik nr 4 do SIWZ), • Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 5 do SIWZ), • Przedmiar robót (załącznik nr 2 do SIWZ). Załączony do SIWZ przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy i informacyjny przy sporządzaniu oferty. Dla prawidłowego przygotowania oferty zaleca się analizę dokumentacji projektowej, STWiOR oraz dokonanie przez wykonawcę wizji lokalnej w celu zapoznania się z lokalizacją drogi. • Decyzja nr 27/ŚU/2015 o umorzeniu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 28A w leśnictwach Niewiadowo-Dzisna o długości ok. 2800 m na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 obręb geodezyjny Niewiadowo znak WPNS.6220.29.2015.JC z dnia 07.10.2015 r. (załącznik nr 16 do SIWZ), • Decyzja nr 145/2016 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę na realizację przedsięwzięcia, znak WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r. (załącznik nr 15 do SIWZ), • Decyzja nr 378 o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej przeciwpożarowej o długości 2800 mb na terenie działek nr 389/2, 445/1, 446, 501, 502, 523,524 i 114 położonych w obrębie geodezyjnym Niewiadowo znak WPNS.6730.312.2015.TS z dnia 23.11.2015 r. (załącznik nr 17 do SIWZ), • Opinia geotechniczna, dokumentacja badań podłoża gruntowego - (załącznik nr 18 do SIWZ). • Tabela robót ziemnych (załącznik nr 19 do SIWZ) Uwaga: W dokumentacji projektowej i przetargowej przedmiotowa droga ma nr 28A lub 29A (jest to ta sama droga, która w związku ze zimną numeracji dojazdów przeciwpożarowych docelowo będzie posiadała nr 29A). 3) Do wykonania nawierzchni należy użyć kruszywo wyłącznie pochodzenia naturalnego (nie odpadowe). 4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w PGL LP, a w szczególności: • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.); • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); • Decyzją pozwolenia na budowę nr 145/2016 WAB.6740.69.04.2016.TW, nr 2406 z dnia 16.03.2016 r.; • Projektami budowlano-wykonawczymi, wytycznymi Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz niniejszą SIWZ; • W oparciu o wskazania Zamawiającego ustalone w trakcie realizacji zamówienia. 5) Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych zakupionych przez siebie, gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. 6) Z uwagi na ryczałtowe rozliczenie przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, w celu zapoznania się z zakresem robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz prawidłowego przygotowania oferty 7) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania się i wypełniania zapisów zawartych w decyzjach posiadanych przez zamawiającego w zawiązku z realizacją przedmiotu zamówienia w terminach określonych tymi decyzjami. 8) Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (BHP, p.poż, oraz koordynacja w zakresie BHP) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 9) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów - teren leśnictw Niewiadowo i Dzisna. 10) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45233120-6 –Roboty w zakresie budowy dróg. 45100000-8 –Przygotowanie terenu pod budowę. 45111200-0 –Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45112210-0 –Usuwanie wierzchniej warstwy gleby. 45233000-9–Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 3.2. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego m.in. maszyn budowlanych takich jak: rozściełacz do układania nawierzchni, walce statyczne i wibracyjne, równiarki samojezdne, koparki, ładowarki jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). 3.3. W terminie nie późniejszym niż 3 dni przed dniem podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do zatwierdzenia Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru harmonogram rzeczowo – finansowy (w formie pisemnej i elektronicznej), przedstawiający planowane wykonanie robót i ich finansowanie. Zakres robót do wykonania przedstawiony w harmonogramie rzeczowo – finansowym musi być rozbity na elementy robót, czas realizacji, koszty finansowe. 3.4. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca bezzwłocznie ma obowiązek informowania Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, nie tylko o aktualnych ale i o przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający stwierdzi, że harmonogram nie odpowiada możliwemu do dotrzymania postępowi prac (zgodnego z przyjętym harmonogramem), Wykonawca ma obowiązek przedstawić nowy harmonogram uwzględniający stan faktyczny zaangażowania prac i uzgodnione z Zamawiającym i inspektorem nadzoru nowe terminy wykonania i płatności. 3.5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie. 3.6. Wykonawca udzieli na cały przedmiot zamówienia gwarancji i rękojmi na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego protokołu (bez uwag) lub więcej – w przypadku chęci uzyskania przez Wykonawcę dodatkowych punktów przyznawanych w ramach jednego z kryteriów oceny ofert tj. wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi (rozdział 14 SIWZ) okres rękojmi będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. 3.7. Wykonawca przed składowaniem lub wbudowaniem (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował) w obiekt określonego materiału lub urządzenia uzyska akceptację Inspektora nadzoru, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym, potwierdzoną wpisem do dziennika budowy. 3.8. W przypadku wątpliwości, co do jakości użytych materiałów, bądź jakości wykonania robót, Zamawiający przeprowadzi stosowne badania przez niezależne, wybrane przez Zamawiającego laboratorium. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową, sztuką budowlaną lub przepisami prawa, Wykonawca zobowiązany będzie do doprowadzenia do zgodności wbudowanych materiałów i wykonanych robót zgodnie z SIWZ, w tym dokumentacją projektową. Jednocześnie koszty badań dodatkowych, w niniejszym wypadku obciążają Wykonawcę. Jeśli wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonanie robót są zgodne z przedmiotem zamówienia, to koszty tych badań obciążają Zamawiającego. 3.9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkty lub usługi, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. nie mają na celu naruszenie art. 29, art. 30, art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, normy, oceny techniczne specyfikacje techniczne itp. systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w ustalonym terminie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 3.10. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca składa wykaz zawierający nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, o ile są już znane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych w powyższym wykazie w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a) i b) lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Wyżej opisane zasady stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń albo sprzeciwu, a także terminy na zgłoszenie zastrzeżeń albo sprzeciwu określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ. 3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 3.12. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia w podziale na części. 3.13. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 – dalej „PZP”) oraz aktów wykonawczych do PZP. 3.14. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. 3.15. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 PZP. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
W ogłoszeniu jest:
2019-05-16 godzina 08:45
W ogłoszeniu powinno być:
2019-05-22 godzina 08:45


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540093236-N-2019 z dnia: 2019-05-14
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 9) Informacje dodatkowe:
W ogłoszeniu jest:
1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Goleniów z siedzibą przy ul. Parkowej 1, 72-100 Goleniów tel.: 91-418-24-59 e-mail: goleniow@szczecin.lasy.gov.pl. 2. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji. 3. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8 oraz 96 ust. 3 PZP. 4. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Niezależnie od postanowień pkt 4. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, 7. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 8. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo: 1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, 2) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, 3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO. 9. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. 10. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje: 1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 11. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych
W ogłoszeniu powinno być:
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH. 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Goleniów z siedzibą przy ul. Parkowej 1,m 72-100 Goleniów te. 912-418-24-59, e-mail goleniow@szczecin.lasy.gov.pl. 2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 3. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności 4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji; 5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8 - 8a oraz art. 96 ust. 3 – 3b PZP, 6. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego; 8. Niezależnie od postanowień pkt 8 powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego; 9. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany; 10. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania dane osobowe, ma prawo: a) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, b) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników c) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO; 11. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP. 12. Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postepowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje: a) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesadza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, c) określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 13. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice
kody CPV 45100000, 45111200, 45112210, 45233000, 45233120
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Zachodniopomorskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Zachodniopomorskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10484797 2024-05-09
godz. 11:00
Śląskie Roboty drogowe związane z bieżącym utrzymaniem dróg wojewódzkich powierzonych do utrzymania PZD Pszczyna Przedmiotem zamówienia jest:Wykonanie robót drogowych związanych z bieżący...
10484096 2024-05-10
godz. 09:00
Podlaskie Przebudowa drogi gminnej Nr 105586B Konopki Pokrzywnica - Cibory Witki 1. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi gminnej Nr 105586B Ko...
10461958 2024-05-10
godz. 09:00
Warmińsko-Mazurskie 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana Przebudowa ulicy Wileńskiej w Kętrzynie w formule „zaprojektuj i wybuduj” polegająca na:a) opracowanie dokumentacji projektowej i uzys...
10483702 2024-05-10
godz. 09:00
Wielkopolskie Przebudowa drogi gminnej nr 78P w miejscowości Kania .Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej G78P w miejscowości Salamonowo (obręb Kania): lokalizacja w km 0+008,60 – 0+670,...
10472872 2024-05-10
godz. 10:00
Lubelskie Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy zadaniu pod nazwą „Modernizacja drogi gminnej nr 112055L w miejscowości Dzierążnia”1) Zakres zadania obejmuje:a. Roboty przygotowawc...
10402176 2024-05-10
godz. 11:00
Śląskie Przedmiotem zamówienia jest:Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych dla wymiany nawierzchni ciągów komunikacyjnych z robotami towarzyszącymiZamawiający nie dopuszcza sk...
10485829 2024-05-13
godz. 08:00
Dolnośląskie Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Uboczu dz.nr 282, 272/1; 279/3 Przedmiotem inwestycji jest przebudowa dr gminnej wewnętrznej leżącej na działkach nr 282, 272/1, 279/3 ...
10426563 2024-05-13
godz. 15:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” robót budowlanych w ramach projektu: „Dekarbonizacja Subregionu Wałbrzyskiego i graniczenie emisji gazów cie...
10461583 2024-05-14
godz. 09:00
Podlaskie Naprawa nawierzchni bitumicznych dróg wojewódzkich na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Siemiatyczach w 2024 roku. WZP.2512.57.2024
10308077 2024-06-17
godz. 23:59
Kujawsko-Pomorskie Modernizacja układu torowego Zajezdni Tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą. Przedmiotem niniejszego zamierzenia budowlanego jest „Modernizacja układu torowego Zajezdni Tramwajo...