Przetarg 7792128 - Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie...

   
Analizuj Zamówienie 7792128 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-11-03
przedmiot ogłoszenia
Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna-Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących
do zmniejszenia emisji CO2 realizowanego w ramach Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski-SPR Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Numer referencyjny: ZP.271.52.2020

1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna-Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących do zmniejszenia emisji CO2 realizowanego w ramach

Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski-SPR
Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

1.2. Określenie przedmiotu zamówienia

Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna-Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących do zmniejszenia emisji CO2

1.2.1. Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych zgód realizacyjnych, budowę ciągów pieszo-rowerowych wraz z infrastrukturą oraz oznaczenie wybudowanych tras pieszo-rowerowych kompilacją znaków C-13 i C-16, zgodnie z zapisami SZOOP na podstawie zatwierdzonego Projektu Organizacji Ruchu w miejscowościach : Młodów, Kokuszka, Łomnica Zdrój, Wierchomla Wielka. .Zamówienie prowadzone jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj” Zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 1
Nazwa projektu: Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna -Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących do zmniejszenia emisji CO2 realizowanego w ramach Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski-SPR Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

12.1.Zakres robót obejmuje:
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych zgód realizacyjnych, budowę ciągów pieszo-rowerowych wraz z infrastrukturą oraz oznaczenie wybudowanych tras pieszo-rowerowych kompilacją znaków C-13 i C-16, zgodnie z zapisami SZOOP na podstawie zatwierdzonego Projektu Organizacji Ruchu w miejscowościach : Młodów, Kokuszka, Łomnica Zdrój, Wierchomla Wielka. .Zamówienie prowadzone jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj” Zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 1
Przedmiot zamówienia zostanie wykonany kompleksowo dla całego zadania, na podstawie szczegółowych ustaleń między Zamawiającym a Wykonawcą.
Przed opracowaniem projektu budowlanego wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia zamawiającemu koncepcji obejmującej typowe rysunki (szkic zagospodarowania terenu, typowe przekroje, podstawowe dane geometryczne i materiałowe oraz wizualizację). Zamawiający w terminie do 2 tygodni jest zobligowany to ustosunkowania się do przedstawionej koncepcji. W razie sprzeczności przedstawionej koncepcji z wymaganiami stawianymi przez zamawiającego na etapie przetargu i wymaganiami stawianymi przez Program Funkcjonalno-Użytkowy zamawiający może zobligować wykonawcę do niezwłocznego poprawienia koncepcji. Jeżeli koncepcja spełnia wymagania stawiane przez zamawiającego i Program Funkcjonalno-Użytkowy zamawiający zobligowany jest do pisemnego zatwierdzenia koncepcji.
1.2.2. Wykonawca zapewnia obsługę laboratoryjną na każdym etapie inwestycji.
1.2.3 Wykonawca zapewnia taką organizację ruchu na budowie aby zapewnić ciągłość komunikacyjną ze względu na lokalizacje przy drodze zabudowań mieszkalnych oraz obiektu użyteczności publicznej. Informacja o wszelkich utrudnieniach w komunikacji wymagają poinformowaniu mieszkańców o takich planach poprzez informacje wywieszone na tablicach ogłoszeń, informacja przekazana do Sołtysa wsi/ Przewodniczących Osiedli wsi, strona intranetowa miasta www.piwniczna.pl z odpowiednim czasowym wyprzedzeniem.
1.2.4 Oznakowanie terenu budowy na czas prowadzenia robót zgodnie z zatwierdzonym Czasowym Projektem Organizacji
1.2.5 Wykonanie wszelkich robót towarzyszących związanych z realizacją przedmiotu zamó-wienia, w tym uporządkowania i odtworzenia terenu naruszonego w związku z pro-wadzonymi robotami budowlanymi
1.2.6 Inwentaryzacja powykonawcza

1.3. Wbudowanie materiałów należy wykonać zgodnie z wytycznymi producenta wybranych materiałów, zgodnie z Polską Normą. Wszystkie materiały muszą być trwałe i posiadać atesty oraz certyfikaty bezpieczeństwa.
1.3.1. Na planowany zakup , materiałów i urządzeń wyspecyfikowanych w projekcie budowla-nym należy każdorazowo uzyskać akceptację od Zamawiającego .
1.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z PFU z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową.
1.4. W przypadku, wskazania w opisie przedmiotu zamówienia, w załączniku do oferty, w pro-jekcie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który cha-rakteryzuje produkty lub usługi służy to jedynie celom identyfikacyjnym. Nazwy stanowią je-dynie precyzyjne określenie klasy oraz parametrów technicznych produktów wymaganych przez Zamawiającego i mają charakter wyłącznie przykładowy. W myśl art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość składania w tym zakresie ofert jakościowo równoważnych, spełniających równoważne parametry określone w opisie. Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkt, o parametrach takich samych bądź lepszych w stosunku do zaproponowanego produktu czy urządzenia oraz zgodny z dokumenta-cją opisującą przedmiot zamówienia oraz produkt, odpowiadający zastosowanym rozwiązaniom technologicznym. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne, muszą posiadać stosowne wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak, aby Zama-wiający mógł sprawdzić, czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w Specyfikacji Istot-nych Warunków Zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga udowodnienia przez Wykonawcę tego faktu, a w szczególności złożenia stosownych dokumentów, potwierdzają-cych, że te materiały lub urządzenia są równoważne.
1.5. Wszystkie oferowane materiały muszą być, wolne od wad fizycznych i prawnych, wolne od praw osób trzecich oraz nie mogą być przedmiotem żadnego postępowania i zabezpieczenia.
1.6. Przedmiot zamówienia zmierza do likwidacji barier architektonicznych utrudniających po-ruszanie osobom niepełnosprawnym poprzez niwelację różnic poziomów. Przewidziano do-puszczalne spadki na powierzchni utwardzonej, nie projektuje się żadnych stopni, uskoków.
1.7. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wyko-nawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w za-kresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jedn. Dz.U z 2020 r., poz. 1320 z poż.zm.). Powyższe wymagania określono w projekcie umo-wy stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji
1.8. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć harmonogram robót przed podpisaniem umowy z podaniem konkretnej daty rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu robót

1.9. kod CPV
Grupa robót Kod i Nazwa Klasa robót Kod i Nazwa Kategoria robót Kod i Nazwa
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwanie gleby
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45220000-5 – Roboty inżynieryjne i budowlane 45221000-2 – Roboty budowalne w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
45223000-6 – Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej 45246000-3 – Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej
45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540233960-N-2020 z dnia: 2020-11-23
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 1.2
W ogłoszeniu jest:
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium; 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: kwota wadium: 160 000,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100); 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Piwnicznej-Zdroju, nr: 62 8813 0004 2001 0000 7100 0001 z adnotacją wadium – Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna-Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących do zmniejszenia emisji CO2 realizowanego w ramach Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski-SPR Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299 ) w terminie do 24.11.2020r. Sposób przekazania: oryginał dołączony do oferty; 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym; 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na ra-chunku bankowym Zamawiającego; 6. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umo-wy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowa-dzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek banko-wy wskazany przez Wykonawcę; 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie; 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinny zawie-rać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela; 9. W przypadku gdy wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawi-dłowy, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu; 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najko-rzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza; 11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy; 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 PZP, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 PZP

W ogłoszeniu powinno być:
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium; 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: kwota wadium: 160 000,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100); 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Piwnicznej-Zdroju, nr: 62 8813 0004 2001 0000 7100 0001 z adnotacją wadium – Budowa dróg rowerowych wraz z infrastrukturą w gminie Piwniczna-Zdrój celem wprowadzenia zmian w mobilności miejskiej prowadzących do zmniejszenia emisji CO2 realizowanego w ramach Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski-SPR Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (RPO WM) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299 ) w terminie do 03.12.2020r. Sposób przekazania: oryginał dołączony do oferty; 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym; 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na ra-chunku bankowym Zamawiającego; 6. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umo-wy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowa-dzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek banko-wy wskazany przez Wykonawcę; 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie; 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinny zawie-rać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela; 9. W przypadku gdy wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawi-dłowy, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu; 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najko-rzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza; 11. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy; 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 PZP, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 PZP



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności, zgodnie z art. 144 PZP. 2. W związku z brzmieniem art. 144 PZP, Zamawiający przewiduje następujące możliwości doko-nania zmiany niniejszej umowy: 1) w zakresie przedmiotu zamówienia, w razie zaistnienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili podpisania umowy, a w szczególności w sytuacji pojawienia się na ryn-ku nowych rozwiązań technologicznych i materiałowych, 2) w zakresie terminu realizacji umowy (wykonania robót): a) jeżeli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, w tym jeżeli pojawiły się okoliczności. których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych, b) jeżeli wystąpiły opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji i uzgodnień wydawanych przez inne organy w stosunku do terminów przewidzianych ustawowo lub w stosunku do innych prze-pisów, c) jeżeli w toku realizacji umowy pojawiła się konieczność wykonania robót lub prac nie-przewidzianych w dokumentacji projektowej, a bez wykonania których prawidłowa realiza-cja przedmiotu umowy jest niemożliwa lub co najmniej utrudniona, d) w przypadku wystąpienia nagłych, nieprzewidzianych warunków atmosferycznych, geo-logicznych, archeologicznych, w szczególności: - siły wyższej (np. klęski żywiołowej, przyczyn związanych ze stanem epidemii), - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przepro-wadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej -20ºC, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtow-ne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosfe-rycznymi, -niewypały i niewybuchy, - wykopaliska archeologiczne, - odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.), - odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zin-wentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.), e) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, f) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego wynikające z Prawa Budowlanego, g) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, h) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia tych kolizji, i) w związku z zastosowaniem art. 144 ust. 1 pkt 2 PZP, 2) przypadku wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac w szczególności: a) brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na Teren Budowy spowodo-wany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych, b) protesty mieszkańców, c) przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody, d) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 3) w następstwie wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego, b) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, c) niewykonanie przez Zamawiającego robót budowlanych lub dostaw, bez realizacji których Wykonawca nie może w sposób należyty wykonywać przedmiotu umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych przez Zamawiającego dla wykonania tych robót lub dostaw, d) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji umowy, 4) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia, zwłaszcza w sytuacji zmniejszenia zakresu robót, 5) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą stawki po-datku VAT w zakresie przedmiotu zamówienia - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na kosz-ty wykonania zamówienia przez wykonawcę, 6) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, 7) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w przypadku zmiany zasad podle-gania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, 8) w zakresie zmiany terminu wykonania umowy na skutek działania organów administracji w szczególności: a) odmowa wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, b) konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, nie-zbędnego do realizacji przedmiotu umowy, c) konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich – w tym grup społecz-nych lub zawodowo nieartykułowanych lub nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, 9) wprowadzenia robót zamiennych, jeżeli są one uzasadnione dla usprawnienia procesu bu-dowlanego – bez konieczności zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, 10) wprowadzenia robót zamiennych, jeżeli nie odstępują w istotny sposób od zatwierdzonego projektu - bez konieczności zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, 11) jeżeli powstanie konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, a w szczególności w sytuacji gdy: a) zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) nowe rozwiązanie techniczne/technologiczne będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, a ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowania dokumentacji projektowej, 3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn, o których mowa w niniejszym para-grafie, może nastąpić tylko i wyłącznie o okres niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres uwzględniający faktyczną niemożność wykonania przedmiotu umowy.

W ogłoszeniu powinno być:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności, zgodnie z art. 144 PZP.
2. W związku z brzmieniem art. 144 PZP, Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmiany niniejszej umowy:
1) w zakresie przedmiotu zamówienia, w razie zaistnienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili podpisania umowy, a w szczególności w sytuacji pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technologicznych i materiałowych,
2) w zakresie terminu realizacji umowy (wykonania robót):
a) jeżeli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, w tym jeżeli pojawiły się okoliczności. których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych,
b) jeżeli wystąpiły opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji i uzgodnień wydawanych przez inne organy w stosunku do terminów przewidzianych ustawowo lub w stosunku do innych przepisów,
c) jeżeli w toku realizacji umowy pojawiła się konieczność wykonania robót lub prac nieprze-widzianych w dokumentacji projektowej, a bez wykonania których prawidłowa realizacja przedmiotu umowy jest niemożliwa lub co najmniej utrudniona,
d) w przypadku wystąpienia nagłych, nieprzewidzianych warunków atmosferycznych, geolo-gicznych, archeologicznych, w szczególności:
- siły wyższej (np. klęski żywiołowej, przyczyn związanych ze stanem epidemii),
- warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowa-dzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej -20ºC, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi,
-niewypały i niewybuchy,
- wykopaliska archeologiczne,
- odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.),
- odmienne od przyjętych w dokumentacji przedstawionej przez Zamawiającego warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zin-wentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.),
e) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy,
f) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego wynikające z Prawa Bu-dowlanego,
g) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia za-mówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy,
h) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia tych kolizji,
i) w związku z zastosowaniem art. 144 ust. 1 pkt 2 PZP,
3) przypadku wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac w szczególności:
a) brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na Teren Budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych,
b) protesty mieszkańców,
c) przerwa w dostawie energii elektrycznej, wody,
d) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
4) w następstwie wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
c) niewykonanie przez Zamawiającego robót budowlanych lub dostaw, bez realizacji których Wykonawca nie może w sposób należyty wykonywać przedmiotu umowy, z przekroczeniem terminów wskazanych przez Zamawiającego dla wykonania tych robót lub dostaw,
d) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji umowy,
5) w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia, zwłaszcza w sytuacji zmniejszenia zakresu robót,
6) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą stawki podatku VAT w zakresie przedmiotu zamówienia - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wy-konania zamówienia przez wykonawcę,
7) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą wysokości mi-nimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
8) w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
9) w zakresie zmian zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapi-tałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę,
10) w zakresie zmiany terminu wykonania umowy na skutek działania organów administracji w szczególności:
1. odmowa wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
2. konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, nie-zbędnego do realizacji przedmiotu umowy,
3. konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowo nieartykułowanych lub nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy,
11) wprowadzenia robót zamiennych, jeżeli są one uzasadnione dla usprawnienia procesu bu-dowlanego – bez konieczności zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy,
12) wprowadzenia robót zamiennych, jeżeli nie odstępują w istotny sposób od zatwierdzonego projektu - bez konieczności zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy,
13) jeżeli powstanie konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, a w szczególności w sytuacji gdy:
1. zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwiązań groziłoby niewyko-naniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
2. nowe rozwiązanie techniczne/technologiczne będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, a ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowania dokumentacji projektowej,
3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn, o których mowa w niniejszym para-grafie, może nastąpić tylko i wyłącznie o okres niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres uwzględniający faktyczną niemożność wykonania przedmiotu umowy.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-24, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski

W ogłoszeniu powinno być:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-12-03, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
branża Drogownictwo
podbranża drogi, ulice, autostrady, obwodnice, mosty, wiadukty
kody CPV 45100000, 45110000, 45112000, 45113000, 45200000, 45220000, 45221000, 45223000, 45230000, 45232000, 45233000, 45240000, 45246000, 45300000, 45310000, 45311000, 45316000, 45330000, 45332000, 71300000, 71320000, 71321000, 71322000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: drogi, ulice, autostrady, obwodnice , mosty, wiadukty

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10445657 2024-05-06
godz. 10:00
Łódzkie „Remont mostów na rzekach w pasach dróg gminnych na terenie gminy Zadzim.” Przedmiot zamówienia obejmuje remont następujących mostów w pasach dróg gminnych:1) Remont mostu w cią...
10431535 2024-05-06
godz. 10:00
Śląskie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Rozbudowa ul. Braci Jędrysików w Pszczynie”. Zadanie obejmuje rozbudowę drogi gminnej ul. Braci Jędrysików w Pszczynie na odci...
10380362 2024-05-07
godz. 10:00
Opolskie Przedmiotem zamówienia jest ,,Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 416 w zakresie budowy ścieżki pieszo-rowerowej w m. Głubczyce-Sady” zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówien...
10451647 2024-05-07
godz. 10:55
Wielkopolskie „Odtworzenie dwóch mostków w zabytkowym parku im. marszałka Józefa Piłsudskiego we Wrześni” w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Przedmiotem zamówienia jest odtworzeni...
10464615 2024-05-08
godz. 11:00
Dolnośląskie „Rozbudowa drogi gminnej na działce nr 456 w Dziwiszowie" Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej na działce nr 456 w Dziwiszowie.Planuje się wykonanie nowych nawierzchni ...
10421735 2024-05-09
godz. 08:00
Mazowieckie Wykonanie odtworzenia oraz wymiany nawierzchni dla OZG Bydgoszcz miasta Toruń. Zadanie 1. Wykonanie odtworzenia oraz wymiany nawierzchni asfaltowej dla miasta Toruń. Zadanie 2. Wykonanie ...
10457108 2024-05-09
godz. 12:00
Podlaskie 1. Przedmiot i zakres inwestycji: Budowa drogi gminnej w miejscowości Płaska, gmina Płaska – w formule „zaprojektuj i wybuduj”Zakres zadania obejmuje:Zamówienie obejmuje zaprojekto...
10285323 2024-05-10
godz. 09:00
Śląskie Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi gminnej ul. Dębina w miejscowości Kończyce Wielkie. W ramach zamówienia przewiduje się:1. remont odcinka drogi gminnej - ulicy Dębina w ...
10425153 2024-05-16
godz. 10:00
Śląskie Rozbudowa układu drogowego w obrębie stacji Gliwice-Łabędy - roboty budowlane Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa/przebudowa układu drogowego w obrębie stacji kolejowej Gliwice – ...
10450979 2025-06-29
godz. 00:00
Mazowieckie Odtwarzanie nawierzchni dróg, ścieżek rowerowych i chodników uszkodzonych w trakcie inwestycji, remontów i usuwania awarii sieci wodociągowej realizowanych systemem gospodarczym