Przetarg 7574584 - „Budowa budynku wielofunkcyjnego...

   
Analizuj Zamówienie 7574584 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-07-07
przedmiot ogłoszenia
„Budowa budynku wielofunkcyjnego administracyjno-edukacyjnego na terenie Śląskiego Ogrodu Zoologicznego”.
Numer referencyjny: 16/
B/TI/20

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa budynku wielofunkcyjnego administracyjno-edukacyjnego na terenie Śląskiego Ogrodu Zoologicznego”, Chorzów Promenada Gen. J. Ziętka 7 Dz. Nr 98/1, obręb 0001, Jednostka ewidencyjna 246301_1.
2. Przedmiotowe zamówienie należy wykonać w następującej kolejności:
2.1) organizacja zaplecza budowy;
2.2) wyburzenie wiat i budynków gospodarczych;
2.3) rozbiórka istniejących nawierzchni;
2.4) wycinka kolidujących z inwestycją drzew;
2.5) przygotowanie terenu, prace ziemne;
2.6) budowa budynku projektowanego wraz z instalacjami wewnętrznymi;
2.7) budowa instalacji zewnętrznych;
2.8) rozbiórka istniejącego budynku administracyjnego (po uzyskaniu wymaganych pozwoleń);
2.9) wykonanie zagospodarowania terenu.
Projektowany budynek posiada powierzchnię zabudowy 896,20 m2, powierzchnię użytkową 1 754,46 m2. Obiekt o dwóch kondygnacjach nadziemnych zawierający pomieszczenie dla ponad 50 osób, klasyfikowany jako ZL I. Budynek podpiwniczony. Wysokość budynku w części najwyższej budynku wynosi ok. 8,01 m, kubatura 6 318 m3.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
3.1) dokumentacja projektowa, w tym:
3.1.1) architektura i zagospodarowanie terenu – tom I;
3.1.2) konstrukcja – tom II;
3.1.3) instalacje sanitarne wewnętrzne – tom III;
3.1.4) instalacje elektryczne – tom IV;
3.1.5) drogi – tom V;
3.2) przedmiary robót;
3.3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3.4) inwentaryzacja zieleni w rejonie budowy;
3.5) opinia geotechniczna dla posadowienia budynku,
stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca wykona i umieści w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym tablicę informacyjną zgodnie z wymaganiami Zamawiającego:
4.1) wymiary: 80 x 120 [cm];
4.2) tablica z płyty PCV 3mm, nadruk full kolor – materiał musi być trwały, odporny na warunki atmosferyczne, odporny na działanie promieni UV;
4.3) konstrukcja (na dwóch nogach) umożliwiająca posadowienie w fundamencie betonowym – stalowa
z profilu zamkniętego malowana proszkowo na kolor RAL 7040.
Zamawiający prześle, po podpisaniu umowy, projekt informacji jakie powinny być zamieszczone na tablicy.
5. Gwarancja jakości i rękojmia za wady.
5.1. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji oraz rękojmi w odniesieniu do dokumentacji wygasają wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu gwarancji oraz rękojmi
w odniesieniu do robót budowlanych wykonanych na postawie tej dokumentacji.
5.2. Wykonawca udziela pełnej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane na okres 84 miesięcy
od daty odbioru końcowego.
5.3. Niezależnie od uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, która wygasa po upływie 60 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego.
Bieg okresu rękojmi za wady rozpoczyna się w dniu następnym po odbiorze końcowym.
5.4. Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady szczegółowo określa wzór umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ) i karta gwarancyjna (Załącznik nr 1 do umowy).
6. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres realizacji umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Szczegółowy zakres ubezpieczenia regulują postanowienia wzoru umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).
7. Rozwiązania równoważne.
7.1. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę (art. 29 ust. 3 uPzp).
7.2. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ), a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” (art. 30 ust. 4 uPzp).
7.3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego,
jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 uPzp).
8. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy
o pracę, osób wykonujących podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane w trakcie realizacji zamówienia (o których mowa w pkt. 2 ppkt 2.1)-2.9)), kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni,
z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierownik budowy, kierownik robót drogowych, kierownik robót sanitarnych, kierownik robót elektrycznych), stosowanie
do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,
a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności
w trakcie realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540136098-N-2020 z dnia: 2020-07-25
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 30.07.2020 r. o godz. 10:00.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 13.08.2020 r. o godz. 10:00.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-07-30, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-08-13, godzina: 10:00,


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540147768-N-2020 z dnia: 2020-08-08
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 13.08.2020 r. o godz. 10:00.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 27.08.2020 r. o godz. 10:00.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-08-13, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-08-27, godzina: 10:00,


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540158810-N-2020 z dnia: 2020-08-25
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 27.08.2020 r. o godz. 10:00.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 03.09.2020 r. o godz. 10:00.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-08-27, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-09-03, godzina: 10:00,


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540163800-N-2020 z dnia: 2020-09-01
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa budynku wielofunkcyjnego administracyjno-edukacyjnego na terenie Śląskiego Ogrodu Zoologicznego”, Chorzów Promenada Gen. J. Ziętka 7 Dz. Nr 98/1, obręb 0001, Jednostka ewidencyjna 246301_1.
2. Przedmiotowe zamówienie należy wykonać w następującej kolejności:
2.1) organizacja zaplecza budowy;
2.2) wyburzenie wiat i budynków gospodarczych;
2.3) rozbiórka istniejących nawierzchni;
2.4) wycinka kolidujących z inwestycją drzew;
2.5) przygotowanie terenu, prace ziemne;
2.6) budowa budynku projektowanego wraz z instalacjami wewnętrznymi;
2.7) budowa instalacji zewnętrznych;
2.8) rozbiórka istniejącego budynku administracyjnego (po uzyskaniu wymaganych pozwoleń);
2.9) wykonanie zagospodarowania terenu.
Projektowany budynek posiada powierzchnię zabudowy 896,20 m2, powierzchnię użytkową 1 754,46 m2. Obiekt o dwóch kondygnacjach nadziemnych zawierający pomieszczenie dla ponad 50 osób, klasyfikowany jako ZL I. Budynek podpiwniczony. Wysokość budynku w części najwyższej budynku wynosi ok. 8,01 m, kubatura 6 318 m3.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
3.1) dokumentacja projektowa, w tym:
3.1.1) architektura i zagospodarowanie terenu – tom I;
3.1.2) konstrukcja – tom II;
3.1.3) instalacje sanitarne wewnętrzne – tom III;
3.1.4) instalacje elektryczne – tom IV;
3.1.5) drogi – tom V;
3.2) przedmiary robót;
3.3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3.4) inwentaryzacja zieleni w rejonie budowy;
3.5) opinia geotechniczna dla posadowienia budynku,
stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca wykona i umieści w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym tablicę informacyjną zgodnie z wymaganiami Zamawiającego:
4.1) wymiary: 80 x 120 [cm];
4.2) tablica z płyty PCV 3mm, nadruk full kolor – materiał musi być trwały, odporny na warunki atmosferyczne, odporny na działanie promieni UV;
4.3) konstrukcja (na dwóch nogach) umożliwiająca posadowienie w fundamencie betonowym – stalowa
z profilu zamkniętego malowana proszkowo na kolor RAL 7040.
Zamawiający prześle, po podpisaniu umowy, projekt informacji jakie powinny być zamieszczone
na tablicy.
5. Gwarancja jakości i rękojmia za wady.
5.1. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji oraz rękojmi w odniesieniu do dokumentacji wygasają wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu gwarancji oraz rękojmi
w odniesieniu do robót budowlanych wykonanych na postawie tej dokumentacji.
5.2. Wykonawca udziela pełnej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane na okres 84 miesięcy
od daty odbioru końcowego.
5.3. Niezależnie od uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, która wygasa po upływie 60 miesięcy od dnia dokonania odbioru końcowego.
Bieg okresu rękojmi za wady rozpoczyna się w dniu następnym po odbiorze końcowym.
5.4. Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady szczegółowo określa wzór umowy (Załącznik nr 7
do SIWZ) i karta gwarancyjna (Załącznik nr 1 do umowy).
6. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres realizacji umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Szczegółowy zakres ubezpieczenia regulują postanowienia wzoru umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).
7. Rozwiązania równoważne.
7.1. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę (art. 29 ust. 3 uPzp).
7.2. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ), a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” (art. 30 ust. 4 uPzp).
7.3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego,
jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 uPzp).
8. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy
o pracę, osób wykonujących podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane w trakcie realizacji zamówienia (o których mowa w pkt. 2 ppkt 2.1)-2.9)), kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni,
z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierownik budowy, kierownik robót drogowych, kierownik robót sanitarnych, kierownik robót elektrycznych), stosowanie
do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,
a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności
w trakcie realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).

W ogłoszeniu powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa budynku wielofunkcyjnego administracyjno-edukacyjnego na terenie Śląskiego Ogrodu Zoologicznego”, Chorzów Promenada Gen. J. Ziętka 7 Dz. Nr 98/1, obręb 0001, Jednostka ewidencyjna 246301_1.
2. Przedmiotowe zamówienie należy wykonać w następującej kolejności:
2.1) organizacja zaplecza budowy;
2.2) wyburzenie wiat i budynków gospodarczych;
2.3) rozbiórka istniejących nawierzchni;
2.4) wycinka kolidujących z inwestycją drzew;
2.5) przygotowanie terenu, prace ziemne;
2.6) budowa budynku projektowanego wraz z instalacjami wewnętrznymi;
2.7) budowa instalacji zewnętrznych;
2.8) rozbiórka istniejącego budynku administracyjnego (po uzyskaniu wymaganych pozwoleń);
2.9) wykonanie zagospodarowania terenu.
Projektowany budynek posiada powierzchnię zabudowy 896,20 m2, powierzchnię użytkową 1 754,46 m2. Obiekt o dwóch kondygnacjach nadziemnych zawierający pomieszczenie dla ponad 50 osób, klasyfikowany jako ZL I. Budynek podpiwniczony. Wysokość budynku w części najwyższej budynku wynosi ok. 8,01 m, kubatura 6 318 m3.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
3.1) dokumentacja projektowa, w tym:
3.1.1) architektura i zagospodarowanie terenu – tom I;
3.1.2) konstrukcja – tom II;
3.1.3) instalacje sanitarne wewnętrzne – tom III;
3.1.4) instalacje elektryczne – tom IV;
3.1.5) drogi – tom V;
3.2) przedmiary robót;
3.3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3.4) inwentaryzacja zieleni w rejonie budowy;
3.5) opinia geotechniczna dla posadowienia budynku,
stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca wykona i umieści w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym tablicę informacyjną zgodnie z wymaganiami Zamawiającego:
4.1) wymiary: 80 x 120 [cm];
4.2) tablica z płyty PCV 3mm, nadruk full kolor – materiał musi być trwały, odporny na warunki atmosferyczne, odporny na działanie promieni UV;
4.3) konstrukcja (na dwóch nogach) umożliwiająca posadowienie w fundamencie betonowym – stalowa
z profilu zamkniętego malowana proszkowo na kolor RAL 7040.
Zamawiający prześle, po podpisaniu umowy, projekt informacji jakie powinny być zamieszczone
na tablicy.
5. Gwarancja jakości i rękojmia za wady.
Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady szczegółowo określa wzór umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ) i karta gwarancyjna (Załącznik nr 1 do umowy).
6. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez cały okres realizacji umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Szczegółowy zakres ubezpieczenia regulują postanowienia wzoru umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).
7. Rozwiązania równoważne.
7.1. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę (art. 29 ust. 3 uPzp).
7.2. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ) odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót (Załącznik nr 8 do SIWZ), a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” (art. 30 ust. 4 uPzp).
7.3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego,
jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 uPzp).
8. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy
o pracę, osób wykonujących podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane w trakcie realizacji zamówienia (o których mowa w pkt. 2 ppkt 2.1)-2.9)), kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni,
z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierownik budowy, kierownik robót drogowych, kierownik robót sanitarnych, kierownik robót elektrycznych), stosowanie
do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań,
a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności
w trakcie realizacji zamówienia określono we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ).



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.8)
W ogłoszeniu jest:
dniach: 360
W ogłoszeniu powinno być:
dniach: 545


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.9)
W ogłoszeniu jest:
Termin wykonania zamówienia: do 360 dni od dnia przekazania placu budowy.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: według wzoru Umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ), tj.:
1. Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu Umowy ustala się na dzień zawarcia Umowy.
2. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy.
3. Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy ustala się:
a. w odniesieniu do zadań, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 – 7: do 365 dni od dnia przekazania placu budowy, o którym mowa w ust. 2,
b. w odniesieniu do uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku będącego przedmiotem robót budowlanych określonych niniejszą Umową wraz z przeprowadzką ze starego obiektu: do 90 dni od dnia, o którym mowa w pkt a. powyżej,
c. w odniesieniu do zadań, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 8 i 9: do 90 dni od dnia, o którym mowa w pkt b. powyżej.
4. Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 3 może ulec zmianie
w przypadkach opisanych w § 19.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 03.09.2020 r. o godz. 10:00.
W ogłoszeniu powinno być:
Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 15.09.2020 r. o godz. 10:00.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.5)
W ogłoszeniu jest:
1. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają̨ dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu, z zastosowaniem art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do niniejszej umowy:
1) w przypadku zmiany terminu zakończenia robót będących przedmiotem umowy w związku z:
a) nieprzekazaniem przez Zamawiającego Wykonawcy części lub całości terenu
do prowadzenia robót, jeżeli w sposób istotny dezorganizuje to wykonywanie robót przez Wykonawcę i bezpośrednio wpływa na brak możliwości dochowania umownego terminu zakończenia robót budowlanych – przedłużenie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy maksymalnie o ilość dni wynikających z opóźnienia przekazania części terenu budowy,
b) wystąpieniem działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami Umowy; za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec; w szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działanie przyrody, takie jak np.: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk generalny (z wyjątkiem strajków Wykonawcy), działania legislacyjne władz powodujące niemożność wykonania umowy,
c) wstrzymaniem prac budowlanych przez Zamawiającego zgodnie z niniejszą umową lub właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; w przypadkach zmiany terminu zakończenia prac lub wstrzymania robót Zamawiający pokryje uzasadnione
i udokumentowane koszty wstrzymania prac, jeśli przyczyny wstrzymania prac lub zmiany terminu wynikają wyłącznie z powodu okoliczności za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, z zastrzeżeniem że łączny czas wstrzymania prowadzenia wszystkich robót budowlanych przekroczy 7 dni roboczych; w przypadku wstrzymania prac przez Zamawiającego strony uzgodnią zmianę terminu zakończenia przedmiotu umowy, przy czym przesunięcie wyżej wymienionego terminu będzie odpowiadało okresowi wstrzymania prac,
d) wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, przy czym przez niekorzystne warunki pogodowe należy rozumieć występowanie intensywnych i ciągłych opadów przez okres dłuższy niż 7 dni następujących jeden po drugim lub wystąpienie temperatur ujemnych, które uniemożliwiają należyte wykonanie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub technologią przewidzianą przez producentów danych materiałów. Wykonawca winien zgłosić ten fakt w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać potwierdzone przez Zamawiającego i stwierdzone potwierdzeniem z najbliższej stacji meteorologicznej,
e) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego,
f) zmiany ilości wykonywanych robót, z zastrzeżeniem, że całkowita wartość umowy określona w § 3 ust. 1 umowy nie ulegnie zwiększeniu,
g) wystąpieniem kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną̨ ograniczone do zmian koniecznych powodujących unikniecie lub usuniecie kolizji,
h) wystąpieniem opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
i) wystąpieniem opóźnień lub sprzeciwów w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz sytuacje te nie są̨ następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
j) wystąpieniem braku możliwości wykonania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
2) w przypadku zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się̨, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych,
w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1b tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym
niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ. Ponadto nowy podwykonawca, o którym wyżej mowa nie może podlegać wykluczeniu w oparciu o przesłanki zawarte w art. 24 ust. 1 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp wskazane w SIWZ. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć́ stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ (oświadczenie analogiczne do tego które było składane w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego). Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcie realizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowoduje wprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów. Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/części zamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowi zmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu
do umowy. Zmiana poprzez rezygnację ze wskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy;
3) w przypadku innych zmian postanowień niniejszej umowy, takich jak:
a) zmiany rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane, w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych; zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę̨ szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem producenta parametrów nowych materiałów; zmiana rodzaju materiałów nie może powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie,
b) zmiany osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy na skutek np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających
z umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. rezygnacji; zmiana osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy może nastąpić po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i po spełnieniu przez te osoby warunków SIWZ.
3. Warunki wprowadzenia zmian w niniejszej umowie:
1) każdy wniosek o zmianę zapisów Umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę̨ pisemnie wraz z szczegółowym uzasadnieniem zmiany. Ciężar dowodu zmiany spoczywa
na Wykonawcy;
2) Zamawiający może uwzględnić możliwość wprowadzenia zmiany terminu końcowego
lub częściowego tylko w zakresie czasu niezbędnego na usuniecie przeszkód wraz z czasem niezbędnym na dostosowanie się do zaistniałych nowych okoliczności uzasadniających zmiany. Wniosek winien być złożony przed terminem zakończenia, w czasie umożliwiającym przeprowadzenie u Zamawiającego stosownej procedury w tej sprawie, to jest co najmniej
14 dni roboczych przed terminami wymienionym w § 2 niniejszej Umowy;
3) Zamawiający zastrzega, że wprowadzenie zmian do Umowy nie będzie miało charakteru automatycznego i zastrzega sobie prawo ich nieuwzględnienia.

W ogłoszeniu powinno być:
1. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają̨ dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu, z zastosowaniem art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do niniejszej umowy:
1) w przypadku zmiany terminu zakończenia robót będących przedmiotem umowy w związku z:
a) nieprzekazaniem przez Zamawiającego Wykonawcy części lub całości terenu
do prowadzenia robót, jeżeli w sposób istotny dezorganizuje to wykonywanie robót przez Wykonawcę i bezpośrednio wpływa na brak możliwości dochowania umownego terminu zakończenia robót budowlanych – przedłużenie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy maksymalnie o ilość dni wynikających z opóźnienia przekazania części terenu budowy,
b) wystąpieniem działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami Umowy; za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec; w szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działanie przyrody, takie jak np.: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk generalny (z wyjątkiem strajków Wykonawcy), działania legislacyjne władz powodujące niemożność wykonania umowy,
c) wstrzymaniem prac budowlanych przez Zamawiającego zgodnie z niniejszą umową lub właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; w przypadkach zmiany terminu zakończenia prac lub wstrzymania robót Zamawiający pokryje uzasadnione
i udokumentowane koszty wstrzymania prac, jeśli przyczyny wstrzymania prac lub zmiany terminu wynikają wyłącznie z powodu okoliczności za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, z zastrzeżeniem że łączny czas wstrzymania prowadzenia wszystkich robót budowlanych przekroczy 7 dni roboczych; w przypadku wstrzymania prac przez Zamawiającego strony uzgodnią zmianę terminu zakończenia przedmiotu umowy, przy czym przesunięcie wyżej wymienionego terminu będzie odpowiadało okresowi wstrzymania prac,
d) wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, przy czym przez niekorzystne warunki pogodowe należy rozumieć występowanie intensywnych i ciągłych opadów przez okres dłuższy niż 7 dni następujących jeden po drugim lub wystąpienie temperatur ujemnych, które uniemożliwiają należyte wykonanie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub technologią przewidzianą przez producentów danych materiałów. Wykonawca winien zgłosić ten fakt w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać potwierdzone przez Zamawiającego i stwierdzone potwierdzeniem z najbliższej stacji meteorologicznej,
e) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego,
f) zmiany ilości wykonywanych robót, z zastrzeżeniem, że całkowita wartość umowy określona w § 3 ust. 1 umowy nie ulegnie zwiększeniu,
g) wystąpieniem kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostaną̨ ograniczone do zmian koniecznych powodujących unikniecie lub usuniecie kolizji,
h) wystąpieniem opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
i) wystąpieniem opóźnień lub sprzeciwów w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz sytuacje te nie są̨ następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
j) wystąpieniem braku możliwości wykonania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
2) w przypadku zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się̨, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych,
w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22
ust. 1b tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym
niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ. Ponadto nowy podwykonawca, o którym wyżej mowa nie może podlegać wykluczeniu w oparciu o przesłanki zawarte w art. 24 ust. 1 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp wskazane w SIWZ. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć́ stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ (oświadczenie analogiczne do tego które było składane w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego). Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcie realizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowoduje wprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów. Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/części zamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowi zmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu
do umowy. Zmiana poprzez rezygnację ze wskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy;
3) w przypadku innych zmian postanowień niniejszej umowy, takich jak:
a) zmiany rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane, w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych; zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę̨ szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem producenta parametrów nowych materiałów; zmiana rodzaju materiałów nie może powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie,
b) zmiany osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy na skutek np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających
z umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. rezygnacji; zmiana osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy może nastąpić po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i po spełnieniu przez te osoby warunków SIWZ.
3. W przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składni na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
4. Warunki wprowadzenia zmian w niniejszej umowie:
1) każdy wniosek o zmianę zapisów Umowy winien być przedłożony przez Wykonawcę̨ pisemnie wraz z szczegółowym uzasadnieniem zmiany. Ciężar dowodu zmiany spoczywa
na Wykonawcy;
2) Zamawiający może uwzględnić możliwość wprowadzenia zmiany terminu końcowego
lub częściowego tylko w zakresie czasu niezbędnego na usuniecie przeszkód wraz z czasem niezbędnym na dostosowanie się do zaistniałych nowych okoliczności uzasadniających zmiany. Wniosek winien być złożony przed terminem zakończenia, w czasie umożliwiającym przeprowadzenie u Zamawiającego stosownej procedury w tej sprawie, to jest co najmniej
14 dni roboczych przed terminami wymienionym w § 2 niniejszej Umowy;
3) Zamawiający zastrzega, że wprowadzenie zmian do Umowy nie będzie miało charakteru automatycznego i zastrzega sobie prawo ich nieuwzględnienia.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-09-03, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-09-15, godzina: 10:00,


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540173696-N-2020 z dnia: 2020-09-12
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe

W ogłoszeniu powinno być:
Określenie warunków: Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 22 ust. 1b uPzp (Sytuacja finansowa lub ekonomiczna): Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN. Uwaga:
W przypadku wykazania kwoty w walucie obcej, dla oceny ww. warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający przyjmie iloczyn wykazanej kwoty i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, tj. w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Wykonawca w celu wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu może polegać
na zasobach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a uPzp.
Mając na uwadze art. 23 ust. 5 uPzp, w sytuacji składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, sumowaniu podlega potencjał finansowy tych wykonawców.
Informacje dodatkowe



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.5.1)
W ogłoszeniu jest:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Sekcja III pkt III.1.3 niniejszego ogłoszenia), zostanie zgodnie z art. 26 ust. 2 uPzp wezwany do przedłożenia (aktualnych na dzień złożenia) następujących oświadczeń i dokumentów: 1) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 1: wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 10 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 2) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 2: wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 11 do SIWZ). Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 346, z późn. zm.); 2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty; 3) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów; 4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 uPzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
W ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Sekcja III pkt III.1.2 i III.1.3 niniejszego ogłoszenia), zostanie zgodnie z art. 26 ust. 2 uPzp wezwany do przedłożenia (aktualnych na dzień złożenia) następujących oświadczeń i dokumentów: 1) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.2): informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 1: wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 10 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 2: wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 11 do SIWZ). Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 346, z późn. zm.); 2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty; 3) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów; 4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 uPzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.7)
W ogłoszeniu jest:
1. Do oferty należy dołączyć: 1.1. Formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z załącznikiem/ami dot. oferowanych rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy). 1.2. Kosztorys ofertowy. 1.3. Oświadczenia na podstawie art. 25a uPzp (Załącznik nr 2 do SIWZ oraz Załącznik nr 3 do SIWZ). 1.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego (Załącznik nr 3 do SIWZ lub Załącznik nr 4 do SIWZ). 1.5. Dokument, np. zobowiązanie (Załącznik nr 5 do SIWZ) innego/ych podmiotu/ów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innego/ych podmiotu/ów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 1.6. Dowód wniesienia wadium: – w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z rozdziałem XVIII SIWZ. 1.7. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane. 2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 uPzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na Platformie przetargowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 uPzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w formie pisemnej w postaci papierowej, opatrzone własnoręcznym podpisem albo w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę oświadczenie, o którym mowa powyżej zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
W ogłoszeniu powinno być:
1. Do oferty należy dołączyć: 1.1. Formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z załącznikiem/ami dot. oferowanych rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy). 1.2. Kosztorys ofertowy. 1.3. Oświadczenia na podstawie art. 25a uPzp (Załącznik nr 2 do SIWZ oraz Załącznik nr 3 do SIWZ). 1.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego (Załącznik nr 4 do SIWZ lub Załącznik nr 5 do SIWZ). 1.5. Dokument, np. zobowiązanie (Załącznik nr 6 do SIWZ) innego/ych podmiotu/ów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innego/ych podmiotu/ów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 1.6. Dowód wniesienia wadium: – w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z rozdziałem XVIII SIWZ. 1.7. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane. 2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 uPzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na Platformie przetargowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 uPzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w formie pisemnej w postaci papierowej, opatrzone własnoręcznym podpisem albo w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę oświadczenie, o którym mowa powyżej zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 15.09.2020 r. o godz. 10:00. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3.1. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść je w formie pisemnej w postaci papierowej albo przy użyciu Platformy przetargowej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3.2. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej można złożyć w postaci elektronicznej poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Art. 10a ust. 1 uPzp stosuje się. 3.3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 3.4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.9 i 3.10. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 3.4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

W ogłoszeniu powinno być:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 29.09.2020 r. o godz. 10:00. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3.1. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść je w formie pisemnej w postaci papierowej albo przy użyciu Platformy przetargowej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3.2. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej można złożyć w postaci elektronicznej poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Art. 10a ust. 1 uPzp stosuje się. 3.3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 3.4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.9 i 3.10. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 3.4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-09-15, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-09-29, godzina: 10:00,


****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540183915-N-2020 z dnia: 2020-09-24
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.5.1)
W ogłoszeniu jest:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Sekcja III pkt III.1.2 i III.1.3 niniejszego ogłoszenia), zostanie zgodnie z art. 26 ust. 2 uPzp wezwany do przedłożenia (aktualnych na dzień złożenia) następujących oświadczeń i dokumentów: 1) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.2): informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 1: wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 10 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3 ppkt 2: wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 11 do SIWZ). Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 346, z późn. zm.); 2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty; 3) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów; 4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 uPzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
W ogłoszeniu powinno być:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Sekcja III pkt III.1.2) i III.1.3) niniejszego ogłoszenia), zostanie zgodnie z art. 26 ust. 2 uPzp wezwany do przedłożenia (aktualnych na dzień złożenia) następujących oświadczeń i dokumentów: 1) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.2): informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: zgodnie z art. 26 ust. 2c uPzp, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca
nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu; 2) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3) ppkt 1: wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (Załącznik nr 10 do SIWZ), z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 3) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III pkt III.1.3) ppkt 2: wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 11 do SIWZ). Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 346, z późn. zm.); 2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty; 3) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów; 4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 uPzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 29.09.2020 r. o godz. 10:00. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3.1. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść je w formie pisemnej w postaci papierowej albo przy użyciu Platformy przetargowej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3.2. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej można złożyć w postaci elektronicznej poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Art. 10a ust. 1 uPzp stosuje się. 3.3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 3.4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.9 i 3.10. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 3.4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

W ogłoszeniu powinno być:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 02.10.2020 r. o godz. 10:00. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3.1. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść je w formie pisemnej w postaci papierowej albo przy użyciu Platformy przetargowej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 3.2. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej można złożyć w postaci elektronicznej poprzez Platformę przetargową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Art. 10a ust. 1 uPzp stosuje się. 3.3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 3.4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ppkt. 3.9 i 3.10. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy dokument wadialny nie będzie tego określał w inny sposób, zwrot wadium wniesionego w formie niepieniężnej polegać będzie na przekazaniu na adres e-mail Wykonawcy wskazany w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) dokumentu złożonego wraz z ofertą stanowiącego dowód wniesienia wadium wraz z oświadczeniem Zamawiającego o zwrocie wadium. 3.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 3.4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.



Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-09-29, godzina: 10:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-10-02, godzina: 10:00,
branża Budowlana - obiekty
podbranża obiekty użyteczności publicznej
kody CPV 45111000, 45200000, 45210000, 45233200, 45300000, 45310000, 45331000, 45332300
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty użyteczności publicznej

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10406032 2024-04-18
godz. 10:00
Śląskie Opracowanie PFU wraz z planowanymi kosztami robót oraz Projektów Architekt.-Budowl. z Projektami Zagospodarow. Terenu, dot. realizacji zadań inwestyc. w formule zaprojektuj i wybuduj dla ...
10394655 2024-04-19
godz. 09:00
Pomorskie Modernizacja budynku kotłowni gazowej K-01 przy ul. 24 marca 5 w Pruszczu Gdańskim, polegająca na wykonaniu remontu elewacji z termomodernizacją oraz przebudowie i zmianie sposobu użytk...
10400364 2024-04-23
godz. 10:00
Lubuskie Utworzenie Żłobka nr 2 w Lubsku wraz z zagospodarowaniem terenu Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i remont części pomieszczeń Przedszkola nr 5 w Lubsku i dostosowanie ich na pomie...
10413624 2024-04-23
godz. 12:00
Świętokrzyskie Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębianach wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego – II przetarg 1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa budynku świetlicy wiejskiej w Dębia...
10413645 2024-04-25
godz. 10:00
Dolnośląskie Przedmiotem zamówienia zmiana sposobu użytkowania oraz przebudowa budynku gospodarczego na kancelarię leśnictwa Garwół wraz z infrastrukturą towarzyszącą, dz. nr 459, AM-1, obręb G...
10429573 2024-04-26
godz. 12:00
Mazowieckie Budowa budynku biurowo-socjalno-magazynowo-garażowego oraz budynku magazynowego na potrzeby Gazowni w Limanowej wraz z zagospodarowaniem terenu Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka czte...
10405740 2024-04-30
godz. 09:00
Łódzkie Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w ramach realizacji projektu pn. „Modernizacja Oddziału Chorób Wewnętrznych i Geriatrii”, zgodnie z...
10428852 2024-04-30
godz. 10:30
Zachodniopomorskie Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn. Rozbudowa Zespołu Szkół Publicznych w Białuniu 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w z...
10462956 2024-05-07
godz. 10:00
Wielkopolskie Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Trębaczowie Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych polegających na rozbudowie szkoły podstawowej w Trębaczowie o świetlic...
10324766 2024-05-10
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Modernizacja budynku dawnego kina Fala na Giżyckie Centrum Pokoleń -etap I - w formule zaprojektuj i wybuduj. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie Giżyckiego Centru...