Przetarg 7496529 - Budowa budynku sanitarno-socjalnego na obiekcie przy ul....

   
Analizuj Zamówienie 7496529 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-22
przedmiot ogłoszenia
Budowa budynku sanitarno-socjalnego na obiekcie przy ul. Wolności 139 w Chorzowie

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Bud
owa budynku sanitarno-socjalnego na obiekcie przy ul. Wolności 139 w Chorzowie”

Przedmiot zamówienia obejmuje:
Budowę budynku sanitarno-socjalnego wraz z adaptacją kotłowni węglowej na węzeł cieplny w istniejącym budynku na obiekcie przy ul. Wolności 139 w Chorzowie oraz budową części kanalizacji obejmującej działkę 3928/83 (od kk8 do i.kO-7).

Szczegółowy zakres robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarem robót oraz specyfikacją techniczną (Załączniki nr 7, 8 i 9 do SIWZ).

Wykonawca musi wykonać wszystkie niezbędne czynności w celu przekazania obiektu do użytkowania (m.in. odbiory sanitarne, p.poż, wod.-kan., PinB, kominiarskie, gazowe oraz dostarczyć powykonawczą dokumentację geodezyjną z naniesieniem na mapę zasadniczą itp. – przedmiar robót kalkulacja własna)
W kalkulacji własnej należy również uwzględnić wykonanie świadectwa energetycznego budynku i kotłowni, jest to dokument niezbędny do złożenia wniosku o dofinansowanie.
Od ww. dokumentów oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie jest uzależnione zakończenie robót i podpisanie protokołu ich zakończenia oraz wypłaty wynagrodzenia końcowego.

Wykonawca, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest, na etapie przed podpisaniem umowy, do przedłożenia harmonogramu prac.
Przy kalkulacji cenowej Wykonawca musi wziąć pod uwagę system finansowania ww. zadania. Kwota na wykonanie przedmiotu zamówienia została wpisana w plan wieloletni Zamawiającego i przypada na lata 2020 i 2021.
W związku z powyższym Wykonawca starający się o udzielenia zamówienia wyraża zgodę na wypłatę faktur częściowych w roku 2020 do kwoty 1.400.000,00 zł. brutto, pozostała kwota zgodnie z umową, płatna zostanie w roku 2021. Przy czym faktury zostaną wystawione po dokonaniu odbiorów częściowych zatwierdzonych przez inspektora nadzoru.

Wykonanie zadania zapewni dostosowanie obiektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. Biorąc pod uwagę wymogi art. 29 ust. 5 i art. 30 ust. 8 pkt. 1 ustawy Pzp, tj. aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych Zamawiający wymaga, aby realizacja niniejszego zadania odbywała się z zachowaniem przepisów Prawa budowlanego, dotyczących dostosowania takich obiektów do korzystania przez osoby niepełnosprawne.

Wizja lokalna
Istnieje możliwość, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca objętego robotami budowlanymi i jego otoczenia, celem pozyskania dla siebie i na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty. Koszty takiej wizyty ponosi Wykonawca.

1.1. Rozwiązania równoważne
Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty [rozwiązania] równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, technologii, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ.
Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, czy dla celów kalkulacji ceny ofertowej przyjął materiały/wyroby/urządzenia, o których mowa w dokumentacji technicznej, czy też zastosował materiały/wyroby/urządzenia o parametrach równoważnych.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty „WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ ROWNOWAŻNYCH”, stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ stosowne dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały/wyroby/urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej.
Poprzez dokumentację potwierdzającą spełnianie minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
UWAGA:
W przypadku:
• braku oświadczenia wykonawcy w formularzu ofertowym, czy dla kalkulacji ceny ofertowej przyjęte zostały materiały/wyroby/urządzenia, o których mowa w dokumentacji technicznej czy też o parametrach równoważnych;
• braku załączenia „Wykazu materiałów i urządzeń równoważnych” stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ, jeżeli Wykonawca oświadczył, że zastosował materiały/wyroby/urządzenia o parametrach równoważnych lub
• zaoferowania materiałów/urządzeń/wyrobów niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia,
oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 „uPzp” jako, że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ.
Przy czym, Zamawiający nie odrzuci oferty, jeżeli pomimo braku w formularzu ofertowym właściwego oświadczenia, o którym mowa powyżej, Wykonawca załączy jednocześnie do oferty: „Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych”. W takim przypadku, Zamawiający uzna, że dla kalkulacji ceny ofertowej Wykonawca przyjął materiały/wyroby/urządzenia o parametrach równoważnych, wskazanych w załączonym wykazie.
1.3. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
1.3.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040) wszystkich pracowników, którzy faktycznie będą wykonywali czynności bezpośrednio związane
z wykonywaniem robót (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót):
Roboty budowlane [czynności szczegółowo określone w przedmiarze robót]
Roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe [czynności szczegółowo określone w przedmiarze robót]
Roboty instalacyjne wentylacyjne i klimatyzacyjne [czynności szczegółowo określone w przedmiarze robót]
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne [czynności szczegółowo określone w przedmiarze robót]
Roboty w zakresie instalacji elektrycznych i elektronicznych [czynności szczegółowo określone w przedmiarze robót].

Obowiązek ten nie obejmuje zatem takich czynności jak kierowanie budową lub robotami
w ramach wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu Prawa budowlanego, a także czynności polegających na dostawach materiałów i urządzeń.
Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników.
Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i terminowości wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu [wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy], lepsza kontrola wykonania zamówienia, z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników [wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia].
UWAGI:
1) Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 5 dni, w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu wyjaśnień w powyższym zakresie oraz przedstawić dowody wskazane przez Zamawiającego (określone w niżej wymienionym pkt.2) .
2) W celu wykazania spełnienia warunku zatrudnienia, możliwe będzie żądanie przez Zamawiającego kopii umów o pracę zawierających: imię i nazwisko osób, które świadczyć będą czynności na rzecz Zamawiającego, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz wymiar etatu. Ponadto Zamawiający może żądać przedłożenia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w związku z realizacją zamówienia, dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń.
3) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanego przez Zamawiającego oświadczenia/dokumentu w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących ww. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 14 ust. 1 pkt k) wzoru umowy.
4) Wykonawca, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest, na etapie przed podpisaniem umowy, do przedłożenia wykazu pracowników, którzy faktycznie będą wykonywali roboty budowlane każdego rodzaju w ramach niniejszego zamówienia. Nieprzedłożenie przez wybranego wykonawcę ww. dokumentu tj. wykazu pracowników, Zamawiający potraktuje jako odmowę podpisania umowy.
branża Budowlana - obiekty
podbranża obiekty małogabarytowe
kody CPV 45000000, 45100000, 45110000, 45111000, 45111300, 45112000, 45112700, 45113000, 45200000, 45223100, 45223821, 45260000, 45261000, 45261200, 45261210, 45261320, 45261410, 45261420, 45262300, 45262310, 45262311, 45262360, 45262410, 45262500, 45262670, 45300000, 45310000, 45311000, 45311100, 45311200, 45317300, 45324000, 45331100, 45331210, 45332200, 45400000, 45410000, 45420000, 45421000, 45421100, 45421146, 45421152, 45431000, 45441000, 45442100, 45450000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji śląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora śląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty małogabarytowe

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10310354 2024-03-29
godz. 10:00
Mazowieckie Wykonanie elementów składowych i montaż altanki śmietnikowej stalowej na działce nr 19/5 przynależnej do budynku przy ul. Jasnej 17 w Płocku zgodnie z rysunkiem nr 4, zgodnie ze sztuk...
10392399 2024-04-04
godz. 08:00
Dolnośląskie Zapytanie ofertowe na wiatę zadaszoną jednospadową Lokalizacja 59-101 Polkowice
10394609 2024-04-04
godz. 12:00
Dolnośląskie KONTENER SKU 40188 1200X800X1800 ROLKOWY - zamawiajacy nie dopuszcza zamienników - 4501646469 Lokalizacja 59-101 Polkowice
10410682 2024-04-15
godz. 23:59
Małopolskie Opis Zlece usługę wybudowania stanu surowego otwartego projektu archon domu w Rubinolach, termin rozpoczęcia do ustalenia. Projekt prześlę na priv.
10393645 2024-04-18
godz. 10:00
Wielkopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa garażu przy remizie OSP w Smolicach.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ,...
10451505 2024-04-24
godz. 11:00
Podlaskie Dostawa wiaty stalowej do magazynu Enea Ciepło sp. z o.o Oddział Elektrociepłownia Białystok
10450937 2024-04-26
godz. 00:00
Śląskie Zakup wolnostojącej wiaty śmietnikowej z zadaszeniem wraz z wykonaniem betonowego fundamentu i podłoża pod jej montaż, dla lokalizacji przy budynku WNoZK ul. Medyków 12 w Katowicach.
10480182 2024-04-27
godz. 01:59
Dolnośląskie 0574 - WYNAJEM KONTENERÓW BIUROWYCH Szczegóły zapytania zawarte w treści postępowania. Chęć udziału nalezy zgłaszać mailowo. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie konta w serwisie...
10447437 2024-04-30
godz. 09:00
Pomorskie 1. Wykonanie remontu elewacji pawilonów usługowo-handlowych przy ul. Żwirki i Wigury 8, ul. Kombatantów 4 oraz budowy altany śmietnikowej przy pawilonie na ul. Żwirki i Wigury 8 w Gda...
10474624 2024-04-30
godz. 12:00
Dolnośląskie ZAM.009.2024 Usługa najmu kontenerów sanitarnych na terenie kąpieliska "Błękitna Laguna' PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 Cena Oferowana cena najmu zestawu kontenerów na okres 3 mc. 1 szt.