Przetarg 7499721 - Adaptacja na przedszkole części budynku XIV LO w...

   
Analizuj Zamówienie 7499721 (zakończone)
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2020-05-25
przedmiot ogłoszenia
Adaptacja na przedszkole części budynku XIV LO w Białymstoku, os. Słoneczny Stok, ul. Upalna 26
Numer referencyjny: 26.3.20

1.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i wykonanie niezbędnych robót budowlanych w celu zmiany sposobu użytkowania budynku liceum na przedszkole. Adaptacji podlega 6 sal lekcyjnych, 2 pomieszczenia socjalne, WC dziewcząt, WC chłopców, WC personelu, korytarz, bieg klatki schodowej na parterze oraz przedsionek.
XIV LO im. Ryszarda Kaczorowskiego w Białymstoku zlokalizowane jest przy ul. Upalnej 26 w Białymstoku. Z uwagi na niewystarczającą ilość miejsc w oddziałach przedszkolnych zaplanowano inwestycję polegającą na adaptacji części budynku liceum na przedszkole. Inwestycja pozwoli na zapewnienie miejsca w oddziałach przedszkolnych dla dzieci z terenu nie tylko osiedla Słoneczny Stok, ale i sąsiednich.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) opracowanie dokumentacji projektowej, która powinna zawierać:
a) projekt budowlany (5 egz.),
b) projekty wykonawcze (po 3 egz., oddzielnie każda branża i instalacja),
c) przedmiary robót (po 2 egz., oddzielnie każda branża i instalacja),
d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (po 3 egz., oddzielnie każda branża i instalacja),
e) kosztorysy uproszczone (po 2 egz., oddzielnie każda branża i instalacja), 
f) wersję elektroniczną opracowania w formacie pdf*, a przedmiary w PDF*, ath*,
g) pisemną akceptację inwestora przed wykonaniem robót w zakresie zgodności projektów z programem funkcjonalno-użytkowym,
2) uzyskanie wszelkich koniecznych materiałów do zrealizowania przedmiotu zamówienia np. aktualna mapa geodezyjna, decyzje, warunki zasilania, opinie, uzgodnienia wymagane przepisami (w tym uzgodnienie ppoż.), ekspertyza techniczna budynku (niezbędna do zmiany sposobu użytkowania budynku),
3) uzyskanie pozwolenia na przebudowę części budynku oraz zmianę sposobu użytkowania,
4) wykonanie robót na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej wraz z:
a) organizacją i zabezpieczeniem budowy oraz czynnościami i dokumentami niezbędnymi do odbioru końcowego inwestycji i oddania obiektu do użytkowania, z zapewnieniem ciągłego dostępu do obiektu w trakcie jej realizacji (realizacja przy czynnym obiekcie),
b) wypłatą odszkodowań za wszelkie zniszczenia, które powstały w trakcie wykonywania przedmiotu umowy,
c) przeprowadzeniem wymaganych pomiarów, prób i badań,
5) zapewnienie nadzoru autorskiego w okresie realizacji robót budowlanych, w ilości min. 6 pobytów na budowie.
6) wykonanie inwentaryzacji wewnętrznej całego budynku (wraz z instalacjami) po zrealizowaniu adaptacji na przedszkole (3 egz.).
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w programie funkcjonalno - użytkowym, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie uwagi i zastrzeżenia do treści SIWZ oraz programu funkcjonalno - użytkowego i wystąpić do zamawiającego o rozstrzygnięcie.
5. Zamawiający wymaga udzielenia, min. 5 - letniej gwarancji na wykonane roboty.
6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim.
7. Wykonawca robót (kierownik budowy) w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy w miejscu realizacji robót oraz za zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.
8. Kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, a także specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aktualną przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
9. Roboty należy prowadzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. (Dz.U. z 2003 r., Nr 47, poz. 401) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych.
10. Wykonawca zobowiązany jest pokryć koszty zużycia energii elektrycznej, wody oraz odprowadzania ścieków związane z potrzebami wynikającymi w trakcie realizacji zadania.
11. Wykonawca jest zobowiązany wykonywać roboty budowlane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zgłaszać do odbioru roboty zanikające i ulegające zakryciu.
12. Materiały pochodzące z rozbiórki posegregować wg rodzaju i grupy. Materiały zaklasyfikowane jako odpady Wykonawca, który w świetle ustawy o odpadach jest wytwórcą odpadu, zagospodaruje we własnym zakresie zgodnie z ustawą. Koszty zagospodarowania odpadów ponosi Wykonawca. Odpady – surowce wtórne (żelazo, miedź, mosiądz, itp.), należy przekazać do skupu złomu. W przypadku wytworzenia przez Wykonawcę w czasie prac odpadów niebezpiecznych należy dostarczyć Zamawiającemu Kartę Przekazania Odpadów (KPO) w celu poinformowania o sposobie zagospodarowania tych odpadów. Powstałe w wyniku prac budowlanych nieczystości płynne (zlewki, popłuczyny, itp.) Wykonawca gromadzi w szczelnych pojemnikach i wywozi na własny koszt poza teren Zamawiającego.
13. Wykonawca zabezpieczy teren prowadzenia robót na czas trwania realizacji zadania aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót na własny koszt.
14. Wykonawca po zakończeniu robót zobowiązany jest do uporządkowania terenu.
15. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.), zwaną dalej: Kodeks Pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy, zawartej co najmniej na czas realizacji zamówienia osób wykonujących w szczególności czynności: roboty rozbiórkowe, przy czym:
15.1 W zakresie, w jakim Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca gwarantuje, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy.
15.2 Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. W dniu przekazania terenu budowy, dla osób wchodzących w skład personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie umów o pracę.
15.3 W przypadku zmiany składu osobowego personelu Wykonawcy, w stosunku, do którego Wykonawca w ofercie zobowiązał się wykonywać przedmiot umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania poszczególnych prac Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopie umów o pracę z tymi osobami.
15.4 Na każde żądanie Zamawiającego – w terminie 3 dni od daty doręczenia wezwania – Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu imienny wykaz pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę na wymaganych w SIWZ stanowiskach z poświadczeniem ich ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego w okresie wykonywania zamówienia przez właściwy inspektorat ZUS (formularz ZUS RCA). Wymóg ten dotyczy personelu Wykonawcy i Podwykonawców.
15.5 Nieprzedłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 15.3 i 15.4 powyżej stanowi przypadek naruszenia obowiązku realizacji przedmiotu umowy przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, co skutkować będzie naliczeniem kary umownej zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy.
15.6 Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu umowy przez osoby wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w zdaniu poprzednim, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje, jakich wymagał Zamawiający i w swej ofercie wskazał Wykonawca oraz wymagane zgodnie z zapisami SIWZ zatrudnienie. O planowanej zmianie osób, przy pomocy, których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac wraz z dostarczeniem dokumentów, o których mowa - odpowiednio - w pkt. 15.3 i 15.4 powyżej oraz w SIWZ.
16. Wykonawca powinien przygotować zadanie do przekazania, wykonać do dnia odbioru i przedstawić Zamawiającemu komplet dokumentów budowy wymagany przepisami prawa budowlanego.
17. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim.
18. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
19. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej.
20. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
21. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy PZP oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania.
22. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.
23. Zamawiający, w dniu zamieszczenia niniejszej SIWZ, na realizację przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę (brutto): 490 000,00 PLN
Podanie powyższej kwoty nie stanowi naruszenia art. 86 ust. 3 ustawy PZP, bowiem bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poinformuje wykonawców o kwocie, jaką przeznaczy na sfinansowanie zamówienia.
24. Planowane zebranie Wykonawców odbędzie się w dniu: 03.06.2020 r. o godz. 09:00: p. Ewa Grygoruk, tel. (85) 661-29-02.
Zebranie, o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców, o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy PZP.
Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z ww. osobą nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego z zachowaniem formy pisemnej.

****************************
UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 540099361-N-2020 z dnia: 2020-06-06
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 8)
W ogłoszeniu jest:
Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta
umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 2020-08-14
W ogłoszeniu powinno być:
Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta
umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 2020-08-21


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 9)
W ogłoszeniu jest:
Informacje dodatkowe:
1. Wymagany termin realizacji zamówienia - do dnia 14.08.2020 r., w
tym: 1) opracowanie dokumentacji projektowej w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia
podpisania umowy, 2) uzyskanie pozwolenia na budowę w terminie do 50 dni kalendarzowych od dnia
podpisania umowy. 2. Data wykonania przedmiotu umowy (zakończenia budowy) jest tożsama z datą
podpisania protokołu odbioru końcowego. 3. Termin skutecznego zgłoszenia przedmiotu umowy do
odbioru jest tożsamy z terminem przekazania Zamawiającemu niniejszego zgłoszenia wraz z
dostarczeniem: 1) oświadczenia kierownika budowy, o którym mowa w art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), zwanej dalej: Prawo
budowlane; 2) oświadczenia inspektora nadzoru w formie pisemnej, potwierdzającego gotowość
przedmiotu umowy do odbioru; 3) dokumentacji powykonawczej zawierającej obmiar wykonanych
robót z podziałem na poszczególne elementy konstrukcyjne zgodne z dokumentacją projektową (w
wersji papierowej i elektronicznej), 4) dowodów poświadczających udział innego podmiotu, (na
którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w
celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu) w realizacji zamówienia.
W ogłoszeniu powinno być:
Informacje dodatkowe:
1. Wymagany termin realizacji zamówienia - do dnia 21.08.2020 r., w
tym: 1) opracowanie dokumentacji projektowej w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia
podpisania umowy, 2) uzyskanie pozwolenia na budowę w terminie do 50 dni kalendarzowych od dnia
podpisania umowy. 2. Data wykonania przedmiotu umowy (zakończenia budowy) jest tożsama z datą
podpisania protokołu odbioru końcowego. 3. Termin skutecznego zgłoszenia przedmiotu umowy do
odbioru jest tożsamy z terminem przekazania Zamawiającemu niniejszego zgłoszenia wraz z
dostarczeniem: 1) oświadczenia kierownika budowy, o którym mowa w art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), zwanej dalej: Prawo
budowlane; 2) oświadczenia inspektora nadzoru w formie pisemnej, potwierdzającego gotowość
przedmiotu umowy do odbioru; 3) dokumentacji powykonawczej zawierającej obmiar wykonanych
robót z podziałem na poszczególne elementy konstrukcyjne zgodne z dokumentacją projektową (w
wersji papierowej i elektronicznej), 4) dowodów poświadczających udział innego podmiotu, (na
którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w
celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu) w realizacji zamówienia.


Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-10, godzina: 09:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-12, godzina: 09:00,
branża Budowlana - remonty, wykończenia, Projektowanie
podbranża przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń, projekt budowlany
kody CPV 45214100, 71220000
forma przetarg nieograniczony
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podlaskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podlaskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: przebudowa, adaptacja, modernizacja pomieszczeń , projekt budowlany

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10486670 2024-05-07
godz. 12:00
Podlaskie Wykonanie projektu przebudowy woliery zewnętrznej ośrodka rehabilitacji zwierząt działającego przy siedzibie Łomżyńskiego Parku Krajobrazowego Doliny Narwi na części działki o nr ...
10473596 2024-05-07
godz. 13:00
Mazowieckie KZP-EK.2111.3.2024 - Opracowanie projektu modernizacji szybu pod kątem zabudowy w tym szybie dźwigu osobowego zlokalizowanego w Enea Wytwarzanie sp. z o.o. w Świerżach Górnych w kotłow...
10451812 2024-05-07
godz. 14:00
Mazowieckie Szacowanie wartości zamówienia- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Centrum Cyberbezpieczeństwa NASK”
10472858 2024-05-08
godz. 09:00
Śląskie SP 21 dz. Niedobczyce – modernizacja sanitariatów realizowana na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiotem zamówienia jest moderniz...
10432517 2024-05-08
godz. 10:00
Wielkopolskie 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa wielofunkcyjnego budynku Gminnego Ośrodka Kultury z częścią mieszkalną.2. Szczegó...
10483723 2024-05-09
godz. 10:00
Podlaskie Dokumentacja projektowa budynku rekreacyjnego wraz z rewitalizacją parku pałacowego w zespole pałacowym Buchholtza w Supraślu Zakres zadań będących przedmiotem zamówienia obejmuje w...
10485034 2024-05-13
godz. 10:00
Mazowieckie Opracowanie projektu wstępnego wariantowego wymiany odcinka gazociągu DN500 Łukanowice-Skawina-Zelczyna w m. Jaśkowice opracowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji p...
10484980 2024-05-14
godz. 12:00
Mazowieckie Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego, polega...
10450031 2024-05-16
godz. 11:00
Wielkopolskie Zadanie 55287 „Przebudowa budynku biurowo-sztabowego dla potrzeb Wojskowego Centrum Rekrutacji w Koninie”. Wykonanie Dokumentacji Projektowo – Kosztorysowej. Opracowanie dokumentacji ...
10482407 2024-05-24
godz. 23:59
Śląskie W związku z realizacją projektu „Zwiększenie zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa wraz z wdrożeniem innowacji produktowej i nietechnologicznej.”, w ramach Fundusze Europejskie ...