Zlecenie - 4/SBN/2017 usługa konsultacyjno-doradczą dla nauczycieli i...
(zakończone) | Zamówienie 5607566|
---|---|
źródło | Internet |
data publikacji | 2017-11-10 |
przedmiot zlecenia | 4/SBN/2017 usługa konsultacyjno-doradczą dla nauczycieli i dyrektorów szkół w projekcie „Szkoła bliżej nauki" (zadania 1-4). usł uga indywidualnego wsparcia prowadzonego w formie konsultacji dla nauczycieli i dyrektorów - 38 zespołów dydaktycznych po 4-6 nauczycieli i dyrektorów 38 szkół biorących udział w projekcie. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 zadania: 1, usługa doradczo konsultacyjna w zakresie psychologiczno-pedagogicznej pracy z uczniem; 2, usługa doradczo konsultacyjna w zakresie metodyki nauczania przedmiotów matematyczno- przyrodniczych; 3, usługa doradczo konsultacyjna w zakresie organizacji pracy szkoły i prawa oświatowego; 4, usługa doradczo konsultacyjna w zakresie popularyzacji nauki wśród dzieci i młodzieży. Kategoria ogłoszenia: Usługi Podkategoria ogłoszenia: Usługi inne Miejsce realizacji zamówienia: Warszawa, woj, Mazowieckie, siedziba Zamawiającego Opis przedmiotu zamówienia Cel zamówienia: Centrum Nauki Kopernik w partnerstwie z 7 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (Warszawa, Grodzisk Mazowiecki, Otwock, Żyrardów, Kobyłka, Lesznowola, Stare Babice) realizuje projekt "Szkoła bliżej nauki - stworzenie w 7 gminach Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez zwiększenie umiejętności i kompetencji nauczycielek i nauczycieli w zakresie pracy metodą eksperymentu, wyposażenie szkół w zestawy edukacyjne i narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz rozwój kompetencji uczniów i uczennic w zakresie przedmiotów przyrodniczych m.in. poprzez realizację projektów edukacyjno-badawczych" dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Projekt będzie trwał przez dwa lata, od sierpnia 2017 r. do lipca 2019 r. i obejmie 38 szkół, 160 nauczycieli i prawie 2000 uczniów z terenów Mazowsza (Warszawa, Grodzisk Mazowiecki, Otwock, Żyrardów, Kobyłka, Lesznowola, Stare Babice), których wyniki z egzaminów zewnętrznych są poniżej średniej z Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. Podstawowym celem projektu jest stworzenie w wybranych szkołach warunków dla nauczania z wykorzystaniem elementów metody badawczej, czyli takiej jaką stosują naukowcy w swojej pracy. Zaplanowaliśmy warsztaty zwiększające umiejętności nauczycieli do pracy tą metodą, doposażenie szkół w zestawy edukacyjne i narzędzia do nauczania oraz zajęcia dla uczniów rozwijające ich kompetencje w zakresie przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i informatyki oraz kształtujące postawę kreatywności, twórczego rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Po cyklu zajęć i przygotowań, uczniowie i nauczyciele będą mieli za zadanie zrealizować projekty edukacyjno-badawcze - wspólnie z naukowcami. Celem zamówienia jest wyłonienie czterech konsultantów, którzy stworzą zespół wspierający nauczycieli i dyrektorów szkół w prawidłowej realizacji działań projektowych. Przedmiot zamówienia: Zamawiający w ramach projektu planuje realizację usługi Indywidualnego wsparcia prowadzonego w formie konsultacji dla nauczycieli i dyrektorów szkół biorących udział w projekcie. Celem powyższego wsparcia jest analiza potrzeb i możliwości oraz podnoszenie kompetencji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, matematyki i informatyki szkół podstawowych. Usługa świadczona będzie na rzecz 164 nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, matematyki i informatyki szkół podstawowych oraz dla dyrektorów z 38 szkół biorących udział w projekcie. Nauczyciele i dyrektorzy z każdej szkoły stworzą zespoły dydaktyczne (max. 4-7 osób). Doradztwo będzie prowadzone podczas spotkań konsultanta z zespołami dydaktycznymi. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 zadania: Zadanie 1: Poszukujemy wykonawcy do realizacji usługi indywidualnego wsparcia prowadzonego dla 164 nauczycieli i 38 dyrektorów szkół w zakresie psychologiczno-pedagogicznej pracy z uczniem. Zamówienie na usługi doradczo-konsultacyjne obejmuje: • wsparcie dla 38 zespołów dydaktycznych (max. po 4-7 osób) w zakresie rozpoznania indywidualnych umiejętności, predyspozycji i potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów/uczestników projektu; • konsultacje dla nauczycieli w zakresie kształtowania u uczniów kreatywności i umiejętności pracy zespołowej oraz umiejętnego wykorzystywania wiedzy nt. procesów grupowych w pracy z uczniami; • wsparcie dla zespołów dydaktycznych w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć dla uczniów, realizowanych w ramach projektu; • konsultacje dla organizatorów projektu w zakresie realizacji działań projektowych dla różnych grup uczestników (opiniowanie zagadnień merytorycznych dot. proponowanych metod i narzędzi edukacyjnych używanych w czasie realizacji projektu; omawianie zagadnień związanych z pracą zespołów dydaktycznych i ich współpracy z dyrektorami; przygotowywanie sprawozdań wewnętrznych). Zadanie 2: Poszukujemy wykonawcy do realizacji usługi indywidualnego wsparcia prowadzonego dla 164 nauczycieli i 38 dyrektorów szkół w zakresie metodyki nauczania przedmiotów matematyczno- przyrodniczych. Zamówienie na usługi doradczo-konsultacyjne obejmuje: • wsparcie 38 zespołów dydaktycznych (max. po 4-7 osób) w zakresie rozumienia założeń i elementów metod aktywizujących, w tym metody badawczej a także korzyści i ograniczeń wynikających z ich stosowania na lekcjach; • wsparcie nauczycieli w zakresie wykorzystywania podczas zajęć w szkole aktywnych metod pracy opartych na rozwiązywaniu problemów badawczych poprzez samodzielne eksperymentowanie; • konsultacje w zakresie planowania i oceny pracy zespołowej uczniów; • konsultacje w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć dla uczniów i wykorzystania wyposażenia pracowni przedmiotowych; • konsultacje dla organizatorów projektu w zakresie realizacji działań projektowych dla różnych grup uczestników (opiniowanie zagadnień merytorycznych dot. proponowanych metod i narzędzi edukacyjnych używanych w czasie realizacji projektu; omawianie zagadnień związanych z pracą zespołów dydaktycznych i ich współpracy z dyrektorami; przygotowywanie sprawozdań wewnętrznych). Zadanie 3: Poszukujemy wykonawcy do realizacji usługi indywidualnego wsparcia prowadzonego dla 164 nauczycieli i 38 dyrektorów szkół w zakresie organizacji pracy szkoły i prawa oświatowego. Zamówienie na usługi doradczo-konsultacyjne obejmuje: • wsparcie 38 zespołów dydaktycznych (max. po 4-7 osób) w zakresie umiejętnego planowania czasu, przestrzeni i zasobów niezbędnych do przeprowadzenia lekcji z wykorzystaniem metody badawczej oraz projektowania lekcji z wykorzystaniem elementów edukacji nieformalnej; • konsultacje i wsparcie w zakresie tworzenia i organizacji pracy zespołów przedmiotowych; • wsparcie dla 38 zespołów dydaktycznych (max, po 4-7 osób) w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć dla uczniów realizowanych w ramach projektu; • konsultacje dla organizatorów projektu w zakresie realizacji działań projektowych dla różnych grup uczestników (opiniowanie zagadnień merytorycznych dot. proponowanych metod i narzędzi edukacyjnych używanych w czasie realizacji projektu; omawianie zagadnień związanych z pracą zespołów dydaktycznych i ich współpracy z dyrektorami; przygotowywanie sprawozdań wewnętrznych). Zadanie 4: Poszukujemy wykonawcy do realizacji usługi indywidualnego wsparcia prowadzonego dla 164 nauczycieli i 38 dyrektorów szkół w zakresie popularyzacji nauki wśród dzieci i młodzieży. Zamówienie na usługi doradczo-konsultacyjne obejmuje: • wsparcie 38 zespołów dydaktycznych (max. po 4-7 osób) w zakresie rozumienia roli nauki i metody badawczej w edukacji oraz różnic pomiędzy tradycyjnym procesem nauczania szkolnego, a badaniem naukowym; • Konsultacje w zakresie realizacji projektów badawczych, metod i technik badań naukowych; • wsparcie dla nauczycieli w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć dla uczniów realizowanych w ramach projektu; • konsultacje dla organizatorów projektu w zakresie realizacji działań projektowych dla różnych grup uczestników (opiniowanie zagadnień merytorycznych dot. proponowanych metod i narzędzi edukacyjnych używanych w czasie realizacji projektu; omawianie zagadnień związanych z pracą zespołów dydaktycznych i ich współpracy z dyrektorami; przygotowywanie sprawozdań wewnętrznych). Przedmiot zamówienia we wszystkich czterech zadaniach będzie wykonywany poprzez: 1, Przeprowadzenie dyżurów konsultacyjnych dla nauczycieli - łącznie 200 godzin konsultacji (średnio 12 godz,/miesiąc x 17 miesięcy) w terminie od grudnia 2017 do czerwca 2019 roku, Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie swoich usług (karty pracy, opracowanie programu konsultacji, listy obecności, itp. wymagane w projekcie). 2, Udział w spotkaniach organizacyjno-konsultacyjnych zespołu konsultantów z organizatorem projektu Szkoła bliżej nauki: 35 godzin przez 21 miesięcy (średnio 1,5 godz./miesiąc) w terminie od grudnia 2017 do sierpnia 2019 roku. Daty spotkań będą ustalane w trybie roboczym. Do zadań będzie zależało opiniowanie zagadnień merytorycznych dot. proponowanych metod i narzędzi edukacyjnych używanych w czasie realizacji projektu. Opiniowanie scenariuszy warsztatów dla nauczycieli pod kątem zgodności z treścią podstawy programowej w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej. Omawianie zagadnień związanych z pracą zespołów nauczycielskich na terenie konkretnych szkół i ich współpracy z dyrektorami. Przygotowywanie raportów i sprawozdań wewnętrznych. 3. Udział w spotkaniu podsumowującym projekt w czerwcu 2019 roku (8 godzin). Przyjmuje się, że jedna godzina zegarowa to 60 minut. |
branża | Edukacja, szkolenia |
podbranża | edukacja |
forma | zapytanie ofertowe |
typ zlecenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | Mazowieckie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | Mazowieckie |