Zlecenie 8661917 - 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie założeń...

   
Zamówienie 8661917 (zakończone)
źródło Internet
data publikacji 2022-01-20
przedmiot zlecenia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie założeń działania Centrum Projektowania Uniwersalnego (CPU) Politechniki Warszawskiej (
PW), które jest powoływane przy Wydziale Architektury PW, w zakresie organizacji szkolenia w formie warsztatów uliczno-terenowych i typu „living labs” dotyczących projektowania uniwersalnego oraz związanych z nimi niezbędnych materiałów dydaktycznych. Centrum Projektowania Uniwersalnego Politechniki Warszawskiej jest powoływane na PW w ramach Zadania 1 „Utworzenie Centrum Projektowania Uniwersalnego PW” projektu „Politechnika Warszawska Ambasadorem Innowacji na Rzecz Dostępności”. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą również spotkania konsultacyjne. Zamówienie skierowane jest do Wykonawców związanych z funkcjonowaniem stowarzyszeń/fundacji lub innych podmiotów działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać z należytą starannością i z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług oraz według swej najlepszej wiedzy i umiejętności. 2. Warunki umowne realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zakres merytoryczny zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania koncepcji szkolenia w formie warsztatów uliczno-terenowych i typu „living labs” dotyczących projektowania uniwersalnego oraz związanych z nimi niezbędnych materiałów dydaktycznych, określenia zakresu merytorycznego szkolenia oraz przygotowania prezentacji umożliwiającej przeprowadzenie szkolenia. 2. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu: A. Koncepcję szkolenia (zwanej dalej Opracowaniem) oraz prezentację umożliwiającą przeprowadzenie szkolenia (zwaną dalej Prezentacją). 3. Opracowanie to dokument programu Word lub podobnego (którego pliki obsługuje program Word), który można edytować. Jego treść i zakres opisany został poniżej. 4. Prezentacja powinna uzupełniać i wspomagać przeprowadzenie szkolenia tj. zawierać teoretyczne podstawy – wiedzę potrzebną uczestnikom, aby w sposób świadomy i bezpieczny uczestniczyć w zajęciach warsztatowych. Prezentacja powinna zostać przygotowana w Programie PowerPoint lub analogicznym i być możliwa do uruchomienia w programie Power Point. Powinna również być możliwa do edycji. Poza slajdami Prezentacja powinna zawierać również opisy komentarzy do każdego slajdu. Komentarze powinien zostać zapisane w prezentacji jako „notatka” do slajdu oraz nagrane w trybie „nagraj pokaz slajdu”, tak aby prezentacja mogła zostać odtworzona wraz z dźwiękiem. Prezentacja może zostać podzielona na części. Poszczególne części mogą odpowiadać zagadnieniom merytorycznym omawianym podczas szkolenia lub odpowiadać poszczególnym godzinom szkolenia. 5. Opracowanie powinno być oparte na ogólnych założeniach działalności CPU sprecyzowanych we wniosku o dofinansowanie projektu: I. ZAŁOŻENIA DZIAŁALNOŚCI CPU: „Realizacja działania polegającego na utworzeniu na PW Centrum Projektowania Uniwersalnego uzasadniona jest chęcią systemowego i innowacyjnego wdrożenia idei projektowania uniwersalnego na uczelni technicznej, która ma potencjał, by wykształcić inżynierów, mogących wspierać zwiększanie dostępności w wielu wymiarach. Przekazywana przez CPU wiedza o projektowaniu uniwersalnym i zdobyta w CPU umiejętność jej zastosowania przełoży się na działania projektantów, mających znaczący wpływ na życie społeczne. Przyczyni się w rezultacie do zwiększenia dostępności budynków i innych obiektów architektonicznych, budowli, przestrzeni publicznych, systemów i środków transportu, systemów komunikacji i informacji, i in. Działania CPU wspomogą też działania Uczelni na rzecz udostępnienia jej przestrzeni i programów kształcenia dla wszystkich użytkowników. Misją CPU będzie promowanie i nauczanie zasad projektowania uniwersalnego zarówno w skali Uczelni, jak i z szerokim oddźwiękiem społecznym oraz podejmowanie działań wspierających godne, niezależne i samodzielne uczestnictwo studentów i pracowników w kształceniu i życiu społeczności akademickiej, a także otwieranie uczelni na zróżnicowane potrzeby, możliwości i ograniczenia użytkowników, w tym związane z niepełnosprawnością.” II. ZAŁOŻENIA DZIAŁALNOŚCI CPU: „Zorganizowanie i uruchomienie Centrum Projektowania Uniwersalnego ma na celu systemowe i innowacyjne wdrożenia idei projektowania uniwersalnego na uczelni technicznej, która ma potencjał, by wykształcić inżynierów, mogących wspierać zwiększanie dostępności w wielu wymiarach. Centrum będzie we współpracy krajowej i międzynarodowej ze środowiskiem osób z niepełnosprawnościami promowało i nauczało zasad projektowania uniwersalnego w skali Uczelni, jak i z szerokim oddziaływaniem zewnętrznym, m.in. na: naukowców, projektantów, przedsiębiorców, samorządowców, polityków oraz szerokie otoczenie społeczne. Centrum będzie prowadziło badania i działania eksperckie, a także inicjowało oraz wspierało działania Uczelni w kierunku otwarcia na różnorodne potrzeb, możliwości i ograniczenia użytkowników, w tym OzN. Założenie Centrum będzie poprzedzone opracowaniem założeń i planu jego działania, struktury organizacyjnej i planu finansowego, przygotowana zostanie jego siedziba w budynku Wydziału Architektury, pozwalająca na gromadzenie materiałów, korzystanie z dostępu do sprzętów biurowych i komunikacji, organizowanie spotkań i przeprowadzenie szkoleń i warsztatów. Po uruchomieniu Centrum zaprojektuje i przeprowadzi wraz ze współpracującymi podmiotami ze środowiska osób z niepełnosprawnościami warsztaty partycypacyjne dla pracowników dydaktycznych PW, dotyczące metod nauczania projektowania uniwersalnego na różnych kierunkach studiów. Będzie organizowało konferencje naukowe, szukało kontaktów z podmiotami zewnętrznymi, w tym krajowymi i zagranicznymi, udzielało konsultacji jednostkom PW i zainteresowanym osobom. OPRACOWANIE I PREZENTACJA Opracowanie i Prezentacja mają być podstawą Szkolenia, które odbędzie się w formie warsztatów uliczno-terenowych i typu „living labs” dotyczących projektowania uniwersalnego. Jest adresowane do zainteresowanych tematyką pracowników PW, studentów różnych wydziałów PW oraz absolwentów. Cele Szkolenia: Głównym celem jest trwałe włączenie humanocentrycznego podejścia oraz zagadnień projektowania uniwersalnego w problematykę kształtowania otoczenia i narzędzi używanych przez człowieka. Zajęcia mają za zadanie zapoznać uczestników z zasadami projektowania uniwersalnego w teorii (przepisy, standardy) i w praktyce (wdrożenie wytycznych w projektowaniu); mają przybliżyć idee, strategie i mechanizmy projektowania uniwersalnego, które pozwalają sprostać wyzwaniom projektowym w zgodzie z zasadami projektowania uniwersalnego również przy braku sprecyzowanych przepisów i wytycznych. Zajęcia mają wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym. Zakres merytoryczny Szkolenia, który powinien zostać opisany i uszczegółowiony w Opracowaniu: 1. Wstępną część Opracowania powinien stanowić przegląd tego typu szkoleń (warsztaty uliczno-terenowe i typu „living labs” dotyczących projektowania uniwersalnego) przeprowadzanych przez inne instytucje (mogą być zarówno krajowe jak i zagraniczne). Opis kilku (3-5) szkoleń zawierające co najmniej nazwę instytucji przeprowadzającej szkolenie, czas szkolenia, typy przeprowadzonych ćwiczeń wraz z niezbędnym do ich wykonania sprzętem (lista potrzebnych narzędzi i akcesoriów np. symulatorów ograniczeń). 2. W pierwszej części szkolenia (około 2-4 godzin) uczestnikom należy przybliżyć ogólne zagadnienia projektowania uniwersalnego: Projektowanie uniwersalne jako nieodłączna składowa kształtowania otoczenia i narzędzi używanych przez człowieka oraz społeczeństwa obywatelskiego odpowiedzialnego za wszystkich swoich obywateli (odpowiedzialność społeczna projektanta). Zrozumienie potrzeb przyszłych użytkowników – dla kogo projektujemy; określenie grup użytkowników ze specjalnymi potrzebami, wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem. Savoir vivre w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami 7 zasad głównych projektowania uniwersalnego Definicje pojęć, przepisy, dokumenty, standardy i wytyczne Inne zagadnienia ustalone na etapie konsultacji Zamawiający-Wykonawca przy obopólnej akceptacji. 3. Druga część szkolenia to warsztaty uliczno-terenowe oraz zajęcia typu „living labs” i warsztaty uliczne, które powinny zostać szczegółowo opisane w Opracowaniu. W ich skład mogą wchodzić np.: warsztaty z udziałem osób niepełnosprawnych (dyskusje) pozwalające poznać ich potrzeby i ograniczenia oraz wpływ barier różnego typu na ich funkcjonowanie w społeczeństwie, warsztaty z symulatorami ograniczeń i niepełnosprawności, spacery i analiza przestrzeni publicznych w kontekście projektowania uniwersalnego, stworzenie map barier wybranych przestrzeni publicznych, spacer z wykorzystaniem sprzętów symulujących ograniczenia i z udziałem osób niepełnosprawnych. 4. Opracowanie powinno zawierać „listę zakupów” - propozycję sprzętów i urządzeń niezbędnych dla przeprowadzenia szkolenia, które CPU musi posiadać/wypożyczyć. 5. W zakres Opracowania powinny też wejść niezbędne materiały dydaktyczne w tym obowiązkowo test sprawdzający dla uczestników oraz ewentualnie inne materiały (np. ankiety, quizy, itp.). INFORMACJA O SPOTKANIACH KONSULTACYJNYCH DLA WYKONAWCY W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą również spotkania konsultacyjne. Spotkania konsultacyjne Zamawiającego z Wykonawcą mają na celu rozwianie wątpliwości co do przedmiotu zamówienia i dyskusję nad postępującymi pracami. Spotkania będą odbywały się cyklicznie w wyznaczonym terminie co około 2 tygodnie. Będą trwały nie dłużej niż 2 godziny. Minimalna liczba spotkań 3, maksymalna 5.
branża Edukacja, szkolenia
podbranża edukacja, kursy i szkolenia inne
kody CPV 80000000
forma zapytanie ofertowe
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Mazowieckie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Mazowieckie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: edukacja , kursy i szkolenia inne

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10366555 2024-04-08
godz. 23:59
Śląskie CZĘŚĆ 1. V. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA (wymagane): Kategoria / Rodzaj przedmiotu zamówienia: Usługi Kod CPV: 80000000-4 Nazwa Kodu CPV: Usługi edukacyjne i szkoleniowe Okres gwarancji (do 2...
10405744 2024-04-16
godz. 09:00
Małopolskie Szkolenia specjalistyczne z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej realizowane w ramach działań własnych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie Przedmiotem zamówienia...
10402420 2024-04-16
godz. 10:00
Zachodniopomorskie Usługa kompleksowego zarządzania i prowadzenia projektu pn. "Gmina z Klasą - wzrost kompetencji kluczowych uczniów szkół podstawowych w Gminie Będzino" Przedmiotem zamówienia jest r...
10416564 2024-04-16
godz. 23:59
Pomorskie Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć z doradcą zawodowym w ramach poszczególnych zadań: a. Zajęcia indywidualne z doradcą zawodowym dla 600 uczestników (średnio 3h na ...
10430017 2024-04-19
godz. 09:00
Małopolskie Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i warsztatów w formie stacjonarnej szkoły letniej dla doktorantów Szkoły Doktorskiej Część 1: Cześć 1 Warsztat badacza wspomagany sztuczną...
10424756 2024-04-19
godz. 09:00
Podlaskie „WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY DOMOWEJ” – usługa szkoleniowa w formie zdalnej 1. Przedmiot zamówienia: Przeprowadzenie osiemnastu 3-dniowych sz...
10430772 2024-04-19
godz. 10:00
Pomorskie Przedmiotem zamówienia są Szkolenia z obsługi i napraw rusznikarskich dla zadania 1-5. Przedmiot zamówienia został określony w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik z...
10392125 2024-04-19
godz. 12:00
Mazowieckie Otwarty nabór na Partnera w celu wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej i dostępnej ed...
10399425 2024-04-29
godz. 10:00
Mazowieckie Otwarty nabór na partnera spoza sektora finansów publicznych do wspólnego przygotowania i realizacji projektu finansowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Mazowsz...
10416725 2024-04-30
godz. 00:00
Mazowieckie wsparcie Centrum w zakresie pojawiających się wymagań związanych ze szkoleniem i wymagań instytucjonalnych