Przetarg 10345156 - Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie...

   
Analizuj Zamówienie 10345156
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2024-03-22
przedmiot ogłoszenia
Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o.



DSR-ZP-II.271.20.2024


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00274271/01 z dnia: 2024-04-05
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Nr zgodna z OPiW:
10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany
10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał:
a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego;
lub
b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;

Przy czym przez:
doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu.
umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW.
Uwaga:
1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej.
2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto,
f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym.
Wykonawca zobowiązany jest osobiście wykonać kluczowe części zamówienia
tj. koordynowanie przedmiotu umowy, udział w prezentacjach, bezpośredni kontakt z przedstawicielami Zamawiającego – obowiązki należące do Kierownika projektu.

Uwaga:
1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków.
3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą.
4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego.
Po zmianie:
Nr zgodna z OPiW:
10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany
10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał:
a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego;
lub
b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;

Przy czym przez:
doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu.
umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW.
Uwaga:
1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej.
2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto,
f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym.


Uwaga:
1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków.
3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą.
4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 7.5. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia Przed zmianą:
TAK
Po zmianie:
NIE
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 7.6. Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia Przed zmianą:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
Po zmianie:

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-08 09:00
Po zmianie:
2024-04-17 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-08 10:00
Po zmianie:
2024-04-17 13:00



UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00284014/01 z dnia: 2024-04-12
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Nr zgodna z OPiW:
10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany
10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał:
a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego;
lub
b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;

Przy czym przez:
doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu.
umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW.
Uwaga:
1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej.
2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto,
f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym.


Uwaga:
1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków.
3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą.
4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego.
Po zmianie:
Nr zgodna z OPiW:
10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany
10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał:
a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego;
lub
b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym;
oraz
co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;

Przy czym przez:
doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu.
umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW.
Uwaga:
1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej.
2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.
10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym;
c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego;
e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto,
f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, dotyczącym świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym


Uwaga:
1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków.
3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą.
4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe.
5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych.
6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-04-17 12:00
Po zmianie:
2024-05-06 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-04-17 13:00
Po zmianie:
2024-05-06 11:00



UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00304498/01 z dnia: 2024-04-26
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-05-06 10:00
Po zmianie:
2024-05-07 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-05-06 11:00
Po zmianie:
2024-05-07 12:00
branża Ekonomia, prawo i organizacja
podbranża konsulting, doradztwo
kody CPV 66122000, 72221000, 79111000, 79400000
forma zapytanie ofertowe
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji łódzkie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora łódzkie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: konsulting, doradztwo

       
nr Termin Organizator Przedmiot
10394768 2024-04-05
godz. 23:59
Dolnośląskie PORT/WZ/2024/03/00123 Zakup usługi doradztwa technicznego w zakresie automatyki laboratoryjnej PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 - 1 szt.
10406305 2024-04-10
godz. 01:59
Dolnośląskie ENE-GK-PN-223-2024-Usługi doradztwa podatkowego
10399434 2024-04-11
godz. 23:59
Podlaskie Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Indywidualnych Planów Działania oraz realizacja indywidualnego doradztwa zawodowego dla uczestników projektu „POMAGAMY zwalnianym – kompleksow...
10428427 2024-04-22
godz. 11:00
Mazowieckie Wsparcie eksperckie przy realizacji zadań związanych z prowadzeniem analiz funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej Część 1: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie wsparcia ekspe...
10434867 2024-04-22
godz. 23:59
Mazowieckie Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa biznesowego w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej Mazowsza Płockiego, obejmującego: 1) doradztwo biznesowe w zakresie tworzeni...
10472526 2024-04-26
godz. 12:00
Mazowieckie Świadczenie usług ekspercko-doradczych polegających na udzielaniu informacji w określonych tematach podczas telefonicznego dyżuru eksperckiego w ramach działalności Punktu Informacyjn...
10472033 2024-04-29
godz. 10:00
Świętokrzyskie TOP FOCUS Tomasz Krzyżański z siedzibą w Kielcach, al. IX Wieków Kielc 6/17, 25-516 Kielce, stosując zasadę konkurencyjności, zaprasza do złożenia oferty w celu wyłonienia Wykonawc...
10460219 2024-05-06
godz. 10:00
Mazowieckie wybór wiodącego eksperta ukraińskiego w działaniach Fundacji Solidarności Międzynarodowej na rzecz reformy szkolnictwa zawodowego na Ukrainie. Oczekuje się, że Wykonawca zapewni eks...
10486248 2024-05-08
godz. 10:00
Warmińsko-Mazurskie Zapytanie ofertowe na świadczenie usług doradczych z zakresu benchmarkingu i oceny działalności odziałów szpitalnych i pracy podadni ZPZ-09/Reg/04/2024 PRZEDMIOT POSTĘPOWANIA: 1 świ...
10451570 2024-05-18
godz. 23:59
Podlaskie ewrwtrtert Powstaje w kontekście projektu POPW.01.01.01-20-0001/15 - Platforma startowa dla nowych pomysłów Hub of