Przetarg 10345156 - Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie...
Analizuj | Zamówienie 10345156 |
---|---|
źródło | Biuletyn Zamówień Publicznych |
data publikacji | 2024-03-22 |
przedmiot ogłoszenia | Wybór doradcy ekonomiczno-prawno-branżowego w procesie pozyskania inwestora dla Portu Lotniczego Łódź im. Wł. Reymonta sp. z o.o. DSR-ZP-II.271.20.2024 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00274271/01 z dnia: 2024-04-05 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą: Nr zgodna z OPiW: 10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych). Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany 10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: 10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał: a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego; lub b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; Przy czym przez: doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu. umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW. Uwaga: 1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej. 2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur 3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane. 10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto, f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym. Wykonawca zobowiązany jest osobiście wykonać kluczowe części zamówienia tj. koordynowanie przedmiotu umowy, udział w prezentacjach, bezpośredni kontakt z przedstawicielami Zamawiającego – obowiązki należące do Kierownika projektu. Uwaga: 1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków. 3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą. 4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. 5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. 6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego. Po zmianie: Nr zgodna z OPiW: 10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych). Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany 10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: 10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał: a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego; lub b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; Przy czym przez: doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu. umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW. Uwaga: 1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej. 2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur 3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane. 10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto, f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym. Uwaga: 1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków. 3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą. 4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. 5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. 6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego. 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 7.5. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia Przed zmianą: TAK Po zmianie: NIE 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 7.6. Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia Przed zmianą: obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne Po zmianie: 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2024-04-08 09:00 Po zmianie: 2024-04-17 12:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2024-04-08 10:00 Po zmianie: 2024-04-17 13:00 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00284014/01 z dnia: 2024-04-12 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą: Nr zgodna z OPiW: 10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych). Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany 10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: 10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał: a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego; lub b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; Przy czym przez: doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu. umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW. Uwaga: 1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej. 2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur 3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane. 10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto, f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, zakończonym podpisaniem finalnej umowy dotyczącej świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym. Uwaga: 1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków. 3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą. 4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. 5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. 6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego. Po zmianie: Nr zgodna z OPiW: 10.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w wysokości 850 000,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych). Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany 10.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: 10.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał: a) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą przekształceń własnościowych portu lotniczego w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub wejścia kapitałowego nowego inwestora do portu lotniczego; lub b) co najmniej dwa opracowania obejmujące analizę/analizy ekonomiczno-biznesowe dotyczące funkcjonowania portu lotniczego zawierające rekomendacje dla zamawiającego poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej portu lotniczego lub spółki zarządzającej portem lotniczym; oraz co najmniej jedną usługę doradztwa strategicznego dotyczącą reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; Przy czym przez: doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu. umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. Wykonawca może wykazać się jedną usługą na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu pod warunkiem, że wskazana usługa zawiera zakres zamówienia wskazany w pkt 10.1.4.1 ppkt a) lub ppkt b) OPiW. Uwaga: 1. W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres/wartość każdego zamówienia, o którym mowa powyżej. 2. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur 3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 4. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane. 10.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) radcą prawnym/adwokatem, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył, w co najmniej jednym procesie dot. świadczenia kompleksowej usługi prawnej w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy inwestycyjnej lub/i operatorskiej na zarządzanie portem lotniczym lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; b) ekspertem w zakresie funkcjonowania branży lotniczej i zarządzania podmiotami w tej branży który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej jednym procesie pozyskania inwestora dla portu lotniczego, przygotowania oferty inwestycyjnej (umowy operatorskiej, umowy powierniczej, zarządzania, koncesji na usługi) dotyczące portu lotniczego lub doradztwa strategicznego dotyczącego reorganizacji/ przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym; c) ekspertem ds. strategii, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, opracował lub współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, dotyczącej reorganizacji/przekształcenia własnościowego w porcie lotniczym i opracowania kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; d) doradcą technicznym, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, współuczestniczył w opracowaniu, co najmniej jednej strategii, kierunków działania dotyczących funkcjonowania portu lotniczego; e) ekonomistą, który w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert świadczył co najmniej jedną usługę opracowania analiz/analizy ekonomiczno-biznesowych dotyczących funkcjonowania spółki posiadającej roczne obroty co najmniej 20 mln zł netto i sumę bilansową co najmniej 300 mln zł netto, f) kierownikiem projektu, który w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert kierował, co najmniej jednym projektem, dotyczącym świadczenia usługi w zakresie transakcji zbycia/nabycia udziałów/akcji w porcie lotniczym lub pozyskania inwestora dla portu lotniczego lub zawarcia umowy operatorskiej lub/i inwestycyjnej na zarządzanie portem lotniczym Uwaga: 1. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby, jako spełniającej łącznie maksymalnie dwa warunki określone w pkt 10.1.4.2 ppkt a)-f). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać doświadczenie tej osoby dla obu wskazanych warunków. 3. Przez uczestnictwo, współuczestnictwo w wykonaniu usługi Zamawiający rozumie czynny udział, współdziałanie, współautorstwo, autorstwo w sporządzaniu dokumentacji, analiz, raportów, umów związanych z tą usługą. 4. Przez doradztwo strategiczne Zamawiający rozumie usługi konsultingowe, które obejmują zespół kompleksowych działań doradczych, mających bezpośredni wpływ na sferę organizacji i zarządzania portu lotniczego i których celem jest zaplanowanie, zoptymalizowanie lub zmodyfikowanie, strategii działania portu lotniczego oraz wdrożenie procesów, mających przynieść maksymalne efekty, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów funkcjonowania portu lotniczego, a także określenie efektywnej drogi jego rozwoju, ukierunkowaną na wzrost wartości firmy i osiąganie stawianych celów, uwzględniając realne szanse na sukces i czynniki rynkowe. 5. Przez umowę inwestycyjną należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym, zarządzania infrastrukturą portu, cechą charakterystyczną umowy jest zainwestowanie kapitału pieniężnego przez inwestora w powstanie nowego lub rozwój już istniejącego portu lotniczego. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości umowa inwestycyjna w rozumieniu Zamawiającego nie dotyczy realizacji inwestycji budowlanych. 6. Przez umowę operatorską należy rozumieć umowę dotyczącą zarządzania portem lotniczym lub/i zarządzania infrastrukturą portu lotniczego. 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2024-04-17 12:00 Po zmianie: 2024-05-06 10:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2024-04-17 13:00 Po zmianie: 2024-05-06 11:00 UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA Sprostowanie BZP nr: 2024/BZP 00304498/01 z dnia: 2024-04-26 3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą: 2024-05-06 10:00 Po zmianie: 2024-05-07 11:00 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą: 2024-05-06 11:00 Po zmianie: 2024-05-07 12:00 |
branża | Ekonomia, prawo i organizacja |
podbranża | konsulting, doradztwo |
kody CPV | 66122000, 72221000, 79111000, 79400000 |
forma | zapytanie ofertowe |
typ ogłoszenia | usługi, wykonanie |
kraj realizacji | Polska |
województwo realizacji | łódzkie |
kraj organizatora | Polska |
województwo organizatora | łódzkie |